{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Bliver så vred inden i. {{forumTopicSubject}}

Gud hvor kan jeg blive vred inden i...
Har en veninde, eller tidligere veninde som ikke tænker nok på sin hund mere fordi hun har fået en kæreste...
Inden hun havde fået kæreste på, så luftede hun den ikke som den skulle, hun lå syg den ene gang jeg var på besøg hvor hun bare sagde når ja hvis han skal må han gøre det inden for.
Tænker bare, at selvom man er syg har man da stadig et ansvar når man har en hund.

Hun gjorde det også hjemme ved mig, hvor jeg sagde at hvis han skal tisse så går du ud med ham for han skal da ikke tisse inden for hjemme ved mig, armen hun gad ikke gå alene, tænker bare at den holdning kan man da bare ikke have....
Så er hendes hund utryg ved andre mennesker & hunde, & hun siger bare armen er egentlig glad for at der ikke er så mange der kan komme til ham.
Altså en hund skal da sosaliceres med andre hunde, hvis den er utryg ved andre mennesker & hunde, ville jeg da mene at den ikke har det godt, måske fordi den har haft en dårlig oplevelse...

Ihh kan altså blive så forbandet vred inden i...
Eller er det bare mig der har den forkerte mening ??
Hvad mener i om det ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver så vred inden i.
  • #1   21. jun 2011 hun tror vist hun har købt noget tilbehør/assisories som man kan putte ind i skabet til det kommer på mode igen. kan godt forstå du bliver trist over at se det hundeliv den lille hund lever i...men nogen gange kan dem der ejer det lille væsen ik se noget forkert i det desværre da de ik ved bedre...så måske du kunne hjælpe din veninde lidt på vej til at forstå en hunds behov bedre end hun gør nu...

• #2   21. jun 2011 Jeg synes du har ret Michella.

Når jeg er syg synes jeg også det er nedern at lufte hunde, og så kommer de også kun ud i kortere tid end de plejer, men ud kommer de da!

• #3   21. jun 2011 Jeg giver dig helt ret, om man er syg eller hvad man måtte være så kan man da ikke bare sige at hunden må lave det den skal inden for:o(....

Hvor er det altså bare synd:o( De gange jeg er syg eller har smerter kommer de da altid ud, det er slet ikke noget som kan diskuteres, for de SKAL ud, så let er det... Men har man det så dårligt at man virkelig virkelig ikke kan komme ud, må man jo sørge for at få venner eller familie til at komme og hjælpe dem ud...

Men det lyder til din veninde er ligeglad, sådan som du beskriver de andre ting, jeg fatter simpelthen ikke den holdning, stakkels hund:o(

• #4   21. jun 2011 I dette tilfælde har jeg en anden holdning til salg af sin hund. For HUN burde da hellere gå af med sin hund - Hun er sandelig ikke en værdig hundejer, stakkels hund! :o(
    Kan godt forstå, at du er sur og ked Michella - Har du sagt din mening til hende, måske det kunne give hende lidt at tænke over?

• #5   21. jun 2011 jeg forstår fuldt ud din mening! har du ikke foreslået hende at sælge hunden til nogen der kan give den er værdigere hundeliv ?

• #6   21. jun 2011 Jamen når jeg prøver på & hjælpe hende får jeg bare af vide at jeg spiller mor for hende & at jeg skal passe mit eget liv for hun kan godt finde ud af & passe sin hund osv.
    Hun vil slet ikke høre eller forstå de ting jeg fortæller hende...
    Synes virkelig det er syndt for den hund for bare de ting jeg har set har jeg været ved & taba munden som hun var over for den stakkels hvalp.
    Hun burde slet ikke have den hund jo...

Da hun var hjemme ved mig pissede hendes hund op af alt hjemme ved mig..
    Altså den strintede inden for, det tog jeg ikke så tungt for ved jeg hanhunde kan finde på & gøre, men den var virkelig slem til det, hun kiggede bare & sagde ingenting til den hund.

Fortalte hende at hvis han blev ved med det så ville det nok blive et problem for hende, hvor hun så nok skulle tænke sig om han skulle kastereres & det ville jeg overveje kræftigt sagde jeg bag efter.
    Hun kiggede bare underligt på mig. & nu har hun lige fortalt at hun tænkte : Jeg sad jo bare og tænkte "guuuud hvor er du dog fuuucking åndsvag at høre på"

At man kan have den mening til et levende væsen kan jeg virkelig ikke forstå... smiley

• #7   21. jun 2011 Sarah jamen hun mener jo at han har det super godt ved hende osv...
    Hun forstår slet ikke de ting jeg fortæller hende er for at hjælpe hende..
    Samt at hjælpe hende med & få en god & dejlig hund..

• #8   21. jun 2011 så kan jeg godt se at det ik er til at tale hende hen mod et positivt hundeliv for den lille når hun ik vil lytte. det er synd for hunden da det er den der i bund og grund står med alle problemerne...da det er den der ik har nogen opdragelse og ik ved hvad der er rigtigt og forkert...sørgeligt!!! har du ik mulighed for at gøre noget michella?

• #9   21. jun 2011 Michella,
    Synes du skal tage en snak med hende igen og sige at du da ikke kan passe dit eget liv når du ser hun ikke lever op til sit ansvar som hundeejer...:o( Og at hunde da ikke skal tisse indenfor, det er ulækkert + de jo skal ud og opleve verden...

Men et eller andet sted kan man jo godt forstå den lille hund tisser hjemme ved dig, for han ved jo ikke at man ikke skal tisse inde når han aldrig har lært at det er udenfor sådan noget sker:o(... Men forstår godt du synes det er irriterende, jeg ville også nødig have tisset rundt på alle mine ting...

Det er sørgeligt at folk kan være så ligeglade, håber hun tager sit ansvar alvorligt og passer den hund ordentlig eller finder et andet hjem til ham, det ville være meget bedre for ham...

Men nogle mennekser vil bare ikke lytte og tage råd til sig, men synes du skal prøve igen...

• #10   21. jun 2011 Jamen aner jo virkelig ikke hvad jeg skal gøre når hun ikke vil lytte til det jeg fortæller hende jo...
    Altfår for mad & sådan får han jo så det ikke fordi han er mishandlet som sådan.
    Men hun har et fuldtids job hvor hun arbejder mange timer hvor hunden er alene hjemme, så er det så at hun ikke var så god til & lufte hunden når den skulle luftes da hun var syg.

& så synes jeg det er syndt hun ikke socalisere hunden nok når hun mener at det er godt at han ikke kommer til andre mennesker eller hunde..
    & så river hun tit i hunden hvis den ikke vil snakke eller komme når hun kalder.
    Som sagt inden hun fik sin kæreste gik hun rigtig meget op i sin hund & tog imod de ting jeg sagde der kunne hjælpe.
    Men pludselig er det helt anderledes & synes virkelig det er forfærdeligt at hun ikke tænker på sin hund frem for sin kæreste

• #12   21. jun 2011 Altså har givet hende linket fordi så hun kunne se at det ikke kun var mig der havde den holdning men også andre mennesker,
    for hun siger at alle hun kender ved at han har det godt...
    Siger ikke hun mishandler hunden som sådan, men mener bare ikke det er en iorden måde & opdrage en hund på den måde...
    Det er jo ikke en opdragelse & i min verden skal en hund have faste rammer ligesom et barn som du fortæller pia smiley
    & synes jeg bare ikke hun giver sin hund ordenligt.

Det med jeg kan overtage ham, går hun aldrig med til...
    Hun vil jo ikke engang lytte til mig, & mit ønske er jo ikke & overtage ham, men bare få hende til & forstå at hun skal til & give den hund nogle faste rammer & så være noget mere ansvarlig over for den stakkels hund.

Kommentér på:
Bliver så vred inden i.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce