9. sep 2008 Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Jeg bliver sgu trist {{forumTopicSubject}}
Når man gang på gang læser om usikre hunde der må aflives i en forholdsvis ung alder..
Alt er prøvet med de aflivede vapser og intet hjalp.. Adfærdsbehandlere og de tonsvis af forskellige redskaber de giver, tjek for smerter osv hos dyrlæger som intet viser, osv..
Og når man så selv har en hund der er røv usikker, som gør stortset alle de samme ting som de aflivede vapser og man har postet en mindre formue i adfærdsbehandlere og deres redskaber 2 gange (første gang hjalp det, anden gang hjalp intet) og undersøgelser for smerter osv hos dyrlægen som intet viser..
Så begynder man at tænke "Er det virkelig den vej jeg skal ende med at gå? Den tunge, hårde og smertefulde vej?"
De aflivede vapser er mange gange kun på alder med min basse (han er 3 år).. Nogle gange er de lidt yngre og mange gange er de kun et par år ældre..
Og hold kæft hvor det dog skær helt ind i hjertet, både fordi at hundene er så unge men også fordi at hundenes adfærd, ja det hele bare er så tæt på den måde mange af mine dage er med min basse..
Tror egentligt bare at jeg havde brug for at komme lidt ud med det.. Få lettet hjertet og hjernen..
Og ja, så sende min dybeste medfølelse til de som må aflive deres hunde pga usikkerhed samt en masse krammere..
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Håber du finder løsningen på din hunds problemer Så du slipper for en aflivning
sep 2008
Ved at hvis det en dag ender med en aflivning, så er det på ingen måde for min skyld, men ene og alene for hans.. For står det til mig, så skal han aldrig herfra, først den dag jeg dør (urealistisk ja, men håber du ved hvad jeg mener)..
Han betyder virkelig alt for mig, han er mit et og alt og har en helt speciel plads i mit hjerte.. Han har været hos mig igennem alle de hårde tider med min depression men også alle de gode tider.. Han er mit livs bedste ven..
Og min verden bryder bogstaveligtalt sammen den dag han skal herfra, hvad enten det er ved aflivning eller af naturlige årsager..
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.480
sep 2008
Jeg VIL beholde min basse..
Men med 4 overfald på under 12 mdr, 2 gange af den samme hund, en gang af en Pekingeser og en gang af en DSG (han var i snor alle 4 gange, da han altid er i snor), så er der ikke noget at sige til at han er usikker så det batter..
jul 2006
sep 2008
Det gør bare ondt helt inde i hjertet og man har lidt følelsen af at man ikke har passet godt nok på ham..
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
Jeg har selv en hund der er meget nervøs og usikker. Jeg lavede et indlæg om ham herinde, da jeg simpelthen var nået til det punkt hvor jeg virkelig ikke vidste hvad jeg skulle eller kunne gøre mere.
Jeg har ham stadig og vi træner stadig hver dag og det er virkelig en kamp, men en god kamp.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
2 hunde viser ikke virkeligheden for alle andre.
sep 2008
Jep, det er en kamp, til tider en meget hård kamp (det er det for mig).. Har kæmpet med ham siden overfald nr. 2, og det er lige godt 1år siden.. Haft adfærdsbehandler på ham, fået ham tjekket 3-4 gange for smerter osv osv.. Sidste overfald var i december, ca. 14 dage før jul..
Så ikke nok med at det er en hård kamp, den er også uendelig lang..
Men jeg kæmper, tager forholdsregler osv, for jeg vil på ingen måde undværer min basse..
Han har selvfølgelig nogle rigtig gode dage, hvor man intet kan mærke til hans usikkerhed.. Men han har så også mange dage (lidt for mange) hvor den virkelig skinner igennem.. F.eks knurrer han af alle, min mor, stedfar, mig, og det der bekymre mig mest, af mine søstre på hhv. 7 og 10 år.. Af mine søstre kan det være ved noget så simpelt, som hvis de vil hilse på ham eller kæle med ham.. Selv hvis han hopper op til mine søstre og selv vil kæles af dem og bliver nusset på maven (hans yndlings sted at blive nusset) så kan han uden grund også begynde at knurre af dem..
Han får naturligvis af vide at det er forkert, ved at han får et hårdt og bestemt "Nej !" og bliver sendt ned fra f.eks sofaen..
sep 2008
Men hans knurren af mine søstre (ikke noget der sker hver dag, men det skal stadig ikke ske) bekymre mig meget.. Vi er nemlig hos min familie hver dag.. Spiser hos dem pga dårlig økonomi (KH)..
Der er forresten ingen grænser der bliver overskredet eller lign.
aug 2009
Man skal selvfølgelig også bare huske at sige til sig selv at man ikke skal blive ved for sin egen skyld. HVIS hunden er så ødelagt psykisk, så må man sommetider overveje beslutningen om det så er godt for hunden at blive ved med at leve.
Det tænker jeg tit over ved Santos, og jeg vil ikke presse ham ud i noget hvor det kan gå helt galt.
Jeg har i øvrigt suppleret træning med op med Bach's blomster dråber, jeg synes de har en ganske god virkning og kan hjælpe med at få Santos til at tage det mere roligt. Måske det også kunne være en mulighed at prøve for din hund?
Jeg ved desværre ikke ellers hvad du skal gøre mht. til træning.
Men igen, jeg ved hvad du går igennem. De kræ sætter sig under huden på os, det kan sommetider være rigtig svært og hårdt.
sep 2008
Det er dog nogle gange svært det med at tænke "Jeg gør det for hundens skyld".. For på et eller andet punkt, så gør man det vel primært for ens egen skyld da man jo gerne vil beholde sin vaps..
Men man vil jo samtidig også have at ens hund er glad, tilfreds, ikke er bange for ting osv..
Ja, jeg må indrømme at jeg også har tænkt om det var bedst at give ham fred.. Og har tænkt det en del gange.. Syntes at det er SÅ synd for ham, at han på et eller andet punkt render rundt og måske er konstant bange for at blive overfaldet igen..
Det må være ualmindelig hårdt at have det sådan..
Presse ham ud i ting hvor det kan gå galt, det vil jeg heller ikke.. Derfor bliver der også taget Gud ved hvor mange forholdsregler, både ude og inde..
Jeg må prøve de der dråber og se om det har nogen virkning på ham..
jul 2006
Og mine 2 var mere end almindeligt hårdt ramt. Men tror måske bare jegskal holde mig fra HG idag- ser ud til jeg i dag ikke kan formulere mig så folk forstå hvad jeg mener.
sep 2008
Pernille - Jep, følelsen er virkelig grim.. Til tider helt forfærdelig..
Men jeg kæmper det jeg kan.. Og hvis det efter en god rum tid desværre ikke viser nogen bedring.. Så må jeg gå den tunge vej selvom det vil blive hårdt.. Men det vil blive udelukkende for hans skyld..
Men dertil håber jeg aldrig at det kommer..
sep 2008
Han ser rødt når der er andre hunde udover dem han kender.. Han viser sig aggressivt og det bunder ud i hans usikkerhed.. Så det vil jeg simpelthen ikke smide ham ud i..
Der er 5 hunde han kan lide.. Min tæve, mine forældres 2 hunde (tæve og han) og min mormors 2 hunde (tæve og kastreret han).. Alle andre hunde (undtagen tæver i løb) skal dræbes..
sep 2008
Jeg holder tanken om at det er synd for ham inde i mig selv..
Når vi går ture og der kommer fremmede hunde, så bliver al fokus brugt på at få ham til at gå pænt og lade være med at skabe sig..
Ingen pyldren/ynken her.. Men masser af ros når han gør som der bliver sagt ved f.eks ovenstående situation..
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
Jeg har i øvrigt også haft en meget usikker hund. Ham har jeg dog stadig og han har det rigtig godt i dag, men det har denonderlynermig kostet blod,sved og mange tåre og bekymringer. Og jeg har overvejet aflivning mange gange.
sep 2008
Han er jo en dejlig hund, så kæmpes det bliver der bestemt.. Men jeg må samtidig og være indstillet på, at hvis det bliver værre så er det nok bedst at give ham fred..
Men det vil jeg gøre alt hvad der står i min magt for, ikke sker..
aug 2009
Jeg har ikke skrevet om alle de "problemer" Santos har i hans profil herinde.
Træning ER vejen frem, men hvis hunden ikke reagere eller det bliver bedre - så må man jo også tænke over hvor længe man så skal blive ved
Carina - Ja, prøv de der dråber. Jeg sender dig lige en PB med link til hende jeg køber dem ved, hun er rigtig sød og det er de "rigtige" dråber man får derfra
Derudover, hvis du har brug for at snakke, så send gerne en PB. Jeg kender til det problem og den "angst" du render rundt med.
sep 2008
Jeg bliver sgu trist