{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Er nytårsaften ikke lidt opreklameret?? {{forumTopicSubject}}

Ja efterhånden som den dag nærmer sig, bliver jeg mindet om hvor meget den dag bare slet ikke er noget for mig smiley
jeg HADER fyrværkeri!! Jeg HADER fulde mennesker overalt! Jeg HADER at føle sig små utryg over om en ellers anden stiv teenager kaster noget ud af vinduerne mens jeg går på gaden! jeg HADER at unge mennesker for det meste bliver kulleret- som om det bliver den vildeste fest og de bare skal være så skide fulde og vælte rundt!

men tilgengæld elsker jeg at stå op 1 jan kl 8 og gå en tur med hundene når alt bare er helt stille !!:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er nytårsaften ikke lidt opreklameret??
  • #1   12. dec 2011 Hehe, jeg elsker nytårsaften..

MEN jeg drikker ikke, fyrer ikke krudt af (elsker dog at kigge på det)..

I år ender dog sikkert med at jeg skal sidde hjemme alene i min lejlighed med mine katte og min hund.. smiley

• #2   12. dec 2011 Jeg skal spise ved min far og bageffter hjem og være alene smiley
    Men det er faktisk ret hyggeligt:)

• #3   12. dec 2011 Jeg skal hverken ud og spise eller noget (hvis det ender som jeg tror), bare være hjemme og kede mig.. Ikke særlig rart da jeg ikke kan lide at være alene.. smiley

• #4   12. dec 2011 Du har din vuffer:)

• #5   12. dec 2011 Det er vel hvad man gør det til ? smiley

• #6   12. dec 2011 Mutte:
    Det er virkelig noget specilet den morgen !! Der er ingen biler ingen folk ude ingen larm .... Der er helt stille! Det er så fantastisk smiley og bare atmosfæren ved at at alt er dækket af fyrværkeri affald igår der stadig lugter lidt af fyrværki .. Ja det er den bedste gåtur på hele året smiley

• #7   12. dec 2011 Selvfølgelig er den hvad man gør den til ! smiley

• #8   12. dec 2011 Hvis det ender med at jeg skal ud så har jeg heldigvis min mor som hundesitter.. smiley

Jeps har vapsen, men det jeg mener er at jeg kan ikke lide at være alene altså ene menneske.. Det driver mig helt til vanvid.. Men så når det kommer til stykket så kan jeg heller ikke klare at bo sammen med en i længere tid.. Haha.. Totalt dobbeltmoralsk.. smiley

• #9   12. dec 2011 Jeg er altid hundesitter for min datters hund den aften - vi foretrækker alligevel bare at sidde herhjemme og få noget godt mad og et godt glas vin - stille og roligt. Og så bryder jeg mig ikke om fyrværkeri..

• #10   12. dec 2011 Jo.

• #11   12. dec 2011 Nytårsaften siger heller ikke mig noget, de sidste mange år har jeg bare været hjemme med mine hunde og hygge, men i år skal jeg for første gang i lang tid ud, dvs mig og hundene skal ned til en veninde og hendes hunde som også bare skulle være alene, så vi skal bare hygge med god mad og vovserne smiley

• #12   12. dec 2011 De får en god tur inden aften - om aftenen kommer de kun lige ud at tisse. Når det hele så er stilnet af, går vi som regel en tur med dem.

• #13   12. dec 2011 Mine bliver luftet mellem 19-20 lige alt efter vind og vejr smiley og så kommer de i haven ved 1-2 tiden når det værste er væk smiley

Jeg nyder i fulde drag at sidde mellem kl 23-01 under tæppet med hundene i sofaen, snoller og tv:)

• #14   12. dec 2011 Ville give alt for at have en "hunde" veninde!! Mine veninder er alle singler og tænker kun på fest og mænd og helst også en kæmpe brandert ...

• #15   12. dec 2011 Dejligt Rikke !! Så er jeg ikke helt unormal .. Eller er det ikke alene nu:D
    Bliver nogen gange flov på andres vejne når de vælter fulde rundt :s

• #16   12. dec 2011 Altså hvis nogen skal sidde og kede sig alene nytårsaften og mangler selvskab, så får jeg hvalp hjem her på lørdag, så jeg skal sidde hjemme med hundene imens manden er ude og skabe sig åndssvagt, så der er altid plads til stykker her, hvis det skulle friste smiley

• #17   12. dec 2011 JO!!!

Den aften/nat siger heller ikk mig det vildt store...
    Kan ikk lige se, hvorfor der er så meget hype omkring det.....

• #18   12. dec 2011 Jeg elsker nytårs aften, men efter vi har fået børn er den blevet meget anderledes,

Vi plejer at spise hos min svigermor sammen med alle min kæreste's søskende og kærester/børn og så går vi ud og fyre af kl 12, og bagefter drager vi ud og hilser på resten af familien og måske nogen venner.

Vi boede alle sammen i den samme andels forening så det var dejlig nemt smiley

Sidste år tog vi vores pige med rundt og hilste, de andre År er hun blevet lagt til at sove hos svigermor og så har vi taget hende med hjem når vi er gået hjem smiley

Vi har boet med min kæreste's far og han har været hjemme hvert år og passet hunden.

I år har vi ingen hunde passer og vi har fået en pige mere så ved faktisk ikke hvad vi skal endnu

• #19   12. dec 2011 nytårsaften er bare noget der skal overståes...den ene af mine hunde er bange for skyderiet

fyrværkeri har aldrig sagt mig noget og det er helt sikkert, de få gange jeg har været udenfor nytårsaften, så har jeg fået en raket i nakken....så det gør jeg helst ikke.

vi tager gerne til stranden sidst på eftermiddagen og så lufter vi i haven, når der bliver stille ind imellem .....og det er hurtige ture ind og ud....med jowina kommer det af sig selv, hun vil ikke ud fra de begynder skyderiet til det er godt og vel overstået

• #21   12. dec 2011 Her hjemme har vi gjort de til en kæreste/hygge aften smiley Vi var begge trætte af venner der brændte os af, en hund der skulle passes andre steder og ja som i skriver fulde mennesker der ikke kan styre deres brandert. Derfor starter vi dagen med at sove længe og spise morgenmad sammen. Så kører vi lige rundt til vores forældre og siger godt nytår og får en kop kaffe før vi køre i skoven med hunden.
    Der er ikke særlig mange mennesker i skoven ved en 3-4 tiden, og Zena nyder at få lov til at løbe og snuse. Når vi så kommer hjem begynder vi så småt at lave mad. Først bliver Zenas kong lavet – som regel flødeost med hakket laks. Den bliver smidt på frost. Vi laver 3 retter. Kæresten er kok, så selv kransekagen bliver lavet fra bunden smiley Klokken 18 ser vi dronningens nytårstale. Så spiser vi forret, og så lufter jeg Zena for sidste gang den dag og giver hende kongen. Så spiser vi hovedret og klokken 21 er der 90 års fødselsdagen. Så spiser vi dessert og klokken 12 skåler vi i champagne og spiser kransekage. Så åbner vi vinduet, tager dynerne om os og rykker hundens sofa over til vinduet så vi kan sidde sammen og kigge ud på fyrværkeriet…

• #22   12. dec 2011 Altså da vi var unge var der også fest og glade dage sådan en aften....har nu aldrig brugt at drikke mig total i hegnet, men derfor kan man godt feste og have det sjovt. Mine unger, som er 16 og 20 år skal da helt sikket til fest og drikke sig i hegnet og jeg forstår da godt, at de gør det til en festaften....heldigvis er der ingen af dem, som gider fyrværkerri, så der er jeg helt rolig.

Min mand og jeg plejer bare at hygge med nogle venner og noget god mad, men ellers gør vi ikke noget særligt ud af det. Emma er ligeglad med fyrværkerri og jeg kan sagtens lufte hende selvom der skydes af....hvilket der jo gøres hele aftenen....men hun kommer ud en tur ved 17 tiden og så ellers når det hele er stilnet af.

• #23   12. dec 2011 Jeg hader det og har alle dage gjort det. Jeg er vokset op i stråtægt hus, og til hvert nytår lå min søster og jeg nede i stuen mens min mor og far på skift patruljerede rundt om huset, så vi hurtigt kunne gøre noget hvis noget fyrværkeri landede på taget. Jeg har derfor aldrig brudt mig om det skidt og dagen er ikke så speciel for mig smiley

• #24   12. dec 2011 Jeg synes altid, at man bliver skuffet. Sidste år fx sad vi i en opgang i 4 timer, fordi kærestens kammerat havde smækkes os ude. Minusgrader, nytårskjole og en kæderygende fuld idiot var min aften. Plus jeg endte med at betale næsten 700 kr for at få en ekstranøgle transporteret med taxa. Så i år står den på hjemlig hygge.

Louie bliver altid passet af min mor og hendes kæreste. Så holder de hundenytår med nedrullede gardiner, fjernsyn kørende og god mad specielt planlagt efter hundens smagsløg...

• #25   12. dec 2011 jeg ha da også plads derhjemme og skal også bare hygge med hundene... (og bor ude på landet hvor der er dejlig stille, selv til nytår)

nytår siger mig intet, som flere skriver HADER jeg også fulde mennesker
    så vil egentlig hellere bare spise noget go mad, ha en masse snolder og bare råhygge foran flimmeren smiley

• #26   12. dec 2011 hos os, er det en hygge/familiedag.
    vi får noget godt at spise, med et nytårspyntet bord, dog uden bordbomber, da det er forbudt land her, af hensyn til hundene, dor får vi en øl til maden, så synger vi karaoke og andre sjove ting.
    i år skal manden så over til han,s søn, men min søn, kommer så hos mig, sammen med et par af han,s venner, til nytårshygge og sang.
    samtidig holder vi nytår på landet, langt fra naboer og fulde mennesker.

• #27   12. dec 2011 Kan godt lide nytårs aften:) Her står den altid på god mad, det allervigtigste, min. 3 retter, nogle gange 5 alt efter humør og lyst;o) Og så er det forskelligt om aftenen bliver fejret med familien eller vennerne. Folk får noget at drikke her, men aldrig i hegnet, da vores nytårs aften også inkluderer børn. Konfetti over det hele (ungerne) som man kan blive ved med at finde de første mange uger af det nye år, er efterhånden tradition:) Dog er jeg allerede P****træt af alle de fjolser der mener at nytår starter 1 dec. og at de derfor er totalt berettigede til fyre alverdens krudt af, helst foran vores lejlighed, og allerhelst når ungerne lige er lagt i seng, GRRRR.... I min verden måtte fyrværkeri gerne afskaffes... Men selv nytårsaften, den er skam fin nok:o)

• #28   12. dec 2011 Aha jeg er ikke den eneste der sådan set godt kunne undvære den aften smiley

Nu har jeg de sidste par år siddet ved min kærestes
    Venner og spist, men kender i det at man sidder fra kl 18 til kl 22 og bare bliver pisse træt ? Og føler at tiden snegler sig afsted ?:)

Og sidste år gik jeg hjem der lige inden kl 24- det
    Er
    Den væreste gå tur i mit liv! Ikke nok med at jeg bare ikke kan li fulde mennesker og da slet ikke når de skal stå med raketter ! Løb 2 km
    Hjem i stiletter .. Og da jeg kom
    Indenfor døren var det som om jeg hade overlevet at løbe gennem et mineområde smiley

• #29   12. dec 2011 sådan har jeg det også, og sidste år da vores hund dino levede hun var så bange for alle de skud osv. så håber i år det bliver bedre med vores nye hund smiley & er spændt på at se hvordan den anden nye hund også tager det. smiley

så der er vi meget enige med hinanden :), men håber alligevel du kommer godt ind i det nye år smiley

• #30   12. dec 2011 Jeg har aftenvagt (13.30-21) på hospitalet (arbejder som piccoline) både 31.12 og 1.1, mens kæresten har vagt på plejehjemmet (8-15) også d. 31.12 og 1.1.

Selv skal jeg spise sammen med portørerne ude på hospitalet.. Det skal nok blive meget hyggeligt. To af mine veninder, der har eksamner lige efter nytår tager hjem til min kæreste og laver god mad med ham, og så står den ellers på hygge når jeg kommer hjem fra arbejde.
    Det kan da være vi åbner en flaske ved 12 tiden, men ikke noget vildt!
    Og jeg glæder mig.. Tror det bliver super-hyggeligt.

• #31   12. dec 2011 Jeg hverken drikker eller går i byen, jeg har ansvaret for mine hunde, så ingen druk og fulde mennesker hos mig. Jeg er højst sammen med mine forældre og mine søskende, SAMMEN med mine hunde. Men sidste år og i år kommer jeg til at side alene, bare mig og mine elskede hunde smiley

SÅ ja det er hvad man gør det til:)

• #32   12. dec 2011 Det er altså heller ikke tosset at vågne op 1. januar uden tømmermænd og undgå at ligge brak på sofaen med chips og cola og nytrårskoncert ;o) En dag, der i mine yngre dage bare var til at rive af kalenderen og forbigå i glemsel..

• #33   12. dec 2011 nytårskoncert - skulle der stå

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
    #34   12. dec 2011 I min familie er nytårsfesten væk - forsvundet... den har ikke eksisteret siden jeg var barn.
    Så jeg har skabt en ny nytårstradition for mig selv. Jeg holder for 6. år nytår på internatet. Bare mig og 30 hunde smiley

Har et enkelt år haft et par venner med - men ellers er det bare mig. Uden internatet er det bare ikke rigtig nytårsaften smiley

• #35   12. dec 2011 For mig er Nytårs aften en hygge aften med hundene og kæresten.
    vi skal være hjemme, og ha lidt god mad, og nogle gode vine..

Hundene kommer nok en tur på stranden når jeg har fri kl 15. for på det tidspunkt er de allerede godt igang med at skyde af i det kvarter vi bor i..
    -og Lady er skide bange for brag...

• #36   12. dec 2011 Ja, jeg ved ikke rigtigt...Jeg kan både li og ikke li alt det de skyder af....Men jeg kan godt li maden vinen og stemningen, bare vi kan undgå at folk bliver stangberusede...
    Oppe hvor jeg bor, der skyder folk så meget fyrværkeri af, så det næsten ikke er til at forstå...
    Og de fortsætter de næste mange dage....Hundene det er sådan on end off. Den sidst ankomne, hun er ikke vild med raketterne...Naboen var lige ude i lørdags for at se hvordan de var inden han for afsted igen for at købe flere.

• #37   12. dec 2011 Jeg skal så være sammen med en, jeg har noget kørende med, så det bliver en af de nytårsaftener, hvor jeg ikke bare kigger fra vinduet sammen med Vaks smiley Det må min mor være alene om i år xD

• #38   12. dec 2011 Ja, vi laver også bare en hyggeaften med god mad, med vores venner (som har mindre børn - de har jo heller ikke hverken lyst eller mulighed) eller forældre...

Så, er der da lidt fyrværkeri, men ikke i den skala mange holder idag!!

• #39   12. dec 2011 altså jeg kender folk som køber for flere tusinde kr fyrværkeri, drikker sig stive fra kl 18 ..

Det er bare slet ikke noget for mig!:)

Jeg har desuden fået aftalt med min far og hans kone at jeg skal spise sammen med dem i år- hvilket jeg glæder mig vildt meget til smiley

• #41   12. dec 2011 uha Rikke .. har det på præsic samme måde som dig! Jeg får så dårlige nerver over at folk drikker sig fullde og så ud på gaden og fure af.. for 2 år siden, skulle alle drengene ( undtagen min kæreste!) fyre raketter af ud af deres vindue i en tom cola flaske, de skulle kaste kanonslag ud af vinduerne.. amen .. blev så sur at jeg gik hjem! det er simpelthen så farligt, og jeg vil ikke være en del af at folk kommer tilskade ..

At folk ikke har mere hjerne er mig helt ubegribeligt !!!

• #42   12. dec 2011 var rædselsslagen sidste år da jeg gik hjem- folk lader tydeligvis hjerne holde fri den dag!

I det hele taget burde fyrværkeri ikke være så tilgængeligt!!

• #43   12. dec 2011 Nytårsaften er en fest aften og nat, selvfølgelig fester folk, de skal fejre året der gik og fejre året der kommer.. Jeg har drukket til nytårsaften de sidste 4år (de andre var med mine forældre og så var det børnechampagne, som jeg stadig kan drikke) som lille sang jeg på den kro mine forældre ejede nytårsaften (de havde en karaoke scene) Nytårsaften er bare festens aften smiley

Dog i år har min kæreste og jeg snakket om vi skal hygge herhjemme med fondue og andet lækkert tilbehør, fordi han har fået ny kat og vi ikke ved hvordan han reagere, men lidt champagne skal der sgu til sådan en nytårsaften og han skal da have en nytårscigar, men intet er fastlagt endnu, heldigvis kan vi jo bare kigge ud af vinduet for at se det flotte fyrværkeri.

• #44   12. dec 2011 Selvfølgelig skal man have et lille glas champagne !
    Men er bare stor afstander af at folk drikker sig fra sans og samling..
    Kan slet ikke li det- bliver rigtig utilpas hvis jeg føler at folk omkring mig er mega fulde!

• #45   12. dec 2011 Yay skal ikke sidde alene nytårs aften alligevel..

Mor passer Kato og kattene er ligeglade med alt så de passer sig selv (ved de ikke har noget imod fyrværkeri da dem der bor skråt under mig fyrede et batteri af forleden)..

Så jeg skal med min bedste ven úd på Sandved Hotel til noget galla.. smiley

Kommentér på:
Er nytårsaften ikke lidt opreklameret??

Annonce