{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

STOP med at gø ! {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for råd til hvordan vi kan få Sascha til at holde op med at gå. Det er KUN når vi er indenfor at hun gøer og vi prøver virkelig at aktivere hende hele tiden når hun er vågen, men man siger jo også at man skal ignorerer hunden når den gøer ! - Vi har også prøvet at ignorerer men så kommer hun og hopper op af en !
Vi roser hende rigtig meget når hun så er stille !! Vi giver hende masser af tyggeting for at hun skal holde mund, men hun begynder bare igen når de er spist ..

Hvad kan vi gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  STOP med at gø !
  • #1   27. jun 2008 Give hende tyggeting når hun gør, er jo altså at belønne hendes adfærd;o)

    Gør hun af noget udenfor, eller er det af jer, for at få opmærksomhed?


  • #2   27. jun 2008 Hunden skal heller ikke aktiveres hele tiden, der hvor den skal akivers er udedørs, så hunden bliver stimoleret på den rigte måde.

    Det med at hunde gør, er for at skabe opmærksomhed, og det er noget rigtigt møj,

    be hunden om at gå i kurven, hver gang den gør, for så er der en konsenkvent.. når jeg gør kommer jeg i kuven. (surt)

    Lad vær med at slås med hunden,men fortæl den at hver gang den ikke gør som jeg siger koster det.. (straf: i kurven.)...


  • #3   27. jun 2008 vores gø'r kun når der kommer nogen altså at der er noget som bevæger sig udenfor eller gø'r de ikke..

    Vi bruger også gerne kurven som en slags straf.. men de forbinder ikke kruven som noget dårligt da de selv ligger og sover der smiley


  • #4   27. jun 2008 Michelle: Hun gør det KUN indenfor og når hun kigger på os for at få opmærksomhed ! .. Hmm ...

    Babett: Vi må prøve det med at ligge hende i kurven HVER eneste gang !

    Tak for jeres svar, kom gerne med flere !



  • #5   27. jun 2008 Jeg synes egentlig ikke det er nødvendigt at sende hunden i kurven.. Men her er kurven heller ikke en skammekrog, derimod hundens hygge og fristed..

    Det, der er tricket er ganske enkelt, at hunden skal finde ud af, at adfærden ikke belønner sig.
    Og det kan man meget enkelt gøre ved at ignorere adfærden...


  • #6   27. jun 2008 vores hundes kurv er også et hygge sted smiley de for både ben og lækker snaks i deres kurv og vi leger og hygger også med dem en gang i mellem i deres kurv nok derfor vores ikke synes det er et dårligt sted at være..

  • #7   27. jun 2008 CH: Jamen hvis vi ignorerer så springer hun op af os og bider nogle gange !

  • #8   28. jun 2008 Camilla, det er da bare fordi, hun prøver det næste trick i rækken...

    Og det virker jo ganske sandsynligt, så skal hun nok få opmærksomhed..

    Også dette skal ignoreres... gå eventuelt væk fra hunden, tag ikke øjenkontakt, tal ikke til den overhovedet...


  • ABAW M
    ABAW M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 4
    #9   28. jun 2008 Hej ;-.) så lige dit indlæg....Jeg ville aldrig bruge kurven som en straf, den skulle gerne bruges på en positiv måde hvor hunden føler sig tryg og selv søger hen. Det du fratager hunden kontakten er i de fleste tilfælde en straf men eftersom i har prøvet det er det ikke nok... der sker desværre det at hunden af en eller anden grund bliver forstærket og før i finder ud af hvad der er en straf og forstærkning for jeres hund kommer det nok ikke til at virke optimalt for jer.. det skal ikke lyde som noget meget besværligt for tit er det bare at man får proffessionel hjælp til at få de værktøjer i har brug for at løse problemet.. Der er flere ting der skal tages fat på eks. et ordentlig indlæring af nej som også skal bruges i andre situationer... min anbefaling som adfærdsterapeaut og hundetræner er at kontakte hjælp og komme af med problemet for good... jeg ved ikke hvor i landet du bor men beslutter du dig for hjælp vil jeg gerne hjælpe med at finde en kollega hvis det bliver nødvendigt... Jeg håber at det var til lidt hjælp smiley

  • #10   28. jun 2008 Jeg må nok indrømme, at hvis der skal adfærdsbehandlere til at løse denne type banale problemer, som de fleste hundejere på et tidspunkt slås med, så vil månedslønninger hurtigt blive spist op..

    Det ER ærligt talt ikke et større problem. Den slags kan løses ved simple metoder, tålmodighed og konsekvens.


  • ABAW M
    ABAW M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 4
    #11   28. jun 2008 Hej... det er som man ønsker at se det... hvis man selv kan løse problemet er det selvfølgelig det man gør.. da jeg læste teksten lød det som om at det der var prøvet nogle ting og det ikke virkede... der er mange ting at gøre men tit er der flere ting der skal rettes op på så det er et spørgsmål om overskud og om man har værktøjerne til at gøre noget ved det.. man kan altid få mange råd af hunde ejere men de er ikke altid lige hensigtsmæssige de råd der bliver givet... Der er tydeligvis et problem i kommunikationen mellem hund og ejer, hvilket ses it uden at være et problem, men her er det så et problem... Det er ikke altid rimeligt at man bruger meget lang tid på at løse et problem da tiden for ejer kan blive ret negativ, og det er vel ikke rimeligt for hunden som tit bliver mere forvirret... et lille problem for nogen er et stort problem for andre... derfor foreslog jeg en prof. hjælp som efter min mening vil være det smarteste for både hunden og ejeren... det er vel ikke 800-1200 kr der afholder folk fra at få rettet problemet med deres dyr, det ihvertfald ikke det jeg ser i hverdagen....

  • ABAW M
    ABAW M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 4
    #12   28. jun 2008 iøvrigt ser jeg ikke at en hund der hopper op og bider engang imellem er et lille problem der skal ses gennem fingrene med, tvætimod skal adfærden stoppes inden hunden får for meget succes med det... smiley Go lørdag aften til alle herinde

  • #13   28. jun 2008 Ja, jeg synes så, det er vildt overdrevet...

    Man fatter jo næsten ikke, at hunde har kunnet blive til gode hunde før der kom adfærdsbehandlere til ;o)


  • #14   28. jun 2008 <b>Man fatter jo næsten ikke, at hunde har kunnet blive til gode hunde før der kom adfærdsbehandlere til ;o)</b>

    fniiis ...


  • #15   30. jun 2008 Prøv at gå ind på tv2 hjemmesiden. De har en side der hedder "vi med hund". Her giver flere adfærdseksperter, dyrlæger osv. gode råd om opdragelse og meget mere. Der fik jeg hjælp til netop samme problem som dig - og det hjalp smiley Held og lykke.

  • #16   7. jul 2008 Babett: Ikke fordi jeg har noget imod den metode du anbefaler, men når hun bliver sendt i kurven som straf, ser den så ikke kurven som et dårligt sted (Eller hvad man nu skal kalde det) altså jeg mener bare, jeg siger nogen gange til min hund at den skal gå i kurv - fx når vi får gæster - vil hunden så ik der tro at den har gjort noget forkert da gæsterne kom ?

Kommentér på:
STOP med at gø !

Annonce