Uhhh.. Kan blive så gal.. {{forumTopicSubject}}
Spurgte igår min underchef om ferie i denne uge..
Ved godt det var sent ude, men Aiya har alene hjemme problemer og ville netop derfor gerne tage ferie, netop for at lave træning med hende..
Min chef lød meget forstående og sagde at jeg selvfølgelig kunne få ferie, men skulle være opmærksom på det var på egen regning og at jeg evt. bare kunne kompensere det ved at møde om aftenen..
Her til aften skriver min dybt bekymrede kollega så og fortæller at min chef bare har svinet mig fuldstændigt til overfor kollegaer i afdelinger, som intet har med min afdeling at gøre.. Der var tilsyneladende absolut ingen der var forstående overfor hvordan jeg kunne holde ferie pga. en hund.. Derudover begyndte han også at kritisere min arbejdsgang og udpege fejl jeg havde lavet, som han aldrig før har nævnt noget om..
Har lige skrevet en sviner til ham på sms og sendt en kopi til afdelingschefen og så må vi jo se hvad der sker.. Er mildest talt godt gal i skralden, for sådan syntes jeg bare ikke man kan opføre sig.. Hvis han havde et problem, kunne han da have sagt det igår istedet for at godkende min ferie..
Er lidt spændt på om det ender ud i en fyreseddel, men er egentlig også ved at være lidt ligeglad, for nu ved jeg da åbenbart hvor jeg har min kollegaer henne...
Beklager det lange indlæg, men skulle lige af med noget luft :o)
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
Men.... Tror bestemt ikke at en SMS er den rigtige vej at gå. Tror du har lavet en stor fejl der...
Du sku da ha taget den op face to face med din cheef.. Det andet er lidt børnehave agtig er det ik??
Held og lykke hverfald!!!
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.215
men husk man skal altid ligge trække lidt fra når folk siger hvad andre går og siger, en fjer bliver hurtig til en høne.
men synes selv det er meget uprofessionelt og ja barnligt at sende en sms. det forstår jeg ikke folk kan gøre, det er ligesom de folk der melder sig syg over sms, det kan man bare ikke til sin chef,
apr 2007
Følger: 101 Følgere: 100 Hunde: 3 Emner: 846 Svar: 3.539
jun 2007
apr 2007
Min kollega som fortalte det er lige en 20 år ældre end mig og ligesom en mor for mig, så tvivler på hun har lagt noget til..
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.215
synes det er ok til kollegaerne, eller hvis man lige skal sige noget til chefen som ikke er noget vildt.
men synes altså bare der er nogle ting man ikke tager over sms. de misforstås hurtigt. og man kommer hurtigt til at sige for meget. for man tænker længe over hvad man skal skrive.
men hvis det var mig selv vil jeg konfontere ham face to face og ellers bare lade det ligge og være ligeglad, er egentlig ret ligeglad med hvad folk har at sieg om mig bag min ryg, kan de ikke sige det til mig er det ikke det værd og gå og være irriteret over eller skændes om. plus jeg ved folk altid "digter" lidt når de fortæller ting videre.
han gav dig jo fri, så det kan jo ikke være det store problem for ham, at han så ikke forstår, at det er pga en hund er jo så hans problem, det skal du slet ikke tage dig af.
jun 2007
Men fordi han er dum og sviner dig, skal du jo ikke lege børnehave med ham og sende en SMS det løser jo intet.
apr 2007
apr 2007
Derudover lød det på ham som om at han absolut intet problem havde med min ferie og han mente heller ikke de andre kollegaer skulle blande sig i det..
Han syntes dog som i siger, at jeg også skulle ringe til min chef og snakke med ham, men ligesom jeg fik lagt på, lå der en besked fra chefen på at han ikke havde noget problem med min ferie, ellers ville han have sagt det.. Han mente ikke han havde bagtalt nogen og min lukkevagt på torsdag, skulle jeg ikke tænke på for jeg havde ferie...
apr 2007
Nu har jeg fået en undskyldning og så hører jeg jo nok hvis der kommer mere ballade ud af det.. Det lød ihvertfald på min overordnede, som om han bestemt ikke havde i sinde at miste mig.. Han syntes jeg klarede mit job super godt og jeg havde dejlig personlighed..
Dennis og Mette: Det er bare iorden.. Hvad tid skal vi komme? Hehe..
Uhhh.. Kan blive så gal..