{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Sund aftensmad? {{forumTopicSubject}}

Halløj

Jeg er lidt blank på aftensmaden i aften og jeg skal snart ud at handle. Det skal være sund aftensmad, og det må meget gerne kunne vare i to dage :O)

Jeg har tænkt lidt på porretærte, men det får vi ret tit, så jeg vil gerne lige se om I har nogle lækre opskrifter jeg bare må prøve!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sund aftensmad?
  • #1   8. aug 2012 Her er min yndlings sunde aftensmad kopieret fra min hjemmeside smiley

Laks på en spids

4 personer
    400 g lakseportioner
    300 g ærter
    1 spidskål
    800 g kartofler
    250 g milda cremefine til madlavning 7%
    100 g vand
    Muskatnød
    10 g maizena jævner, lys
    10 g persille

Skræl kartoflerne og skær dem i kvarte. Kog dem til de er som de skal være.
    Kog spidskål og ærter sammen i et par minutter.

Steg laksen, evt i Becel eller solsikkeolie. Krydr efter smag.
    Cremefine og vand hældes i en gryde og bringes i kog,
    jævnes med maizenajævner og smages til med muskat, salt og peber.

Retten serveres i et fad, start med spidskål og ærter, så kartofler, og sidst saucen.
    Lækkert og nemt.

http://gingers.dk/img/spidskaalslaks.jpg

• #2   8. aug 2012 laks i hvidvin, citron, dild, forårsløg i ovnen smiley med ris og hollandaise smiley

• #3   8. aug 2012 Gisou synes jeg er helt fantastisk smiley

• #4   8. aug 2012 vi skal lave rullekebab i aften.

• #5   8. aug 2012 Amagerkotteletter smiley

Var skeptisk da jeg så opskriften, men også nysgerrig, og nu får vi det ret ofte. Det er vildt lækkert.

http://dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=14156

• #6   8. aug 2012 Hvad med en fyldt bagekartoffel ? Det er bare en kartoffel der er splittet på midten og så med en masse fyld af lækkert salat ! smiley Og så eventuelt noget kød som kylling eller bacon smiley

• #7   8. aug 2012 På min blog kommer der til at være en masse sunde indlæg http://madtossen.blogspot.dk/ den er dog ikke mere end et par uger gammel, men der er allerede lidt sunde ting, blandt andet tunfrikadeller, couscoussalat og en lækker tzatiki smiley

• #8   8. aug 2012 jeg afprøvede en ny opskrift af jamie oliver i går aftes og det var i særdeleshed en succes, det var pasta med ærter og bacon (kan sagtens erstattet med tørret skinke, eller bare almindelig skinkestrimler)

Fremgangsmåde:

Kog noget vand til pasta
    Kog pasta efter anvisning på posen.
    Opvarm en sauterpande med en klat smør eller magagrine og lidt olivenolie
    Steg bacon på panden til det er gyldent brunt, og hæld derefter ca. 300 g. frosne ærter på panden og lad det stege i 1 min. tilsæt derefter 2 spiseskeer creme fraishe og rør det godt sammen og lad det simre lidt. det skal have en cremet konsistens, og hvis man synes det bliver for tykt, kan man tilsætte en smule af det vand som man har kogt pasta i smiley
    Når pastaen er kogt så hæld vandet fra og hæld pastaen ned i sauterpanden og vend det hele godt rundt.
    Tag evt. lidt citronsaft og tilsæt, og hvis man har lyst kan man hælde parmasan over..

og så er der serveret smiley

Det tog mig mellem 15-20 min. at lave denne ret, og det smagte skønt!

• #9   8. aug 2012 Min kæreste og jeg lavede "rå" forårsruller i går.

Du blander bare en masse grøntsager og noget stegt kød, vi brugte bønnespire, agurk, sukkerærter, friske koriander, frisk mynte, agurk i tynde strimler, stegt hakket svinekød med div. krydderier. Så fylder du dem i rispapir (kan købes i asiatiske butikker) som bliver blødt op 1 minut i koldt vand, ruller det til forårsruller og dypper dem i noget chilisauce. Vi lavede vores egen af sukker, vand, limesaft, hakket koriander og en halv frisk chili skåret i små stykker.

Det er både nemt og sundt og smager virkelig virkelig godt! smiley

Desuden er det noget man kan sidde og hygge sig med ved spisebordet. Bare tag en stor skål med vand ind til at bløde rispapiret op og så skålen med fyldet. Det er lidt skægt at sidde og lave smiley

• #10   8. aug 2012 Hakkebøffer i svøb med blomkåls-/squashpande:
    Alle der tænker "AD BLOMKÅL!" skal simpelthen prøve det her:

Lav hakkebøffer ud af hakket oksekød 3-7% - omvikl dem med røget/tørret serrano eller parmaskinke.

1 blomkål snittes fint (kan også rives groft) + 1 squash i små tern.
    Steges på en stor pande med lidt olie indtil det er mørt - det er en smagssag hvor meget det skal have, jeg kan godt lide der er lidt bid i, men man kan sagtes stege det helt mørt.
    Bland friske krydderurter i (eller brug evt. kryddersalt).
    + en dusk finthakket persille 5 min inden servering.

NB!
    Sådan en blomkålpande kan jo også indeholde andre ting (løg, gulerod - you name it) og man kan istedet for krydderurter eller kryddersalt også bruge f.eks. revet muskatnød eller karry.

Det smager MØG-GODT! smiley

• #11   8. aug 2012 Elsker blomkål... mums

• #12   8. aug 2012 Uh, sikke en masse gode og lækre opskrifter. Dem vil jeg helt sikkert lige kigge på.

• #13   8. aug 2012 http://madtossen.blogspot.dk/2012/08/rget-laks-med-lkker-kartoffelsalat.html Der er også denne her, den er jeg personligt helt vild med smiley og så er der jo masser af sundt fedt i laks

Kommentér på:
Sund aftensmad?

Annonce