{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Naturen indendøre {{forumTopicSubject}}

Den sidste tid har vi observeret nogle pindsvin i vores have, som ikke er gået i hi. Vi har godt kunnet se at det har været store unger og jeg har været lidt bekymret for dem.

Da jeg i går så en af dem sidde midt på græsplænen midt på dagen, var jeg godt klar over, at det var noget skidtmads for de stakkels små.

Så jeg ringede til pindsvinevennerne og blev vejledt grundigt - den lille fætter kom ind, fik tilbudt noget varme, vand og mad.
Den vejede blot 352 gram, det lille pus... De skal helst op at veje et lille kilo som minimum inden de kan overleve vinteren.

Jeg vidste der var flere derude, så jeg fik lidt vejledning i at lokke dem til - og inden aftenen var gået var der to mere i kassen på badeværelset...

Det er fantastiske dyr - bare tanken om at de skulle dø af sult og kulde, kan jeg slet ikke holde ud. Så i dag tjekker vi lige ud igen - måske der er flere.

Vi overvejede selv at beholde dem her - med kyndig vejledning fra plejestationerne. Men i dag har vi besluttet at de kommer til en prof og så må jeg bruge noget tid til at sætte mig ind i, hvad deres behov er når de bliver passet af mennesker.

Så når vi har samlet sammen, hvad der kan samles, så drager vi til Odense med de små. Her vil de blive passet og plejet - fedet grundigt op indtil foråret, hvor vi får dem tilbage til vores have....

SKØNNE dyr er de, pindsvinene :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naturen indendøre
  • #1   7. dec 2011 ååårhhh CH dejlig læsning. Thumbs up !

• #2   7. dec 2011 Dejligt at du tog dem ind, de taber omkring 300g ved at gå i hi, og det er ligemeget hvor meget de vejer når de starter.

Jeg har haft en til at overvintre et år, det var meget hyggeligt, den gik i hi da den havde boet hos os et par mdr. Så holdt jeg øje med hvornår den vågnede op, fodrede på den og satte den ud i haven igen.

Jeg satte den ud i en indhegning til at starte med, men bæstet gravede sig under og skred, uden så meget som et tak for mad og husly:)

Super hyggelige små dyr, og pindsvinevennerne er rigtig flinke til at vejlede.

• #3   7. dec 2011 Ja, Benny Bomstærk - de er virkelig flinke... Kan jo lige smide et link - det kan være der er nogen, der vil smide et bidrag til det fantastiske arbejde, de laver: www.pindsvin.dk

Arbejdet de gør er frivilligt og det er ikke få pindsvin, de får igennem systemet og redder fra alt muligt ulykkeligt.
    Hende, der skal have mine stiklinger har lige nu 75 i pleje - plus dem, hun har udstationeret....

Pengene de får ind går til dyrlæger og medicin - og med de antal kan de sagtens bruge masser af donationer.

• #5   7. dec 2011 Super godt. Jeg har selv fundet en lille unge i efteråret som var aaaalt for lille til at kunne klare sig. Den blev også afleveret på en af plejestationerne.Jeg havde overvejet at beholde det selv, men som hun sagde , så er de ret øvede i at se om dyret fejler noget. Og det viste sig faktisk også at det lille pus havde noget med luftvejene.

• #6   7. dec 2011 Kan også anbefale man melder sig ind i forennigen, mener det koster omkring 75.- pr. år.

Har været ude og afleverer nogle små unger jeg fandt ude midt om dagen. Der var pindsvin i alle størrelser og i mange etager smiley

Hvor er det dejligt at der er nogen der har overskud til at gøre det store arbejde det er at redde også de helt små.

Kommentér på:
Naturen indendøre

Annonce