{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Snart få himlen en ny stjerne. {{forumTopicSubject}}

Har bare lige hurtigt brug for at komme ud med det. Det er ikke uretfærdigt, men snart få himlen en ny stjerne.
Min oldemor bliver om 10 dage 97. Hun har ligget i sengen i næsten en måned, og har været meget skidt tilpas. Lige for tiden sover hun flere dage af gangen, og er vågen nogen dage igen. Hun er nu holdt op med at spise og drikke, så tror ikke hun har langt igen.

Fair nok, hun er trods alt næsten 97 år, og stod endda forrige jul og lavede kaffe til os, da vi var på juleferie.
Jeg har bare et problem med hele denne situation. Jeg kan ikke komme til hendes begravelse. Hun bor på færøerne, hvilket gør, at det kun er min mor der kan tage afsted, da det koster 5000 kr frem og tilbage med fly. Jeg vil så gerne sige det sidste farvel til hende, men det kan jeg ikke.. Så det har jeg meget svært ved at tackle.

Jeg elsker hende, og jeg håber egentlig bare, at hun snart får fred, så hun ikke bare skal ligge der, men snart få vinger og flyve som den friske oldemor, jeg ved hun er!

- Måtte lige ud med det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snart få himlen en ny stjerne.
  • #1   7. okt 2011 Sandra....Ja det ER vigtigt at kunne få lov til at sige fysisk farvel...
    Men skriv et brev til hende, og giv så din mor det med til begravelsen, så kan det komme med hende i graven....
    Det har hjulpet for mange....

• #2   7. okt 2011 Det er ellers en flot alder, kan godt følge dig Sandra, giver Snow ret.
    *Kram* herfra mig

• #3   7. okt 2011 Rest in peace, oldemor.

Kan godt forstå det er svært.
    Er enig med Snow - det lyder som en god idé :o)

• #4   7. okt 2011 Ja det må ikke være sjovt smiley men når de mor er derover kan hun måske ha en computere med også kunne du måske skype dem, ved godt det på ingen måde er det samme, men du kunne se hende og lige sige dine ord til hende.... håber du er okay, og sikke en flot aldre hun har....

• #5   7. okt 2011 Nåå,,ja det jo den vej detgår i den alder...trodsalt har hun haft net langt liv

Min farmor blev 96år hun var frisk lige til det sidste halve år...
    Vi blev alle kaldt derned,,jeg kom sidst og da jeg kom gik jeg til hendes seng og tog hendes hånd,,hun lå bare og stirrede og så tog hun et langt dybt åndedræt og så var hun væk,,,jeg var ikke engang sikker,,,det var så fredsfyldt og roligt!!

• #6   7. okt 2011 Miss x..Smiler.
    Ja det var en god død......og tog det roligt da det var hendes afslutning så fair som mulig
    Havde kort forinden mistet både min mor ogfar ret så uretfærdigt og havde der begge gange været afløst af så meget sorg da jeg sad ved deres seng...

• #7   7. okt 2011 Vil jeg da spørge om så.
    Har bedt min mormor, som er deroppe, om at få et billede af hende med ned, når hun er begravet, så jeg kan tegne en mindetegning af hende.
    Evt. få den hængt op herhjemme.

• #8   7. okt 2011 Yesyes ^^'
    Elsker bare at være hjemme ved hende. Hun har altid haft rigtig mange katte, som mig og min søster plejede at bruge timer på at finde ude i haven, i hendes kælder og alle mulige steder ^^ Det var så hyggeligt.

• #9   7. okt 2011 Miss x,,jeg var meget knyttet til mig mor,,hun fik en operation som gik galt og hun fik nogle hårde år,,,pludselig blev hun meget dårlig og på dag 3 var hun væk
    jeg sad der i døgn drift,,dagen hun døde kørte jeg hjem fordi jeg fik kaste op tur og blev så ringet op,,jeg kom derop med brækpose i hånden men nåede det ikke.....det er det hårdeste jeg har oplevet!!

• #10   7. okt 2011 Jeanette; Det er også forfærdeligt at dø af sygdom. Så må den her måde at dø på da være den helt klart behageligste. Altså alderdommen. Sådan vil jeg i hvert fald helst dø, når den tid kommer om mange mange år o.o

• #11   7. okt 2011 Sandra...Hvad så med alle kattene....Bliver de fanget ind? Er der nogen pårørende som skal bo efterfølgende i ´huset, og som vil sørge for kattene? Eller skal de d' af sult??
    Jeg spørger, fordi jeg tidligere har kørt som aftenvagt i hjemmeplejen, og ved at mange katte har gået en gruelig tid i møde, nør deres gamle ejere de døde...Jeg har selv fanget en del, og aflevert dem hos dyrlægen, som så har aflivet dem.
    Det var et sidespring, men sklulle lige spørge.

• #12   7. okt 2011 Jeg ved faktisk ikke engang om hun har dem mere. Mener at hun havde en sidste gang jeg var der, men den bliver der nok taget sig godt af. Der er jo masser af familie deroppe, og det er også dem, der tager sig af hende. Hun ligger syg derhjemme og ikke på plejehjem eller hospital, da hun simpelthen nægtede at dø sådan et sted, xD
    Og stædig var hun, så efter en uge kom hun hjem. De katte hun evt. måtte have nu, skal nok blive passet godt på eller aflivet, det er jeg sikker på ^^

• #13   7. okt 2011 Da min farmor lå for døden, var min familie over og besøge hende. Jeg havde desværre ikke mulighed for at tage med. Men jeg skrev et brev til hende, hvor jeg fortalte hvor meget jeg elskede hende, og hvad jeg lavede i min dagligdag. Det fik hun læst op af min far, da hun var vågen( ikke frisk) 2 tage før hun døde. Jeg ved det betød meget for hende.

• #14   7. okt 2011 Jeg har 2 søstre,,desværre er den ene meget phkisk syg men den anden har jeg 100% og hun er noget af det ebdste jeg har

• #15   8. okt 2011 Tak...

Kommentér på:
Snart få himlen en ny stjerne.

Annonce