3.796 visninger
|
Oprettet:
Gå-væk-kat ??? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Hvordan får man katte til at blive væk fra ens have?
Vi er så trætte af at have kattelort i haven hele tiden. Futte (hunden) spiser dem, de er klamme, de lugter og vi gider ikke at træde i dem mere:(
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 682
Vi havde også naboens kat i haven KONSTANT, men det stoppede heldigvis da vi fik hund. Jeg ved ikke hvad man gør når det ikke virker, andet end at bede ejeren om at holde kræet inde på deres egen grund.
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.841
Det er besværligt, at man skal indordne sig under de folk, som mener at alle og enhver vil elske deres søde lille pusser (læs kat) men der er desværre ikke ret meget at gøre.
Vand, vanv og atter vand kan også hjælpe lidt på problemet, og hvis I lukker hunden i haven en gang imellem, så kan den også hjælpe til, med at holde haven fri for katte.
mar 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
Vi har også planer om at sætte hegn op i hele haven. Tænkte at kattene måske bare springer over så.
Jeg ved godt at man skal sprøjte vand efter dem, men vi ser dem meget sjældent. De skider nok mest i haven, når vi ikke er hjemme.
Kattene er meget "flabede". De er total ligeglade med alt. En dag sad der en og sked i haven. Jeg klappede i hænderne for at forskrække den. Den var total ligeglad. Den sad bare og gloede dumt på mig og sked færdig.
De tirrer også Futte. En del af haven er indhegnet til Futte. Kattene sidder nogle gange 1 meter fra hegnet og glor på Futte. De er total ligeglade med, at hun går amok.
Jeg synes det er for dårligt at folk lader deres katte rende rundt overalt. Hvad ville folk mon sige til, hvis jeg lod Futte rende rundt i deres haver og skide.
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
-De har pligt til at holde den på egen grund..
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.317
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
tilgengæld har mine forældre købt til deres hus, sådan en sort boks på en pind, som man sætter ude i haven, og så afgiver den en lyd ca. hver 20 sekund som generer kattene.
Det er ikke en lyd som vi mennesker kan hører, kun en sagte klik engang imellem.
De siger den virker...
jeg kan lige se om jeg kan finde et link til den på nettet.
De har også prøvet alt muligt... men de tror i hvert fald denne her har hjulpet...
og ja, ellers så virker det også meget godt når jeg og de to vuffere er på besøg. ;0)
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
Vores have er ret stor, så det er et kæmpe arbejde at smøre hjortetaksolie på hækken:) Har prøvet at snuse til hjortetaksalt.. bvdr.. det er godt nok kradse sager.
Miss FC:
Ja tak.. du må gerne spørge dem, hvor de har købt den. Det er da en nem løsning, hvis det virker:)
maj 2007
Det irriterer mig virkelig, og jeg kender mange der er træt af diverse katte der skider i deres haver og sætter potespor på biler osv.
Vi fandt også ud af, at vand virker, men hold op hvor føler man sig dum, når man ligger på lur indenfor sin egen havedør med en vinduesrensflaske fyldt op med vand, for at kunne have sit hjem i fred for en kat..
maj 2007
Der er jo en grund til man hader katte mere og mere..
Gå-væk-kat ???