{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

Inden det bliver en vane. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hvalp på 16 uger, som har fået en træls idé med at han skal skide og pisse på gulvet når han er alene.

Det er ligemeget om det er en halv time eller 2 timer han er alene det er 100% at han har gjort begge dele når vi kommer hjem, også selvom han har gjort begge dele inden vi tager afsted.

Jeg har starte med alene hejmme træning da vi fik ham hjem. Med først lige gå ud pg lukke døren. Og næste gang 2 min osv. hver gang med en masse legetøj på gulvet og godbidder + hans tæppe. Han er kun i køkken og bryggerst, i det jeg ikke vil ha ødelagt mine trægulve når han nu ikke er helt ren.

Ved godt han kun er 16 uger, men han sover igennem hver nat så han kan holde sig de par timer vi max lader ham være alene endnu.

Vil bare høre om jeg skal gøre noget nu, inden det virkelig bliver en dårlig vane.

Nogen gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inden det bliver en vane.
  • #2   21. apr 2008 Jeg kan kun sige tålmodighed og atter tålmodighed smiley om natten ved han at i også er hjemme og nok derfor han sover igennem. Du skulle måske også tænke på hvor mange guffer du giver ham får det skal jo ud igen smiley så heller et godt marvben eller kødben af en slags....

Jeg kan da fortælle dig at vores labbe tæve først var 100 % renlig da hun var 7 mrd gammel og det er meget normalt....

Måske har det også meget at sige hvad du laver med hunden inden du tager fra ham!!!!

En hvalp både blære og tarme er først rigtigt udviklet når de er over 6 mrd smiley

• #3   21. apr 2008 Jeg tænkte det nok. griner. Men vores gamle hund var faktisk ren da han var 17 uger, derfor ville jeg bare høre om man skulle gøre noget, inden det blev en vane.

Jeg gir ham ikke ret mange godbidder, de er brækket i små små stykker.

Men måske skulle jeg prøve med en kong med lidt lækkert i, for han græder de første 2 min når vi går men jeg kjan stå og høre han holde lide så hurtigt op igen.

Men jeg prøver at slå lidt kold vand i blodet. Så håber vi det snart kommer.

• #4   21. apr 2008 rigtig god ide synes jeg da smiley

Man kan ikke samligne sine gamle hund med den nye smiley

• #5   21. apr 2008 Vores hvalp på nu 17 uger, han kan heller ikke holde sig ren endnu.
    Lige nu synes jeg det er lidt et problem, at han kan gå ude i haven længe, og så kort tid efter han er kommet ind, så skal han lige både stort og småt, mest stort.
    Jeg tror, at han lige som børn, glemmer at han skal når han løber rundt derude og leger med den anden. Og når så han kommer ind og der falder lidt ro på, så UPS jeg skal forresten lige ......... og så gør han det.
    Men jeg har en stor forventning om, at her hen over sommeren hvor man kan have havedøren stående åbne det meste af tiden og efterhånden som han bliver ældre, at han får lært at det foregår udenfor og at han så kan holde sig.
    Det lykkedes da i hvert fald på den måde med den anden sidste sommer !

• #6   21. apr 2008 Tina
    Godt at du kun skriver mange hvalpe og ikke ALLE hvalpe. For vores den "lille skiderik" (smiler), han tisser på de hundepuder, jeg lægger i gangen. Og så har de ikke noget at ligge på andet end klinkegulvet og det er jo ikke rart en hel dag. Der står dog en lille Peter Plys sofa af vores datters også i gangen, den kan han godt lade være med at tisse i. Måske han er glad for Peter Plys *GGG*

• #7   21. apr 2008 Måske jeg skulle betrække de andre puder med Peter Plys *GG*. Tror faktisk at den "gamle" vil være ligeglad hvilket betræk der er på, men hvis det kan få hvalpen til at holde sig i skindet, så ..........
    Thi hi.

• #8   21. apr 2008 Ja det samme herfra. Sofus havde pisse og skidt i hans kurv den anden dag. sikke noget svinerri.

Men jeg slår kold vand i blodet og ser tiden an.

Han har ca 5 km2 at være på, så det er jo ikke ret meget.

Mange tak for jeres svar.

• #9   21. apr 2008 Oscar var renlig, da vi fik ham som 8-ugers. Dejligt!!!

Mille var laaangt fra renlig, og vi havde en kamp med hende de første måneder. Sidste år i sommerferien havde vi lejet sommerhus, og jeg havde mareridt om hvordan det ville stinke af bimmelim og nummelum, når vi tog derfra, MEN MEN MEN sørme om ikke tøsen var renlig , da hun trådte ind af døren til sommerhuset???
    Det var kun de dage efter hun havde spist dræbersnegle, der lige skete et lille uheld på gulvet for hende....

Da vi kom hjem fra ferien var vi spændte på, om hun ville falde tilbage i den gamle vane, men der har ikke været noge siden hen.

Kommentér på:
Inden det bliver en vane.

Annonce