Hvorfor skændes? {{forumTopicSubject}}
Jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk herinde diskutere så meget. Den mindste ting bliver blæst op til orkan styrke..
Hvorfor kan vi ikke hver i sær være glade for vores hunde, tykke, tynde, høje, lave, brune, hvide.. jamen.. Vi har jo alle valgt vores hunde af en årsag.. Heldigvis er alle hunde ikke ens.
Tænk hvis alle hunde var ens? Alle hed Rolf og var Dalmatiner... Hvad ville det specielle ved vores hunde så være? Jeg ville hvertfald synes HG var lidt små kedelig at klikke igennem:-)
I kan også vende den om og tænke på hvis alle kvinder hed Lone og alle mænd hed Leif og vi alle gik i blå sko, røde bukser og grønne bluser, bare for at ligne hinanden...
Hvorfor ikke bare give positiv kritik, eller ingen kritik overhovedet?
Nu har jeg læst så meget om DKK, og må indrømme... fatter ikke en hat af det.. Hvorfor er der så meget diskussion vedr DKK?? Nogen der vil forklare på en pæn og nobel måde?
Nu har jeg en labrador, hverken ægte eller på papir eller pap, men en hund, med pels, 4 ben og en alt for stor mund:-) elsker ham ubetinget, fordi han er MIN hund...
Tænk hvis vi oprettede en side hvor folk skulle sætte deres børn ind.. Ville i ikke flippe hvis nogen skrev jeres børn havde for lang en næse, eller en skæv mund?
Vi har det med at beskytte vores egne, men stadig lange ud efter andre... Skal vi ikk stoppe med det?
KAN I SÅ ALLE VÆRE GLADE OG TILFREDSE MED DEN I ER OG DE VIDUNDERLIGE HUNDE I EJER:o)
Tråden her vil blive lukket, hvis der opstår skænderier herinde, for det er ikke formålet med den...
sep 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 183
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
feb 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 955
Hvor er jeg bare glad for at høre at jeg ik er den eneste herinde som har det på den måde.
Blev oprettet for et par dage siden og for sjov gik jeg ind for at læse nogle af de indslag der er skrevet.
Og hold da op hvor blev jeg overrasket over den måde som folk kan svine hinanden til på.
Jeg troede virkelig ik mine egne øjne.
Og som terapeut kunne jeg ik lade være med at tænke på hvor lidt der skal til før folk går helt i " King baby ".
Der er da ik noget at sige til at der er så meget vold i dagens Danmark når folk ik engang kan tale pænt herinde og vise hinanden lidt respekt.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Godt skrevet. Hvis der var noget som havde heddet HG da jeg var 19 år, ja så tror jeg jeg havde fået en på opleveren, og så aldrig brugt siden som andet end underholdning.
Ville ikke skrive om mine hunde og spørge om råd eller noget andet, for jeg ville aldrig kunne bruge andre mennesker råd omkrin avl med og uden tavle til noget.
Jeg skulle da selv oplev og gøre mine egne erfaringer.
Der for er det helt ude i hampen, når flokken kaster sig over een som f.eks. efterlyser en hanhund til sin tæve.
Jeg tror man opnår det stik modsatte af hvad man gerne ville med de "gode" råd.
Ja jeg ville også ønske at folk kunne skrive i fred og fordragelighed til hinanden.
Men tror der opstår et comp.sprog. Jeg kunne f.feks ikke læse en pind så jeg kunne forstå det første gang jeg var med på en kigger. Men nu er jeg også lidt op i årene.
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
det er utolig at folk skal skive så meget grimt i tråder...
Er det fordi at de sidder bag en skærm og tror de kan skrive alt lort uden konsekvenser??
Jeg synes hvis folk skal skrive negative ting så bør de tænke sig godt om før de skriver... en dag så møder de jo folk de har skrevet med og om....
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
Jeg ved bare at jeg for længst er holdt op med at spørge om gode råd herinde... Amstaff-ejer og så endda en uden tavle og som iøvrigt er fundet på internettet.... *gyyyyyyys*
sep 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 183
Jeg har købt Magnus gennem DBA og det var da en satsning, men jeg holder lige så meget af ham, som i andre forhåbentligt holder af jeres:-)
Han er jo speciel i mine øjne..
Man elsker jo også sine børn ubetinget.
Men vi mennesker er for hurtige til at hoppe i forsvars posision (ved ikk hvorn det staves:-)) for vi kan nemlig ikke se om der er ironi eller vrede i det folk skriver.. Og ved vi ikke hvilken af dem der menes, så tolker vi straks som et angreb og så ryger alle klørene ud !
Jeg er selv meget god til det med at gå i forsvar før folk overhovedet når at sige noget, så det er lige så meget mig selv der får en reminder:-)
Dengang jeg fik Magnus var jeg meget uvidende om hundepasning, og det fandt jeg først ud af da jeg stod med ham. Har fortrudt inderligt at jeg ikke havde sat mig bedre ind i hans kost osv inden jeg fik ham. Da havde jeg også en tråd herinde for at spørge om hjælp, men blev straks høvlet ned fordi jeg fortalte årsagen til jeg havde brug for råd... Men det var jo alligevel ikke det dunk i hovedet jeg oprettede tråden for, det var jo for råd... Vidste jo godt den var gal, ellers var rådet jo ikke nødvendigt:-)
Har ikke meget forstand på det med DKK papirer, er det hunde man køber gennem DKK?? Og hvorfor skal de høvles ned på det groveste herinde?
Jeg er selv lige blevet medlem af DKK, egentligt fordi det var et krav for at gå til hundetræning, men er også glad for de månedlige blade osv der er i medlemskabet.
Men i bund og grund skulle der virkelig opstrammes herinde.. Man burde sende advarsler til folk som har det sprog herinde, for det er virkelig sårene og det kan virkelig få mig i dårligt humør at læse hvor onde folk kan være... Det er nok med min sure overbo, det er nok at folk er vrede og dytter i trafikken, det er nok med alle de sure kunder i super markederne som brokker sig, det er nok med alle de slåskampe, knivstikkerier og mord der sker her rundt omkring.. Troede sådan et sted som hundegalleriet kunne være et fristed hvor vi alle deler vores fælles interesse, nemlig vores kære hunde!
Mener bare... vi kan jo ikke opdrage vores børn/fremtidige børn hvis vi ikke selv begynder at opføre os lidt mere modent..
Det er dejligt med en masse positivt respons, så jeg kan se jeg ikke er den eneste om bord.
Hvorfor skændes?