Små blå mænd!! {{forumTopicSubject}}
Godaften HG
Som på alle andre genbrugspladser, skal man også på "vores" sorterer affaldet (pap, plast, brandbart osv), hvilket vi også går op i at gøre. Men her de sidste mange gange vi har været på genbrugspladsen, er det næsten som om man bliver "forfulgt" af de service medarbejdere der render rundt og bl.a skulle være til hjælp. Sidst jeg var med, stod den ene og kiggede ned i vores trailer og bagerum, næsten som om han bare ventede på at vi skulle smide noget i en forkert container. Men okay, hvis de ikke har andet at gå op i, så fred være med det. Men det der har fået mig op at ringe er at min kæreste kom hjem fra genbrugspladsen i søndags og fortalte at han havde fået skæl ud af en af de "små blå mænd". Han havde fyldt en blå sæk med aviser og reklamer (normalt bruger vi en klap-sammen-kurv) og var på vej op til den container det skal i. Da en af "de små blå mænd" kommer og brokker sig over, at man ikke må ha' blå sække på genbrugspladsen men KUN gennemsigtige sække. Min kæreste siger, at han da havde tænkt sig at tømme posen med aviser og reklamer op i containeren da der alligevel ikke må komme plastik poser i. Men det er åbenbart ikke godt nok! for lidt efter kommer "den lille blå mand" randene med en folder hvori der står, at det kun er tilladt med gennemsigtige sække på genbrugspladsen. Og nærmest overfuser min kæreste en gang til.
Spørgsmål nr. 1: Kan det virkelig være rigtigt, at der også er restriktioner for hvad man aflevere sit affald i?
Spørgsmål nr 2: Skal man virkelig finde sig i, at de render og "leger" affalds politi, når man ikke har gjort noget forkert?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 658
Man er jo på "deres" område, så jeg tror at man bliver nød til at indordne sig under deres regler, selvom man måske kan syntes at de er lidt overdrevet.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 533
Med hensyn til gennemsigtige poser, kan den regel tolkes efter behov, men som udgangspunkt må du have dit affald i hvad du vil, bare så længe den eventuelle plasticpose der rent faktisk skal i containeren er gennemsigtig.... dvs du må smide alm poser i en klar platicsæk og kyle det i containeren/skraldespanden derude
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Der er regler og de må holdes, han kan jo ikke se at din kæreste kun vil tømme posen og tage denne med (andre ville ikke have gjort det)
Og det er jo deres arbejde at sørge for vi sorterer når vi kommer med affald, så selvfølgelig skal de holde øje/sørge for vi gør det rigtig
aug 2008
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 1.295
Og noget helt andet er, så står der ingen steder at man ikke må medbringe sorte sække. Men at man ikke må smide noget ud der er i en sort sæk. Der står ingen steder, at man ikke må opbevare sit affald i en sort sæk til det smides ud.
aug 2008
aug 2009
aug 2009
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.051
Tænk lige på hvor meget ekstra-arbejde der bliver et andet sted, når indholdet af de farvede sække skal tømmes og der så ligger alt muligt andet i dem, end det som der burde være.
Hvis ikke man synes reglerne for de her genbrugspladser er fair.. så må man jo finde et andet sted til sit affald....
aug 2009
aug 2009
aug 2009
aug 2008
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
aug 2009
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Vi bliver også overvåget på vores genbrugsplads, men der er endnu ingen der har sagt noget til at vi kommer med en farvet plastpose til at bære glas og konserves i, som vi så tømmer og derefter smider posen i "poseskraldespanden".
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 698
Det konstaterede han hurtigt og jeg fik lov til at smide affald OG sæk i containeren. Hos os er de åbenbart ikke så sure;-)
Men jeg bliver også en smule irriteret når de render og roder i MIT affald på MIN trailer.
Fint nok at de skal sørge for at folk sorterer korrekt, men de skal fandme ikke rende og rode i mit skrald! De kan stå og kigge på at jeg smider tingene i de rigtige containere, det er ok. Jeg har også bedt en om at lade være med at rode rundt i mine ting, og han sagde faktisk bare ,,Selvfølgelig.. Undskyld''
Små blå mænd!!