{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.728 visninger | Oprettet:

Lettet og trist- slut på forhold (bare ynk) {{forumTopicSubject}}

Jeg er gået fra min kæreste igennem 3,5 år. Vi bor sammen, og han er ikke flyttet endnu.

Vi har haft nogle massive problemer, som tangerer alt fra manglende tillid, til at han bliver psykopat, når han drikker til, at han erklærer sin eks hans evige kærlighed.

Vi har slået op rigtig mange gange, hvor vi begge har fortrudt, men denne gang er det for alvor. Jeg kan simpelthen ikke overskue at skovle vand ud af den synkende skude med en teske længere.
Han tog til Nordjylland i fredags, og jeg har været alene hjemme hele weekenden. Igår var han så til fest, hvor jeg vidste, at han ville blive sindssygt fuld. Jeg var mega trist i går og genovervejede beslutningen meget nøje og var meget i tvivl. Men nu ringede han lige klokken 11.30- han var forfærdelig fuld og modbydelig, og han endte med at smække på. Og lige nu er jeg bare SÅ lettet over, at jeg ikke skal igennem det mere. Jeg skal aldrig mere finde mig i, at han truer mig, slår op med mig, sviner mig til, skrider fra mig i byen eller noget som helst. Det er virkelig en opmuntrende følelse!

Men samtidig aner jeg ikke, hvad jeg skal gøre af mig selv. Vi bor sammen i Aarhus, og jeg har stort set ingen venner eller veninder hernede. Uden ham i mit liv bliver jeg dælme ensom- men det tager jeg heller fremfor det her "forhold". Men hvordan starter man forfra?

Jeg ved ikke, hvorfor jeg fortæller det til jer fremmede og halvfremmede mennesker. Jeg har vel bare brug for at komme ud med det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lettet og trist- slut på forhold (bare ynk)
  • #1   19. jun 2011 Alle først stort TILLYKKE med DIN beslutning hernæst hvem af jer står på boligens kontrakt?

• #2   19. jun 2011 Det gør vi begge. Men jeg står som hovedlejer eller hvad man skal sige. Og han er ikke berettiget til at bo her, da det er studiebolig og han er færdig med studiet.

• #3   19. jun 2011 Øv, det lyder da trist, held og lykke fremover

• #4   19. jun 2011 Og tak smiley

• #6   19. jun 2011 Godt gået lyder til at være den rigtige beslutning :o)) måske du skal ud at finde noget fritidsinteresser og på den måde møde nye mennesket

• #7   19. jun 2011 Hvor er det dejligt, du kan se sådan på det. Tillykke med din beslutning :).

Hvordan man starter forfra? Tjah det er jo ikke så nemt, men møder du ikke nogle mennesker gennem dit studie? Hvis du har hund er der jo også muligheden at gå til alt muligt med den. Det er altid nemmere at møde nye mennesker, når man som udgangspunkt deler en interesse.

Held og lykke med dit nye liv

• #8   19. jun 2011 tillykke med dit nye liv!!! - hellere alene end ensom i et parforhold! - du skal nok komme på banen og klare det fint - nu gælder det bare om at få ham ud af lejligheden, så du kan komme videre med dit liv.

• #9   19. jun 2011 hvor er det bare for fedt gjort af dig!!
    Det er hammer svært at starte forfra et sted hvor man ingen kender, men ud i byen og nyd dit fantastiske singleliv og mød nogle søde tøser og fyre og start dit eget netværk! Det fortjener du!!

Ud af lejligheden med ham, om han vil eller ej..
    Du skal nyde at du kun er dig.. smiley

• #10   19. jun 2011 Når han er blevet ædru og til at tale med må du bede ham om at komme og fjerne sine ting hvor du giver ham en kort periode til at gøre dette evt pak det ned i kasser så det blot skal afhentes - for går udfra at han ikke bor der mere?

Eller måske du skulle sætte 1. prioritet at sfifte hoveddørenslås - åh altser ved det sørme ikke rigtig - hva siger I andre?

• #11   19. jun 2011 Tak alle sammen. Det er dejligt at blive bekræftet i, at man gør det rigtige. Jeg kan simpelthen ikke mere, men jeg har været forelsket i ham siden jeg var 15 og altid troet, at han var the one. Det ved min bevidsthed godt, at han ikke er- men drømmen er der stadig et sted. Det er svært.

Jeg går til fitness, men jeg synes det er svært at møde nye mennesker den vej igennem. Og jeg er i praktik og skal være det indtil februar, så studiet yder heller ikke megen hjælp. Vil gerne gå til træning med louie, men jeg tror ikke, at jeg kan få råd til det, når jeg står alene med det hele.

• #12   19. jun 2011 Føler med dig! Det er SÅÅ svært sådan noget. Nu handler det så om at holde sig nogenlunde beskæftiget, så du ikke falder tilbage igen, for den næste tid kan godt blive svær, selv om det er den rigtige beslutning, du har truffet. Been there, done that...

Ønsker dig held og lykke.

Tanker herfra

• #13   19. jun 2011 Reiki master: Han bor her sådan set stadigvæk. Egentlig vil jeg gerne gøre det ordentlig, sådan at han kan være ude til d. 1. eller sådan noget, så han har en chance for at få sig et sted at bo. Vil tro, at han vil flytte tilbage til Nordjylland, da han har endnu mindre netværk hernede.

• #14   19. jun 2011 Jeg har selv været gift med en psykopat....

Så tillykke med din endelig beslutning og hold ved den smiley
    Hvis du begynder at "savne ham", så mærk lige i dig selvom om det er ham eller trygheden. Det er garanteret det sidste.

Du er mere værd end at skulle finde dig i sådan en opførsel fra ham.

Da jeg smed manden ud følte jeg mig ekstrem ensom de 2 første dage, men så begyndte jeg at nyde stilheden, for jeg fandt ud af at jeg godt kunne klare mig uden ham....

Mht til ikke at have så mange venner/veninder.... Hvis din hund kan med andre hunde, så ud med den og hils på... Man kommer nemt i snak med folk, og jeg har fundet flere venskabet på den måde smiley

Og hvis du ellers har brug for råd, så skriv gerne en pb.

Jeg har nu været foruden min eksmand i 4 år.... Det bedste der har hændt mig smiley

Så kæmp... Du kan godt klare dig uden din ekskæreste....

• #15   19. jun 2011 Julie P
    ud og gå nogle ture hvor du har muligheder for at møde nogle andre hunde og derved også mennesker.. lad hundene hilse, så hilser menneskerne også smiley

• #16   19. jun 2011 Ok februar er dre jo lidt længe til. Har du slet ikke kontakt med nogle fra dit hold? Da jeg i sin tid var i praktik mødtes vi alligevel af og til på skolen og gik f.eks. en tur i fredagsbar.

Når du skriver, det er en studiebolig, ligger den så ikke sammen med andre studieboliger? Måske er der et eller andet fællesskab der?

Jeg flyttede fra en kæreste da jeg var 23, tror jeg og direkte på kollegie. Jeg havde virkelig ikke lyst og det tog mig næsten et halvt år at tage mig sammen til at have kontakt med de andre udover godmorgen og godaften. I dag er 3 ud af mine 4 bedste venner fra den tid.

Mht hunden behøver det jo ikke at være et decideret hold. jeg kan da se herinde, at mange mødes jævnligt i parker o.lign. til hundeleg og hygge. Måske er her en gruppe for folk fra Århus eller du kan oprette en selv og søge legekammerater til dig og hunden smiley

• #17   19. jun 2011 Men åh så kommer alle bekymringerne omkring Louie også. Han kommer til at være meget mere alene hjemme og jeg skal finde pasning til ham i flere dag ad gangen, når jeg skal ud og sejle med min nye praktikplads. Åh altså.

• #18   19. jun 2011 Julie:

Når du beskriver ham som du gør mon da at han er der hvor han kan håndtere situationen og ikke være grov overfor dig i små 14dages tid?

Jeg tænker blot på dit bedste for du skal ikke udsættes for mere psysisk krænkelse og vold

• #19   19. jun 2011 Reiki master: Det er når han er fuld, at han er så ubehagelig. Til daglig er han bare knotten og bider af mig. Det kan jeg sagtens klare i 14 dage. Om ikke andet, så er det bare med til at slå beslutningen fast. Men tak for bekymringen

• #20   19. jun 2011 Julie.. ang. Louis så prøv www.hundesitter.dk

Det burde være muligt at finde hjælp til Louis.... jeg fandt 3 faste passere til Elmo, da han levede... og de var en kæmpe hjælp, da jeg også var alene med ham.

• #21   19. jun 2011 ok ; )

• #22   19. jun 2011 Louise og elmo: det var en god idé, det kigger jeg lige på. smiley

• #23   19. jun 2011 Julie det lyder som en rigtig god beslutning du har taget og tillykke med det.
    Så lige på din profil du bor i risskov og søger gå muligheder med andre små hunde, når jeg er af mine krykker vil jeg gerne lægge små hunde til nogle hyggelige gåture, har selv brug for små hundes selskab specielt til Nanna. Så hvis de kan sammen og det er ok den store også er med (han får sin bold og er så ret ligeglad med andre hunde) så er vi klar. Hvis de kan sammen uden problemer kan vi også sagtens finde ud af noget pasning med Louis =)

• #24   19. jun 2011 Julie P

tager hatten af for dig . det er en meget stærk beslutning .
    jeg er selv i et forhold med en der ar alkoholiker og er modbydelig .
    ja han slår mig ikke da han ikke kan klare mig har han prøvet .
    men ville næsten heller have et par på hovede end den physkiske vold for det tager så meget på en . jeg har gjrot det forbi flere gange men han vil bare ikke flytte jeg ahr haft pakket hans ting flere gange han har bare pakket dem ud igen . det er skide hårdt.
    jeg tænker også hva når han er flyttet hvordan klare jeg mig så der er så mange tanker omkring det ,.

du har gjort det rigtige flot gået smiley

• #25   19. jun 2011 Du vil altid være i mit hjerte min skat... V
    Han er ikke så super godt til andre hanhunde- med mindre de er meget mindre end ham eller meget større. Men det er da et forsøg værd smiley

Bonnie: Jeg er ked af at høre, at du også står i den svære situation. Jeg håber inderligt, at du får ham lempet ud snart. Det er nemlig virkelig ikke til at holde til

• #26   19. jun 2011 julie godt gået og du skal nok klare det hele det er jeg sikker på smiley

bonnie du får lige et kæmpe kram ,, og smid et brev hvis du har brug for at læsse lidt af smiley

• #27   19. jun 2011 Gik fra min kæreste for 3 måneder siden vi havde været sammen i lidt over 2 år. Han var dominerende, manipulerene, kun kærlig når det passede ham og pillede min selvtillid ned til et minimum. Og selvom jeg godt var klar over alt dette mens jeg var i forholdet, må jeg indrømme at først noget tid efter kunne jeg virkelig se hvor meget lort jeg egentlig har fundet mig i. Små og store ting jeg fint havde pakket ned i glemslen dukkede frem i mine tanker og kan slet ikke begribe jeg lod det stå til så længe. Selve bruddet gik hurtig og kom ud der fra fra dag 1, hentede mine ting i løbet af den første uge, når jeg vidste han var på job og smed nøglen i postkassen da jeg var færdig. Og var virkelig lettet da det var overstået, gjorde ikke så meget for at komme viddere for det var jeg allerede. Startede med at genoptage gamle venskaber via fb og nød at være fri for ham. Hvis du på en eller anden måde kender nogen i århus, er det bare at spørge om man ikke skal finde ud af noget sammen. Og også selvom det måske ikke er nogen man har snakket overdrevet meget med. Du skal ikke forvente at folk kommer til dig, da ingen jo er tankelæser:-). Så mit råd må være at få bruddet overstået så hurtig som muligt, så du kan begynde at tænke fremad:-). Håber det bedste for dig smiley

• #28   19. jun 2011 Julie - Ja det kan da prøves af, begge mine er kastereret. Har lige sendt en venneanmodning

• #29   19. jun 2011 Laila: det lyder lækkert det der. Jeg ville også ønske, at jeg bare kunne pakke og skride, men det er ham, der skal ud. Men ja, jeg må ud og opsøge gamle bekendtskaber. smiley

• #30   19. jun 2011 Susanne: tak smiley

Du vil altid...: der er accepteret smiley

• #31   19. jun 2011 Laila: Du har lige beskrevet min historie, bortset fra at jeg ikke boede sammen med ham. Jeg undrer mig også over mig selv i dag...for jeg var også under hele forholdet klar over, at det var noget skidt smiley

• #32   19. jun 2011 Julie p , din vovse er også velkommen her hvis det brænder på, og din vovse kan indfinde sig med kat og en stor hund...Der er godt nok er der et stykke vej her til aalborg , men så ved du det smiley .

• #33   19. jun 2011 Jeg tager rigtig meget hatten af for din beslutning, det kræver altså en god portion styrke at afslutte et forhold efter så lang tid - men jeg tror så snart han er ude af lejligheden bliver det meget lettere at forholde sig til. Det er den der mellemperiode der gør forvirringen total og hiver op i spørgsmål om både det praktiske og følelser - men så længe han bare opfører sig som et fjols, så bliver man da bekræftet i det er den rigtige beslutning smiley

Jeg er selv i tvivl om forholdet til min kæreste, jeg har bare ikke noget at have det i - han er ligesom han plejer at være, og en rigtig god fyr, men alligevel har jeg svært ved at se mig selv i det forhold resten af mit liv - men man er jo også bare bange for at smide noget godt væk, og så fortryde senere... Det er sgu ikke nemt sådan noget forholds-halløj...

Men det lyder som om det er godt du kommer fra din ekskæreste nu, for han lyder godtnok ikke som en der er værd at samle på...

• #36   20. jan 2013 hej julie.
    faldt over din tråd , men ville lige høre hvordan du klarede det bagefter ?
    er du på toppen igen ?
    jeg har en veninde i århus som går sygemeldt hvis du stadig mangler hjælp til din hund

• #37   20. jan 2013 Har ikke læst alle svarende smiley

Men synes det lyder som om du har taget den rigtige beslutning! forstår godt det er rigtig hårdt, det er aldrig let at slippe en som man virkelig har elsket. smiley

Jeg flytter forhåbentligt snart til århus, har godt nok ikke hund pt. Men vil da gerne have nogle bekendtskaber (kender kun min kæreste og hans familie deroppe) så du er meget velkommen til at kontakte mig hvis du får lyst. Og hvis det brænder på med hunden siger du bare til, jeg har al verdens tid, da jeg pt går hjemme. smiley

Stort trøste krammer herfra..

Kommentér på:
Lettet og trist- slut på forhold (bare ynk)

Annonce