{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Realistisk budget for 2
  • #1   8. okt 2014 Vi har budgetteret 3000 om måneden, men nogle gange skrider det lidt hvis det er en måned hvor vi går meget ud og spiser e. lign.

• #3   8. okt 2014 Vores ligger vist også på omkring 3000,-

Vi bestiller lidt for tit pizza. Det er dyrt.

• #4   8. okt 2014 Vi bruger ca. 2500-3000 om måneden, og vi lever bestemt ikke af havregrød, pasta og ketchup smiley

Det er så uden shampoo/deo/cremer osv, det betaler vi selv hver for sig af vores "lommepenge" , og er også uden hundenes mad smiley

• #5   8. okt 2014 Har i også haft penge til at gå ud for de 3000 kr???!!

Må jeg spørger hvor meget i spiser? Altså hvor meget kød bruger i på et måltid til 2?

• #8   8. okt 2014 Vi bruger oftest 500 gram kød, nogle gange er der jo så mad til to dage, hvis vi f.eks får lasagne, kødsovs osv.

Vores budget er så altså uden take-out, det er igen noget vi betaler ud af vores lommepenge.

• #9   8. okt 2014 Rikke: Af 500 gr kød, har i mad til 2 dage?

• #10   8. okt 2014 Vi bruger 2000 om måneden på husholdning. Det er også med madpakke til os begge.
    Vi lægger madplan og handler ind en gang om ugen.

• #12   8. okt 2014 Vi bruger nok omkring 1500 for to voksende, og synes da at vi spiser godt smiley Vi bruger ca 450-500 gram køb, eller et stykke fisk pr. person. Og så køber vi efter billigste kilopris og ikke stk. pris smiley

• #13   8. okt 2014 Stella - hvis du er god til at bage (rugbrød, franskbrød, knækbrød mm) er der virkelig penge at spare. Selv med økomel kan du bage et franskbrød for 6-7 kr. Vupti 20 kr sparet. Har man så en stor fryser, kan man lige "seriebage" på en røvkedelig søndag eftermiddag.
    Men ellers mad + husholdning for 2 = 2500-3000kr/måned. smiley

• #14   8. okt 2014 Stella: Ja hvis det er kødsovs , lasagne , tærte osv. Hvis det er karbonader, bøffer osv, så er der kun til en dag, for så plejer hundene lige at få det der er tilbage smiley

• #15   8. okt 2014 Vi bruger 2500-3000 kr på mad og husholdning (luckys mad er foruden ved)
    Og vi spiser begge godt til.

Vi bruger ca. en halv pakke hakket oksekød når vi normalt laver mad, selvfølgelig afhængigt af hvad vi laver.. Det vil sige ca. 250g om dagen (til sammen)
    Vi havde f.eks. gæster i dag, en knægt på 14 år og hans mor, vi fik lasagne, dobbelt potion, med 500g hakket oksekød, og vi har rester, dog nok ikke nok til aftensmad, men så kan vi varme det til middag smiley
    Hvis vi skal have burger eller lign, bruger vi dog 500g bare til os, da bøfferne ellers bliver lige små nok.

• #16   8. okt 2014 Jeg har en stor fryser, og vi køber ofte store mængder kød af gangen, f.eks en halv ko, halv gris og hel lam. Jeg har ofte overvejet det med brødet, så det kan være at jeg skulle prøve det.

• #17   8. okt 2014 Og et lyder ikke som om vi spiser mere end I andre. Vi bruger også omkring 500 gr kød pr dag.

• #19   8. okt 2014 Min kæreste og jeg har 3000 til mad og husholdning. Altså rengøringsmidler, toiletpapir osv.
    Vi får gode bøffer engang imellem, culotte stege osv. Ofte laver vi også retter hvor der er til 2 dage. F.eks lasagne eller pastasalat.
    Der er engang imellem vi overskrider med 2-300 kr men ellers går det fint smiley

• #20   8. okt 2014 Jeg købe næsten altid de helt store pakker oksekød og deler dem op i små potioner af ca. 250g, så de lægger klar i fryseren. hvis vi så får gæster eller lign tager jeg jo bare to poser op. smiley Der er en del at spare.
    Når jeg køber kyllingefilet er det også de helt store pakker på 4 kg eller hvor meget det er, og så 2 og 2 i poser. Der er til mange dage så smiley

• #21   8. okt 2014 Når vi får lasagne, tærte osv, får vi jo også salat til. Vi ville revne hvis vi skulle spise en hel lasagne med 500 gram kød i , på en aften, og min mand spiser altså også godt til, og er altså ikke noget lille nips smiley

• #22   8. okt 2014 Altså jeg vil så sige at når jeg køber kød og grønt, så prøver jeg udelukkende at købe Dansk. Det kan ikke altid lade sig gøre. Og jeg nægter at købe kylling med lage.

• #23   8. okt 2014 http://www.kvalimad.dk/opskrifter/verdens-bedste-broed
    Ikke bare et smart påfund - virkelig det bedste brød i verden (og let at lave, ingen dejsnask på fingrene eller bordet).
    Det SKAL du prøve smiley

• #24   8. okt 2014 Hvis jeg laver en lasagne på 500 gr. kød er det hele væk. Min mand spiser rigtig godt til.

• #25   8. okt 2014 Så er der mig der kan leve for 500 kr om måneden (arbejds betalt frokost, så der er der selvfølgelig ingen udgift) - men jeg har heller ikke brug for fancy varieret mad udenfor arbejdstiden, bare grøntsager og kød smiley

• #26   8. okt 2014 Vi er 2 voksne og to børn og to hunde vi bruger ca 3500 om måneden på mad .

• #27   8. okt 2014 Vi bruger 2800 på mad og husholdning hver måned, der er også til at spise ude engang imellem smiley vi spiser dog også godt derhjemme med bøffer og andet godt og min kæreste spiser også godt til af kødet

• #29   8. okt 2014 3-4000kr vi kunne godt gøre det billigere, ved at planlægge mere. Men pt. Er overskuddet ikke til det. Så må det koste i stedet..
    Vi drikker alt for meget cola, og køber kødpakke ca. Hver 2 måned. Og så spiser vi mad udefra ca. 4-5 gange i måneden.

• #30   8. okt 2014 Vi har nærmest fordoblet vores månedlige budget siden for to år siden - og det føles GODT *GG*

Vi bruger pt. omkring 4000 kr. på mad, al husholdning og til sjov og ballade.

Egentlig er maden ikke så meget anderledes, men der sniger sig lidt mere sjov ind og der er en smule mere variation i maden end der var - derudover tillader vi os at købe nogle lidt dyrere husholdningsvarer end vi gjorde...

Vi bruger mellem 250 og 500 g. kød pr. aftensmåltid afhængigt af hvad det er.

• #31   8. okt 2014 Jeg ville aldrig kunne lave mad med kun 250 gr. kød. Manden ville surmule og klage over sultenød.

• #32   8. okt 2014 Vi bruger 4000,- på mad og husholdning. Vi køber meget økologisk og helst kun frilandskød. Vi lever godt og spiser lækre råvarer.

• #34   8. okt 2014 STella - en gryderet med 500 gr. kød holder snildt to dage...

• #35   8. okt 2014 Kæææft, det er luksus, A T....

Gad godt - der er for få steaks i mit liv, men de er altså bare virkelig virkelig dyre..

• #37   8. okt 2014 Rigtig meget er et spørgsmål om prioritering, når der lige ses bort fra de stakkels belæste su-ramte. Kvalitet er ikke så dyrt. Det, der koster pengene, er alle de hel- eller halvfærdige retter, man køber.

• #38   8. okt 2014 Ja en gryderet med 500 gram kød i, og så måske suppleret med lidt bacon ( som jo også er kød), der kan man altså lave en virkelig stor grydefuld mad, det kan to mennesker altså umuligt spise på en dag, for der kommer jo også grøntsager osv i, og en del væde til sovsen. Vi har altid til to dage i sådan noget, nogle gange er der endda stadig en rest tilbage, når vi har spist på dag 2.

• #39   8. okt 2014 CH: Ikke her. Og det er selvom der er masser af grøntsager i og mange ris til. Jeg laver altid ris til 4 personer.

• #40   8. okt 2014 Jeg laver alt mad fra bunden - jeg lider af et mormor-gen når det kommer dertil.

For os er 50-100 kr. for et måltid til to virkelig dyrt *GG*

Vi bruger maks 30 kr. på kød pr. måltid. Og der falder Ribeye sjældent under smiley

• #41   8. okt 2014 3000,- for to mennesker herhjemme smiley

• #42   8. okt 2014 Jeg laver også det meste fra bunden af. Vi har fået køkkenhave i år, og der er både blevet syltet agurker og rødbeder, og så har jeg lavet henkogte tomater, tomatsovs og ketchup. smiley

• #43   8. okt 2014 bacon ( som jo også er kød)
    Ja, du er sjov. Alle mænd ved da, at bacon er en grøntsag - den eneste med højsæson fra januar til december. Sæt dig lige lidt ind i tingene, før du udtaler dig.

• #44   8. okt 2014 Det lyder altså fuldstændig vildt Stella, jeg forstå seriøst ikke hvordan 2 mennesker kan spise så meget, som der kan blive ud af en gryderet med 500 gram kød. Det er jo en KÆMPE gryde man kan få ud af det, og ikke bare en lille alm. gryde.

• #45   8. okt 2014 NEJ, bacon er livets krydderi, men det ER jo altså kød. Din sure gamle mand, der slet ikke ser sur og gammel ud smiley

• #46   8. okt 2014 Vi kan nogle gange få til tre dage i sådan en ret - og min mand er ikke just småtspisende *GGGG*

• #47   8. okt 2014 Bacon er et grundstof...

• #48   8. okt 2014 Måske laver jeg ikke nok sovs smiley
    Ej men min kæreste spiser også rigtig meget og har altid gjort det. Jeg er også glad for mad og kan da også tage fra, men slet ikke i samme stil som ham.

• #49   8. okt 2014 Hov og så spiser han sjældent morgenmad og frokost. Det har måske også noget at sige.

• #50   8. okt 2014 Stella: Tænker også at du måske laver lidt sovs, så retten bliver mere "kompakt". For altså vi har da haft gæster på besøg til aftensmad flere gange, hvor jeg bare har brugt 500 gram kød i en gryderet, og så diverse grøntsager osv, og der har altså været rester tilbage bagefter, selvom vi har været 4 der har spist af det.

Som sagt spiser min kæreste også godt til, men vi får også stort set altid grøntsager til vores mad, ind imellem brød osv, det fylder jo altsammen smiley

• #51   8. okt 2014 Men jeg kender heller ikke andre end ham (og hans bror), som ikke bliver mæt af en 3-retters menu, med den store bøf.

• #52   8. okt 2014 Min svoger æder, ja han ÆDER altså, ekstreme mængder mad . Det er fuldstændig vanvittigt hvad han kan sætte til livs, og jeg bliver altid så pokkers nervøs for om der er nok, når han skal komme og spise.

Han spiser let 2 kg. kartofler, og så kød osv ved siden af. Så juleaften skal jeg dælme have fat i den helt store suppegryde når jeg skal koge kartofler, selvom vi ikke bliver særlig mange.

• #53   8. okt 2014 Jamen det kan min kæreste også. Ikke at han spiser 2 kg kartofler særlig tit, men han kan godt. Og han elsker kød. Men nu bliver der lavet budget og madplan, så må vi se hvad der sker.

• #54   8. okt 2014 Man kunne måske også stille det spørgsmål: ER det virkelig nødvendigt at spise alt det mad?

Man skal jo have det, der er nødvendigt - men overspisning er jo i bund og grund ikke just nød *GG*

• #55   8. okt 2014 Ja min svoger spiser så altid de mængder mad. Kan huske et år vi var ude ved mine svigerforældre til min fødselsdag. Svigermor ville gerne lave aftensmad til os, og jeg havde så bestilt tarteletter med høns i asparges , og hun havde så kogt kartofler til min svoger, da han ikke spiser tarteletterne . Da det så kommer ind på bordet siger min kæreste "Nå har du kogt kartofler så vi alle også kan få nogen af dem?", hvortil svigermor forklare at det er til hans lillebror, og det er den mængde han spiser. vi måbede begge, men han spiste sgu hele den kæmpe skål med kartofler.

Så når han kommer på besøg, så laver jeg altid mad til 2-3 ekstra personer, for ellers er der simpelthen ikke nok.

• #56   8. okt 2014 Jo jo - en ting er, at man altid gør det - en anden ting er, om det er nødvendigt..

Min mand har en forbrænding der siger spar to - han tager ikke på af at spise gigant mængder.
    Men da vi stod for at skulle spare gevaldigt på budgettet skruede han noget ned for charmen.
    Og det betød altså ikke at han ikke fik mad NOK. Han var fuldkommen ligeså mæt - svinede bare lidt mindre med maden.....

Det er lidt en luksus - og det hører jo mere til ved specielle lejligheder.

• #57   8. okt 2014 Ch: Nu kan jeg jo ikke bestemme over et andet menneske, en ting er hvad jeg servere herhjemme for min mand, men jeg gider ikke risikere at nogle af mine gæster skal gå sultne hjem, fordi min svoger bare har øst og øst op på sin tallerken.

Min svoger er autist, og tænker ikke over at hvis han tager de 5 ud af 8 boller der er tilbage, så er der ikke nok til andre, og vi andre kan ikke hele tiden holde øje med ham, og lige sige " hov hov, der skal være til alle" . Hans mor er god til lige at nævne det, så han tænker over det, men det kan altså smutte. Han er også kun 19, så tænker han nok lære det en dag, men det ved man jo ikke. Jeg vil i hvert fald bare ikke "opdrage" på ham, så hellere sørge for der er rigelig mad, og alle er glade smiley

Han gør det jo ikke for at være ond, eller fordi han er ligeglad med andre. Det er bare en af de ting, som bare ikke er ren logik for ham, hvor vi andre tænker at vi lige skal sørge for at der er til alle smiley Men han HAR altså en stor appetit, hvis han ikke får det der kæmpe aftensmåltid, så er han HAMRENDE sulten senere, og det er jo heller ikke holdbart. Han er også en stor mand ( ikke tyk, men høj og bredskuldret), så det er jo logik at han spiser en del mere, end mig der er str. smølf i højden og kvinde smiley

• #58   8. okt 2014 Ch: Det er bestemt ikke nødvendigt herhjemme. Han har bare altid fået lov. Hans forældre laver også vilde mængder mad, når vi alle skal spise der, for de ved at 2 af deres drenge æder som svin. Så det er jo også en vane hos ham, som er svær lige at vende.

• #59   8. okt 2014 Vil så også lige sige, at det er jo ikke fordi jeg laver 5 kg kød når de kommer og spiser, det er bare kartofler jeg laver ekstra mange af, og det ødelægger altså ikke budgettet at skulle købe 2 kg ekstra kartofler, og samtidig bliver alle mætte og glade smiley

Svigermor laver heller ikke store mængder kød, det er kun kartofler, pasta osv, hun altid koger rigeligt af.

• #60   8. okt 2014 Præcis også sådan her Stella. Og det er også dejligt at han bliver forkælet når han er ude - og det Gør han virkelig. Folk elsker at lave mad til ham fordi han kører ind med stor fornøjelse. Men herhjemme skruede han ned i det daglige.

• #61   8. okt 2014 Rikke der er forskel på gæster og fastboende. Her taler jeg om de sidste smiley

• #62   8. okt 2014 Jeg laver altid for meget mad når jeg har gæster. Gæster skal absolut ikke gå sultne hjem. Jeg kan slet ikke klare tanken om at der skulle være for lidt mad.

• #63   8. okt 2014 CH: Ja det er rigtigt, det var også det jeg mente smiley Men nu spiser min mand så heller ikke ekstreme mængder mad, altså han kan da tage for sig, men altså tror nu ikke vi laver mere mad dagligt end de fleste andre. Jeg spiser så til gengæld mindre end de fleste, men så er der jo bare det mere til ham , hundene eller dagen efter smiley

• #65   9. okt 2014 min kæreste og jeg havde et madbudget på max 1400 om måneden, men klarede os ofte på ca. 1000 kr og lidt under smiley Vi spiser ikke så meget kød, og en del spændende vegetarisk smiley Gerne øko men ikke altid, medmindre det gælder æg hvor vi ikke går på kompromis smiley Og så er det incl. en masse spændende specialvarer smiley Vi er så også studerende og det er jo ikke sikkert i vil spise mindre kød osv.. men min pointe er bare at man kan have en meget lavt budget uden at nøjes smiley

• #66   9. okt 2014 Vi er to og bruger ca 4000 kr pr måned på dagligvare og evt spise ude/take away (det sker så ret sjældent). Vi laver også alt mad fra grunden. De råvare vi køber er ofte økologiske - incl. kødet. Vores kødforbrug er på ca 150 gr pr hoved til et aftensmåltid. Vi har mad til to dage i en kylling eller en kanin. Frugt køber vi stort set aldrig for det har vi i rigelige mængder i haven. Så pt er der en fryser fyldt med dejlige bær og 30 L æblemost - namme namme! Alt det brød vi spiser bager min gemal - og det er han god til smiley

• #67   9. okt 2014 Vi lever 2 voksne + 1 barn for 4000,- det er alt inkls. altså shampoo, ajax, mad + takeaway osv.

• #68   9. okt 2014 Vi er tre (søn på 1,5 år) vi bruger 2000kr. Vi køber stort set alt kød(frost) og tørlager i Tyskland og så handler vi de sidste ting som mælk og yoghurt i Danmark. Vi laver altid kæmpe portioner af f.eks kødsovs eller gryderetter. Så vakummerer jeg og fryser der ned. Vi går meget op i ingen madspil, så vi bruger virkelig fryser og vakuumpakket meget. Vi får fisk to gange om ugen, en dag vegetar og resten er kylling og okse. Vi spiser sjældent svinekød. Dertil bruger vi 1000kr på diverse personlig artikler, som bleer, shampoo osv.

• #69   9. okt 2014 Mette: Men hvad er en kæmpe portion?

• #72   9. okt 2014 Line vi smutter til Tyskland hver anden måned, bor i Esbjerg, og fylder op af dagligvarer + slik når vi er der

• #73   9. okt 2014 Mindst 1 kg kød men gerne 2-3 kilo smiley

• #75   9. okt 2014 Vi sparer 20-40% procent ved at handle ind i Tyskland. Men vinkøler også de store pakker af f.eks ris og pasta. Dvs 3-5 kg poser.

• #76   10. okt 2014 Vi er 2 personer og bruger ca 4200-4700 om måneden på mad. Vi køber næste alt økologisk eller fra specialbutikker.
    Vi kunne selvføglelig leve for langt mindre men vi er glade for gode bøffer og rødvin smiley

• #77   10. okt 2014 Da vi holdt budget på madposten lagde vi 4.000 kr i kassen hver måned.
    Det var til mad og alm husholdning til 2 voksne og en 2 årig.
    Der var altid penge i kassen når vi nåede til den 1. så reelt 3.000-3.500 kr

• #78   10. okt 2014 Vi er to voksne og to børn (4 og 6 år) og vi bruger 3000kr på mad og andet husholdning i mdr... Og vi spiser altså meget godt..

• #79   10. okt 2014 Vi er to voksne, som bor i et hus, og vi bruger 2500,- i måneden tilsammen. Vi putter hver 1250,- i "madpungen". smiley
    Dette dækker, mad, husholdningssager, som sæbe, vaskemiddel, shampoo, klude/svampe, samt diverse toiletsager osv. Også er der også lidt til at spise lidt ud en gang eller to i måneden smiley
    Vi lider ingen nød smiley

• #80   12. okt 2014 Vi valgte i dag at prøve at bestille vare på superbests hjemmeside. Vi har bestilt aftensmad til 14 dage, og lidt frokost. Vi kommer selvfølgelig til at købe mælk, brød og lign ved siden af. Men inkl. levering, så har vi faktisk brugt mindre end vi normalt bruger på en uge. Det kræver selvfølgelig en del planlægning, men vi håber på at det kommer til at fungere. Man undgår i hvert fald en masse impulskøb. smiley

Kommentér på:
Realistisk budget for 2

Annonce