{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

Budget på fødevare..? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg vil høre hvad der er realistisk af uge beløb til udelukkende ''fødevare'' (kød, pålæg, frugt, grønt, brød, kage, slik, chips, saft, mælk, ost, pasta, ris, gryn, marmelade, pålægchokolade, tomat puré, kulør, jævner, dressing osv) om ugen i gennemsnit for 2 voksne..?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Budget på fødevare..?
  • #1   17. okt 2010 Vi bruger omkring 600 kr om ugen på mad og det er til 2 voksne.

• #2   17. okt 2010 Vi er 2 voksne og har en madkonto, hvor vi sætter 3000,- ind i mdr. Det passer meget godt herhjemme....;o)

• #3   17. okt 2010 Jeg vil også sige 1000 kr.

Og det er også alt inkl. altså til husholdningen....

• #4   17. okt 2010 Vores 600 kr er også inkl toiletpapir osv...

• #5   17. okt 2010 Hov, ja , vi køber også toiletpapir, sæbe osv. på den konto.

Men der er så ikke plads til en hel masse slik i budgettet....;o)

• #7   17. okt 2010 Her i huset bruger vi mellem 600 og 1000 kr. Det er til 2 voksne og 1 barn på 5 år..... Det er til det huslige......

• #8   17. okt 2010 Nadja: Enten lever I af havregrød eller os er du god til at handle ind:o)

• #9   17. okt 2010 Jeg hader havregrød så det gør vi ikke, men jeg køber tilbud ind og så laver jeg altid større potioner så der enten er til varmemad dagen efter eller til at fryse ned smiley Men det er da heller ikke luksus mad vi får, det er tit gryderetter, pasta og kødsovs osv.. Eller hakkebøffer og lign.. I går var det eks hjemmelavet pizza og så er der varmemad til i dag smiley

• #10   17. okt 2010 Jeg plejer at gøre det at jeg køber kød ved slagteren først på måneden. F.eks 3 kg oksekød 1200 gram kyllingefilet osv. Det er ikke ret dyrt. Så har vi så vi kan lave mad til ca resten af måneden.
    pålæg køber jeg gerne når der er brugt op af hvad der var i køleskabet....

• #11   17. okt 2010 Diva super bedst har tit 5 pk kød for 100 kr og så køber jeg lidt forskelligt ind så der er til omkring 10 måltider, netop fordi jeg så laver til 2 dage af gangen.. Man er jo nød til at lære at handle ordenligt ind når der ikke er så mange penge at rykke rundt med smiley

• #15   17. okt 2010 1500kr - 2000kr om måneden smiley

• #16   17. okt 2010 Kan da godt se at jeg lige skal tage "spare-hatten" på:o)

• #17   17. okt 2010 DIVA- LOL sparehatten... Du kan også bruge NEJhatten :o)

• #18   17. okt 2010 Vi bruger max 500 kr om måneden til 2 mennesker, men vi laver også madplan og køber krads-i-røven-papir...

• #19   17. okt 2010 Jeg ved ikke hvor meget der går til mad og hvor meget der er "alt det andet" altså smøger, øl, vin, sodavand, slik, lotteri, forlystelser, lidt tøj m.v. men vi er 1½ pers.(min 13 års søn på deltid og mig) og har ca 3000 ialt pr måned. Vil tro godt halvdelen er mad, mælk, juice, saft samt rengørings- og tolietartikler m.v.

• #20   17. okt 2010 Hov i "alt det andet" er der også inkluderet hundemad, ben og guffer til vuffen.

• #23   17. okt 2010 Julie: Hvordan får i mad til 2 personer for 500 om måneden?
    Jeg synes jeg er en sparegris og køber kun tilbud i discountbutikker, og er rigtig god til at lave restemad. Men alligevel.....

• #24   17. okt 2010 Vi har ikke sat noget af pr uge. Vi sætter 3000 ind til mad den første, og det plejer at være ca. det vi ender med at have brugt, når måneden er ovre smiley
    (det er så inklusiv toiletartikler og rengøringsmidler)

Vi er to personer

• #25   17. okt 2010 Julie P...øv af krads-i-røven-papir!! Man kan få noget super i Aldi med 12 ruller til 27kr. herhjemme varer sådan en pakke 1 1/2 måned! Vi er mig og mine to børn og en hvalp......hehe og ja hun bruger papir...for jeg tører op efter hende med wc-papir.

• #26   17. okt 2010 Og kan jeg bestille jer 500kr om-ugen-folk til at købe ind for mig??? smiley

• #28   17. okt 2010 Mange tak for alle jeres input ...

Hmm...jeg kan ikke få det til at løbe rundt med de 500 kr. jeg havde sat af til om ugen på de nævnte 'fødevare' som skrevet i starten af mit indlæg.

Julie :
    Og jeg undres godt nok over hvordan man kan leve for 500kr om måneden spiser I meget hos familien, eller hvordan søren hænger det sammen?

Nadia:
    Kan sørme heller ikke se hvordan søren man kan få hele husholdningen til at hænge sammen for 600kr/uge...den kunst vil jeg da gerne gøre efter : )

Mie:
    Vil det sige at du har et mad budget på 375kr om ugen?
    Vil rigtig gerne se din madplan hvis du har en.

Jeg går på tilbudsjagt og holder mig til indkøbslisten herudover bliver der handlet i superbest med de gule priser samt deres tilbud plus i fakta og lidl og nu osse begyndt at handle i bilka da de har vildt mange gode tilbud af de jeg normalt bruger i husholdningen.

Er meget diciplineret til at holde mig til indkøbslisten og intet andet.

Jeg vil så høre jer alle sammen til mad budget (uden hosholdingspapir, rengøringsmiddeler osv) er 600 kr. om ugen så frås for 2 voksne eller..?

• #29   17. okt 2010 Vi køber alt på en gang til en hel måned, en gang om måneden. Og der ryger 1700 - 2000 kr. Og i løbet af måneden ryger der lidt til mælk og det der ikke kan holde sig en hel måned :o)

• #30   17. okt 2010 Anita:

Hvordan søren kan I få det til at hænge sammen for 425-500kr om ugen for hele husholdningen tager gerne imod fifi ; )

• #31   17. okt 2010 Vi spiser meget billigt mad. Vi har ikke råd til lækkre måltider hver dag, så det bliver tit til f.eks kødsovs som der er meget af og kan fryses ned i portioner.

• #33   17. okt 2010 Jeg laver aldrig madplan men laver mad efter hvad jeg lige har.
    Økologi m.v. har jeg ikke råd til, selvom jeg gerne ville.
    Bager selv det meste brød og som supplement køber jeg toastbrød, miniflutes og rugbrød meget billigt, så der altid er i fryseren.
    Hakket kød og større kødstykker bliver delt i mindre portioner eller også rækker 500 g. til 3-4 dage, fordi der suppleres med f.eks. gulerødder og andre af årstidens grøntsager.
    Kød og kylling købes altid på tilbud og jeg forsøger at købe årstidens billigste grøntsager.
    F.eks et bundt porrer til 7 kr, men der bliver en stor del blancheret og puttet i fryseren, og et hvidkål eller spidskål, som kan bruges i utallige retter og har lang holdbarhed.
    Krydderier købes i "tigeren" eller den lokale grøntbutik.
    Handler som regel i Lidl og Fakta.

• #34   17. okt 2010 Puha, kan da godt se at vi kunne spare meget. Sad lige og snakkede med kæresten om det og vi bruger mellem 1200 og 1500 om igen på mad og toiletpapir osv. Tror det ville være en god ide med sådan em uges madplan. Vi er slemme til at bestemme os lige inden vi skal spise og så gå ud og handle det hele. Troede faktisk ikke det var så meget før vi kom til at snakke om det, men det er da vildt..

• #35   17. okt 2010 Ulla:

Jeg er vild med sårn nogle retter osse når der er kål men det er manden bestemt ikke så er jeg lige pludselig ude i at skulle lave hver sin ret til os og det syntes jeg ikk lige er en go idé

• #36   17. okt 2010 Mie:

ok det kan jeg godt se mht kødet når du deler 500g i 3-4 portioner det ville være helt utænkeligt for manden min han vil ha kød hi hi

Rent faktisk de enste manden spiser af grøntsager der er kogt til ugenkendelighed er blomkål, gulerødder og majs alt andet spiser han slet ikk udover friske vindruer så jeg kan ikke lave den med at putte masser af grønt i retterne

• #37   17. okt 2010 Allesammen:

Jeg kom til at tænke på om I alle spiser samtlige hovedmåltider og mellemmåltider i de madbudgetter I har oplyst?

1. Eller får I frokost og frugt evt osse morgenmad på jobbet til en god pris?

2. Samt bliver I inviteret meget ud og spise så det er kvit og frit for jer?

• #38   17. okt 2010 Reiki - Der går også mere kød til, når sønne er her (samt rugbrød, frugt og pålæg) for han er virkelig aktiv og i voksealderen, men til gengæld absolut heller ikke kræsen. Han roser faktisk altid min mad *GG* men der er faktisk ingen grund til at servere mere end 100-150 g kød pr person.
    Frikadeller bliver også tit strakt lidt med havregryn og rugmel, og de smager alligevel super, ellers er de bare lidt mindre, så man tror man spiser mere, og resten bliver gemt i fryseren eller til pålæg/rester dagen efter. ;o)
    Uha, jeg kan mange sparetricks *GGG*

• #39   17. okt 2010 Vi spiser næsten altid hjemme, og vi spiser også god mad i weekenderne.

i budgettet er der indregnet både frugt og rugbrød samt nogle få former for pålæg (min kæreste er ikke det store pålægsmenneske)

Og det er som skrevet ca. 3000 om måndeden (dvs, det tror jeg ikke engang det er, for finder vi et eller andet vi vil have til lejligheden eller andet, så bliver det også ofte købt ud af madbudgettet, uden at vi pludselig står og mangler :-))

• #41   17. okt 2010 Smart Mie : )

• #42   17. okt 2010 Hva står menuen på hjemme hos jer Danielle?

• #43   17. okt 2010 Reiki jeg gør det i starten af måneden der køber jeg meget kød ind til fryseren, det er som regl der der er bedst tilbud, som sagt køber jeg tit kød tilbud i SB. Så laver jeg altid store portioner så der er til flere dage, ikke nødvendigvis i træk men så til fryseren, Toilet papir køber jeg i Aldi til 25 kr for 10 ruller, jeg skal have min dansk vand med citrus så den bliver der købt, men så er jeg god til at købe flere ting ind af gangen som eks kærgården er der tilbud så køber jeg flere og fryser ned, så på den måde kan man spare meget, pålæg kan også fryses ned...

• #44   17. okt 2010 Ok, Ulla

• #45   17. okt 2010 Nadja:

Det er smart det med nedfrysningen. Den fryser vi har er slet ikke så stor så vi har mulighed for det og der er ikk plads til at have en ekstra stående...ØV...

• #47   17. okt 2010 Reiki : Det er meget forskelligt. I hverdagen kan det være alt lige fra skinkeschnitzler til kødsovs, ris og kylling, koteletter i fad, flødekartofler, burritos, pastasalat.

I weekenden vil vi oftest gerne have noget godt rødt kød, så der køber vi som regel et par bøffer eller en culottesteg. Culottestegen får vi så til at holde flere dage.

(og så er der som regel også til lidt slik og sodavand i weekenderne ;O) )

• #48   17. okt 2010 Rikke:

Jeg spejder osse efter billigt kød til fryseren og det lykkedes da mig osse at finde det men kan godt se at hvis du får en knækbrødsmad til aftensmad så kan der spares meget men den går ikke herhjemme plus din kærste ikke spiser frokost hjemme samt du spiser 2 måltider på en dag der er vi så oppe på 3 hoved måltider også mellem måltider ved siden af.

Her spiser vi begge alle hoved- og mellemmåltider hjemme .

Rugbrød der holder til 3-4 dage køber jeg for 4kr eller nogle gange kan jeg få et til 5kr af ex skiveskåret skovmandsrugbrød så jeg bager ikke selv og om søndagen hvor vi får morgenbrød er det det frosne med 10 stykker i til omkring 15 kr og der er til et par gange så brød bager jeg ikke selv da jeg ikk kan få øje på besparelsen da EL'en vil komme oveni....

• #49   17. okt 2010 Danielle:

Ok, er det så for alle 3 hovedmåltider og mellemmåltider I spiser for det rådighedsbeløb eller?

• #50   17. okt 2010 Ok så kan jeg godt se at det er en go idé Ulla

• #51   17. okt 2010 Jeg har heldigvis ret god fryseplads:1. en skabsfryser i køkkenet til de små portioner samt en masse poser frosset grønt, pålæg (som jeg også deler, hvis jeg køber en stor pakke eller en hel spegepølse o.lign) og div. bøtter med rester. ". en lille kummefryser til fisk (fanger jævnligt ørreder eller får fra andre fiskevenner), hundeben og større ting som ænder, stege o.s.v. og brød, som fylder meget samt bær, hvis jeg har været på "rov". Derudover har jeg en stor flamingokasse i mit skur i vinterhalvåret til opbevaring af kartofler, kål, æbler, div. rodfrugter m.v. fordi det er billigt at købe store portioner (og æblerne er ofte selvpluk i området)

• #53   17. okt 2010 Reiki : Det er både morgen/formiddagsmad (vi er ikke så gode til at spise lige når vi står op) frokost og aftensmad smiley
    Til mellemmåltider tager vi hvad vi nu lige har hjemme smiley

• #54   17. okt 2010 Mie:

Orv ja så har du jo godt med plads og heldigt med ørreden det smager nu dejligt og ligeså at du kan gå på frugt skud ; )

• #55   17. okt 2010 Danielle:

Ok, hva står den på til morgenmad og frokost, altid fedt med nye ideer

• #56   17. okt 2010 Jeg bruger 500 om ugen på mig selv.med shampoo, toiletpapir osv.

• #57   17. okt 2010 Om morgenen er det som regel yoghurt med ymerdrys eller havregryn med rosiner. Somme tider, i weekenden, laver vi french toast eller toast med blødkogt æg og bacon. smiley

Til frokost tager vi for det meste et par skiver rugbrød med pålæg og et stykke frugt med. For mit vedkommende er det som regel ost med peberfrugt, leverpostej eller forskellige typer kødpålæg med et par skiver agurk. Meget almindeligt og kedeligt, men det fungerer ;O)

• #58   17. okt 2010 Sarah:

Ok

• #59   17. okt 2010 Danielle:

Det lyder ganske godt.

Tro osse at en af årsagerne til at jeg ikke kan få det længere ned er at manden er kræsen og allergisk ex rulepølse spiser han kun fra den grønne salgter og leverpostegen skal være fra stryhn's hvorimod jeg gerne går på kompromi og køber det der er på tilbud eller snupper noget frugtpålæg til brødet det spiser manden så ikk og sårn er det hele vejen igennem....med vore mad(vaner)...

• #61   17. okt 2010 Ulla:

Næh også at der osse er allergi at tage højde for osse....det gør det meget begrænset for hvad vi spiser herhjemme det er nemlig meget det samme og det samme hele tiden...

• #63   17. okt 2010 Reiki : Ja jeg kan godt se der er en del begrænsninger for hvor du/I kan skære ned. Allergi kan man selvfølgelig ikke komme udenom, og det medfører automatisk, at det bliver både dyrere og mere besværligt at købe ind.
    Men han kræsenhed må du komme til livs! *GG* Ellers må han selv spytte mere i madkassen i forhold til dig - og evt. lave maden selv, hvis han ikke kan lide dine mere spændende retter.
    Lidl's baconleverpostej til ca 10 kr er helt på højde med Stryhns til næsten det dobbelte. Prøv at snyde ham, ved at servere det skåret ud på en tallerken (evt. efter en tur i ovn eller micro) så han ikke ser emballagen. Hvem siger nej tak til varm leverpostej ;o)

• #64   17. okt 2010 Vi er 2 voksne og 4 børn (10-14-15 og 17 år)...
    Handler ind hver søndag - Laver madplan, der kører fra mandag til søndag...der incl. alt hvad vi skal bruge i løbet af kommende uge.
    Og vi bruger maks. 1500 kr. i ugen (ved ikke om det er meget)...og det er alt mad, husholdning og hygiejne osv...Nogengange handler vi for under 1000, andre gange ca 1300...
    Og så blir der lige købt lidt ekstra mælk ind ca. om torsdagen...(vi har nemlig ikke plads til mere end 10 l mælk i køler, når der også skal være plads til alt andet)...
    Det er besparende på den måde, at der ikke kommer impuls-indkøb, og der er intet der går til spilde...samt besparende i tid...Det er desuden skønt at vide, hvad der præcis skal laves til hvilke dage...

• #65   18. okt 2010 Mie:

''...Men han kræsenhed må du komme til livs! *GG* Ellers må han selv spytte mere i madkassen i forhold til dig ...''

Det jeg førsøgt siden 1993 så der er ikk håb forude hi hi...endvidere vi har fællesbudget...

• #66   18. okt 2010 Rikke:

Norgh på den måde

• #67   18. okt 2010 Jeanette:

Ok tak for dit indlæg, hvad står jeres madplan på?

• #68   18. okt 2010 Reiki...
    Tænker du på, hvad vi får at spise eller...? smiley

• #69   18. okt 2010 Jeanette:

Ja måske er der nogle fif ; )

Dog er manden kræsen og har fødevare allergi

• #70   18. okt 2010 Det kan også være bøvlet her...Vi er jo seks personer, og ikke alle kan lide alt...
    Jamen det er da lidt svært at skrive...det er jo en ny plan for hver uge..
    Jeg laver ofte planen ud fra tilbudsavisen fra den forretning vi handler i...
    Eks. denne uge..:
    mandag, kinaruller, ris, grøntsager og karrysauce
    tirsdag, medister m. kartofler og bearnaise og grønt
    onsdag, paneret flæsk m kartofler og persillesovs
    torsdag, svensk pølseret
    fredag, pasta og kødsauce
    lørdag, sandwich m fyld (kyllingestrimler, skinkestrimler, bacon, tun)
    søndag, frikadeller, m kartofler og persillesovs (vi elsker persille :))

Jeg sætter kartofler retterne først på ugen eller på indkøbsdagen, da de ellers bliver kedelige...

Jeg har en skitse over planen i album...

Jeg syns' vi spiser godt i forhold til prisen...Der bliver jo handlet ind til morgenmad, ml. måltider/frugt, madpakker og aftensmad til mange til en hel uge...

Skal lige siges der ikke er slik, købekager osv med i beløbet...Det er nemlig ikke en nødvendighed...og da jeg har en datter der skal passe på vægten, bliver det kun til hygge om fredagen smiley
    Vi drikker ikke sodavand, øl og vin herhjemme...Kun vand, mælk og kaffe smiley

Inden vi lavede plan...købte vi ind hver/hveranden dag...og ofte en masse røg til spilde...og den typiske "nå hvad skal vi ha idag"...koster på budgettet, for så blir man alt for fristet når man handler..(jeg gør ihvertfald)

På planen kan man også passende notere hvis man spiser hos andre/ude...
    Ind imellem sker der ændringer i hverdagen, der gør at jeg nogengange bytter om på dagene, men ændrer aldrig selve menuerne...

Nogen uger er så billigere, da man måske ikke der skal have tandpasta, rengøringshalløj, vaskepulver osv...
    Så er der nogen uger hvor det koster mere...her når eks. jeg har nevø og niece på overnatning...og min ældste har sin kæreste her osv...

• #71   18. okt 2010 Her kan jeg ikke ramme en' ret, alle kan lide...Dem der så ikke kan li' det, kan måske spise lidt af tilbehøret og tage et stk brød ved siden af smiley Jeg laver ikke flere retter, fordi en' er kræsen og ikke vil ha' kotelleter eks. - så må de spise det andet...
    Men jeg laver planen, så alle får måltider hver uge, de kan lide...
    Laver også plan, så hvis den datter der ikke kan li bøf ikke er hjemme, så er det den dag vi får bøf eks.
    Så det er lidt et puslespil, når vi er så mange...men nu ligger det på rygraden at smække den på papir smiley

Men når i kun er to, burde det være rimelig nemt at lave en plan...

• #72   18. okt 2010 Jeanette:

Tak for at jeg måtte se din madplan og vi har osse en, jeg skriver den dog ikke ned men har den i hovedet og det fungere rigtig fint men som sagt når der osse skal tages højde for kræsenhed (vi har været sammen siden 1993 og madvanerne kan der IKKE ændres på har prøvet men forgæves) og fødevareintolerance så er det noget dyre må jeg se i øjenene.

Ex ved din madplan ved jeg at manden udelukkende kan/ville spise det markeret med en *:

mandag, kinaruller*, ris, grøntsager og karrysauce
    tirsdag, medister m. kartofler og bearnaise og grønt
    onsdag, paneret flæsk m kartofler og persillesovs
    torsdag, svensk pølseret
    fredag, pasta* og kødsauce*
    lørdag, sandwich m fyld (kyllingestrimler, skinkestrimler, bacon, tun)
    søndag, frikadeller*, m kartofler* og persillesovs (vi elsker persille :))

• #73   18. okt 2010 Ja, så kan jeg se det er svært, at finde noget der passer ind...Du skal da ihvertfald være kreativ...

Spiser han slet ikke grøntsager..?
    Sovs af en art? (Jeg laver nogengange en broccolisovs...kog broccolien op, blendes med mælk/vand til passende konsistens, evt smørklat og salt&peber)

Her er de andre i familien heller ikke vilde med grøntsager...jeg gør så det, at det bliver vendt på panden fra rå tilstand, i lidt soya...så der stadig er bid i...og en god smag...
    Vi spiser ofte kartofler i alle afskygninger, da det er billigt...og fuldkornspasta, gerne i en salat evt. m kyllingest. og bacon tern

Andre eks..:
    - mørbrad m ovnstegte kartofler (enten fra frisk el. fryse-både)
    - knorr lasagne (hvilket jo minder om pasta/kødsauce)
    - kotelletter med tilbehør efter smag
    - risengrød
    - supper
    - Karbonade
    - Bøf...hvor jeg nogengange varierer den ved at blande farsen med reven ost
    - Kalkunbryst
    - Kyllingefilet
    - Forloren hare (som er lidt ala frikadeller i smagen)
    - Millionbøf (lidt ala kødsovs, bare uden tomatsmag)
    - Et par røde bøffer m pommes og salat
    - Hamburgerryg
    - Chickenwings/kyllingelår
    - Taco's
    - Paprikagryde (skinkekød i tern, tomatpuree, paprika osv) evt. med kartoffelmos, kartofler, spaghetti til..
    - Gullash
    - Fede grillpølser/el frikadeller m kartoffelsalat

Det var bare lige lidt flere retter, hvis noget kan bruges til inspiration... smiley

Min søn på 17 er den mest kræsne person jeg kender...Af "varm mad" kan han kun li' pepperonipizza smiley pølser, forloren hare, frikadeller, medister, risengrød og klar suppe....Han spiser ikke sovs, kartofler, ris, pasta el. andet tilbehør...Han spiser ikke kernebrød af nogen art...Han spiser dog frugt, tomater og agurker..Drikker kun sødmælk..og kan kun li' jordbæryoughurt, cornflakes (og selvfølgelig alle chokomorgenmadsprodukter, som vi ikke køber herhjemme) Og der er kun få udvalgte pålægstyper han spiser...
    Alt andet rør han ikke...

• #74   18. okt 2010 Tak for inputtet Jeanette.

Han spiser da sovs det er brun sovs og kyllinge carbare sauce...af grønt/frigt vindruer, banan & kogte gulerødder, majs og blomkål til ugenkendelighed nogl gange osse ærter

• #76   6. nov 2010 Suzy: Hvordan søren kan både du og vovsen leve for 200kr. om ugen? ...hvad får I at spise?

Har du en kumme fryser?

Spiser du meget hos andre?

• #77   6. nov 2010 Ulla:

Ja jeg er kommet fremtil at fødevare (alt hvad der kan spises) bliver der brugt ca. 600kr. på om ugen og alt andet ca. 1000kr. om mdr.

• #78   6. nov 2010 200 kr om ugen! ? Det synes jeg godtnok også er lidt, selvom jeg synes jeg sparer og er meget økonomisk. Spørger som Reiki: Hvad spiser du så?

Ja nu har det lige været den 1. og så har jeg handlet for godt 1000 kr over et par gange (mad, shampoo, wc papir,affaldsposer opvaskemiddel, hundeguffer m.v`), men det er også inkl. tobak, smøger, juleøl, betaling til julefrokost og sådan noget "luksus" og så er der max 250-3000/ uge til resten af måneden til flere smøger og hvad vi ellers lige mangler af frisk mælk, frugt, o.s.v.

• #79   6. nov 2010 Får du ingen morgenmad, mellemmåltider og frokost Suzy?

Og hvad med mandag og tirsdag fik du ingen mad der eller?

Kan ikke få det til at hænge sammen .....al den øvrige husholding såsom toiletpapir, køkkenrulle, vaskemiddel, affaldsposer, bagepapir osv har du ikke noget forbrug der ??

• #80   6. nov 2010 Suzy, Tak. Jeg tænker også hvad spiser du morgenmad og frokost? og hvor meget kød får din hund? Du får vel også nogen grøntsager?

Jeg bager selv brød, min hund får lidt rester, men også tørfoder (ca 350 kr for en sæk på 15 kg, som holder flere måneder) og masser af ben og fisk, som jeg ofte reder mig til billige penge hist og pist.
    Handler også i Lidl, men stadig kan jeg ikke klare mig for ret meget mindre....

• #81   6. nov 2010 Tak for dit indlæg Suzy

• #84   6. nov 2010 Suzy:

Hvis du har lyst kan du rådspørge Ellyn med hundekøkkenet ; )

http://www.freewebsite.dk/hundekoekkenet/forside.php

• #87   7. nov 2010 Får stort set sovs daglig til de retter det høre til, dog ikke dressing da jeg gerne vil kunne smage min salat

• #88   7. nov 2010 Det er da billigt hvis man laver brun sovs og ikke køber ex knor sovsene

• #89   7. nov 2010 Det er yderst sjældent at jeg bruger færdig-dressinger og -saucer. Bruger bl.a. yoghurt og creme fraiche til dressing, eller laver en olie/eddike marinade til salater/råkost, og sovs bliver lavet af stegefedt og kogevand samt krydderier. Synes ikke det er det der vælter mit budget.
    Jeg er glad for god mad og vil gerne have det jeg kan lide, men jeg nyder også at lave det fra bunden.

Kommentér på:
Budget på fødevare..?

Annonce