{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

mærkelig opførsel fra kommunen {{forumTopicSubject}}

jeg har fået bevilliget en el scooter fra kommunen uden jeg selv skal betale noget for den ( super glad over det) men så ringer hun og sige hvad måde jeg vil have den på, jeg kan få en fra deres lager (brugt) eller jeg kan vælge at gå ud og købe en selv, jeg spørger så hvad beløb jeg må bruge, og hun siger at det må hun ikke oplyse før jeg har valgt en af de to muligheder men hvis jeg selv vil købe en skal jeg være klar over at hvis prisen overstiger deres pris på de el scootere de kan levere skal jeg skal jeg selv betale forskellen.
synes det er noget mærkelig noget man ikke kan få at vide hvilket beløb man har til rådighed til køb af el scooter, på den måde som hun siger, tvinger hun mig næsten til at vælge deres el scooter fra deres lager

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mærkelig opførsel fra kommunen
  • #1   8. jun 2012 Jeg ved ikke om dette er nogen hjælp - men der er vist ikke tale om et beløb, som medarbejderen bare kan slynge ud smiley

"I følge servicelovens §113 stk. 5 betaler kommunen nemlig den fulde anskaffelsespris på det billigst (og bedst) egnede forbrugsgode" og "Det betyder også at man ikke kan sige noget generelt om, hvorvidt man har ret til at få dækket den fulde anskaffelsespris på et bestemt forbrugsgode."

(link fjernet)

• #3   8. jun 2012 når du er blevet bevilliget den med fuld betaling er det som en af de andre siger at du skal gå ud og finde den som til den billigste pris opfylder det behov du har. -

dvs. du skal ud og se på hvilke du gerne vil have og opfylder dine behov. også skal du fortælle kommunen hvilke modeller (få priserne hos forhandler) også bevilliger de den som nok er billigst. kommunen kan ikke oplyse prisen da de jo ikke har nogen ide om hvad markedesprisen er på en scooter der opfylder dit behov. syntes faktisk det er rart at høre din visitator ikke sætter dig i en fast prisramme - men erkender du muligvis har et behov som de er nød til at dække uanset pris.

havde det været sådan at du var delvist bevilliget den. så du selv også skulle spytte i kassen betaler kommunen typisk halvdelen af udgiften - op til 15000 kr også skal du betale den anden halvdel.

• #4   8. jun 2012 da jeg søgte fik jeg at vide at alt efter hvor dårlig jeg var kunne det være jeg skulle betale 50% selv, men hun ringede så og fortale at de ville give det fulde beløb, dette er jeg glad for, synes bare måden det bliver sat op på gør at jeg måske føler at jeg skal vælge deres el scooter, + hvis jeg valte deres ville alle udgifter til den blive betalt af dem, men jeg kan så også risikere at skulle køre rundt på en lyserød el scoter he he

• #5   8. jun 2012 hun sagde til mig at jeg kunne få beløbet at vide hvis jeg valgte den løsning med selv at købe men hvis den så ville koste mere end det beløb de ville oplyse skulle jeg selv betale forskelen, det er det jeg synes er noget rod, at de ikke vil oplyse det beløb man får til rådighed før man vælger

• #6   8. jun 2012 er ret sikker på du vil se super smart ud på en lyserød elscooter..

jeg ville nok vælge kommunens løsning. - mest fordi de så har vedligeholdelses pligten. det er helt klart en fordel og de gange jeg har været med til at skulle søge en scooter hjem er de kommet med nogle ganske udemærket fine modeller som folk er blevet super glade for.

men jeg kan godt forstå hvis du hellere selv vil vælge. men markedet er frygteligt at navigere i. så tag ud og snak med nogle forhandlere. de har ofte også leveret til kommunerne før og kan ofte give dig en ide om hvad kommunerne tidligere har betalt for.

find de modeller der bedst dækker dit behov og få en prisaftale også gå tilbage til kommunen med dem. - jeg ved godt det er lidt langhåret. men se positivt på det -- det tyder lidt på de er åbne for at du an have et behov som vil gøre den lidt dyrere end normalt ved indkøb - (eks specielt sæde - tre eller fire hjul osv osv) og derfor ikke vil ligge dig i en fast prisramme.

• #7   8. jun 2012 prblemer er nok lidt at når de også oplyser max grænse først - så er der folk der mener de er i deres gode ret til at bruge max beløbet - om det giver mening eller ej. også sidder de tilbage og skal forklare at det jo altså ikke er et behov at scooteren skal lakeres pink bare fordi den stadig holder sig inden for rammen af prisen.. - kan du følge mig ;o)

• #8   8. jun 2012 tak for dine råd. kan godt fælge dig men hun ville jo netop gerne oplyse mig et max beløb hvis jeg valgte den løsning med at købe selv

• #9   8. jun 2012 *gg* ja så giver det ikke rigtig mening -- det kan jeg godt se..

Kommentér på:
mærkelig opførsel fra kommunen

Annonce