Ikke bare sur, men tosset!!! {{forumTopicSubject}}
Ja, nu går det altså lige ud over jer herinde, bliver nødt til at afreagere et sted.. Og undskylder på forhånd
Men ja, lige nu er der en som skal være utrolig glad for at jeg har lært at styre mit temperament så meget at hun ikke fik en på hovedet..
Det starter med at jeg kommer hjem fra skole, og tager som altid Chico med ud, og som altid render han løs, da vi bor på en mindre landejendom.
Der kommer så en af dem som har hest opstaldet her, og Chico vil meget gerne hilse på alt og alle. Og da han løber hen for at hilse, hopper han op af hende, da hun så vælger at slå ud efter ham..
Der var jeg godt nok utrolig tæt på at ryge op i det røde felt, men valgte i stedet at kalde på Chico, og sige højt til ham at vi vist bare går ned og holder os for os selv, for der er ikke nogen der skal slå ud efter ham..
Bryder mig i forvejen ikke særlig meget om den person der gjorde det, og næste gang, kan jeg nok ikke holde mig tilbage.. Ingen skal prøve på at ligge hånd på min hund, og slet ikke når det er dem der kommer på den grund han bor på...
Ja, undskyld det skulle gå ud over jer herinde, men havde vist bare brug for lidt luft..
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 597 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.900
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 332
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
Det er ikke alle der er glade for hunde der hopper op - og nogle mener at hunde skal lære ikke at hoppe op af andre.. måske det var derfor ?
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 2.393
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 281
måske du skulle rette din vrede mod dig selv, for ikke at ha opdraget hunden
sep 2007
Følger: 2 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 208
Endten må du jo lære ham ikke at gøre den slags - nu I har valgt at have opstaldere på grunden, så må han jo lære at der komme andre på stedet.
Eller også må han i snor!
Ville godt nok også blive irritabel hvis jeg ikke kunne tage ud til min hest uden at blvie "overfaldet" af stedets løse hund. Jeg havde flyttet min hest.
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 281
okt 2004
jun 2008
Følger: 139 Følgere: 125 Hunde: 9 Emner: 388 Svar: 2.443
Og nej, jeg er sq ikke ligeglad med at Chico hopper op, men det er stadig noget han bliver trænet i, og jeg kaldte også på ham da han var på vej over til hende, han vendte om og var på vej tilbage til mig, indtil de kaldte på ham for at han kunne komme over og hilse, så løb han tilbage til dem..
Og nu har jeg sagt til dem flere gange at når han hopper op, skal de vende ryggen til ham og sige "Nej"..
De har sq ingen grund til at slå ud efter ham, og slet ikke når de selv kaldte på ham..
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
jun 2008
Og desuden har det intet med dette emne at gøre!!!
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
okt 2004
Sjovt det først bliver en del af historien at de kaldte på ham nu ? ..
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.613
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
JEG undskylder ALTID hvis min hund gør ting den ikke skal, over for andre ....heldigvis når de sjældent så langt
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 112
Han hopper nemlig op, så når vi får gæster sørger jeg for at han ikke hopper op, netop fordi jeg selv synes det er irriterende hunde hopper op af mig.
Selvfølgelig skal man træne det med dem, men indtil da må man sørger for at de ikke kan hoppe op.
mar 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 74 Svar: 418
Jeg vil gærne spørge om moralen med hensyn til løse hunde og store hunde i snor uden kontrol på gade vej og diverse skove og parker og strand og hundeskove hvad er din mening om emnet.
Stikord: Dabat
( Forsikring,ansvar,moral,lovgivning )
Din og andres hundes sikkerhed.
Dine egne regler for at undgå dumme oplevelser for dig selv og andre dyr og menesker man møde på sin tur.
Egen tanker til debatten
Da jeg selv prøve som mange andre når jeg går med hund at dem/det vi møder skal kunne se at min hund ikke er til sene for dem så de også for en god oplevelse og moske vil de snakke når de ser at hunde er under kontrol så er det bare fint eller så må vi respektere dem og deres
Der er nogen der syntes vores engle basser er farlige og de skal også være her de ved jo ikke bedre eller ved bedre og det ved vi ikke.
Jeg er selv meget bange for heste og mange griner men er bange og bliver minder bange når jeg kan se der er kontrol over heste jeg møde.
Jeg tænker også på at man kan lave skade der ikke kan betales/erstattes og det ville jeg ikke kunne klare så jeg prøver med ansvar og respekt så godt jeg nu kan
Og sker der uheld er det som regel hunde der bliver taberen og vi får bare en regning og vi kan leve da man ikke afliver menesker men hvores beste ven også selv om at vi bare lige synte at den skulle have det beste og det gik galdt ! ! !
Undskyld stave fejl
Hilsen Flanhart og far
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.328
Hold styr på din hund hvis du vil undgå det, hvis i har et sted hvor der er opstaldere som betaler for at være der så må du da også holde styr på hunden så den ikk hopper op af mennesker tænk hvis en af dem endag havde en med som ikk kan have hunde?? jeg havde en veinde som bare ikk kunne have nå en hund kom for tæt på hun gik i panik..
dec 2008
Hvis man ikke bryder sig om hunde, er det så ikke mildt sagt tåbeligt at kalde dem hen til sig? Og hvis man endnu mindre bryder sig om hunde, der hopper op, er det så ikke virkelig hjernedødt at kalde på en hund, man ved, kan finde på det?
jul 2004
Og at du siger til dem hvad de skal gøre hvis han hopper op.. det er din hund det er dig som skal træne ham..
Hvis de kalder på ham jah så må de selv stå for det.
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
Uanset om personen træner hunde, heste, rotter eller what ever skal vedkommende jo ikke finde sig i at blive overfaldet.
jul 2004
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
mar 2009
Ifølge TS. senere i tråd : han vendte om og var på vej tilbage til mig, indtil de kaldte på ham for at han kunne komme over og hilse, så løb han tilbage til dem..
dec 2008
Det står senere i et andet indlæg.
Desuden er det jo ikke på offentlig grund men der, hvor hunden selv bor. Ja, der er åbenbart nogen, der ar leh´jet sig ind, så jeg er lidt i tvivl om, hvem jeg mener, har "retten" på sin side i sidste ende. Et eller andet sted, må man vel finde et andet sted til sin hest, hvis ikke man bryder sig om forholdene på stedet (hoppende hund). Men uanset hvad, lige i dette tilfælde, når der bliver kaldt på den, er jeg ikke i tvivl.
Ude i en skov, park eller alle mulig andre steder, hvis en hund uopfordret kommer hen og gør noget som helst, mener jeg, det er hundeejeren, der har et problem
jul 2004
Så nej efter hvad jeg kan læse har hun ikk kaldt på hunden.
dec 2008
Vi kan jo ikke bare gåå ud fra, at TS sidder og lyver, fordi HLE historien ikke kom på bordet fra start. Det synes jeg egentlig er lidt groft at antage
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
jul 2004
nå du tilbyder opstaldning for andre og modtager betaler så skal man forvente at man få besøg og træner sine hunde derefter siger da sig selv. det ikk iorden en hund hopper op..
dec 2008
Jeg synes nu, det lyder som om, der er mere end èn person, men det er den ene, der har langet ud efter hunden
jul 2004
jul 2004
Hvis de ikk overholder det må man jo bare tage en snak med dem..
dec 2008
Jamen så må TS jo lyve. Det KUNNE jo også være netop fordi, det virkelig er noget underligt noget at gøre, at hun blev temmelig tosset over det. Det vil jo ikke være første (eller sidste) gang, nogen har opført sig besynderligt
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 224
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Kaldte hun på hunden, hvorefter den løb hen og hoppede op og hun så slog ud - Burde hun skamme sig.
Længere er den ikke.
Er tilfældet nr. 1 ville jeg være meget rød om ørerne og undskylde mange gange.
Er tilfældet nr. 2 ville jeg have givet hende et møgfald =) Mest for at kalde på hunden, når den allerede var midt i et indkald hen til dig og dermed ødelægge din træning.
mar 2009
Ville selv skræmme men det kan være svært men sin egen hund ved siden han tror at jeg står og vil dele øretæver ud og så kan han enu ikke slappe af som var meningen med gå turen og skal krutte ham ned bare for at nogen syntes at vi bare må finde os i at de syntes det er helt ok at have hunde løs.
Hvad er 100% kontrol over hund ?
1.Er det nok med 95%
2.Eller nogen 65%
3.Eller er det 100%
Mener at vi altid har det fulde ansvar 100% at have 100% kontrol og skal ikke være til frygt og udlæmpe for andre menesker og dyr men at vi også må være her enu.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
Ville sq ikke blive sur, hvis det var min hund. Tja, måske på mig selv, men sq ikke på dem han hoppede op af.
dec 2008
Jeg kunne ikke være mere enig
tina
Kan du ærligt sige, du aldrig har fortalt/skrevet en hændelse ned uden fra start at få det hele med? Især når jeg er påvirket, f.eks. godt gal i sk´ralden, kan jeg altså godt komme til at rable et e´ller andet af. man har jo selv hændelsesforløbet i hovedet og tænker ikke nødvendigvis alle detaljer igennem før man taler/skriver. Dem kan man så nogle gange komme i tanker om, nok også hørte med, når folk begynder at stille spørgsmål
Jeg synes sgu, det er lidt sørgeligt, man ikke bare kan tage for gode varer, hvad folk fortæller. Nu er her åbenbart opstået en uskreven regel om, at man ikke kan uddybe/tilføje sidenhen. man skal da godt nok til at tænke sig om, før man går i gang med at fortælle noget herinde
dec 2008
mar 2009
Trust no1
Jeg kunne ikke være mere enig
vi fejler alle ellers laver vi ikke noget og det er også at fejle.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.651
dec 2008
Du skylder mig en bærbar. Jeg har lige hostet en halv kop kaffe udover den
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 224
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.125
Jeg ville aldrig have en person i mit hus der reagerede ved at slå ud efter min hund, det lærer den ikke noget af.
Ja det er ejerens ansvar, men nu er tingene jo oftest ikke sort/hvidt, og jeg håber ikke jeg kommer i bekendtskab med nogle der er så firkantet..
jun 2008
For lige lidt hjælper det..
Og nej, det var ikke alle detaljer jeg havde fået med i første indlæg.. Jeg var sur, vred, irriteret, og hvad der ellers kan beskrive den sindstilstand jeg var i på daværende tidspunkt..
Men mon ikke alle kender til at skrive noget, og så glemme at få nogle ting med i første omgang?
Havde jeg læst mit indlæg igennem flere gange inden jeg oprettede det, samt havde jeg været faldet mere til ro, havde jeg nok også fået det hele med.. Det må i jo så undskylde.. Men at stemple mig som løgner, det synes jeg sq ikke er fair når i ikke kender mig.. ! Jeg stempler ikke jer, så lavt vil jeg ikke synke, når jeg ikke kender nogen af jer personligt..
Undskylder at jeg ikke har fået skrevet mit indlæg så alle kunne forstå det.
Men ja, HG har stemplet mig som uansvarlig dyreejer, dyremishandler og som løgner.. Det er jo så jeres mening..
Ville egentlig ønske at nogen af jer havde lyst til at komme og møde mig og min hund, så kunne det være i ændrede mening..
En ting er hvordan folk opfatter en bag en skærm, en anden er hvordan man virkelig er.. Og spørger i dem der kender mig, er der nok ikke mange der vil tro det er mig i mener, hvis i beskriver mig på den måde..
Får tit og ofte at vide at min hund er yderst velopdragen på trods af hans alder, at de ikke har set hverken hund eller kat være så forkælet som mine. At de bestemt ikke er i tvivl om at mine dyr bor her, da de næsten har flere ting end jeg selv har, og at de sjældent har set så tæt et bånd som der er mellem mig og Chico..
Jeg planlægger min hverdag efter mine dyr, og gør alt for dem. Aflyser ofte ting, udelukkende pga. mine dyr.. Så hvis i stadig mener at det er uansvarligt, så er i helt sikkert i jeres gode ret til at fortsætte med at kalde mig det
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
nov 2011
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.692
Hvis det forholder sig som du skrev først, og du først kaldte på den da hun havde verfet ud efter den
Hvad ville du have gjort hvis hun havde haft en hest der var blevet forskrækket over at hunden kom og sprang op ?
Hesten kunne have stejlet, den kunne have sparket ud efter ejer eller ejer kunne være blevet væltet omkuld
Hvad ville du så have gjort ?
Fo så havde det ene og alene været din skyld hvis der var sket noget alvorligt med hunden, hesten eller ejer
Forholder det sig som du skrev nr 2 gang vikan jeg godt forstå du er sur
dec 2008
Jeg synes lige, du skal lade være med at skære hele HG over én kam og påstå. at vi har udråbt dig til noget som helst
Susanne
Hvad i alverden har det med en hund, der hopper op at gøre? Mon ikke lige du skulle slette det indlæg?
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.214
jun 2008
Desuden har jeg haft 3 kuld killinger!! Det er sq ikke at avle i flæng.. Og mit forbrug af hunde? Har haft 3 hunde sammen med min ex.. Den ene måtte aflives pga. livmoder betændelse, de to andre stod i hans navn, og desværre kunne jeg ikke overtage Checco pga. hans race!!! Så tag lige og stop det der... !
Og gider ikke forsvare mig selv mere!!! Ja, glemte noget i mit første indlæg.. Sådan er det.. Sket er sket.. Tro hvad i vil.. !
jun 2008
Det har intet at gøre med at vi ikke havde råd til dem, men derimod, at moderen ikke ville passe killingerne, og jeg derfor søgte hjælp til det!!!
Men stop det der, for det har intet med dette at gøre!!!
sep 2007
Hvad havde du gjort hvis personen havde stået med en hest som var blevet bange for den hoppende og springende hund?
Når man har opstaldningssted er man altså også forpligtet til at have 100% styr på sine dyr og gøre således at opstaldere kan færdes der uden gene..
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Hvad siger ejer af landstedet i øvrigt til, at dem, der har lejet opstaldning ikke kan gå i fred for din hund?
Jeg tænker også, det kunne jo gå grueligt galt, hvis der havde været en hest involveret
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 254
kan godt være din hund hoppede op men den gjorde ingen skade så kan jeg virkelig ikke se nogen grund til at slå og det kan jeg ikke i det hele taget ... MAN SLÅR IKKE SIN HUND! det burte de fleste osse vide ..
Jeg møder man hunde på min rideskole osv som også hopper op. så skubber jeg dem pænt ned og siger NEJ! så stopper de som regl ..
jun 2008
Altså et stykke fra hestene.. !
Vi er to lejere her, som har lejet alt hvad der er her, og ejeren kommer her sjældent..
Det er den anden lejer som har lejet boksene ud, og hun har også gjort opmærksom på at Chico skal være der, og de må være der.. Da Chico allerede boede her længe før de fik deres heste opstaldet, og de mødte ham da de var og se på boksene..
Så allerede der kunne de jo have valgt stedet fra, hvis de ikke kunne acceptere at han er her..
Nu har vi heldigvis kun to opstaldere, begge voksne kvinder, og den ene er der ingen problemer med overhovedet, hun elsker Chico, og spørger efter ham hvis han ikke er med i stalden.
sep 2007
Ellers må han jo i snor indtil han har lært ikke at hoppe op.
Ja, jeg ville også vifte ud med en arm hvis han gjorde det ved mig (ikke slå! men vifte ham væk)
Kan ikke forstå hvorfor så mange mennesker er så allergiske overfor en hundesnor. De kan endda fåes i meget lange versioner.
Men så længe hunden løber hen og springer op af folk og ikke har et sikkert indkald, hvad laver den så uden snor på??
Og ja, hvis hende her selv kaldte på den, det er så dumt. Men det ændrer jo ikke på at alle de andre jo nok også bliver overfaldet af en livlig DSG når de kommer på grunden... Not fun - heller ikke selvom man er i ridetøj
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.214
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.416
Og så skal de vel også være der.
Ikke sagt at din hund ikke skal, men man kan ikke forvente folk er vilde med hunde som springer op af en, uanset om det er ridetøj eller hvad man har på. Fordi det er ridetøj, har man jo ikke nød at ligne en bunke jord. :-))
Jeg har selv haft opstaldet hest ude, og der var også hunde. Men derfor skulle jeg da ikke finde mig i hvad som helst af disse hunde. Jeg måtte nemlig også være der, da jeg betaler for at have min hest der.
Man skal altid huske, at fordi man selv mener det er okay, det ens hund gør, er det ikke ensbetydende, med andre syntes det.
Min ene hund hopper også vildt op af folk, og dasker de hende en, er det okay i min verden. For nogle kan altså bare ikke lide hunde som springer op. ;-))
Jeg kan da selv finde på at gribe en hund i halsbåndet, og trække den med et bestemt, og hårdt tag mod jorden, hvis den springer op af mig. Også selvom jeg selv har kaldt for at hilse på den, er det ikke ensbetydende med, jeg vil have den sviner mig til, med at hoppe op af mig. For til tider kan det da være ret irreterende. Vil man ikke have jeg gør dette, så må man holde sin hund i snor. ;-))
sep 2007
Ellers må han jo i snor indtil han har lært ikke at hoppe op.
Ja, jeg ville også vifte ud med en arm hvis han gjorde det ved mig (ikke slå! men vifte ham væk)
Kan ikke forstå hvorfor så mange mennesker er så allergiske overfor en hundesnor. De kan endda fåes i meget lange versioner.
Men så længe hunden løber hen og springer op af folk og ikke har et sikkert indkald, hvad laver den så uden snor på??
Og ja, hvis hende her selv kaldte på den, det er så dumt. Men det ændrer jo ikke på at alle de andre jo nok også bliver overfaldet af en livlig DSG når de kommer på grunden... Not fun - heller ikke selvom man er i ridetøj
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 115
Ikke bare sur, men tosset!!!