19. okt 2007 Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.590
irriterende Naboer. {{forumTopicSubject}}
Nøj hvor er jeg bare pt. træt af vores nabo!!
Han er simpelthen typen der ved alting, og ved bedst. Han laver samtidig, alting halvt og kan aldrig nosse sig sammen til noget.
Vi har nu boet her i 3½ år( i et dobbethus), bor i et nybyg hvor man selv skulle anlægge have. Hans have er stadig kuperet som da han overtog huset, og markgræsset er slået ned så det ligner, noget der minder om en plæne. Han hare et halvt hegn hvor græsset vokser op ad i liv højde, og da det suser ind i hans carport har han sat en kæmpe spån plade op. Og han har stadig intet lys i carporten for vores tænder jo når han kommer hjem.
Ja sådan er han, og det kan jeg jo ikke rigtig bestemme,.
Men hans børn smider legetøj over alt, smadrer flasker,rutchebaner flyver rundt til fare for bilerne, og hundenes ting forsvinder ind i mellem hvis man ligger dem udenfor døren. Børnene cykler mellem bilerne, og man skal generelt bare være efter dem hele tiden. Han var på tværs da vi andre fik suget kloakken, og betalte. Han er bare generet træls.
Men vi har nu lavet vores have og det har så ønsket et fælles hegn ind mod ham. Sidste år, tog vi snakken og blev enige om at det var ok og skulle stå i skællet. Da vi så fandt det vi gerne ville have på tilbud slog vi til, og advarede om at vi gerne ville sætte det op i weekenden. Det var også helt ok. Vi har målt meget præcist ud fra midt carport og til skelpæl, gravet og støbt stolper.
Vi laver alting, betaler alting, og ordner alting, som det generelt også er med alt andet. Hvis han intet gør, ender det jo med vi gør det.
Så gud hjælpe mig om ikke han kommer og brokker sig i dag og hævder at vi har sat det inde på hans grund. Jeg var simpelthen ved at eksplodere!! Helt ærligt hvor er jeg bare træt af han skal være så ugidelig og irriterende hele tiden, en eller anden vil i ikke købe hans hus så vi får en ordentlig nabo? - eller har råd til hvordan man lokker ham til at sælge
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.590
Men tak Ulla. det var faktisk et godt råd. Går ud og sætter snoren op og viser ham at det står som det skal. Det er en smule svært når stolperne står der, men ellers så får han den besked. <Man vil jo bare gerne beholde den gode stemning med sin nabo. Det er surt at skulle bo så tæt og vær uvenner.
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.074
Føler med dig, jeg har også et yderst anspændt forhold til min nabo.. Det fylder meget og er virkelig hårdt.. )-:
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
Rigtig surt med sådan en nabo men gør som Ula siger at fortæ ham at han kan rette henvendelse til kommunen hvis han mener at i har overtrådt hans grund.
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
Vi er også godt trætte af vores bagbo og vores nabos nabo.
Vores bagbo er bare generelt træls - de har en kongepuddel, og mine hunde og deres hund står og gør af hinanden, hvis de er ude samtidig. Så ringer hun fint til mig, og siger at jeg skal tage mine hunde ud, fordi de gør af HENDES HUND!? Nogle gange bliver jeg bare så sur at jeg har lyst til at lade hundene stå ude hele natten og gø -.- Vi sørger jo netop for at hundene ikke er ude på samme tid, så de ikke gør - men når der kommer en hund op til vores hegn og gør, så er det klart at mine hunde svarer igen s:
Vores nabos nabo er også bare træls. Vores hegn væltede på et tidspunkt i en storm, og det vidste vi ikke - det var varmt, så gravhunden havde fået lov til at lige ude en halv times tid, inden det var en af de andres tur. Men så kommer hun sur over med min hund, og brokker sig over at min hund stikker af, og at den løb over i hendes have, og at <i>hvis du måske nogensinde gik med din hund, ville den ikke løbe væk! Det er du snart stor nok til at kunne selv!</i> ... NEJ hvor blev jeg sur! Jeg går med mine hunde HVER aften i mange timer! Hun er også sådan en rigtig bedrevidende k*lling.. øv altså!
Så kom hun så over bagefter med sådan et lamt postkort, hvor hun på bagsiden skrev "undskyld store pige"..
omg -.-
okt 2007
Ashley, nej ikke ret meget i hvert fald. Men bilerne er de parkerede jeg mener, så farligt er det kun for buler i min bil Børnene passer meget sig selv. Render bare rundt ude på vejen og leger, og de keder sig ofte.
Han arbejder en uge, og har så fri en uge tror jeg. Han har i hvert fald masser af fri i perioder, så det er altså ikke tiden der mangler. Men han er også typen der ikke har skovlet sne på fortorvet en eneste gang, på trods af at det er ham der bor ud til fortorvet, Og nej han arbejder nat, så han skal ikke skovle sne har han sagt til en af naboerne. Lige da vi flyttede ind boede han der ikke det første halve år, og tidslerne stod simpelthen op over vinduerne, det endte med jeg smed et brev i postkassen om at det var til gene for naboerne og gik ind og klippede hovederne af alle hans tidsler. Det var ikke så sjovt når man prøvede at anlægge have at være nabo til tidsel helvede. Jeg mener bare man når man bor i et villa kvarter har pligt til i hvert fald at holde ukrudt nogenlunde nede.
Altså jeg mener selvfølgelig skal naboerne ikke bestemme hvor højt ens græs skal være. Men vi er to dobbelt huse overfor hinanden, og de andre kommer vi så godt ud af det med. Griller sammen, passer hunde, hjælper med at sætte hæk, snakker og hygger, Men ham han er bare noget for sig.
For eksempel ville vi gerne have træbehandlet skuret, for træet er ved at flække, men det er jo pænest hvis man gør det begge naboer og i samme farve, men ved bare vi ikke kan få ham til at lave noget, og orker ikke lige at male hele hans skur også.
sep 2008
Når :o)
Tænkte bare mest over den sætning at "børnene bare løber rundt mellem bilerne" - forestillede mig små børn på "motorvejen"
Men kan godt forstå du ikke lige orker buler i bilen :o)
Han lyder godt nok som en sær, irriterende en...
okt 2007
Men når man bor som vi gør, så lærer man sine børn at man ikke cykler rundt ovre i naboens carport, at man ikke smider sit legetøj midt ude i det hele, at man rydder op efter sig selv når man har smadret flasker ud over hele vejen, og at man respekterer hinanden. Men nææh nej, det er åbenbart vores andres job
Han ER en sær og irriterende en. I hvert fald hvis man spørger mig
sep 2008
Ja for pokker >_<
Jeg bor også på en villavej, og der kører folk altså rimelig hurtigt :o)
irriterende Naboer.