{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansøgning til stilling som kontorelev
  • #1   14. feb 2012 Den skal være informativ men overskuelig. Den skal fortælle lidt om hvem du er, hvad du har lavet og hvorfor du er den rette til stillingen.

• #2   14. feb 2012 Dette har jeg skrevet indtil videre.
    Kom gerne med rettelser, eller hvis det er noget man ikke kan skrive smiley

LINAK A/S D 14 Februar 2012 Group Headquarters
    Smedevænget 8
    6430 Nordborg

Ansøgning: Kontorelev

Med stor interesse, søger jeg stillingen hos Jer, som Kontorelev.

Da jeg blev ansat som kontorassistent hos Sydenergi, var jeg ikke i tvivl om hvad jeg ville med min fremtid, nemlig en kontoruddannelse.
    Derfor søger jeg stillingen, da jeg ser Linak, som en stærkt international virksomhed, med udfordringer og muligheder for at udvikle sig personligt.

I mit erhvervs liv, har jeg arbejdet ved:
    Sol og Strand ( Feriehus udlejning ) som kontorassistent
    Sydenergi i bredbånds afdelingen ( både privat og erhvervsafdeling ) som kontorassistent
    Plejecentre som Social og sundhedshjælper
    I lære som materialist hos Matas som fagligt.

Hvorfor skal i vælge mig?
    Som person kan jeg oplyse, at jeg er en frisk ung kvinde på 26 år, jeg er engageret, fleksibel,
    ansvarsbevidst, serviceminded, udadvendt og en motiveret person, som går 110% ind for det jeg laver.
    Jeg er en rigtig god kollega med overskud til at hjælpe andre

En stor den af min fritid går med familie/venner og håndbold/fitness.
    Jeg bor i Guderup, sammen med min kæreste og vores dejlige hund.

• #4   14. feb 2012 Det er i hvert fald kort og informativt smiley

Jeg ville starte med at præsentere mig selv, derefter hvad du har lavet og så hvorfor de skal vælge dig og så en afslutning. Brug gerne punktform, det gør det let at overskue når de læser.

Sætningen "Som person kan jeg oplyse" synes jeg personligt ikke om, og "frisk, ung kvinde" får dig ikke til at skille dig ud af flokken, der må være andre ting der beskriver dig mere unikt.

Nu har jeg ikke læst annoncen, men du skal sørge for at finde de stærke sider du har, som passer med det de søger og fremhæve dem.

• #5   14. feb 2012 Sådan her ser stillingen ud

(link fjernet)

• #7   14. feb 2012 nu gids jeg ikke helt læse hele siden igennem, men hvis firmaet nu - ikke nødvendigvis i annoncen - har nogen ting, som de lægger vægt på, jamen så kan du rigtigt gerne inkludere det. F.ex. hvis de nu var helt vildt miljøbevidste, så kunne det være en grund til hvorfor du lige netop søgte job hos dem.

• #8   14. feb 2012 Jeg ville nok også komme lidt ind på hvad du har fået ud af dine tidligere jobs… f.eks. hos Sol og Strand ( Feriehus udlejning ) har jeg lært… at holde mange bolde i luften især i sommerperioderne der stille særligt store krav til overblik og effektivitet…
    Og ja jeg ville nok også starte med en lille præsentation af mig selv og derefter min joberfaring…
    En lille ting – du har skrevet den i stedet for del i den næst sidste linie ”En stor den af min fritid går med familie/venner og håndbold/fitness”.
    Det kan godt være jeg spørger dumt, med hvad er en ”fagligt”? Du har skrevet: ” I lære som materialist hos Matas som fagligt”…

• #9   14. feb 2012 Jamen der står jo hvad de kan tilbyde og hvad de søger. Så må du fortælle hvilket af det du finder så interessant at du vil søge stillingen og og hvad du har at tilbyde som de søger.

Tror især deres krav om sprog er vigtig at fremhæve.

Hvad var det ved dine tidligere job der gav dig arbejdsglæde og hvordan kan du relatere det til det job du søger?

• #10   14. feb 2012 Anja: HiHi, det er en fejl smiley Jeg sad mange timer med den igår, og var igang med at sætte billed ind, så dette skal du bare se bort fra smiley

Takker jer alle mange gange for jeres input og rettelser, vil helt klart tage det til mig.

Kim: Jeg hr min mors fantastiske telefon stemme smiley

• #11   14. feb 2012 Jeg har en ansøgning liggende du gerne må kigge på, hvis du vil? smiley
    Det er også som kontorelev, min studievejleder har givet grønt lys for den - dog har jeg ikke fået noget respons for den endnu, da det først er her nu at de vender tilbage, men jeg er selv fuldt ud tilfreds med den ...så skriv hvis du vil se den, måske er der noget du kan bruge smiley

• #12   14. feb 2012 C K H - Det vil jeg da utrolig gerne smiley Mange tak

• #13   14. feb 2012 Man skal huske at de sikkert for mange ansøgninger, derfor skimter de højest sandsynligt ansøgningen hurtig igennem til at starte med. Jeg har altid lært at de første 30 ord i en ansøgning er super vigtige, da det er dét arbejdspladsen først læser.

Derudover går jeg ud fra at du sender dit CV med, så hvad du har lavet før skal ikke stå i ansøgningen. Hvem du er står også i CV'et, så det ville jeg heller ikke tage med i ansøgningen. Brug istedet for dine faglige og evt. nogle få personlige kompetencer i ansøgningen. Hvad kan du bidrage med til virksomheden? smiley

Et bud fra mig, det plejer at give pote her smiley

• #14   14. feb 2012 Mange tak for input Renée

• #15   21. jan 2014 er der en her der gider hjælpe mig med en asnsøgning vedr kontor elev er helt blank

• #16   21. jan 2014 [ smiley

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #17   21. jan 2014 Bare husk, at jer og jeres blev til lille startbogstav for over 200 år siden. Så med mindre de er guder eller royale, så skal du nok overveje dine bogstaver.

Kommatering, sammensatte ord, bindestreger og andet godt grammatik vil også være en fordel at få læst op på.

Kommentér på:
Ansøgning til stilling som kontorelev

Annonce