281 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

STOP med at fodre MIN hund STOP med at fodre MIN hund

Hold da op, nu er det vist blevet tid til et surt opstød fra mig, også endda på de tidlige dags timer...
Vi kender det sikkert alle, man får gæster, man spiser og og og de fodre hunden ved bordet, eller giver den ting som jeg i forvejen har sagt jeg ikke vil have de giver den, og dette kan virkelig sætte mit pis i kog, specielt når man får slynget en bemærkning i hovede som "du er så pylleret over for dine hunde" "det er jo bare et lille bitte stykke", hvorfor kan folk ikke bare få deres egen hund at fodre på, eller rette sig efter mine regler, jeg har jo lavet dem fordi jeg vil mine hunde det bedste... PUUUUST, det hjalp smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  STOP med at fodre MIN hund
  • #1   21. jul 2006 Ja, det er virkelig træls. Især når det er ting hunden ikke kan tåle, og det fatter de bare ikke smiley

• #2   21. jul 2006 Ja det er meget træls......her i huset spørger folk altid om de må give hende noget........de gør det ikke bare......måske fordi de kender os og vores holdning til det ;o)

• #3   21. jul 2006 tjah, vi siger bare:" hvis i giver vores hund madrester, så kommer i selv og tørrer bræk op imorgen"! Det virker sørme hver gang *GGGG*

• #4   21. jul 2006 forstår dig virkelig...

• #5   21. jul 2006 Jeg har meget klare regler om IKKE at fodre ved bordet... Vi har en lille stål ståede med godbidder og når der kommer gæster kan de gå i den skål hvis de har lyst.. også give 1 godbid eller 2.. Men jeg er meget stram på INGEN fodring ved bordet.... og vil/kan folk ikke overholde det så beder jeg dem gå.... Det er almen dannelse at acceptere folks regler når man er i deres hjem... Ingen vil da hellere acceptere at gæsterne gik på toilettet i køkkenet..og satte sig på gulvet der...

Men har nu heller ikke haft de store probs.

• #6   21. jul 2006 Ja det er enormt belastende!!!

• #7   21. jul 2006 Kender det.......Jeg har så en der er allergisk overfor flere ting. Det gør, folk inde hos os er meget forståenden.

Mit problem var, at jeg har en skide sød nabo, der ALTID liiiiige skulle give dem en (eller 10) godbidder over hegnet. Og selvfølgelig nogle, tøsen ikke kan tåle. At snakke med ham hjalp ikke, så hvad gør man så?

Det er nu løst med et lamineret skilt, påsat hegnet ved "fodringsstedet", hvor jeg skriver, jeg har allergihunde. Så nu giver han dem ikke mere, for alle kan jo se, hvis han gjorde det.

Det samme skilt er sat op lige indenfor vores hoveddør, så hvis jeg ikke lige får det sagt til nye besøgende, ja så få de det nærmest smasket i hovedet når de træder ind.

• #8   21. jul 2006 Næ...det har vi hedigvis aldrig prøvet !!
    Det må være vildt IRRI
    Sakki gemmer sig altid under bordet og tar en lur.....får ALTID en lille haps af MIG, når alle har rejst sig - og det ved han...

• #9   21. jul 2006 Nej, det kender jeg ikke...
    Det har folk/vores gæster alt for meget
    respekt overfor mig til at kunne finde på..
    Jeg ville blive eddder-tosset, hvis nogen
    stak mine hunde et eller andet ved bordet,
    men det er okay at de spø'r først og så
    går væk fra bordet og gi'r dem noget.

• #10   21. jul 2006 Mine venner og familie ville heller aldrig gøre det. Meb vi var til fødselsdag hos noget familie den anden dag og Xanthos var med, og så er der en eller andet gammel tosse fra den anden side af familien som bliver ved med at give ham alt muligt... Jeg beder ham venligt om at lade være, men det fatter han bare ikke. Dem vi er til fødselsdag hos beder også om at han stopper, men der sker stadig ikke noget, der han så giver hunden slik, så måtte Xanthos jo dækkes af i sin kurv resten af fødselsdagen, og det er da synd for ham... Fjolser manner... :o)

• #11   21. jul 2006 Det kender jeg heller ikke til - har endnu ikke oplevet at nogen af vores gæster skulle gøre det.
    Min Mor kunne finde på det, men ved at jeg ville blive gul og blå i skralden af raseri hvis hun gjorde det.
    Selv hvis ungerne gør antræk til det bliver jeg jeg gal.
    De kan give dem guffer når ikke vi sidder ved bordet, sådan er det bare.

• #12   21. jul 2006 Det er kun sket én gang, til en stor familiefest.. Jeg måtte demonstrativt fjerne en klump kød fra Watsons mund for derefter at forklare at han altså

A. Har lidt sart mave mht tilberedt (krydret) mad og kostede mig 1300 kr i dyrlægeregninger den første og eneste gang jeg gav ham lidt rester..

B. lærer at tigge ved bordet... En vane som i den grad gør mig irritirret... Det var så også selvsamme mennesker der havde en insisterende og gøende hundehvalp siddende ved siden af sig til morgenmaden dagen efter... Så kunne de ellers lære det...

• #13   21. jul 2006 Monique er slet ikke i nærheden af bordet når vi spiser

men alligevel er der næsten altid een der lige syns hun også skal have noget.. for hun skal da også mærke det er jul... eller noget..

og det er 100% altid min svigerfar, han forstår bare ikke at jeg ikke vil have Monique får andet end de guffer vi har og så alm fodder..

Hans egen hund får kun menneskemad, fra cornflakes om morgenen, rugbød til frokost og den aftensmad de selv får + dessert... underligt den stakkel altid har dårlig mave!!

De andre der har prøvet har fået tydelig besked så det prøver de ikke længere. Heldigvis... det er bare mangel på respekt, jeg stopper jo heller ikke alt muligt i munden på deres dyr eller børn...

• #14   21. jul 2006 Jeg har skam også regler hos mig, men kan man ikke vende ryggen til i ti minutter uden folk skal liste et stykke slik ned til en hund, det er da bare ikke til at bære... og joooo jg ved folk gør det i en god mening, men når jeg siger nej burde det da klart være et nej, jeg giver jo heller ikke folks børn alt muligt de ikke må få....

• #15   21. jul 2006 Nat: Hvis nogen gjorde det hjemme hos mig, ville jeg lukke hunden væk fra os andre, for så synes de det er synd at han er lukket ude, men kan på den måde forstå at man mener det :o)

• #16   21. jul 2006 Derudover at det mega irriterende når folk spiser chips og popcorn, og gerne med hele kroppen, for så taber de altid nogen, og hov der sad hunden jo.... Fjolser prøv at tage lidt færre i hånden så taber i måske ikke så mange :o)

• #17   21. jul 2006 Vil ikke sige mine gæster ikke har respekt for mig, for jeg er som en skrigende sirene når de ikke høre efter, tror folk mener jeg er for hårde ved mine hunde, når det kommer til hvad de må få og ikke få, og som min farmor siger "jeg har givet mine hunde chokalade i 30 år og der er aldrig sket noget, så et lille stykke skader da ikke" og jo det gør, for jeg har sagt nej.... Mine hunde er vbed bordet, ingen problemer, bare de ligger ned, og de ved at er der lidt kød til overs eller nogle grønsager så skal de nok få når vi er færdig, men jeg forstår bare ikke at folk skal "liste" mad i mine hunde og som Maria *Team Stjernehunden * siger, såååå spørg dog først inden man kaster mad til folks hunde... har endda været udsadt for at folk når jeg har dem med i byen giver dem pølse og andet uden at spørge mig, og ikke fordi en pølse gør noget, men får de 10 gør det jo pludseligt....

• #18   21. jul 2006 Anlo der står igger :o) *gggg*

• #19   21. jul 2006 Nat c : Har du ikke overvejet at træne : værsko ???
    Sakki rør intet, før JEG eller SPEEDY har sagt værsko !!
    Det ville jo være et løst problem !

• #20   21. jul 2006 Nat: måske du skulle prøve det jeg skrev... Så forstå folk nok at du mener det, for hunden kan jo ikke selv sige nej tak, eller den gør det i al fald ikke :o)

• #21   21. jul 2006 Anlo: har du det varmt???? *looool*

• #22   21. jul 2006 Anlo: hvad er det da for en hund..... Xanthos eder selvom han er syg :o) Så når folk siger min hund vil ikke spise, aner jeg ikke hvad de taler om *gggg*

• #23   21. jul 2006 Sveder??
    Jeg har 3 ventilatorer stående og
    blæse mig liiige i face - og jeg sveder

• #24   21. jul 2006 Anlo: ja madøre det må man sige.... Han er da skæg ham Nero... :o)

BG: Det undrer mig ikke med alle de blæsere... Og jeg har ingen... :o( Totalt varm :o)

• #25   21. jul 2006 Anlo: ja gør det :o) Det er vildt så noget, Xanthos kommer løbende når han kan høre osteskæreren :o) Også sidder han og glor, og nogle gange kommer der lige en løber ud af munden :o)

• #26   21. jul 2006 Forklar dem at for et fejltrin de laver skal du gennem 20 gange opretning for den lille ting.......

Kommentér på:
STOP med at fodre MIN hund

Annonce