{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

købeloven? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg har lige to spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg har en fransk bulldog der nu er så besværet af hans bløde gane at han skal opereres. smiley

Er blød gane arveligt?

Da jeg har tavle på ham, kan jeg så få tilskud af opdrætter til denne operation'?

Håber der kommer nogle kloge hoveder på banen her smiley

- Sanne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  købeloven?
  • #1   7. jul 2011 Ja, blød/lang gane er aveligt.....
    -så hvis det er en ordenlig opdrætter får du noget retur..

hvor gammel er hunden ?

• #2   7. jul 2011 det bare mig - grunden til jeg spørger herinde først, er fordi jeg ved at opdrætter vil gå mig imod da jeg har hørt rigtig mange dårlige ting om hende efter jeg købte Buffas, så ville lige høre hvordan jeg egentligt står inden jeg tager kontakt til hende.

Nobel - han er 1 år og 4 mdr. smiley

• #3   7. jul 2011 alle hunde har jo blød gane, men jeg går ud fra at du mener at den har en for lang blød gane, så den går ned og lukker for luften?

tja nogen siger at det er arveligt, i hesteverden mener man ikke at det er arveligt. Den er lidt svær eftersom det jo er nogle specielle racer der har disse problemer. Så jeg vil have lidt svært ved at sige om man kan forlange at opdrætter hjælper til med operation. Jeg vil skyde på, at hvis du har krav på penge retur vil det beløbe sig til ½ af købsprisen.

Men hvis din hund har DKK aftale kan du prøve at kontakte DKK´s jurist og høre hvordan du er stillet. Hvis de mener at det er arveligt vil du være berettiget til ½ af købsprisen. Hvis de ikke mener at det er arveligt, så er det for egen regning.

Men jeg må ærligt inrømme at jeg ikke helt kan klassificere den. Men vil meget gerne have en update på hvad du finder ud af.

Har du gjort opdrætter opmærksom på problemet? Hvis ikke, så skynd dig at gøre det, 2 mdr efter at det er opdaget er det forældet, dvs at man ikke længere kan klage over det.

• #4   7. jul 2011 hov der skulle ikke stå dkk aftale, men dkk stamtavle:-)

• #5   7. jul 2011 Lykke hvor står det at det er forældet 2 mdr efter det er opdaget? blev bare nysgerrig over din kommentar?

• #6   7. jul 2011 Link om købeloven

http://www.kennelkaarup.dk/kobeloven-kob-salg-af-hunde/

• #7   7. jul 2011 det står i købeloven, der er en forældelsesfrist, dvs at man skal klage rettidigt, og dvs at 2 mdr er altid rettidigt.

(link fjernet)

• #8   7. jul 2011 Jeg vil mene at det problem er arveligt indenfor den race, så jeg mener helt klart du skal have nogle penge retur fra opdrætteren.

Ring til juristen hos DKK, mener det er torsdage man kan træffe ham og hør hvordan du skal forholde dig.

• #9   7. jul 2011 Troede ikke derar 2 franske, der hed buffas:-)
    http://hundegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39464

• #10   7. jul 2011 Hvor har din hund stamtavle? Og hvad siger din købskontrakt?
    HVis han er fra den kennel jeg formoder, så kan dkk's jurist ikke hjælpe. Og du kan forberede dig på at skulle have fat i forbrugerrådet...
    Men i første omgang, kontakt sælger og få dokumentation fra din dyræge.

• #11   7. jul 2011 hej Lars hvorfor linker du til din Dobermanns profil?

• #12   7. jul 2011 Mange tak for alle de gode råd smiley Tager kontakt til opdrætter imorgen, og så hører jeg hvad hun siger.. Er dog nervøs for jeg bare vil tale for døve ører, men vil da prøve..

Det er desværre ikke DKK tavle, men en DHL - så ved sgu ikke om jeg kan bruge det at han har tavle til noget smiley

Havde jeg dog bare været aktiv herinde inden vi købte ham..

• #13   7. jul 2011 Ja, det er ærgeligt at den hund har den tavle, men jeg håber avleren vil være sit ansvar bevidst og give dig økonomisk kompensation.
    Og købeloven gælder jo i alle handler, det er jo ikek kun for DKK hunde dne gælder, så kør lidt på det når du taler med den avler der.

God bedring med din hund.

• #14   7. jul 2011 Kennelmor - ja det er super ærgeligt smiley Men jeg håber også at opdrætter vil tage sit ansvar og hjælpe lidt til med den operation da det jo bestemt ikke er en billig sag, og jeg har allerede brugt over 5.000 ,- kr i dyrlægeregninger på ham..

Mange tak..

Kommentér på:
købeloven?

Annonce