{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.285 visninger | Oprettet:

Mange rotter til salg.. {{forumTopicSubject}}

Er det bare mig der er hvalpeskruk eller er der sindsyg mange rotter til salg for tiden herinde?

Det værste er jo så, at over halvdelen er "ægte uden papirer"..
Jeg forstår ikke hvorfor man avler løs på denne måde, når det er tydeligt for enhver at markedet er ret mættet pt.. Men det er måske bare mig der er sippet..

Jeg lægger ikke skjul på at en rotte for mig først er en rotte når der er DKK/FCI tavle bag, indtil der er det bare en rottelignende hund, og jeg synes ved gud det er en skam at man avler på alt der kan kravle når man kigger på fremtidsudsigterne for racen..

Hvorfor ikke lade de seriøse opdrættere af racen stå for avlen?

Bare en bøvs herfra!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mange rotter til salg..
  • #1   1. aug 2011 jeg sys det er rigtig ærgeligt fordi der er nogle skavanker som der ikke bliver avlet udenom når man bare lader hundene humpe løs på den måde

  • #2   1. aug 2011 Jens A - det er altså lidt dobbeltmoralsk når du selv har en blandingshund? :S

  • lillian m
    lillian m Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 54
    #3   1. aug 2011 haha for satan jens a det er ærlig snak det der ... du ved at du er dum nok

  • #4   1. aug 2011 Jeg er enig der, jeg har intet imod hunde uden tavler, og blandinger osv.
    MEN når det er en rotte man taler om, som kan have mange skavanker, og er på OBS listen, syntes jeg virkelig det er dumt at avle og købe hunde uden tavle smiley


  • #5   1. aug 2011 <i>haha for satan jens a det er ærlig snak det der ... du ved at du er dum nok</i>


    Hehe .. go værkstedshumor ;))

    Henriette -

    Der er jo også voldsomt mange FCI/DKK hvalpe til salg. Jeg træner sammen med en "rotte-pige" og hun fortalte mig, at der på et tidspunkt var 112 hvalpe til salg !

    Det er jo helt vanvittigt - og jeg forstår personligt ikke, hvorfor man som opdrætter ikke holder lidt igen - markedet er jo mætttet.


  • #6   1. aug 2011 En kælling..
    Jamen lige netop det faktum at vi er på OBS listen, er jo også derfor mine øjne himler hver gang jeg ser den der "ægte uden papir"
    Men også fordi at vi kommer længere og længere væk fra rottens standard..

    Mange mener jo at en rotte skal være så stor og tung som muligt, og jeg synes virkelig det er en skam, at en god brugshund efterhånden ikke kan løbe en omgang uden at være ved at dø af ilt mangel smiley

    Susanne..
    Uhh ja det må jeg så indrømme jeg også er glad for at høre..
    Ihh hvor ville jeg ønske at folk fik øjnene op for hvor kritisk det efterhånden er med rottens fremtid smiley


  • #7   1. aug 2011 Martine..
    Jamen der er jeg også enig!
    Der er desværre rigtig mange der avler oveni hinanden for tiden, og det gør at hvalpene enten er meget gamle når de kommer hjemmefra, eller at priserne blir sat vanvittigt meget ned for at komme af med dem..

    Heldigvis er der dog stadig opdrættere som har hvalpekøbere på venteliste inden der parres op, og jeg har fuld respekt for deres arbejde..



  • #8   1. aug 2011
    ~Henriette Stolt DKK'er ~

    Kender faktisk ingen rotter med tavle.
    Kender nogle der lige har anskaffet sig en "ægte uden papire" til 4500 kr.

    Har selv en rottweiler blanding, og han er jo den skønneste hund. Men jeg mener bestemt at hunde på OBS listen kun skal kkøbes med tavle, så man ved hvad man har med at gøre, og også så HVIS de kommer på påbudslisten, kan bevise ting og sager.

    Syntes rotten er en skøn hund, og ærgeligt den også er begyndt at skamavles smiley


  • #9   1. aug 2011 Altså det skal lige siges at han er 8½ år idag smiley

  • #10   1. aug 2011 Kælling..
    Og det synes jeg jo bare siger alt, at der faktisk er nogle i det danske land som kender til rotten, har rotter i omgangskredsen, men ingen kender med tavle..
    Ihh hvor jeg hader at se min race blive misbrugt på den måde..

    Også fordi det jo netop er det billede vi ser ud af til.. Alt med en vis brede og størrelse i black/tan blir sammenlignet med rotten, og når en sådan står i en bid episode, så går det igen ud over rotten...

    ØV!


  • #11   1. aug 2011 Ja det er nemlig hvad den gør.

    Men jeg TROR også der skamavles på dem nu, og indkøbes så mange, fordi det er en stærk hund, noget alle de forbudte muskelhunde i dag.
    Hvis de ikke kan få sådan en, skal de da have en rotte.

    smiley


  • #12   1. aug 2011 Jeg har en blanding af en rotte og en new foundlænder men det var en min mand kom slæbende med, da den skulle have været aflivet.. Endnu en hundeejer der ikke kunne magte det ansvar det er at have hund..

    Det første der blev gjort var at få den tjekket ved dyrlægen, chippet og kastereret.. Jeg skal ikke risikere "ups-kuld"..


  • #14   1. aug 2011 Karin - sagtens.. Skulle jeg have en hund i dag fra hvalp, så valgte jeg en med tavle.. Men indtil videre har jeg kun haft to blandinger. Den ene fra et internat og den anden som tidligere skrevet, skulle have været aflivet.

    Men rart at man faktisk bliver klogere.. Før jeg startede herinde i 2005 var jeg ikke så obs på tavlen.. Det var jo hunden man skulle have og skulle man ikke udstille, så var det jo ligegyldigt.. smiley


  • #15   1. aug 2011 Altså starter alle racer ikke fra blandinghunde af??

  • #16   1. aug 2011 Hahahahahahahahah, Jeg læste dit indlæg Henriette og troede du mente alle de små hunde der er til salg fordi du skriver rotter;);)

    Det gik først op for mig lidt længere nede at det er rottweileren der er tale om:)

    Føler mig en anelse blond lige nu:)


  • #18   1. aug 2011 Frittemor..
    Hvad har det med sagen at gøre? Hvorfor prøve at dreje snakken den vej rundt?

    Det er mange år siden at rotten var en blandingshund, og alle disse år er brugt på at fremavle hunde med en fælles standard, og nu arbejdes der så på at opretholde denne standard og komme diverse sygdomme til livs..

    Så hvorfor ødelægge så intenst og fornuftigt arbejde med bare at avle på alt der kan kravle? Hvor giver det mening henne?

    Søs..
    Ohh sådan havde jeg ikke tænkt på det kunne forståes smiley
    Men ja er rottweileren der er snakke om smiley


  • #19   1. aug 2011 Hehe, tror vist bare jeg er miljøskadet fordi jeg som chihuahuaejer er vant til at de bliver kaldt for rotter:)


    Nå, men en mere seriøs kommentar til denne tråd kommer nu...

    Jeg holder på et tavlepåbud vil være vejen frem, så er det slut med at avle på alt der har en puls... Neutralisering af de nuværende tavleløse, og så starte på en frisk:)

    Ja, det lyder m,åske hårdt og kontant, men er sikker på det ville være bedst for alle parter i sidste ende:)


  • #21   1. aug 2011 Og jeg er lige blevet ringet op..
    En jeg kender har lige købt en rotte hvalp i dag...


  • #22   1. aug 2011 Tavlepåbud er vejen frem..
    Jamen vi er helt enige!
    Jeg er godt klar over det ikke er realistisk at få det sådan med alle racer, men ville jeg dog ønske at regeringen fik øjnene op for en sådan løsning for de potente racer, i stedet for den nuværende lovgivning!

    Jens..
    Jamen selvom det dengang var med støre risiko, så var der jo også en abortsprøjte der?
    I mine øjne findes der UPS parringer, men ikke UPS kuld smiley

    Ej en medløber..
    Ja vel er de så..
    Noget så skønne!! Og jeg glæder mig til når jeg engang skal ha vaps igen!

    Jeg forstår heller ikke hvorfor man avler på tavlehunde for så at lave tavleløst kuld..
    Ja der er kommet nye krav nu, som træder i kraft 1.Jan 2012, men ellers har det jo faktisk været NEMT at få avlsgodkendt sine rotter..



  • #23   1. aug 2011 Jens..
    Jamen det er kun godt at du har ændret opfattelse af hvad der er godt smiley
    Synes det er fedt når man hører om den slags, for I mine øjne er der stadig alt for mange der ikke forstår hvorfor mange er fortaler for tavlehunde smiley


  • #24   1. aug 2011 Stinne P
    Skal starte af dit indlæg opfattes ironisk?


  • #25   1. aug 2011 Okay så er jeg mere med, for ellers virkede det bare meget som om du modsagde dig selv *G*



  • #27   1. aug 2011 Mille.. Der er vist ingen problemer med at få fat i en tavlerotte for tiden,hvis man "bare" vil ha en rotte smiley Der er rigeligt af hvalpe.. Men så er de jo dyrere end dem uden tavle, og det vil folk ikke betale.. For den skal jo " bare" være sofa rytter smiley

  • #28   1. aug 2011 Mille..
    Som Stine skriver, så har der i lang tid været tavlerotter at finde til salg stort set konstant..
    Så kan ikke være tidsmangel der gør det..

    Jeg tror også nærmere det er et pengespørgsmål, og det til trods for at jeg synes tavleløse rotter for tiden er meget højt oppe i prisen kontra de stort set aldrig er tjekket for noget som helst, og der ingen tavle er på dem!


  • #29   1. aug 2011 Stinne P..
    Jeg deler dit håb om at vi ikke ender på forbudslisten, men desværre tror jeg snart ikke der kan gøres noget for at undgå det..

    Gang på gang kommer rotten frem i medierne i en ny bid episode, og det selvom der ikke blir tjekket op på om det rent faktisk er en rotte, eller blot en rotteblanding..

    Det var jo det samme for Amstaffen, de racerene får skylden for det lort blandingerne med racepræg laver smiley


  • #30   1. aug 2011 Jens..
    Synes nu der har været en del flere.. Men måske det fordi fokus ligger der..

    Hanne..
    Ja det kan en tavle rotte da, men forskellen ligger bare i at de fleste seriøse opdrættere går MEGET højt op i hvem de sælger til..
    Og ligeledes er der ikke ret mange der går ud og giver de omkring 9000 en rotte koster, blot for at være ligeglad med hvordan den udvikler sig..

    Men selvfølgelig er en ægte rotte også farlig hvis den ikke får en ordentlig opdragelse, og blir aktiveret som den har behov for..


  • #31   2. aug 2011 Kan det måske være en konsekvens af en i forvejen uhensigtsmæssig hundelov?

    Jeg tænker, eftersom Amstaff, Am.bull. osv. er blevet ulovlige, retter flere nu blikket mod Rottweileren som "brianhund- potensforlænger", hvis man ønsker sig en hund til det formål!! Jeg frygter lidt det er tendensen. Lidt som da avlen af Amstaff, Am.bull. osv. uden papirer eksbloderede for nogle år tilbage, fordi efterspørgslen jo var stor nok, til at folk kunne sælge alt, hvis bare det hed Amstaff, Am.bull., Dogo argentino osv.
    Hvis det er tilfældet.. Ja, så er jeg bange for at Rottweileren har en dyster fremtidsudsigt i DK, da det bliver tavleløse Rottweilere, som kommer til at præge billedet af hele racen!


Kommentér på:
Mange rotter til salg..

Annonce