Jeg er realistisk mht racer.... {{forumTopicSubject}}
Ved ikke om nogen vil kalde dette ENDNU en tråd om kamphunde, mundkurve eller hundeloven. Jeg er ikke længere så aktiv herinde som da jeg havde mine hunde men, never the less, så har jeg en mening jeg gerne vil dele med Jer;
Jeg er ikke i tvivl om, at når jeg skal have hund igen, så skal det være en bullterrier og jeg ved også hvor den skal komme fra, og det betyder også DKK stamtavle.
MEN det betyder også, at jeg allerede nu må være realistisk og forestille mig risikoen for, at det kan blive påkrævet min fremtidige hund at den skal bære mundkurv når den bliver måske 6 mdr. Men hvis man virkelig brænder for en race - er det så så slemt? Jeg mener den mundkurv er jo kun når vi går tur i offentligheden, og ikke når min hund og jeg er one-on-one i træning/arbejde eller har private "hunde-legs-dag" på privat ejendom.
Så jeg tænker, realistisk set, er et påbud om snor og mundkurv så ikke bedre end et totalt forbud af visse racer?
Jeg ved godt, at mange snakker om "kørekort" til hunde, totalt forbud osv osv. Men er man ikke nødt til at være realistisk, og fair? Både overfor ærlige og dygtige avlere men også overfor de hundeejere som har de stakkels hunde som det ofte går ud over?
Til trods for, at mine yndlings racer er Bullterrier, Amerikansk Bulldog og Staffordshire Bullterrieren - så krymper jeg mig hver gang jeg hører om endnu et angreb på en stakkels uskyldig hund. Burde man så ikke - istedet for at råbe og skrige om, at "det kunne min hund aldrig finde på", råbe og skrige om at der bliver fundet en fornuftig løsning for alle?
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Præcist! Thombs up herfra
jul 2008
Følger: 18 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 461
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
jun 2004
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 140 Svar: 729
Thumps up herfra!
jul 2008
jul 2008
jul 2008
jul 2008
jul 2008
Og nej, man kan ikke bare sidde og vente og se hvad der sker. Man er nødt til aktivt at deltage i debatterne.... Og give sin mening med...
jul 2008
Jeg mener hvis en anden hund springer på din og du har din i snor og med kurv på - kan du så ikke træde ind og forhindre angrebet? Så længe din er i snor? Jeg mener bare, at så kommer man måske slet ikke i den situation med at en anden angriber...
jul 2008
Men hvis din hund går amok i selvforsvar og slår en anden hund ihjel - hypotetisk set - hvem tror du så får skylden og får krævet sin hund aflivet?
Vi kan nu engang ikke komme uden om, at de gør den største skade på andre hunde - og det må vi respektere.
Du kan godt få en mundkurv (så vidt jeg husker) hvor hunden stadig kan få godbidder -ergo kan du stadig træne. Okay, du kan ikke lege med pind og lignende - men det må du så gemme til at I kommer hjem.
Det er jo en prioriterings sag om hvorvidt vi vil have vores racer - godt nok læser de avisen på deres gå ture - men hele deres liv er ikke baseret omkring de gå ture...
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.969
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 311
Så jeg syntes også snor på hunden og mundkurv på tur.. også må hunden være løn på egen grund..
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
jun 2004
jul 2008
Og vil egentlig ikke sige en hel masse andet end lige og svare: * Tjeaz & Selina * - hvis man ikke har have, skulle man måske overveje hvilken type hund man bør have i sin lejlighed. Et eller andet sted, er det jo en vurderingssag/ prioriteringssag. Om ikke andet må man jo så få en hund man godt må have uden mundkurv.
Jeg siger absolut ikke der er noget galt i at have en hund i lejlighed uden have til - men jeg kunne personligt aldrig drømme om, at anskaffe mig min drømme Bullterrier før jeg ved jeg har et sted hvor der er tilhørende have og passende forhold.
Hvis man allerede har hunden, og et påbud om mundkurv kommer - så må man tænke kreativt - så må man tænke over, om man måske kender nogen som har en have man kan låne indimellem, eller om der er et lukket område hvor man kan tale med ejeren om at låne lidt udendørs plads indimellem hvor der ikke kommer andre hunde.
Jeg ved godt, at det er hyggeligt og lege med en hund - men en hund bliver jo ikke stimuleret af leg, men af træning - og den træning kan sagtens foregå indendørs. Jeg kender flere, som når de lufter deres hund, så er for at hunden kan komme ud og snuse lidt rundt omkring I SNOR, og derhjemme træner de så med fx at åbne køkkenskabe og andre sjove ting, som er sjove både for hund og ejer og som stimulere hunden mentalt så den kan gå hen og lægge sig og være velafbalanceret bagefter... ;O)
God pinse folkens....
Jeg er realistisk mht racer....