{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Det bliver en lang vinter... {{forumTopicSubject}}

...når der allerede er svamp i poterne!

Da Jago kom ud ind fra en tur i sneen i går, begyndte han straks at gnave i poterne. Han døjede meget med det sidste vinter, da den jo var så lang og hans poter åbenbart er meget sarte. Vi fik det næsten væk over sommeren, men da han også har lidt allergi og derfor kan finde på at klø i poterne, er han jo rigtig sød til at holde dem fugtige!
Og nu er det der allerede igen.
Har fået en ny creme fra dyrlægen, tidligere skulle han vaskes med vand og sæbe hver dag og det hjalp ikke. Men synes heller ikke denne creme gør, kan ikke huske hvad den hedder.
Så er der andre med samme problemer eller nogen der har et godt råd mod svamp i poterne?

På forhånd tak :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det bliver en lang vinter...
  • #1   24. nov 2010 Har ingen erfaring med det, men tænker lidt på om sko evt. ville gavne ?

• #2   24. nov 2010 Jeg har overvejet sko, men er bange for at de ikke kan sidde fast når han fjoller rundt, men jeg vil prøve det.
    Atamon er også prøvet, det virker heller ikke. Har også en idé om, at det ikke hjælper noget at tilføre poterne fugt, det er jo det der gør det værre.
    Det eneste der indtil videre har hjulpet, var da han blev kastreret og havde skærm på... men sådan kan han jo ikke gå rundt hver dag ;o)

• #3   24. nov 2010 Trine, ja måske de tilfører fugt, men ved ikke om man kunne smide en bomulds-sok på indenunder ?

Mener at have læst, at de sko fra ruffwear skulle sidde ret godt

• #4   24. nov 2010 Han har ikke ret meget allergi, hans ører er fine og poterne er det som regel, men måske en gang om måneden får han en tur hvor poterne skal slikkes og hans hage bliver rød. Men det går over i løbet af et par dage og han klør ikke andre steder. Han får et godt foder og det har hjulpet meget. Så dyrlægen mener ikke der skal gøres mere, når det er så lidt. Men han får lige en slikketur som holder svampen ved lige og så kom sneen, og det første han gjorde var at slikke i poterne.

Jeg vil prøve at snakke med dyrehandlen om de sko, det er næsten det eneste der ikke er prøvet.

• #5   24. nov 2010 Jeg er holdt op med at vaske poterne, det hjalp ikke og var unødvendigt meget fugt i poterne. Dyrlægen mener at den nye creme skal kunne gøre det.
    Ellers er vi ude i at allergiteste ham og give ham vacciner og vi er slet ikke derude, hvor han har det sådan, at dette er nødvendigt. Hvis ikke svampen var en irriterende sidegevindst, så ville han ikke have de store gener.

• #6   24. nov 2010 Vi fik en gang det råd fra dyrlægen til vores heste , der døjede med det på benene når det var meget våd, at vi skulle holde det tørt ved at drysse talkum/babypudder på. Måske det også kan hjælpe her,

• #7   24. nov 2010 De sko fra Ruff wear ser da vildt smarte ud, er sikker på de nok skal kunne sidde fast :o)
    Så det snakker jeg lige med dyrlægen om, om ikke det er et forsøg værd.

• #8   24. nov 2010 Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men da mine ældste datter var lille led hun voldsomt af svamp. Vi brugte atamon (det man bruger til at konservere med) 3 gange om dagen og efter megat få dage var det væk.

Eight hour creme er også fantastisk til rigtig mange ting - måske også til svamp?

• #9   24. nov 2010 Jeg har prøvet atamon, men måske han kulle have en kur igen, for det er rigtigt at det hjælper, men er meget imod at påføre mere fugt i poterne. Har faktisk prøvet Lamisil til mennesker, og det hjalp lidt, men det er jo ikke til hunde, så tør ikke blive ved med det.

• #10   24. nov 2010 Kan kartoffelmel trække fugt ud efter en gåtur ?

• #11   24. nov 2010 Vi har haft en daglig slåskamp med kartoffelmel, som også skulle hjælpe. Han gemte sig under en reol på badeværelset, og han er en stor hund på 40 kg, så han kan ikke sådan krybe i skjul. Så når han var kommet ud, så nægtede han at lade mig komme til poterne og med pulver er det bare ikke nemt, når man er så uenige! Så den idé blev hurtigt droppet, især fordi han også skulle have det ned i rynkerne under øjnene da han også døjede med fugt her. Så han var et kønt syn bagefter, han var mere hvid end brun ;o)

• #12   24. nov 2010 Jeg ville prøve med Aloe First til dyr hver dag i en uge og så se om ikke der kom bedring - og som forebyggende sko, når han skal ud.

• #13   24. nov 2010 haha, ja så lyder det ikke nemt.

Medmindre man smider det i en sok og putter den på hunden smiley

• #14   24. nov 2010 Havde overvejet det Aloe vera, det kan jo aldrig skade, så det vil jeg også prøve.

Tak for alle svarene og ha' en god dag :o)

• #15   24. nov 2010 Tror ikke du skal være bekymret for at skoene falder af ham hvis du køber nogle ordenlig nogle, ved at mange slædehunde har sko på, da deres poter ellers bliver ødelagt af de mange kilometer i sneen. Så det er nok det jeg vil anbefale dig.

Med hensyn til allegien, så ved jeg ikke hvad du foder med, men Hills laver et foder som allegi hunde ikke kan reagere på(Prescription Diet™ Canine z/d™ ULTRA Allergen-Free) det syntes jeg du skal prøve inden I bruger en masse penge på en test som ofte ikke kommer med et brugbart resultat samt injektioner. Det er så vigtig at hunden ikke får andet end foderet. Hvis det virker og man syntes at hunden skal have et foder som smager anderledes/bedre så har de d/d produkterne.

• #16   24. nov 2010 Sidste vinter fladt jeg over en tråd med sko til hunde. Der var rigtig mange der havde problemer med at hundene tabte skoene. Den samlede konklussion var at de eneste sko der virkede var dem de også bruger til redningshunde. Problemet er bare at jeg ikke ved hverken hvad de hedder eller hvordan de ser ud. Men måske du kunne prøve og søge ligt på det?

• #18   24. nov 2010 Hvis de skal være helt vandtætte, så skal du nok prøve Pawz. Det er nærmest en ballon, som sættes på poten

• #19   24. nov 2010 Jeg har et par sko fra Ruff wear som jeg købte sidste vinter og må sige jeg ikke er uddelt begejstret for dem......man skal dæleme være sikker på at de sidder ordentligt. De passer bare ikke til Cisco's ben, da de simpelthen gnaver hul ved hans ulveklo på forbenene.....samt at hvis det er dyb sne, så løsner velcro sig når sneen kommer under og skoen falder af.

• #20   24. nov 2010 Vi får i butikken sko til hunde, med de beskrevende problemstilling. Der er en slags lædersål i, så de ikke bliver så hurtig sjask våde.
    (poppi Dyrecenter næstved) -

• #21   24. nov 2010 Altså når min hest havde mug om vinteren, så vaskede jeg hende med sæbespåner og puttede det der fede baby creme på, det hjalp altid smiley

Men selvfølgelig, det er til en hest. Men det er mit bedste råd smiley

Kommentér på:
Det bliver en lang vinter...

Annonce