{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Min tur mht. nytårsmenu {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg læst lidt i de andre madtråde, men vil ikke spamme andres tråde, så jeg laver en ny :o)

I har haft nogle helt vilde gode ideer, så jeg håber at i også kan hjælpe mig lidt.

Vi har valgt at være alene i år, kæresten og mig.
(jeg vænner mig vel til det...)

Jeg har styr på forretten - breasola på bund af ruccolasalat, med olie m. citron/hvidløg, hj.lavet pesto, hølvet parmesan og hj.lavet flutes.

Hovedretten er sådan lidt.... endnu
Vi køber et par gode entrecobøffer ved slagteren, for det er sku for meget med en hel steg til os 2 alene.
Min kæreste vil gerne have hasselbagte kartofler så det får han da.

Så er jeg så lidt i tvivl om saucen og salaten/grøntsagerne..

Skal det være en bearnaise? eller rødvins, eller noget 3?

Jeg har en ide om at lave den selv (men har virkelig en færdiglavet klar i køleren da) - så skulle i have en god opskrift på sauce så smid den gerne, for der er jo sååå mange at vælge imellem på nettet.

Og jeg ved ikke med det grønne.. Skal det være en salat, eller bagte grøntsager? Der skal jo være lidt, men det skal ikke være "for meget" i og med at der er sauce og kartofler.

Til dessert har jeg lavet vanilleis, og laver en chokolademousse med krokantpistiace, og nogle råmarineret tynde ananasskiver.
Jeg har en ide om at lave en lille svampet chokoladekage til, men ved ikke helt hvilken en. Og måske slet ikke med chokolade, men måske noget frugt...

Arj men jøsses da, alle de beslutninger smiley

Jeg har da fået købt vin og champagne i dag, og har lavet kransekagemasse, så vi nærmer os da smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min tur mht. nytårsmenu
Kommentér på:
Min tur mht. nytårsmenu

Annonce