{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

*BaSse... .
*BaSse... .
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 43

Købeloven ? {{forumTopicSubject}}

En møbel forretning har en seng til salg.

Normal pris 36.000 kr - Tilbud 25.000 kr

Sengen er som sagt på tilbud men ikke på lager.
Tilbuddet er i August og sengen bliver bestilt hjem til uge 42 - 2010 - Sengen bliver IKKE betalt, da der først skal betales ved levering.

Der bliver ringet fra forretningen i uge 46 at sengen er kommet hjem.
Imellem tiden er købers bil gået i stykker (rep 17.000)

Køber afbryder derfor handlen og får afvide at det er ok, da sengen nok skal blive solgt - OG DET ER JO IKKE EN SKAFFE VARE.

Igår får kunden en opringning fra forretningen - At nu er sengen sørme kommet hjem på lager ???
Kunden forklare sitiationen og det tidligere opkald i November 2010.

Idag ringer ejer af forretningen så og siger at kunden SKAL betale sengen...

Nu når det er en seng butikken stadig sælger og har en hel afdeling af, kan de bare sælge den til anden side..
Kan butikken TVINGE folk til at købe den...?

Nogen der ved det og kan finde noget på skrift.. Jeg har ledt og ledt på nettet...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købeloven ?
  • #1   17. mar 2011 Mener jeg bestemt ikke at butikken kan.. Men hæng mig ikke op på det..

• #2   17. mar 2011 Når sengen ikke er udleveret skal den hellere ikke betales, og under alle omstændigheder har man 14 dages fortrydelsesret på købte varer. Medmindre der foreligger en skriftlig aftale om dette køb er der intet at komme efter for sælgers vedkommende.

• #3   17. mar 2011 har arbejdet i jysk og selv om det se er en bestillings vare, skal de ikke og slet ikke når de ikke har skulle betale depositum købe sengen.. (havde de betalt depositum, vi de stadig ikke være bundet til at købe sengen) der lyder fuldstændig grotesk!

• #4   17. mar 2011 som søster siger- du har altid fortrydelses ret. her vælger han bare at bruge den før han betaler!

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.070
    #5   17. mar 2011 Man har ikke 14 dages returret på købte varer, da der ikke er nogen lovhjemmel der sikre kunden dette, med mindre der er tale om fjernkøb.

Jeg ville bare nægte at betale, samt henvise til at købet er annulleret. Ellers er der en paragraf der sikre kunden i tilfælde af at leveringstiden er urimelig i forhold til det aftalte. Hvis alt går galt, kan den måske kringles således.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#6   17. mar 2011 Man har ALDRIG fortrydelsesret med mindre butikken vælger at tilbyde dette som en god service. Det er KUN i tilfælde af fjernkøb man kan gøre det gældende.

• #7   17. mar 2011 Fair nok, men i al fald skal der stadig foreligge en skriftlig aftale.

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#8   17. mar 2011 Sengen er ikke købt - Da den IKKE er betalt...

Og da den blev bestilt spørger jeg om man kan fortryde, når man har fået den hjem.. Det kunne man, hvis man ikke havde pakket sengen op..

Han kan bare sælge den seng til nogle andre.. Da den stadig er udstillet i deres butik..

Og man kan da undre sig over at deres lagermand ringer igår og siger at nu har de fået den på lager.. Så må de jo have solgt den første som kom på lager i november..

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#9   17. mar 2011 Og butikken påstår så at de aldrig har fået afvide at handlen er anulleret...

Og hvis vi ikke vil have sengen og betale den - Så siger han til mig i telefonen AT så SKAL jeg BETALE for det han har tabt på det..

Men han har jo ikke tabt noget, når sengen normalt sælges for 36.000...

• #10   17. mar 2011 Han er efter min mening bare en tum**

Hvis I ikke har skrevet under på at i VIL købe den, når den kommer på lager. Så kan han hvert fald ikke tvinge jer til at købe den.

Det eneste "steder" jeg har mødt hvor man decideret ikke har fortrydelsesret (dette er online), er på ting der bliver graveret på eller broderet på, og det kan jeg sgu egentlig godt forstå....

Men tag ved lære af det... Køb aldrig fra denne forretning med sengen mere. Han er jo tilsyneladende ikke rigtig klog

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#11   17. mar 2011 Vi fik bare såen en ordre bekræftigelse/seddel på hva sengen kostede og hva den hed osv og hvornår den kunne være på lager...

Han er en tumpe, har vi senere fundet ud af.. Men har hørt at de er lidt på røven...

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#12   17. mar 2011 Nej det kan jeg heller ikke.. han truede mig i telefonen, så blev sgu lidt nervøs...
    Og han påstår så at han kan finde på skrift at jeg har pligt til at betale...

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#13   17. mar 2011 Derfor jeg gerne ville se på skrift at han ikke kan tvinge mig til at betale sengen eller hans "omkostninger/tab"

• #14   17. mar 2011 *Tulle*... .

Du er velkommen til at kontakte mig i PB så skal jeg nok hjælpe dig smiley

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#15   17. mar 2011 Lige præcis... Han kunne have ringet i både december, januar OG Februar... Gad vide om han skal af med skattepenge og det er der skoen trykker..

Nej jeg har jo netop bare annulleret et køb.. Dog ikk efter hans mening og hans kollegaers.. De kan nemlig ikke huske det nogen af dem..

Sorø.. Hehe på hvilken måde smiley ?

• #16   17. mar 2011 *Tulle*... .

Kan vi tage over PB hvis du ønsker hjælp smiley

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#17   17. mar 2011 Han siger jo til mig at jeg kan rettunere hvis sengen ikke er pakket ud..

Hvordan kan han tvinge mig til at betale?

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#18   17. mar 2011 Det er også det jeg tænker..

Og for mig lyder det som om at han har haft solgt sengen.. Og nu fået endnu en hjem, som han vil tørre af på mig..

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#19   17. mar 2011 Nu er sagen den at jeg ikke har den der ordre bekræftigelse længere.. Havde jo ikk noget at bruge den til...
    Og ham deres lagermand som ringede igår sagde at det var helt okay at jeg ikk sku have sengen.. Og at de LIGE havde fået den hjem..

Og ham ejeren mener at den VAR kommet hjem i uge 42.. Men det var den ikke..
    Men sys heller ikke at han kan ringe 5 mdr efter og vil af med den seng.. Det hænger ikke sammen...

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#20   20. mar 2011 Jeg har nu fået tilsendt en ordre bekræftigelse fra butikken..

Men han har så ændret leverings ugen til uge 13 med kuglepen.. Og man kan se at det er en kopi, hvor der er lagt noget over noget skrift forneden af papiret...

• #21   20. mar 2011 *Tulle*... .

Det er så dokument forfalskning hvis han ædre noget med kuglepen , men da du desværre ik har din kontrakt / ordre bekræftigelse , kan du ik dokumentere i ik har lavet aftalen om ..

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#22   20. mar 2011 Ja det er det,, Men tror lige jeg ringer til ham i næste uge og optager samtalen..

• #23   20. mar 2011 Som der allerede er skrevet, så hænger du som udgangspunkt på den seng. En aftale er bindende fra begge sider, også selvom der ikke er noget på skrift. Men da en mundtlig aftale er meget svær at bevise, så er det altid vigtigt at få det skrevet ned.

Er du utilfreds, så må du klage til forbrugernævnet.

• #24   20. mar 2011 forbrugerklagenævnet skulle der stå.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#25   20. mar 2011 Du kan ikke bruge en optaget samtale til noget, med mindre han giver samtykker hertil.

Hvad har han med din underskrift på?

En mundtlig aftale er bindende ja, men ualmindelig svær at bevise.

Han kan ikke bare ændre en leveringsdato efterfølgende uden dit samtykke, så det må du bede ham dokumentere. Tag da evt i butikken og bed og at se det fulde dokument, der laver til at være forsøgt ændret.

Det er ikke ualmindeligt at forretningsdrivende "truer" sig til betaling, men at hævde det ene og det andet.

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#26   20. mar 2011 Man må gerne optage en samtale så længe man selv deltager i samtalen.

Han har ikke min underskrift på noget som helst..
    Han har ændret det til uge 13..

Kan se på nettet at de har tabt en sag her i år og at de er kommet på den sorte liste på firmatjek.dk

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#27   20. mar 2011 Der står heller IKKE noget med bytte/retur ret på deres bon'er overhovedet...

• #28   20. mar 2011 *Tulle*... . hvis der ikke står noget om bytte/returret nogen steder, og der ikke er aftalt noget da du i sin tid bestilte sengen, så står du nok ret dårligt.

De er pillet af firmatjek igen, fordi de efterlevede afgørelsen.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#29   20. mar 2011 Man må sikkert gerne, men hvis ikke du har hans samtykke, kan den ikke bruges til noget.

Hvis jeg var dig var jeg taget i den pågældende butik, bedt om at se det pågældende dokument, samt det han mener at kunne fremvise som dit samtykke, altså en underskrift, på det han mener i har aftalt.
    Ligeledes kan du bede om at få udleveret en kopi, som du vil have lov til at tjekke er i overensstemmelse med originalen, af alt skriftlig vedrørende jeres aftaler, til den gennemgang af sagen du skal sende til forbrugerklagenævnet, på opfordring af deres jurister. Særligt nu hvor det jf. en tidligere sag, ikke er første gang det er sket.
    Hvis de nægter, så sig du vil ved de pågældende jurister vil undersøge lovgrundlaget for aktindsigt vedrørende dit køb og kundeforhold.

Vedstå at du ikke agter at betale for sengen. Og såfremt de ikke skriftligt vedkender at sagen nu kan betragtes som afsluttet, så går du videre med ovenstående.

At det ikke nødvendigvis er tilfældet behøver du jo ikke nævne...Problemet er ofte, at den slags forretningsdrivende spiller på kunders manglende kendskab til deres rettigheder.

Og jeg vil da mene han får svært vil at gøre sig sag gældende, når han ikke engang har din underskrift. Det lugter lidt af finanskrise...

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#30   20. mar 2011 Hov...

Mht. aktindsigt. Det kan ofte knytte sylten på de fleste, ganske enkelt fordi medarbejdere ikke altid holder kammertonen i interne systemer...husk det næste gang jeres teleselskab prøver på noget smiley

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#31   20. mar 2011 Det er på røven og der er mange der er utilfredse med dem..

Og jeg tænker lidt at det jo er mega nemt at gå ind i en butik og bestille noget hjem til folk så?

Og når de har en hel udstilling / afdeling med de senge, kan jeg ikk se problemet i at de sælger den til anden side...?

• #32   20. mar 2011 *Tulle*... . Hvorfor klager du så ikke til forbrugerklagenævnet, hvis du mener du har ret?

Udfra det du har fremlagt herinde, så tror jeg du står dårligt.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#33   20. mar 2011 Det er jo uholdbart. Det ville jo være helt hen i vejret, at man kunne indgå den slags aftaler uden at skulle underskrive, eller på anden vis vedkende at en aftale er indgået, fx. et depositum.

Men jeg er enig, og da i sær når der er gået så længe. Det er jo ikke ligefrem et produkt man bare kan vente i evigheder på. Jeg har stået i samme situation med en sofa, og jeg skaffede mig af med den gamle, så der ville være plads til den nye...bare for at finde ud af den blev forsinket med to uger.

Bare klø på, han lyder desperat. Og som en anden er inde på, så kunne du jo lige påpege at dokumentfalsk er strafbart...

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#34   20. mar 2011 De ville hverken have underskrift eller depositum.. Og jeg spurgte om man havde fortrydelsesret.. Hvilket jeg altid gør og jo self gør når det er så dyr en vare...Og svaret var at så længe den var i original embellage.. Hvortil han tilføjer AT den ikke kan retuneres når hans lagerfolk har været med den, da de ville pakke den ud og tage alt pap og plastik med retur , så man ikke stod med det bagefter og skulle på lossepladsen. Og der siger jeg at jeg nok selv skal samle den..

Moster i svøb..
    Det kan da også være at jeg gør det. Men derfor kan jeg godt forhøre mig herinde ikk...

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#35   20. mar 2011 Jeg synes ikke du skal begive dig ud i den diskussion, for indirekte vedkender du dig således aftalen.

Bare stå ved at du ikke skal have sengen og ikke agter at betale. Jeg havde som sagt gjort som beskrevet oven for, da jeg ikke kan se hvordan han kan dokumentere noget som helst. Og hvis det er et spørgsmål om økonomiske problemer for ham, så har han næppe tænkt sig at begive sig ud i en dyr og langtrukken affære, at jagte en kunde...

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#36   20. mar 2011 Det vil jeg nu heller ikke smiley

Jeg vil ogstå stå ved at jeg ikk skal have den seng... Har jo meddelt dem at jeg ikke skulle have den og blev noget overrasket over er at de ringede og sagde at den var kommet på lager.

Han har endda sendt mig nogle papire med finansiering...

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#37   20. mar 2011 Frækt, hvis han har sendt de papirer nu!

Bare konfronter manden. Det lyder ikke som om han kan påvise noget.

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#38   20. mar 2011 Det har han.. 2 forskellige foldere... Han har endda vedlagt et brev at jeg li sku ta og kigge i de foldere og at han regner med at høre fra mig inden et par dage..

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#39   20. mar 2011 Nøj en flab, det var dog utroligt smiley

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#40   20. mar 2011 Ja jeg har ikke bedt ham om at sende mig noget af den slags.. Det ene er et vip lån og det andet er et 6 mdrs lån...

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#41   21. mar 2011 Så er der sendt en mail til forhandler - Så ser vi hvad der sker.

Ang. Tempur relaxation seng

Ifølge ordreseddel skulle levering finde sted i uge 43. Der bliver ringet op til forbruger efter uge 43 (46) og informeret om at sengen er på lager. Allerede her har forbruger ringet til jer (F____ B__________) og afbestilt sengen. Dette bliver godkendt af en mandlig medarbejder og anses for at værende i orden /annulleret da man efterfølgende ikke hører mere fra dem.

Derfor anses dette ikke for værende en aftale længere.
    Rettelser med kuglepen er ikke gældende da, der ikke er aftale om levering i uge 13 - 2011! Dette kan anses som dokumentfalsk.

I som forhandler kan ikke ringe til forbruger efter så lang tid og fortælle at varen nu er kommet på lager og at forbruger er forpligtet til at betale/ erstatte tab.
    I har holdt jer passiv for længe og har siden uge 43 - 2010 haft rigelig mulighed for at få dette på plads, hvis der har været tvivls spørgsmål desangående.

Forbruger er derfor ikke forpligtet til at hæfte da der ikke længere er en aftale - da denne er gået i sig selv efter den lange periode. Udover dette er der godkendt en annullering af købet
    Der er ligeledes blevet informeret til kunden ved bestilling at 14 dages returret er gældende så længe vare er i original emballage. Dette er overholdt da der er afbestilt inden levering.
    Hvis forbruger ikke har returret, skal dette oplyses på ordrebekræftelse / bon.

Ovenstående er skrevet i samarbejde med Forbrugerrådet - Andrea R________ - Forbrugerrådet.

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#42   21. mar 2011 Lyder det okay eller hva?

• #43   21. mar 2011 Det lyder mere end okay. Det lyder sk*de godt

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#44   22. mar 2011 Også mig. Jeg er spændt på en update!

Havde hun en ide om hvordan du stod? Særligt nu hvor der ikke findes en underskrift og levering først kan finde sted nu?

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#45   22. mar 2011 Okay det var godt...

Jamen hun sys han er en idiot... Og at det lyder til at han har penge problemer.. Og hun noterede firmaets navn..
    Og hun sys at han er lidt fræk at han så vil have penge nu.. Men han har ikke svaret endnu... Får sgu helt dårlig mave hver gang telefonen ringer smiley

Jeg har haft en lille muldvarpe ude i butikken i dag.. Sengen står til 29.999 uden ekstra udstyr og uden ben, fjernbetjening osv...

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#46   22. mar 2011 Du kan evt prøve at følge op med et brev, hvis han ikke svare, at du betragter sagen afsluttet grundet hans manglende svar.

Få en kvittering på afsendelse på posthuset, eller send altid mails cc til dig selv, så det kan påvises...den slags har det jo med aaaldrig at dukke op smiley

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#47   22. mar 2011 Tror nu nok at han svarer...Men tænker lidt hvor lang tid han skal have til at svare..?

Har sendt den pr mail smiley Og har den jo i sendt post..

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#48   22. mar 2011 Her er hans svar...

Tak for din mail
    Jeg har undersøg blandt alle min ansatte, om der er nogen der kan bekræfte
    at de har talt med dig.

Dette er der ikke nogen der kan.

Som jeg har oplyst til dig pr. teleforn. Har vi her i frimaet en fast
    politik, som gør at ordre kun kan ændres gennem den sælger, som har oprettet
    orderen.

Jeg må derfor beder oplyse på hvilken dato og hvem du har talt med, ved din påståede annullering af din ordre.

Du oplyste sidst vi talet sammen, at du havde annuleret ordre i december. I
    December er du allerede bekendt med at dine vare er på lager hos os. Da vi
    har været i kontakt med dig i uge 43 / 44 og du har informeret os om at du
    vil give besked når i er klar til at meodtage varen.

På den kopi som jeg har medsend til dig, er der en intern oplysning, som vor
    udkørsels leder har skrevet, efter at han har været i kontakt med dig første
    gang i uge 43 / 44.

Til din information er der ingen i mit firma der begår dokumentfalsk og jeg
    vil have mig frabedt en sådan påstand, med mindre du kan føre bevis herfor.

Jeg mener ikke vi har udvis passivitet over for dig, da vi klart havde en
    aftale om at du skulle give besked.

Vi mente nok at når vi ikke have hørt fra jer endnu i uge 10. Ville vi godt
    høre om i snart var klar til at aftage de bestilte vare.

Jeg vil i morgen kontaket A_____ R_____ Forbrugerrådet for en kommentar
    på din mail.

Du vil høre fra mig i løbet af nogle dage

Med venlig hilsen

Kommentér på:
Købeloven ?

Annonce