1.198 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Barn alene med tog Barn alene med tog

Min søn på 11 år skal over til sin far næste weekend i Kbh, vi bor i Odense ..
Normalt kommer hans far og henter ham med bil herfra, men vi har snakket lidt om at han skal med toget denne her gang. Men så skal han tage toget alene fra Odense til høje tåstrup..

Så spørgsmålet til jer herinde er om i ville lade jeres barn køre alene med toget i den alder???

Jeg selv er lidt nervøs for at lade ham gøre det.. Men jeg kan jo os godt se at det er mange penge for hans far at køre hver gang, med både bro og benzin..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barn alene med tog
  • #1   12. jan 2012 Vil bestemt mene at et barn på den alder ville kunne tage toget alene. Er der ikke ansatte, til at tage sig af børnene, eller er det kun få steder de gør det?? Når det så er sagt, jeg ville ikke få et roligt øjeblik hvis det var mit barn, i hvertfald ikke de første 10 gange, men sådan hører det sig nok til:o(

• #2   12. jan 2012 hvad med og lade ham køre med børnetoget eller hvad det heder der hvor der er nogen der passer på dem og søger for de kommer til og fra den rigtige person

• #3   12. jan 2012 generelt ville jeg mene, at det kunne et barn på 11 sagtens. men det kommer jo rigtig meget an på det enkelte barn, hvad han er vant til at klare selv, hvor fornuftig han er og om han selv vil være tryg ved det. Hvis han ellers plejer at kunne tage bus og tog og færdes alene, ville jeg ikke være nervøs.

For et par år siden fandtes der tog med en decideret skilsmissekupé fredag og søndag mellem sjælland og jylland. Måske findes det stadig

• #4   12. jan 2012 Jeg ved selv at han sagtens ville kunne tag toget.. Han er rimelig fornuftig smiley
    Det er nok bare mig der er nervøs for at lade ham gøre det :S

• #5   12. jan 2012 I børne toget skal man vidst bestille plads et par mdr. Før for at få plads

• #6   12. jan 2012 Sådan tror jeg næsten det vil være uanset hvor længe du venter smiley

• #7   12. jan 2012 Jeg har været med ham et par gange da hans far ikk lige havde bil smiley så han kende godt stationen i høje tåstrup smiley

• #8   12. jan 2012 man SKAL ikke købe billet to mdr i forvejen, man KAN. Du kan da prøve at undersøge om der var plads. om ikke andet de første par gange

• #9   12. jan 2012 Altså jeg var vist en 8 år da jeg tog toget alene fra Kbh til Viborg..

Det var dengang man skulle med færgen og ikke man måtte ikke blive i toget.. Jeg skulle skifte tog på vejen derover og er da aldrig blevet væk smiley

Så det kan han da sagtens gøre smiley

• #10   12. jan 2012 Jah det kan i sagtens hvis i selv smider ham på toget og henter ham igen der så der jo ikk noget..

• #11   12. jan 2012 Min lillesøster tog som 11 årig til sønderjylland ned til en veninde. hun skulle kun med et tog, min mor satte hende på toget og hun havde plads billet, så de fik personalet til at hjælpe hende på toget. og så fik hun at vide hvor hun skulle stå af, de vidste hvor lang tid det tog ca. pga rejseplanen, så da det var ved at være tid, ringede min mor hende op, og hjalp hende af, så var hendes veninde og forældre på perronen til at modtage hende.

hun havde absolut ingen problemer med det, hun var heller ikke bange smiley

• #12   12. jan 2012 Marianne der fuldt booket..

Tror bare jeg må tage nogle nervepiller og lade ham køre alene smiley

• #13   12. jan 2012 Ja sagtens, tag med ned på st. sørg for at han kommer med det rigtige tog. smiley

• #14   12. jan 2012 Så har jeg lige snakket med hans far, og vi blev eninge om at han tag toget selv og så henter han ham på høje tåstrup station smiley han ville først have at han stod af på hovedbanen, men det synes jeg ikk lige var nogen god idé, for den er altså lidt for stor hvis hans far nu blev lidt forsinket.. Ville ikk være så tryg ved at han skulle færdes på den alene til han kom..

De bliver sgu hurtigt store de unger, snart begynder han vel osse at rende i byen og til fester..! smiley

• #16   12. jan 2012 Maj han er lige så normal i hovedet som hans mor smiley ej han er rimelig fornuftig og stoler os 100 % på at han godt kan.. Det er bare mig der har lidt svært ved det smiley

• #17   13. jan 2012 Miss Vestergaard - Jeg har selv været en af de børn.. Min mor bor på sjælland og min far i sønderjylland og det var før broen blev bygget. Togpersonalet tog imod mig i toget og kom og hentede mig inden jeg skulle af. Så det var meget enkelt. Tog toget fra Rødekro til slagelse, og har altid haft en god tur.

Kommentér på:
Barn alene med tog

Annonce