{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Rotter - hvorfor ikke??? {{forumTopicSubject}}

Hvordan finder man ud af, om man har rotter, når der ikke er tegn i form af ekskrementer og andet synligt? - Har op til flere gange hørt lyde fra et sted ovre ved radiatoren (hvor en del af gulvafløbet muligvis er) - der sidder sådan en løs plastic-dims, der klaprer, og så pusler det under gulvet samtidig. Så snart jeg bevæger mig, forsvinder det. - Kattene er desuden meget interesserede!

Hvem kontakter man konkret? - Forsikringen og teknisk forvaltning???

Hele køkkenet skal alligevel op, og havde overvejet at få ordnet rørene samtidig, så hvis forsikringen dækker udgifter til nye kloakrør, er det jo bare et plus... Eller noget....

Og så fandt jeg lige lidt spændende læsning:
-Riste på alle gulvafløb bør være af metal og være fastskruet. (en rotte kan løfte en rist som vejer 1,2 Kg)
-Rotter kan også i sjældne tilfælde passere vandlåsen i toilettet og komme op ad toiletkummen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotter - hvorfor ikke???
  • #1   5. dec 2011 Så når du, næste gang du er på toilet, hører et lille pift og en lille stemme, der siger: "God røv, moster".... Så ved du, hvad det er...;0)

    Hold fast, hvor har du bare ikke været heldig med det hus...


  • #2   5. dec 2011 Trine; Nej, det har jeg ikke!!!

    ....men lidt humor hjælper, så tak smiley


  • #3   5. dec 2011 Du skal ringe til din kommunes skadedyrsbekæmpelse, det er lovpligtigt.

  • #4   5. dec 2011 Det har ikke noget med forsikring at gøre, det er din kommune du skal ringe til, det er dem som kommer ud og dem som betaler.

  • #5   5. dec 2011 du ringer, som de andre siger, til rottemanden, og hvis I mener at der er hul i rørene, kan I få en 'kloakvideomand' ud og filme kloaken, hvis der er hul/revner kan I melde det til forsikringen, og hvis I har skjult rørforsikring tager de den som regel. Vi fik skudt nye rør ind for ca 10 år siden, da der var problemer, og forsikringen betalte det hele.

    pøj pøj med det hele, det ender ski da med at du får et helt nyt hus, selv om det er en træls måde det sker på smiley


  • #6   5. dec 2011 Man skal altså ringe til sin kommune som sender deres rottefænger ud, det er man forpligtiget til ved enhver mistanke om rotter.

  • #8   5. dec 2011 Rie, må jeg spørge dig ang det hus der... Var det et almindeligt salg, eller var det et dødsbo eller tvangs hus?
    Jeg synes det er meget skræmmende at du har været så pokkers uheldig, at intet af alt det her kom frem i tilstandsrapporten!!!


  • #9   5. dec 2011 Camilla;

    Ganske alm. salg!!! - mægleren har også bedt mig om at lave en kort skrivelse til ham med henblik på at hjælpe med at anmelde den bygningssagkyndige - men får besøg af en taksator kl 13 i dag, som skal vurdere om gulvet ovenpå er ved at brase sammen, og om det er ulovlig byggeri (vi har selv haft en ingeniør ude, som siger at det ikke braser sammen, men at han ikke mente det var lovligt) - samt tage stilling til den ulovlige brønd i kælderen... Jeg venter med mægleren til taksatoren har været her!

    -Og ja, det er sgu skræmmende - det er lige til en eller anden sindssyg dokumentar:-)


  • #10   5. dec 2011 Karin; Vi har lige haft videofilmet noget af kloaksystemet, da der netop var en skade - men det var fra afløbet i køkkenet - ved ikke hvor meget de har filmet. - Men så kan de jo komme igen!

  • #11   5. dec 2011 -Og jeg har i øvrigt anmeldt det elektronisk til kommunen... Så må vi se hvad han siger, når han engang ringer mig op!

  • #12   5. dec 2011 Jeg har lige været det hele igennem.... opdagede et ganske lille uskyldigt hul i indkørslen. Meldte online til kommunes "rotte"-mand, som kom dagen efter. Han hældte noget grønt væske i hullet og det kom desværre til syne i kloaken ude på vejen :o(

    Nu har vi så haft en kloakmester ude og skifte kloarken fra huset og ud til vejen. Han havde kamera i hele systemet under huset og der så det gudskelov fint ud :o) Til alt held har vi lige skiftet forsikring, så vi havde en udvidet rørskade. Det havde vi ikke tidligere.

    Desværre gravede den flinke kloak mand netkablet over, så jeg er kun online på mobilen. Tdc er jo desværre ikke dem der rykker ud med det samme :o( foreløbig har vi været uden net og telefon i 9 dage :o( Har ringet og rykket 2 gange nu, men de små piger i røret kan desværre ikke hjælpe :o( Vores net bliver brugt til min mands hjemme arbejdsplads, så han er da vi at være på den, men det er de åbenbart ligeglade med :o(

    Dumme dumme Tdc :o(


  • #13   5. dec 2011 Puha det lyder godt nok skræmmende....
    Er selv ved at købe hus, men nu tør man da næsten ikke, når der kommer sådan historier frem smiley


  • #14   5. dec 2011 Mig med den plettede pølse: Har i en TDC erhvervs linie betalt af din mands arbejdsplads? For hvis i har, så skal TDC rykke ud og fixe det i løbet af 24 timer. Det er i hvert fald ordningen med min hjemmearbejdsplads....

  • #15   5. dec 2011 Selvom man ikke kan se ekstrementer, så afslører rotter sig ret voldsomt.

    De efterlader noget afsmitning der, hvor de går - de følger altid den samme rute, og langs den er der en brun rende af møg fra rotten. Den er fuldstændig karakteristisk, og meget synlig indendøre.

    Noget andet, der heller ikke er til at gå fejl af, når man har rotter indendøre er den vanvittige lugt, de har med sig. De stinker simpelthen værre en grisestald - men både lugt og afsmitning er noget, der kommer snigende.

    Man kan sætte et stykke margarine, drysse et tyndt lag mel i området, hvor man mistænker rotten for at være - herefter kan man se spor og på den måde identificere om det er en rotte eller "bare" en mus.


  • #16   5. dec 2011 I øvrigt er der ikke ret meget de kan gøre, når rotten er indendørs. Vi havde fornøjelsen af at huse sådan en satan i et halvt år - og det eneste rottemanden kunne gøre var, at sætte en fælde op - som bæstet ikke gik i.

    Den var i vores køkken - og nu, en del år efter, kan vi stadig lugte at den har været her, når vinden vender rigtigt...

    Fy for satan, siger jeg bare... Glemmer aldrig synet af den klamfis, da den stod og gloede på mig fra køkkenet...


  • #17   5. dec 2011 Crazydoglady: netudbyderen er Telia, men vores fastnet er Tdc. Nok derfor de ikke har så travlt :o( Jeg har bedt min mand rykke via firmaet for at se om det hjælper....

    Sidst jeg ringede ( i fredags) sagde de det ville blive lavet inden for 7 dage, men vi er jo på 9. dagen nu :o( Desuden vil jeg jo gerne have lukket det hul i forhaven inden der er nogen der kommer til skade...


  • #18   5. dec 2011 CH: går ud fra de er under gulvet, og ikke er kommet op. Har ikke bemærket nogen ekstrem lugt andet end kloak og mug... - og det er nok ikke rotternes skyld...

Kommentér på:
Rotter - hvorfor ikke???

Annonce