{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Stop med at gø ??? {{forumTopicSubject}}

Hej min dejlige hund har desværre altid haft til vane at gø af alt! Bare han ser en fugl i haven begynder han og forsætter de næste 10 min. Vi har siden vi har fået ham hjem altid sagt NEJ når han har givet lyd fra sig, men det har ikke hjulpet... Nu er han 8 mdr.

Har i nogle forslag til at få ham til at stoppe?

Knuz Maiken


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stop med at gø ???
  • #1   5. maj 2008 Han kan vel næppe blive ved i ti minutter (på den tid skulle i jo gerne være nået derud og stoppe ham)

  • #2   5. maj 2008 tålmodighed, og afledning, vi fik vores første hund 'brugt' og han gøede bare der var den midste lyd/bevægelse, vi sagde konsekvent nej, hver gang der lød et vov, og roste ham rigtig meget når han holdt op, det hjalp:-)

  • #3   5. maj 2008 Stil jer imellem det han gør af og vis fysisk at I har stillet jer i mellem og sig nej.
    Det virker på Puma, der gør af folk der går forbi vores hus og de bliver forskrækkede når denne her hvalp larmer, selvom han bare er glad og hilser. Så vi stiller os i mellem og siger nej. Så man ikke står bagved og råber neeeej... Det virker ikke herhjemme! Afledning kan også bruges. Gå den modsatte vej, eller træning hvor han på den måde afledes fra at gø.


  • #5   6. maj 2008 Du kan lære hunden at gø på kommando så den ved hvornår du ønsker den skal gø.
    Min hund gør meget - og når jeg nu siger: hvad siger hunden gør han, og får en godbid, hvis han gør og jeg ikke har bedt om det vender jeg ryggen til ham til han holder op på den måde lærer han det, og det fugnerer fint nu. Mine hunde må gerne gø når der kommer nogen, og det sætter jeg pris på de gør, men de skal også tie stille når jeg beder dem om det.


    Held og lykke

    / Trine


Kommentér på:
Stop med at gø ???

Annonce