{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Hjælp, bedste tidspunkt for nr 2 hund {{forumTopicSubject}}

Jeg ved at dette emen har været oppe før men jeg er desværre ikke blevet klogere:-)
Jeg har en 5 mdr gammel hvalp og vil meget gerne have en til.
Hvornår er det den bedste tid,?
Jeg ser fordelen nu, så kan de lege sammen, ulempen er at min nuværende hvalp ikke er færdig bas trænet, og da det kræver meget tid at træne en hvalp hvordan går det så med 2 ?
Rasen ved jeg, er dog stadig lidt usikker på køn, jeg tænkte først på en tæve, så kan man jo få hvalpe men jeg er kommet frem til, ingen hvalpe, jeg tror ikke jeg kunne slippe dem til en køber uden at hele tiden blande mig. smiley vil også gerne undgå løbetid med en hanhund i huset allerede, hvis jeg vælger en han skal jeg kastrerer den ene eller dem begge for at undgå konfrontationer?
Har I nogle gode råd???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, bedste tidspunkt for nr 2 hund
  • #1   23. jan 2012 Smartest ville være at vente til din nuværende hund er mindst 18 - 24 mdr gammel. Der vil den stadig lege med en hvalp, men samtidig ville den også indpode alle de gode vaner, du har trænet ind i den, over til hvalpen.
    Som du selv er inde på, er det slet ikke smart at få sig en tæve, når nu du har en hanhund- ikke kun fordi du vil have svært ved at lade vær med at blande dig i, hvordan hvalpene ville have det, efter at du havde solgt dem, men også fordi avl på revl og krat, er en skidt ting og der er i forvejen så mægtig mange hvalpe til salg, at flere opdrættere ikke kan komme af med hvalpene og derfor stadig har dem efter at de er blevet et år gamle..................(eller har været nødsaget til at aflive dem)
    Du kan sagtens have to hanner sammen- alt afhænig af, hvor kønsdominerende de er.
    Og eller kastrerer man da bare en af dem.
    Herhjemme har vi to hanhunde og en tæve.
    Tæven og den ene han, er nutraliseret.

• #2   23. jan 2012 jeg har snakket med en opdrætter, hun anbefalede mig at hvis det var af samme køn skulle hund nr 1 være 2 år, men hvis de var af modsatte køn skulle hund nr. 1 være 1 år.
    ved ikke hvorfor det med modsatte køn (:
    så vi har lidt over et år til at finde den rigtige opdrætter og den rigtige hvalp (:

• #3   23. jan 2012 Vores hund nr. 1 var 18 mdr. Da vi fik hund nr. 2...
    Det er begge han hunde og de leger så fint sammen! Hund nr. 1 blev først kastreret efter vi fik hund nr. 2, men det var ikke pga. Aggression eller noget. Det var fordi der var for meget energi i ham, så alt det mad han spiste kunne man overhovedet ikke se han spiste... Man kunne tælle alle hans ribben ligemeget hvad vi cifrede med og hvor meget...
    Det hjælp helt gevaldigt at kastrere...

• #4   23. jan 2012 Cifrede=fodrede

• #5   23. jan 2012 Lea A, tak for rådet, jeg ville nu aldrig avle på hvad som helst selvom jeg har en blanding, Jeg ville få undersøgt begge forældre i hovedet og r..
    og parre en maltipoo med en maltipoo, men jeg holder med dig i at der allerede i dag er for mange hvalpe der ikke bliver solgt, så ingen hvalpe til mig..-) Jeg må nok vente til efteråret eller næste forår med en til , så er Peanut over 1 år , det giver mig også lidt mere tid til at overtale manden smiley
    Tror ud fra jeres svar at det må blive en hanhund.

• #6   23. jan 2012 Husk at din nuværende hund lærer hvalpen alle de unykker den selv har, så sørg for din nuværende hunde er som i ønsker den skal være. Bl.a. med og være alene hjemme.
    Vedr alder, mener jeg mindst 1½ åår og gerne to år. Så kører sammenføringen bare derud af

Kommentér på:
Hjælp, bedste tidspunkt for nr 2 hund

Annonce