{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Ski spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Min mand skal på skiferie for første gang (med firmaet)..
Han har termoundertøj med og jeg siger så, at han kun skal have de lange termo-underbukser på og så skibukserne udover - det burde være varmt nok, for han skal jo ikke bare sidde stille, men forsøge at lære at stå på ski.
Han siger at han også skal have cowboy-bukser på, for ellers kommer han da til at fryse.

Det er i Norge

Hvem af os har ret:
A: Lange termounderbukser og skibukser
B: Lange termounderbukser, cowboybukser og skibukser.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ski spørgsmål
  • #2   28. feb 2011 Da jeg var afsted, havde jeg blot jogginbukser under overtrækkerne, det var rigeligt.

    Men kommer jo også an på hvor kuldskær man er


  • #3   28. feb 2011 A

    men for at sikre husfreden så ville jeg lade ham tage sine forpulede cowboy bukser med...
    Mænd forstår som regel tingene bedst ved selv at skabe erfaringer.. Sådan fungere det ihvertfald herhjemme..

    og man står kun på ski 1 gang med alt det kluns på for så har han forstået at det er alt for varmt smiley


  • #4   28. feb 2011 bor i norge og jeg siger A...

    når jeg gikk på tur med mine hunder i minus 20 kuldegrader har jeg kun superundertøj og skibukse/ overtrekksbukse.. og fryser ikke.. men må selfølgelig være kvalitetsbukser

    med coboy bukse er stivt og kan blive besværligt at bevege sig osv , og ikke behagelig at have på...


  • #5   28. feb 2011 Jeg skulle hilse og sige, at cowbukserne ikke er forpulede - de er splinternye smiley thi hi.

    Han har overgivet sig til overmagten og bruger termounderbukser og skibukser på pisterne eller nærmere betegnet børnebakkerne - hehe.
    Og så tager han sine cowboybukser med til når de IKKE står på ski.

    Tak for hjælpen smiley


  • #6   28. feb 2011 Uden tvivl A :o)
    Bare det var mig der skulle afsted - rigtig god tur til din mand :o)


  • #7   28. feb 2011 A smiley

  • #8   28. feb 2011 A

    Jeg har godt nok aldrig stået i norge, men i alperne og canada bruger man kun cowboybukser hvis man vil bruge dem som erstatning for skibukserne (hvis der er godt vejr).

    Er han bange for at skibukserne/undertøjet ikke er varmt nok må han investere i nogle varmere skibukser/underbukser. smiley


  • #10   28. feb 2011 Cowboybukser varmer ikke en pind, så det vil være helt unødvendigt at komme til at ligne en Michelin mand fordi man tror man skal have så meget tøj på. Som nybegynder vil han komme til at svede tran, for der er lige pludselig nogle nye muskler og bevægelser man skal til at lære.

    Så skiundertøj og skibukser er rigeligt, også selvom der er 20 frostgrader. For guds skyld ikke termotøj, det skal være det man kan købe i Føtex, Bilka og diverse sportsforretninger under navnet skiundertøj.

    God tur. Hun at den første tur er den dyreste, for der kan følge flere efter. Det måtte vi sande da vi i 1995 var af sted for første gang, og har været det lige siden 14 dage til 3 uger pr. år.


  • #11   1. mar 2011 Denne skitur koster ham heldigvis ikke en klejne. Det er det firma han arbejder i, som står for det hele. De holder så ikke julefrokoster i det firma - så skituren er sådan set en julefrokost.
    De skal bo i en hytte og selv stå for maden, så det er sikkert ikke så dyrt.

    Og jeg håber da sandelig ikke at han får smag for skiture, for det gider jeg ikke. Men det tror jeg heller ikke han gør - han er mere til sol/bade ferie.


  • #12   1. mar 2011 kan fortælle at mad er dyrt i Norge , spesielt hvis du skal spise ude eller bestille pizza... men er man flere om at dele maden man køber i butikk så er det ikke så ille...

  • #13   1. mar 2011 Jeg vi sige ALT andet end cowboybukser.

    Lange underbukser (ikke nødvendigvis thermo, men måske hellere jersey/svedundertøj/skiunderbukser) og så skibukser.
    En svedundertrøje, sweatshirt og skijakke.
    KUN 1 par glate skisokker i støvlerne
    Ørevarmere (hue eller pandebånd) og så nogle gode handsker.

    Man får faktisk hurtigt varmen - også selvom der er noget koldere i Norge end i alperne.

    Jeg har faktisk nogen gange ikke haft andet end trusser og en langærmet t-shirt inde under skidragten uden at fryse.
    Men handsker er vigtige!


  • #14   1. mar 2011 Marianne R
    Jeg tror at chefen og hans kone har handlet mad ind til hele turen. Det er ikke første gang de er i Norge, så jeg tænker at de ved maden er dyr.

    Miemiv
    Alle medarbejdere (de er 4) har fået supergode skihandsker i julegave fra firmaet, så den sag skulle være i vinkel.


  • #15   1. mar 2011 Jeg har sammen med en flok venner været på skiferie i Norge gennem 10-12 år og vi har altid haft en masse mad med hjemmefra, både da jeg var med som klubmedarbejder og som privat. Og der er som regel rigtig fine køkkener i hytterne, så mon ikke arrangørerne har styr på det.

    Og så vil jeg lige en ekstra gang skrive: Kun ét par sokker/strømper i støvlerne, ellers sidder de ikke ordentligt fast, og man kan få vabler men fryser alligevel.


  • #16   1. mar 2011 Dvs. støvlerne er rigeligt varme med kun et par strømper ?

  • #17   1. mar 2011 Ja! De er forede med god isolering. Og slalomstøvler skal passe! Hvis man har 2 par strømper/sokker på glider foden inde i støvlen, og så har man svært ved at styre skiene. Jeg har aldrig været ude for at fryse tærerne på skiferie andet end til afterski, når vi skulle hjem (i alm. vinterfodtøj).....

  • #18   1. mar 2011 Tusind tak for alle de gode råd, de er givet videre og så må vi se om han husker dem deroppe.
    Nu har jeg i hvert fald gjort mit til at han får en god tur.


Kommentér på:
Ski spørgsmål

Annonce