{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Ubehagelig oplevelse - gjorde jeg noget forkert? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Vil gerne høre jeres mening om jeg gjorde noget forkert... Det er ved at være en lille uge siden det skete, men det er først nu jeg synes chokket er ved at lægge sig...

Oplevelse 1: Jeg var på vej på arbejde på cykel ved 5 tiden og kommer til en rundkørsel hvor jeg skal lige over. Både inden og efter rundkørslen er der cykelsti men ude i rundkørslen skal cyklerne kører sammen med bilerne. Der holder 2 biler og venter på at kører ud i rundkørslen. der kommer inden biler, men den første bil holder tilbage for en dame der er har forvildet sig over det forkerte sted og krydser vejen. Jeg kører lige så stille ud og lader den første bil overhale mig (den skal dreje samme sted som mig) og jeg ved godt at det ikke altid er helt nemt at se cyklister når bilerne drejer i rundkørsler. Den anden bil er bag mig (i hvert fald 5 meter) og i det jeg drejer hører jeg bremserne blive holdt i bund så de hviner og da han kører op på siden af mig holder han hornet i bund og laver den der finger i siden af hovedet som om jeg er sindsyg... Jeg kan ikke komme i tanke om hvad jeg gjorde forkert, for hvis jeg bare havde fortsat rundt i rundkørslen og valgt 3. udkørsel, så var jeg jo blevet kørt ned? :s og jeg var jo foran ham, så hvordan kunne han undgå at se mig? Det skete lige foran min arbejdsplads og jeg var rigtig mærket af det og havde hjertet banken i nogen tid bagefter, for det var faktisk en rigtig ubehagelig oplevelse smiley

Oplevelse 2: Nå jeg er så på vej hjem og ser frem til at komme hjem og fortælle det til min kæreste og få lidt medynk. 30-40 meter før den port hvor jeg holder min cykel inde bag krydser jeg vejen. Det skal lige siges at jeg bor i den gamle bydel, så det er på brosten, så det går ikke lige helt så stærkt som hvis det havde været asfalt. i det jeg krydser vejen drejer der en bil om hjørnet ca 50-60 meter længere nede. Jeg kører selvfølgelig helt ind i siden for jeg ved godt at jeg kører i den forkerte side af vejen, men lige om lidt er der fortov og så stiger jeg jo af for så er jeg ved porten. Den her bil kører bare længere og længere over i min side og det er tydligt at han vil provokere og prøver på at presse mig ud i nogle meget ubehagelig sted at cykle på (man kan knapt nok gå på dem uden det gør ondt i fødderne). Lige da han kommer hen til mig ved at hjørne til en p plads skære han et kæmpe stykke af hjørnet af (og kører ind over noget der ikke hører med til vejen) for at holde foran mig og havde jeg ikke stoppet op fordi jeg tænkte der er et eller andet galt her så havde han påkørt mig. Jeg opdager nu at bilen ligner den samme bil fra tidligere og manden har samme bygning og helle ikke noget hår på hovedet og ham her sidder også med fingeren i tindingen som om jeg er sindsyg. Jeg føler mig uretfærdig behandlet og i min frustration kommer jeg til at give ham fingeren, hvilket for ham til at åbne døren og så skynder jeg mig bare væk, for jeg var virkelig rædselslagen...

da jeg kom hjem til min kæreste endnu mere i chok end før, var jeg lige ved at begynde at tude. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan den samme mand havde set sig sur på mig 2 gange i løbet af kort tid. Jeg synes også det var lidt for meget tilfældig, så jeg var også bange for at det var noget personligt og at han ville komme igen, så de næste dage gik jeg ikke nogen steder uden at kigge mig en ekstra gang over skulderen.
Min kæreste ærger sig over jeg ikke fik nummerpladen for så kunne han have meldt ham til politiet for at forsøge at kører mig ned.

Puh det blev en lang historie, men det var nu rart at komme ud med... Jeg vil meget gerne hører fra jer med jeres holdninger til det, hvad mine rettigheder er og hvad jeg gjorde forkert. Jeg ved selvfølgelig godt at man ikke må cykle i den anden siden af vejen, men det var kun de der 30-40 meter så tænkte virkelig ikke at det kunne få noget til at blive så gal på mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ubehagelig oplevelse - gjorde jeg noget forkert?
  • #1   6. okt 2011 Altså i forhold til rundkørsler, der skal bilerne jo ALTID kigge sig for, INDEN de kører ud af rundkørslen, det gør man ved at kigge sig over skulderen. De har som sagt vigepligt, så hvis du skal ligeud, selvom de skal dreje, så SKAL de holde tilbage. Men ja, du som cyklist er jo den svage part.

Man kan sige at du overholder jo ikke reglerne i andet tilfælde ved at køre i modsat side, og er så uheldig at møde ham igen.

Han er da en idiot. Kan godt forstå at du er rystet...Håber ikke at du møder ham igen

• #2   6. okt 2011 Oplevelse 1: Det er HAM der skal holde tilbage for dig lige meget hvad!! Så kan skal være opmærksom på dine tegn, så hvis du har stukket hånden ud og påpeget at du skal dreje her har du intet gjort galt smiley

Oplevelse 2: Han er bare en KÆÆÆMPE idiot - selv er jeg normalt ikke glad for cyklister, da flere har en tendens til at tro at de ejer hele vejen. Men ligefrem at køre så provokerende??

Det er møg irriterende at du skulle opleve sådan noget - men der findes altså idioter der mener at det er bedre at prøve at ødelægge andres liv, så de bare kan få den mindste smule selvtilfredshed!

• #3   6. okt 2011 Ja jeg vidste også godt den var gal der i 2. tilfælde og han kunne jo ikke vide at jeg var på vej til at stige af.. Men jeg tror nu nok at hvis jeg selv havde kørt bilen, så havde jeg bare kørt uden om uden at gøre en scene ud af det..

Ja dumme mand, han må have haft en virkelig skidt dag smiley

• #4   6. okt 2011 Første scenarie forstår jeg slet ikke. Det lyder som om, du drejede der, hvor han også skulle dreje og at han ikke var ved at køre ind i dig eller noget? Måske har han været sur over, hvis du ikke rakte hånden ud?

Nummer to: Det er under ingen omstændigheder ok at virke truende på den måde MEN, jeg tror ikke altid, cyklister eller fodgængere er klar over, HVOR stressende, deres trifik-tricks er for billister. At man lige kører et lille stykke i den forkerte side, løber over en vej, cykler over fodgængerfeltet, ikke har lys på osv osv. Det kan godt være, man som oftest har vurderet korrekt, at man lige kan nå det og er i sikkerhed, men som billist er der rigeligt at holde øje med i den normale trafik. Fodgængere og cyklister, der pludselig dukker op forkerte steder kræver en stor del af den opmærksomhed. En bil er jo en dræbermaskine og uanset om det er vedkommendes egen skyld, har jeg bestemt ikke løst til at køre nogen ned, så jeg stresser faktisk rigtig meget over alle dem, der lige synes, de har styr på det

• #5   6. okt 2011 Marianne: Du har fuldstændig ret i den første episode, det er også derfor jeg slet ikke forstår hans reaktion...

Men ja jeg er os selv en af dem er er lidt træt af cyklister i trafikken smiley

• #6   6. okt 2011 Det er godt nok en nedern oplevelse, kan virkelig godt forstå du var rystet. Begynd til kickboxing, det hjælper på selvtilliden at vide man kan klare sig selv, hehe smiley
    Ej jeg tror så også jeg var blevet en smule bange, men jeg har for meget temperament til ikke at stille mig og råbe af idioten, hvilket jeg ikke tror havde gjort noget som helst bedre. s:
    Tror du reagerede smart med at komme ud, og krydser fingre for at du ikke møder narren igen!! smiley

• #7   6. okt 2011 I den første oplevelse kan jeg virkelig ikke se hvad han skulle blive sur over? Uanset om du skulle dreje eller køre ligeud skulle han jo holde tilbage for dig (hvis han altså skulle dreje) så her synes jeg at han har handlet forkert.

Op med humøret Rikke smiley og skulle du ske at møde ham igen en anden gang, så lad ham endelig stige ud af bilen og skælde lidt ud, ved det kan være svært, men så kan du i det mindste melde ham for 'road rage'

Kommentér på:
Ubehagelig oplevelse - gjorde jeg noget forkert?

Annonce