21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
det bliver en lang nat.... {{forumTopicSubject}}
Koen vil slet ikke støtte på sit forben/forbinding =(
Havde lige håbet at vi nu endelig var ovre alt det potehalløj, måske ville han halte lidt.. Men havde ved gud regnet med han ville støtte på den =(
Jeg hader han hænger med ørerne, får lange mundvige og stresser.. kigger sin moar dybt i øjnene og klynter med løftet pote... Åååhhh jeg ville gøre alt for at hjælpe min elskede hund !
Jeg har lige aflyst en fotografering imorgen, jeg kan ikke lade ham alene.... Jeg skulle så fotografere et bryllup, så spørg da lige om jeg har det skidt i maven over at aflyse =,(
Laaaang nat og et par lange dage med den forbinding... Hvis han stadig ikke vil støtte på den imorgen tidlig må jeg vel ringe til dr og høre om jeg må pille forbindingen af og lægge en ny....?
For fanden hvor har man mange glæder som hundeejer... hvilket bare gør sorgerne endnu større =(
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 390
Ja lang nat.. Men så får du lidt stille kvalitetstid med... Koen??
Det værste er at man intet kan gøre, men er villig til at gøre alt..
God bedring med ham... håber det bliver bedre hurtigt..
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Jeg har løsnet tapen øverst på forbindingen lidt.. måtte egentlig ikke pille ved den, men tænkte den kunne sidde for stramt så benet/poten sov oveni... nu ser vi om det hjælper lidt næste gang han forsøger at rejse sig *krydser fingre*
Ej en.. - Han har fået revet 3 regle af ved dr dyr.. 2 stk på den pote han ikke vil/kan støtte på.. det gør vist lidt ondt =(
Mange tak Suzy =)
... og han har faktisk lige rejst sig og lagt sig i kurven... nåede ikke at se hvor godt han gik, men han har ikke væltet rundt, det ville jeg have hørt !
... håbet er lysegrønt !
mar 2009
håber da at han klarer sig.. ellers må du give ham en hel / halv panodil el lign, alt efter størelse, så han kan få lidt hjælp...
jun 2005
Det eneste menneske-smertestillende de må få er Kodimaghnyl, men jeg bruger nu Rimadyl, det er beregnet til hunde =)
(link fjernet)
Lige et billed fra dr dyr da han var færdig =)
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.869
Nina - God bedring med ham
mar 2009
jun 2005
Ej en - Jamen vi blev velsignede med en yderst sjælden lidelse kaldet klovoldsbetændelse som gør at negledannelsen bliver beskadiget - så når neglen gror er den allerede hullet og ødelagt, porøs og smertefuld..
Det har vi så bøvlet med et par måneder eller 3 (det er drønsvært at komme til livs) og nu blev det endelig for meget for hundemoderen her da han stødte den ene negl og kun kunne gå på plane overflader i 3 dage.. =/
jan 2009
jun 2005
Det kommer af alt og ingenting (altså, det vides ikke helt), men jeg har bestemt at det var pga dårlig optagelse af foder, så har skiftet og giver nu tilskud til negle... Dyrlægen siger bare tak og amen, de ved jo ikke hvad det kommer af heller ; )
jan 2009
jan 2009
jun 2005
Godt nok kom han i narkose, men de rykker den jo af... TRÆKKER den ud af hulen !!!
Jeg kan slet ikke beskrive følelserne der går gennem mit lille hoved og store hundemoder-hjerte !
jan 2009
jun 2005
Jeg håber inderligt at han vil og kan støtte på benet i nat/i morgen... hvordan fanden får man ellers en 43 kg ko ud og tisse?????
Lige nu sover han og alt er roligt... men når han forsøger at rejse sig / står og forsøger at gå, så skærer det sådan i hjertet...
Håber bare det var tapen der sad for stramt.... håbe håbe håbe
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.911
Kan huske da Thomsen fik rykket hans negl af ved et uheld, han humpede rundt et par dage på hans forbinding
jun 2005
Jeg har fantastiske erfaringer med klorhexidincreme (købes i håndkøb på apoteket), det hjælper huden til at heale og modvirker infektion.. Jeg har brugt det meget når koen har haft skader på poterne - og det virker!
... hvis hundene ikke slikker det af naturligvis ; )
Av for søren da Emma... Hvordan skete det?
apr 2010
jun 2005
Jeg håber godt nok også de kommer ud og er smukke og flotte!
Og håber også at nogen vil studere lidt i klovoldsbetændelse, for det ved lægerne ikke meget om..
Det kommer normalt som tegn på sukkersyge / nyreskade, men kan også komme alene (som vi oplevede).. Det kommer voldsomt og smertefuldt, ødelægger neglene og kræver ofte flere omgange antibiotika.
Når roderiet med betændelsen så er overstået kan man jo glæde sig over at når neglen vokser er den i stykker = nye problemstillinger.
Jeg savnede virkelig en medicinsk spartel til at smøre på neglen, men sådan noget findes sgu ikke !
jun 2005
Min venindes hund rev også neglen af på en hullet metaltrappe - mens vi lige var på camping med hund endda !
- Så oplevede vi så at komme til akutdyrlæge i en fremmed by...
Men hunden var .... udviklingshæmmet vil jeg kalde det.... så han opfattede ikke rigtig noget som helst af forbinding og smerter, han var bare mongolsk glad i låget =)
apr 2010
Vi var også på Als, så vi skulle kigge igennem nogle pjecer hvor der var en dyrlæge.
jun 2005
Kun 1 af dyrlægerne i huset havde set det alene før, og hun var meget overrasket over han ikke havde det værre, så det er en meget grim, men heldigvis sjælden lidelse..
Emma - Jamen Nemo var sgu noget for sig selv... Han var en ødelagt hund, jagtede skygger og stressede konstant. Var sjældent rigtigt nærværende, men altid glad og energisk... Meget underlig hund...
jun 2005
Tænk sig man kan blive så lykkelig over sådan noget, men han gik helt selv.. slingrede og haltede på hele højre side (også bøvlet det er 2 poter jo), men han tissede og gik helt selv med kun et par "dygtig dreng" og "stille og roligt".. og naturluigvis gik han tæt på plads som han altid gør når det gør ondt, men han GIK !!
Og tissede uafbrudt i et helt minut ! Stakkels tissetrængende ko ; )
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 1.166
Chianti fik hevet en negl af sidste vinter i narkose - dagen efter haltede hun overhovedet ikke! Forbindingen måtte jeg pille af efter 24 timer og så bare bruge sok når vi skulle ud.
2 mdr senere var den nye negl helt ude igen.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
jun 2005
Jeg har aet ham og lagt lidt sammen med ham, givet ham hans pinivillin.. men jeg kan ikke selv få ham ned af sengen (nu heller ikke fordi han prøver), så aner ikke om han kan og vil gå bedre idag..
Claus kommer hjem omkring kl 15, så må vi se om koen der vil ned...
Sgu også et bøvlet sted at smide sig når han nu har ondt i tæerne, men det er blødt at ligge i sengen, soveværelset er køligt og mørkt - helt bestemt forståeligt at han søger derned når han er skidt tilpas..
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
det bliver en lang nat....