Gå-væk kat? {{forumTopicSubject}}
Kattene slås udenfor mit vindue... eller, det lyder i hvert fald sådan.
De seneste par nætter har der været et værre jammer derude. Jeg kan godt lide katte, men da jeg ikke selv har valgt at købe en, så er jeg ikke interesseret i at lægge hus til dem. Det starter ved en 1-tiden om natten, og slutter når jeg giver op og stikker hovedet ud af vinduet. Det orker jeg snart ikke rigtigt mere.
Desuden er der en stor, rød en der har fået for vane at sidde derinde og drille hunden. Han flipper helt ud, for han kan ikke komme til den pga hegnet - og den skrider først når jeg kommer ud. Det er både synd for hunden, og for naboerne (han kan altså virkeligt gø højt).
Der ligger også kattebæ derude hver morgen, og vi bruger altså pladsen til opbevaring og "tegnestue" (spraymaling).
Er der noget ufarligt jeg kan spraye/fylde min carport med for at få dem til at lade være med at gå derind? Hunden bruger ikke carporten til noget, så det gør mig ikke noget hvis det er noget som også holder hunde væk (bare det ikke er noget der kan genere ham i haven - som har grænse 4 m væk).
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
http://www.idenyt.dk/Haven/Haven-i-ovrigt/Ga-vak-kat-planten-skrammer-naboens-kat-vak-31348
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
Hvis du vælger at indfange, så skal du advare naboerne først.
Men for at svare på spørgsmålet, så er der vist ikke rigtig nogle produkter der virker mere end et par timer.
mar 2006
Der er gud-ved-hvor-mange katte her i nabolaget, og jeg har ikke lyst til at starte en nabokrig med alle. Jeg kender godt loven, men jeg er meget i undertal, nytilflyttet, og jeg har også en gøende hund (ofte, ikke vedvarende. Tit i forbindelse med katte), så den citron tør jeg simpelthen ikke presse.
Jeg kunne måske bede alle naboerne med kat om at plante baldrian, for at tiltrække dyrene til deres egne haver... Eller jeg kunne måske selv vimse rundt og gøre det i ly af natten (plante-ninja!)
maj 2007
Men ellers kan jeg faktisk godt lide katte.
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 117
Alt i alt, jeg følger lige lidt med her..
TS> fornuftigt af dig ikke at presse citronen! Det kan blive nogle indædte og meget lidt konstruktive holdninger når talen går på hund vs kat. ved du hvem der ejer den store røde? Om ikke andet kan der måske komme lidt forståelse af at din hund gør over katten?
mar 2006
Jeg tror at der er forståelse for at hunden gør af kattene - om ikke andet, så er det mit forsvar hvis nogen en dag kunne finde på at klage.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Det kan købes i matas og lugter temmelig grimt!
maj 2007
maj 2007
Og det er bla. derfor jeg får indekatte/hegner haven ind (hvis jeg bliver ved med at kunne tåle langhårskatte).
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.216
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
Du må gerne låne en kattefælde af mig, Hvis du en dag kommer dertil!
Jeg forstår godt irritationen, og har selv haft STORE problemer med katte på matriklen.. De blev løst via indfangning, hvorefter jeg tog billeder af dem, smed sedler i samtlige postkasser i hele kvarteret, og bad om at kattene blev afhentet af ejer, da jeg eller ville indlevere dem til internatet, da de jo så måtte fremlyse dem derfra!!
Kattene blev afhentet, og kun den ene har jeg set igen siden!!
Skal dog siges at en af naboerne, pt har en sag kørende mod netop samme katte, efter de har stresset hans fugle ihjel i deres udendørs voliere, dette er optaget på overvågnings video, og det var ikke undulater, men meget dyre fugle, så der er lagt op til en ret stor erstatning!!!
mar 2006
Hjortetaksolie kunne også være en løsning - problemet er at vi opholder os derude. Vi bruger det som kreativ stue, hvor der males.. Så vi skal også selv kunne holde ud at stå der.
Jeg har hørt noget om noget der hedder "svovlblomme" - som skulle stinke for kat, men ikke for mennesker.. Er det noget i kender noget til?
okt 2007
Ja, han er sgu noget knust over at have mistet en stor del af hans fugle..
Da han tog kontakt til en af kattenes ejere, var svaret så utroligt flabet og ignorant, at man skulle tro det var løgn at man kan være sådan...
Han sagde "det er du selv skyld i, du kunne jo bare have holdt fugle indendøre, som normale mennesker gør!"
mar 2006
okt 2007
Og ja, linket der er meget passende for følelsen overfor den katte ejer!!
Gå-væk kat?