{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.850 visninger | Oprettet:

at have is i maven. (lang) {{forumTopicSubject}}

Man skal nogle gange have is i maven med de cavalierer.
Jeg kan huske da Bergkamp trådte på et riskorn og hylede som om han havde brækket benet, da var jeg godt nok på vej til natdyrlægen... eller når man skal klippe neglene på ham, og han skriger allerede inden man overhovedet er i nærheden af neglen med saksen..
de cavalierer kan hyle op som om de er ved at dø, men 10 minutter senere er det glemt... med mindre de lige kommer i tanke om; "Nå ja, det gjorde ondt i poten" og så piver de lidt igen. smiley

Så idag da Almunia hylede lidt op ude på græsset da vi legede bold, lagde jeg ikke vanvittig meget i det, da det kunne være en typisk cavalier-reaktion...
heldigvis havde hun allerede en tid ved dr. dyr i dag da det var tid til re-vaccination, rabies-vaccination, ormekurs-piller og en generel tjek-up.
Da dr. dyr så tjekkede hofter, led, trykkede på knogler, så hylede hun op... der var ingen tvivl om det var en smerte-reaktion... PIS tænkte jeg... ÅH NEJ tænkte jeg også.
Hun ringede til en kollega for lige at snakke om hvad der så skulle ske.
De blev enige om, selvom det er lidt tidligt, at det er vokse-værk. Så nu har hun fået smerte-stillende og skal de næste 10 dage ikke lege eller bevæge sig unødvendigt... sig det lige til den spirrevip jeg har løbende og hoppende herhjemme!!
Men det er netop fordi hun er noget af en tornado OG fordi hun har rapset af Bergkamps voksen-foder, at de mener hun er kommet i vokseværk.

Derudover, skulle Bergkamp have tømt sine anal-kirtler, for siden igår aftes har han snappet meget efter sin numse og lignet én der har haft smerter... så igen: heldigt at vi allerede havde en tid til Almunia.
Da hhun så skulle tømme dem, var han slet ikke til at styre. Han hylede bare så meget og kæmpede for at komme væk. Dr. dyr sagde de var helt hårde og slet ikke til at trykke ud. Han har før haft problemer med analkirtlerne og faktisk været meget generet af dem. Men fordi de var umulige at tømme, så skal han altså ave dem opereret væk hurtigst muligt...
nå... ja...
så en dr. dyr tid hvor Almunia bare lige skulle re-vaccineres, blev så til absolut ro og smertestillende til hende og en kommende opperation til ham...
damn...

ja, så cavalierer kræver is i maven og at man tager deres sarthed med en gran salt, og deres ynke-klynke kan bestemt gøre det svært at læse dem hvornår der rent faktisk så er noget der virkelig gør ondt!!!

Kender i det eller er det bare mine cavalierer der er svære at læse hvornår det ligner de er ved at dø men så er kuren bare lidt nus på maven, og andre gange er det rent faktisk ubehag eller smerter??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at have is i maven. (lang)
  • #2   10. okt 2008 Jeg kender det også udemærket godt - de kan være svære at læse fordi de kan have meget ondt af sig selv uden der er det mindste i vejen...

Har to gange taget til dyrlægen med en halt Murphy, der lige så snart vi kom hen til dyrlægen, sjovt nok slet ikke haltede mere - dumme hund!

Jeg har derfor også en gang været lige ved at brænde nallerne - hvor det viste sig at han var rigtig syg af borrelia og jeg troede at han bare fakede den : (

Så hellere en gang for meget end for lidt : )

Til analkirtlerne kan man give dem ben og gerne svineben, som tit giver lidt hårdere afførring - det kan være godt til at holde analkirtlerne i skak : )

Man kan også selv lære at trykke dem...

KH
    Nicola

• #3   11. okt 2008 Jeg har netop købt to kraftben til suppe til ham... men når først analkirtlerne er blevet så forstoppede og hårde som hans, så er der kun én vej, og det er en operation hurtigst muligt.
    Så han skal kastreres og fjernet analkirtler samtidig.

Og herhjemme har vi nu skærmet stuen af, så Almunia kun har køkken-al-rum at bevæge sig i, for hun er altså bare en tornado.
    På fredag skal hun så tjekkes igen, og hvis det ikke er blevet bedre, så skal hun i hvale-kravlegård, så hun ikke har mere spillerum end de der par kvm.
    Men vi håber at vores indsats med ikke at gå ture med hende, ikke opfordre til leg, afskærme hendes bevægelsesområde, at hun ikke har adgang til Bergkamps mad og kun aktivere hende psykisk er med til at hendes vokseværk er sat i skakmat.

Og ja, man skal da hellere tjekke de små cavalierer én gang for meget end én gang for lidt... men hvis man ikke har bare en smule is i maven, så kan de små pus altså bare ruinerer en for dr. dyr-undersøgelser en gang om ugen. ;0)
    Men jeg havde uden tvivl bestil en tid til dem begge med de tegn de viste mig.. det er lidt nemmere for mig at læse Bergkamp hvornår han sådan mener det alvorligt, end det er med Almunia jeg ikke kender så godt endnu på det punkt.
    Man skal virkelig kende sin hund og kunne læse dens signaler... og selv der kan man stadig være i tvivl. smiley
    Dr. dyr sagde også, at hun ikke kender sådan rigtig til cavalierer, så hun kunne ikke udtale sig om deres lidt drama-queen-sind, og man kunne bare se på hende at hun ikke helt troede på mig når jeg fortalte at cavalierer virkelig kan lave et drama... det kan være svært for folk der ikke kender til cavalierens sind at forstå hvordan de kan være, og så tror de man ikke tager sin hund alvorlig eller at man tillægger dem noget de ikke er.
    Men jeg ved bedre. *GG*

• #4   11. okt 2008 Altså - jo - når de først er betændte osv - så kan man ikke løse det med ben - men man kan forebygge.

Er det første gang han har det?

Jeg ville ikke operere ham for det alene, men hvis han alligevel skal kastreres så giver det fin mening : )

Nogle hvalpe får vokseværk af hvalpefoder - fordi det er for energirigt - men det er oftere store racer - og disse skifter man typisk også hurtigere over på voksen foder.

Så jeg ville ikke være bekymret for at hun har spist noget af hans foder - overhovedet : )

Hvor gammel er hun nu?

KH
    Nicola

• #5   11. okt 2008 Dylle mener de er betændte, forstoppede og hævede. Han har døjet med det siden hvalp, men det er først det sidste ½ år dr. dyr ikke har kunne tømme dem fordi de begyndte at blive forstoppede. Denne gang var de så SÅ forstoppede at de var blevet betændte og hun sagde direkte: "De SKAL opereres". Kastrationen er faktisk i forbindelse med denne operation og ikke omvendt. ;0)
    Han har bare smerter.¨
    Idag er så blevet meget bedre... vi gav ham et vad og fik vasket ham bagi og redt de små knuder der var kommet efter at have kørt numse. Så han er på dupperne igen idag. Men han skal opereres rimeligt hurtigt.
    Dejligt at have ham tilbage i bedre humør, for ikke kun hans "mor" og "far" savnede ham, Almunia har godt nok manglet hans selskab.

Jeg var slet ikke klar over at det kunne have nogen betydning at hvalpe gik og rapsede af de voksnes foder...
    så blev jeg det klogere efter dr. dyr. Det var også noget med kalciumen i hvalpefoder netop er for at de vokser langsomt og korrekt så kalciumet i voksenfoderet er for koncentreret.
    Men de får foder hver for sig nu, og det går godt.

Almunia bliver 13 uger på onsdag.

• #6   11. okt 2008 Du er forhåbenlig blevet informeret om de bivirkninger der kan være ved at fjerne analkirtlerne?? Du kan nemlig ricikere at det beskader lukkemusklen og de så ikke vil kuinne holde på afføringen bagefter.. Min dyrlæge er begyndt at skylle analkirtlerne når de er for betændte så ind med saltvand og skylle dem igennem, det virker, Gizmo har selv haft en kamp med sine men efter vi er begyndt at skylle dem har der nu ingen problemer været i ½ år, vi har ikke engang behøvet at tømme dem.

• #7   12. okt 2008 jeps, er klar over den minimale risiko.
    Jeg sætter min lid til dr. dyrs kompetencer. ;0)
    De analkirtler er bare til for meget gene... nu vil jeg ikke have han skal kæmpe med dem længere...

• #8   12. okt 2008 ..jeg følger med... Lille Munni med vokseværk...øv,øv,øv. Jeg håber hun hurtigt kommer over det, for en "Drama Queen" er hun da bestemt...det er der hvis ingen der har mødt hende der er i tvivl om. Jeg kan godt forstå, hvis du går med lidt tvivl om alvoren i det:-)
    Nu kan jeg ikke huske hvem det var der fortalte at en af de andre også havde skabt sig helt op til skyerne, fordi der skulle kigges på den...den historie får du lige når jeg kommer i tanke om den. Stakkels Bergkamp...håber han snart får en tid, så han kan komme ovenpå igen;-)
    Giv Munni et kram, og måske skal du købe en rulle gaffa, til at holde hende i ro:-)
    Hilsen Anja

Kommentér på:
at have is i maven. (lang)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce