{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.752 visninger | Oprettet:

Helena J
Helena J
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 25

Problemer med kollega {{forumTopicSubject}}

Hej hundeelskere.

Det er ikke direkte hunderelateret dette her, men sidder og er i syv sind.

I disse krisetider er det ikke nemt at få job rundt omkring.

for 1 1/5 måned siden blev jeg ansat i en afdeling som er en del af en større foretning.
Jeg er studerende så arbejder kun deltid et par gange om ugen.

Vi er et team på 10 medarbejdere, jeg står fast sammen med 3 forskellige.
hvor af den ene er en endnu ikke afsat stilling, derfor har jeg skiftende makker hver 2 uge.

Sagen er at hende jeg arbejder sammen med i weekenderne og jeg, bare ikke kan sammen! Vi fungerer ikke sammen hverken arbejdsmæssigt og heller ikke personligt. Vi små skændes, hakker på hinanden, jeg oplever at hun overtager mine kunder også bliver jeg gal, det forvirrerer kunderne at hun blander sig og det gør mig vred. Og hun skal hele tiden gøre mine opgaver efter og holde øje med om jeg gør tingene ordenligt, gør jeg ikke det skal jeg nok få det af vide, det er også fint nok, men hun gør det heller ikke selv rigtigt, hun snakker ikke særlig pænt og det konfronterer jeg hende med, hvorefter hun resten af dagen bliver ret så fornærmet.
Men sidste gang vi arbejdede sammen endte det med at jeg fik et opkald fra min chef dagen efter hvor hun sagde at vi overhovedet ikke have gjort vores arbejde godt nok og det var ikke ok at forlade stedet som vi gjorde, det har min kollega så sagt til min chef var min skyld da jeg ikke kunne finde ud af arbejdet.
Samtidig med at hun allerede tror hun kan det hele og det kun er jeg der laver fejl.

Det skal lige siges at vi blev ansat på samme tid så er begge forholdsvis nye.

Jeg har snakket med nogle af mine andre kollegaer, og en af dem har fortalt mig at de har arbejdet sammen før og det simpelthen var derfor hun stoppede, da hun er u udholdelig at være sammen med, og det kan jeg altså kun give hende ret i.

Jeg er rigtig glad for mit arbejde, kommer godt ud af det med alle de andre undtaget hende jeg arbejder weekend med.

Min chef er en af de der er lidt stram, jeg konfronterede hende med hvordan jeg havde det for 3 uger siden, hvor hun lovede at finde ud af noget, men der er intet der har kunne lade sig gøre åbenbart fordi vi arbejder sammen i denne weekend.

Jeg har overhovedet ikke lyst til at møde op på arbejde i morgen, og da jeg så i dag at vi også skal være sammen på mandag forsvinder min lyst helt.
Jeg lyder forkælet, men har det virkelig ikke godt sammen med hende, andre i varerhuset lægger også mærke til det, og vender øjne når hun går forbi. Hun er også rigtig god til at blande sig i de andre afdelinger og deres arbejde...

Jeg har spurgt hos mine kollegaer, men der er ingen der er interesseret i at tage en vagt for mig mandag, jeg har virkelig ikke lyst 3 dage i træk!
Men så snart de hører det er med hende, bakker de ligeså stille ud igen..
Men jeg bliver jo nødt til at klare det..

Jeg har tænkt mig at gå til min chef og spørge efter andre arbejdstider. Mit spørgsmål er, kan hun egentlig fyrer mig for at konfrontere hende med at jeg er utilfreds med min arbejdsmakker ???

Hilsen Helena - undskyld det blev så langt, men må altså ud med mine følelser et sted smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med kollega
  • Helena J
    Helena J Tilmeldt:
    dec 2011

#1   3. mar 2012 Suzy.

Problemet er at hun har nogle helt andre arbejdstider end mig....

Så jeg er hendes eneste makker, hun arbejder kun weekend og ekstra vagter.
    Men ved ikke om de andre afdelinger også fortæller at det ikke fungerer hos os imens vi er på arbejde.
    Og nå ja, min chef er i Thailand. Så der går mindst 14 dage før jeg kan få sagt noget...

Men mange tak! smiley

• #2   3. mar 2012 Ja, du kan godt blive fyret over samarbejdsvanskligheder desværre..

Havde det været min arbejdsplads som du nævner, vil jeg først og fremmest få helt klare regler om hvordan arbejdet skal gøres .. Af chefen.. På den måde kan jeg være sikker på at jeg laver min del ordentlig !

Derpå vil jeg tage fat i den irriterende kollega og sige til hende, at det er ret tydeligt at ingen af os kan holde hinanden ud, så om ikke vi bare skal passe hvert vores. Vi er der for at arbejde og tjene penge, og vi behøver ikke snakke sammen (Medmindre det selvfølgelig er højst nødvendigt)

Om kollegaen er med på det eller ej, så er det sådan jeg vil kører stilen. Hver eneste aften vil jeg så skrive de ting ned, som jeg har nået at lave i løbet af dagen, og de ting jeg ikke har nået.. Med dato..
    På den måde, kan jeg "dokumenterer" overfor chefen at jeg den og den dag har lavet det og det..
    Finder jeg kollegaen specielt irriterende en dag, så skriver jeg også det ned..

Jeg er også af typen, at jeg gerne vil have kontrol over alt der forgår om mig, og derfor giver jeg også andre muligheden for samme kontrol selvom de pisser mig af. Med det mener jeg, at hvis der skal pudses spejle, så siger jeg det til kollegaen at jeg går i gang med det, når jeg altså gør det..
    Jeg har også gerne en liste liggende med aften rutiner som jeg krydser af efterhånden som de er lavet. Så kan den irriterende kollega selv styrer om hun er med på den eller ligeglad..

• #3   3. mar 2012 Måske det ikke er helt populært at skrive det her, men efter min mening har i begge et ansvar for tingene fungere, oprydning, klargøring osv.

Så er tingene ikke efterladt tilfreds stillende er der ingen af jer der kan tillade sig at give den anden skylden for man har et medansvar. Efter min mening er din opgave uanset om der er hjælp eller ej at tingene er i orden.

Når de er i orden kan man så tillade sig at sige jeg er utilfreds med at jeg skal gøre det alene.

For er tingene ikke i orden er det jo jer begge to der ikke har gjort det ordenligt.

• Helena J
    Helena J Tilmeldt:
    dec 2011

#4   3. mar 2012 Ryan:

Det tror jeg heller ikke jeg skrev at jeg ikke havde et ansvar? smiley
    Jeg kan bare tidsmæssigt ikke nå at lave alle opgaverne, når hun skal gøre mine efter.
    Også har jeg ikke benægtet et ansvar, men netop taget det da min chef ringede til mig da min kollega har givet mig skylden for at det ikke var gjort ordenligt da jeg ikke kunne finde ud af det åbenbart.

Mulle:

Vi har sådanne sedler, i dag har hun endda skrevet sit navn på så min chef kan se at hun har lavet alle opgaverne, så må hun jo hoppe på den eller ej, jeg har med vilje ikke skrevet noget navn på.
    Men, jeg kan psykisk i hvert fald ikke klarer det. Det har nok været de længste 8 timer i mit liv i dag.. puha..

• #5   3. mar 2012 Det jeg siger er at man skal passe på med at sige : Det er den anden

Som du skriver i første indlæg så handler det om i ikke fungere sammen, alt andet er ikke brugbart.
    Og efter min mening så er det udelukkende det det handler om.

Hvis du for eksempel vælger at gå før der er ryddet op selv om din vagt er ovre, vælger du jo sådan set at sige det er godt nok........

Jeg kender det selv fra min egen arbejdsplads. Jeg er så bare heldig jeg har en rigtigt god makker men det er skiftet før os det er galt med.

Og du må ikke tro det jeg skriver er direkte mindet på dig smiley Det er egenligt mere en generalisering.......

• Helena J
    Helena J Tilmeldt:
    dec 2011

#6   3. mar 2012 Ryan

Det vælger jeg ikke- jeg må ikke blive længere end det..... Og tro mig, jeg har en klump i maven over vi ikke nåede at blive færdig, dårlig samvittighed.

Jeg gør alt hvad jeg kan, men vi er ved at være der med arbejdet, det er egentlig ikke det der er problemet smiley
    Det der nu er det store problem er den måde vi arbejder sammen på, snakker til hinanden på og ikke mindst behandler vores kunder på, og jeg kan mærke på mig selv at det her det kan jeg ikke blive ved med. Og nu vil jeg rigtig gerne gå til min chef og spørge om jeg kan få nogle andre vagter.. Jeg er bare bange for at det i sidste ende vil være ris til egen røv.

Men i dag, hvor jeg fik det gjort rimelig klart at jeg ikke vil finde mig i hun overtager mine kunder- ved ikke om det er noget hun vil tage til efterretning. Jeg gør helt sikkert også nogle ting som ikke passer hende fx. Jeg er knap så sikker endnu...

• #7   3. mar 2012 Arbejder du i ikea ?

• Helena J
    Helena J Tilmeldt:
    dec 2011

#8   3. mar 2012 Nej, Kvickly smiley

• #9   3. mar 2012 Har i så ikke en tillidsmand du kan tage fat i og hører hvad dine muligheder er ?

• Helena J
    Helena J Tilmeldt:
    dec 2011

#10   3. mar 2012 Jo det har jeg selvfølgelig.

Men min chef har sagt hun vil sætte pris på hvis jeg kontakter hende først, problemet er at det er jeg lidt bange for, for ved ikke hvad der kan komme til at ske..

• #11   3. mar 2012 Din tillidsmand har tavshedspligt, så chefen behøver ikke at vide at du har snakket med denne,,, smiley

• #12   4. mar 2012 Gå til din leder eller sikkerhedsrepræsentant/tillidsrepræsentant og oplys dem om at der er behov for at de kommer med ind over så konflikten løses bedst muligt.

• Helena J
    Helena J Tilmeldt:
    dec 2011

#14   4. mar 2012 Reki

Det tror jeg også jeg vil gøre smiley

Isabelle:

Det ved jeg ikke om hun har, har fået fortalt at det bare er sådan hun er. Jeg er ikke den eneste som oplever dette, men er hendes eneste faste makker.
    Men vil da gerne snakke med hende, problemet er at hun ikke lytter. Jeg har sagt til hende jeg ikke vil finde mig i det, startede sødt og i går blev jeg lidt halv sur men det er som om hun ikke forstår det smiley

• #15   6. mar 2012 ; )

Kommentér på:
Problemer med kollega

Annonce