{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Vandtemperatur ved svømning {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,
jeg har nu gennem flere dage drøftet følgende med min hr. mand:
Når hunden skal til hundesvømning, så kan man jo i den lune del af året jo ligeså godt anvende naturens egne tilbud - d.v.s. åer, vandløb, søer etc. men men men - er når man har en hund der er vandt til at bo indendøre og ikke stå ude i timevis etc. samt allerede har haft blærebetændelse i år p.g.a. kold vind og våd pels - HVOR koldt / varmt må / bør vandet så være "ude i naturen" for at hunden ikke bliver syg.
Han mener at en hund kan klare meget koldere vand end os og det er jeg enig i, men dog til en vis grænse, som ligger et andet sted end hans opfattelse.
Så derfor - kom frem med al jeres ekspertviden. Jeg glæder mig til at høre hved der er det rette at gøre - for hundens skyld vel at mærke og ikke for vores!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandtemperatur ved svømning
  • #1   26. feb 2008 Kirsten.. Mine hunde svømmer året rundt.. Sørger for at holde dem igang når de kommer op og for at de blir tørret godt inden de blir puttet i bilen.. Samt at de har tørre tæpper at ligge på..
    Men eftersom din hund har været syg,ville jeg vente til i hvert fald vinden er noget varmere,så den ikke får det træk når den kommer op smiley

• #2   26. feb 2008 Ja det er også det jeg tænker på -det er jo træning, men den lille af dem (som det handler om) er bestemt ikke begejstret for vand i forvejen og jeg har bare en indre følelse af, at nærmest smide hende i søen vil gøre det hele værre. I svømmehallen er der 20-22 grader varmt vand ... Måske det egentlig er mig der er pivhovedet - det er da ikke usandsynligt GG
    Men hun bliver tørret godt og grundigt, direkte ud i bilen og ligger på tørre tæpper, ligesom jeg også lægger et tæppe over hende - og det ser ud til at hun kan li' omsorgen SS

• #3   26. feb 2008 Kirsten.. Hvis de lærer at være glade i svømmehallen plejer de at ta det med ud i det " virkelige" vand.. men det er hun jo hellere ikke..

Min dylle havde ferie og den ene vet vidste ikke med de waterwalker i Jylland.. men har ikke glemt det smiley

• #5   26. feb 2008 Ja nu er Molly jo faktisk lige blevet opereret for HD i december og det er jo det hun bliver genoptrænet efter. Den højre hofte er ordnet nu og genoptrænes, men den venstre er også ramt - skal dog ikke ordnes nu, men måske have en guldkur en gang i løbet af årene. Så jeg er jo også lidt ked af kulde på hende - det fremmer jo ikke ligefrem at gigten kan ramme hende tidligt.

• #7   26. feb 2008 Louise - nej det er jo det - og jeg ved også at mennesker, som har ondt enten knogler eller muskler, de spænder for meget i muskler etc. når de bliver ramt af kulde og så gør det hele mere ondt, og når det hele gør mere ondt, så spænder vi mere i musklerne og når det sker, så breder infiltrationer etc. sig som ringe i vandet og så har vi den onde cirkel ...

• #8   27. feb 2008 Havde glemt hvad Kirstens var lavet for.. Så Louise har ret,ingen koldt vand..

• #9   27. feb 2008 Stine - hvordan skal du dog kunne huske det hele? Er du superwoman eller sådan en slags GGG
    Jeg er i hvert fald glad for at I har tænkt over det og svaret mig - det var dejligt. Jeg må vist hellere tale videre med dyredoktoren ;-6

• #10   27. feb 2008 Kirsten.. det kan jeg heller ikke.. har fokk der husker for mig.. Har i øjeblikket 6 genoptræningshunde kørende hver 2 anden dag,der hvor jeg er.. Så hjernen tilter sommetider.. GG

• #11   27. feb 2008 fokk =folk

Kommentér på:
Vandtemperatur ved svømning

Annonce