{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå-væk-kat ???
  • #1   19. jul 2009 Her hjalp det at købe en hund :o)
    Vi havde også naboens kat i haven KONSTANT, men det stoppede heldigvis da vi fik hund. Jeg ved ikke hvad man gør når det ikke virker, andet end at bede ejeren om at holde kræet inde på deres egen grund.

• #3   19. jul 2009 Kunne I måske hegne haven ind??

Det er besværligt, at man skal indordne sig under de folk, som mener at alle og enhver vil elske deres søde lille pusser (læs kat) men der er desværre ikke ret meget at gøre.

Vand, vanv og atter vand kan også hjælpe lidt på problemet, og hvis I lukker hunden i haven en gang imellem, så kan den også hjælpe til, med at holde haven fri for katte.

• Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #4   20. jul 2009 have samme problem i min have og det hjalp at sætte et hønsehegn på rundt om haven

• #5   20. jul 2009 Man kan købe noget pulver, som jeg mener hedder "gå væk kat", og jeg ved at Silvan har haft det, for jeg har haft brugt det der hvor jeg boede før. Det var effektivt nok..

• #6   20. jul 2009 Okay.. tak for jeres svar:)

Vi har også planer om at sætte hegn op i hele haven. Tænkte at kattene måske bare springer over så.

Jeg ved godt at man skal sprøjte vand efter dem, men vi ser dem meget sjældent. De skider nok mest i haven, når vi ikke er hjemme.

Kattene er meget "flabede". De er total ligeglade med alt. En dag sad der en og sked i haven. Jeg klappede i hænderne for at forskrække den. Den var total ligeglad. Den sad bare og gloede dumt på mig og sked færdig.

De tirrer også Futte. En del af haven er indhegnet til Futte. Kattene sidder nogle gange 1 meter fra hegnet og glor på Futte. De er total ligeglade med, at hun går amok.

Jeg synes det er for dårligt at folk lader deres katte rende rundt overalt. Hvad ville folk mon sige til, hvis jeg lod Futte rende rundt i deres haver og skide.

• #7   20. jul 2009 Maria. du er i din gode ret til at informere din nabo om at hvis deres kat kommer ind på din grund igen vil den blive aflivet.
    -De har pligt til at holde den på egen grund..

• #8   20. jul 2009 det med kanel lyder meget interessant - jeg sprøjter vand efter kattene her hvor vi bor når jeg opdager, at de sidder og skider mellem mine blomster, der næsten alle er gået ud - så nu har jeg taget blomsterne op og lagt grus ned i stedet for i håb om, at det kan holde kattene væk - sige rman noget til ejerne får man at vide, at det er en kats natur at være fri ? -Jeg kan godt lide katte, men ikke dem, der generer andre - katte er dyr for dovne mennesker er min mening .........

• #9   20. jul 2009 herhjemme har hegn ikke hjulpet en disse...

tilgengæld har mine forældre købt til deres hus, sådan en sort boks på en pind, som man sætter ude i haven, og så afgiver den en lyd ca. hver 20 sekund som generer kattene.
    Det er ikke en lyd som vi mennesker kan hører, kun en sagte klik engang imellem.
    De siger den virker...
    jeg kan lige se om jeg kan finde et link til den på nettet.

De har også prøvet alt muligt... men de tror i hvert fald denne her har hjulpet...
    og ja, ellers så virker det også meget godt når jeg og de to vuffere er på besøg. ;0)

• #10   20. jul 2009 hmmm.... kan ikke sådan lige finde den på nettet... men vil lige hører de gamle derhjemme hvad den hedder... altså maskinen der afgiver lyde.

• #11   20. jul 2009 Sismofytten:
    Vores have er ret stor, så det er et kæmpe arbejde at smøre hjortetaksolie på hækken:) Har prøvet at snuse til hjortetaksalt.. bvdr.. det er godt nok kradse sager.

Miss FC:
    Ja tak.. du må gerne spørge dem, hvor de har købt den. Det er da en nem løsning, hvis det virker:)

• #12   20. jul 2009 Hvorfor er det, at katteejere altid siger "jamen man kan jo ikke holde dem inde i sin egen have?"
    Det irriterer mig virkelig, og jeg kender mange der er træt af diverse katte der skider i deres haver og sætter potespor på biler osv.
    Vi fandt også ud af, at vand virker, men hold op hvor føler man sig dum, når man ligger på lur indenfor sin egen havedør med en vinduesrensflaske fyldt op med vand, for at kunne have sit hjem i fred for en kat..

• #13   20. jul 2009 Maria L: Ja, det er mega irriterende. Vi kunne ikke have mad stående på bordet ude i haven, uden opsyn, så når der skulle grilles o.lign. var der hele tiden en af os der skulle blive i haven mens den anden hentede noget i køkkenet, for ellers sad kræet oppe på bordet smiley
    Der er jo en grund til man hader katte mere og mere..

Kommentér på:
Gå-væk-kat ???

Annonce