Lad barn gå med aggressiv hund alene {{forumTopicSubject}}
Hei hunde mennesker (:
Jeg har denne her veninde som har en schæfer/lab blanding på 6 år, hun har fået den for nylig, en tæve, og hun er meget aggressiv overfor fremmede hunde, jeg har luftet hunden et par gange, også hvor vi er stødt ind i en anden hund, som uheldigvis var løs og ikke lystrede sin ejer, dette skabte en del påstyr da de nær var kommet op og slås, eller det vil sige min venindes hun var nær røget i flæsket på den. Nu er det så sådan at min veninde lader hendes 11 årige søn lufte hunden hvilket jeg mener er vildt uansvarlig da hunden jo er aggressiv og ret så stærk, det erfarede jeg under den tidligere beskrevet episode hvor jeg nær ikke havde kunne holde hunden, jeg lufter faktisk ikke gerne hunden for hende mere da jeg er meget utryg ved det. Havde det været hendes knægt under den episode havde han IKKE kunne holde hunden, det garantere jeg. jeg har så nævnt det for hende men hun er tryg ved at lade drengen lufte hunden alene. jeg synes bare det er utrolig meget ansvar at lægge på en 11 årig knægt, sæt nu hunden render af med ham, kommer op at slås osv. hvad skal han så gøre? især når hunden er så stærk som den er.
Ville i lade en knægt på 11 lufte sådan en hund alene?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Hvis den bider nogen, bliver meldt, hentet og aflivet..
Så er det den stakkels dreng, der står med en ubærelig skyldfølelse.
Det kan man sg ikke være bekendt som forældre
maj 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 25
dec 2013
Følger: 37 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 132 Svar: 960
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
En 11 årig dreng, hverken kan eller skal have det ansvar!
Jeg var blevet tosset på forældrene, hvis min hund fik en voldsom hund i hovedet, fordi de havde sendt deres 11 årige søn ud og lufte et kræ, som han selvfølgelig ingen kontrol kan have over det.
Ej, så må din veninde til at tage sit ansvar og vågne lidt op! det kan godt være, at det lige er nemmere, at sende sønnen ud at lufte hunden, men det ansvar kan hun ikke være bekendt at smide over på ham. Det er hende som den voksne der har taget beslutningen om at anskaffe hunden, så må hun også tage ansvaret med alt hvad det indebærer !
stakkels dreng, stakkels hund, og stakkels de hundeejere der skal møde dem på tur..
maj 2010
dec 2013
maj 2010
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Jeg syntes det er for dårlig at din vininde ikke vil høre på hvad du siger
okt 2011
Ellers så vis hende denne tråd som hjælp.. ej, det går måske heller ikke, vi har jo ikke ligefrem luftet hunden.. men det har hun vel? så ved hun vel også hvor stærk den er?
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
dec 2013
dec 2013
okt 2011
Men nej, jeg bor ikke i KBH, jeg bor i en mindre flække ikke ret langt fra Roskilde.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Jeg har selv mødt flere unger med ustyrlige hunde, og hvor er det altså synd for alle, og farligt!!
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 984
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 106 Svar: 733
maj 2010
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 16 Svar: 292
Så fra en som har oplevet det som den angrebne part - nej det er dybt uforsvarligt!!!!
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 862
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 862
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
På mig lyder din veninde noget uansvarlig.
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 16 Svar: 292
Det er simpelthen det værste, jeg nogensinde har oplevet - sådan to store tæver som slås sådan rigtig for alvor, det er rigtig slemt. De var ikke stoppet af sig selv - de var begge stærke tæver psykisk og fysisk. Jeg tænkte overhovedet ikke på andet end at få reddet min hund, så jeg kastede mig imellem og endte med at ligge og rode rundt på jorden til ingen verdens nytte. Så da jeg blev bidt, kom jeg op og stå og så skreg jeg fuldstændig vildt, hvilket min hund til at trække sig et øjeblik - længe nok til at jeg kunne få fat i den anden hund og få den trukket væk. Bagefter var jeg simpelthen i chok - inde i en osteklokke - gik bare videre med min hund, så hun kunne gøre nr. et og to - med blod og iturrevne bukser og jord overalt - så vendte jeg om og gik hjem og da jeg kom hjem, kunne min hund ikke støtte på det ene forben og blodet løb ud af leddet - det så ikke voldsomt ud men en hjørnetand var gået rent ind i leddet og det er alvorligt. Så dyrlægen sagde, at det reddede hende at vi kom med det samme og ikke så dagen an, men han var ikke sikker på, hun nogensinde kom til at gå ordentligt igen - det gjode hun heldigvis men det var en sej omgang.
Den anden hund fik ikke en skramme - ejerne kom aldrig hen for at sige undskyld eller høre til hende - det var næsten det værste!! Og efter den dag var jeg altid mega bange for at møde endnu en hund hvor ejerne ikke havde styr på hunden. Så sådan en oplevelse ødelægger rigtig meget i en, som aldrig helt går over igen.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Det er lige gyldigt om drengen kan holde hunden fysisk. Det er ikke nok i sig selv.
Han skal også kunne håndterer fysisk og mentalt! At skulle skille to hunde der toppes ad. Og det kan en 11 årig ikke stå med.
Det kan være en fremmed løs hund. Så er det jo ligegyldigt at han kan holde egen hund.
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.323
Det skal et barn på 11 slet ikke have ansvaret for!
Længere er den ikke.
Lad barn gå med aggressiv hund alene