{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

anne-sofie d
anne-sofie d
Tilmeldt:
16. apr 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

spørgsmål om avl {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen jeg har en del spørgsmål omkring avl.
jeg står med min hund sally som er blevet parret i mandags mens hun blev passet. vi er nettop kommet hjem fra ski ferie og det hele kommer lidt pludseligt. hun er 7 år gammel. (parringen var ikke meningen) (ingen dumme kommentare)
da Sally aldrig viser tegn på løbetid så vidste passerne ikke noget.

mit spørgsmål er nu:
er hun for gammel?
når hun har født en gang før hvor stor er chancen så at der er hvalpe igen denne gang?
vi ved jo ikke hvor langt hun er i løbetiden.
sidst fødte hun med kejsersnit og fik brystbetændelse.
Vi har selvfølgelig ikke valgt at beholde hvalpene og satser på en abort. vi ville lige se hvad i andre har oplevet. (ingen dumme kommentarer)
kan hun blive drægtig af 1 gang, han hunden er 9½ måned.
hvad koster det at få en abort sprøjte. hvor sikker kan man være på den virker!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål om avl
  • #2   12. feb 2014 Hvad var årsagen til kejsersnittet sidst?

    Er hun i god form -sund og rask osv?

    7 år er ok (med ved at være sidste udkald) hvis tæven har haft hvalpe før... men når ikke kuldet er planlagt, ville jeg da få givet abortsprøjte og så er det ude af verden.
    Men når det ikke gik helt glat sidste gang, er det jo ikke uvæsentligt hvad/hvorfor det gik galt


  • #4   12. feb 2014 inden for de første tre uder efter løb er abort sprøjte nærmest 100 % sikker. men vent til hun med sikkerhed er ovre løbetiden med mindre i 100 % vil forhindre at det gentager sig

    til en labrador skal der ret meget alizin til og det er et dyrt produkt og krøver to besøg, så godt 1000 kr, billigere tror jeg ikke i slipper


  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #5   12. feb 2014 ja. Hun er for gammel.

    Så simpelt kan det vel siges.
    Så undrer jeg mig over, hvorfor man ikke, efter 7 år med hunden, sådan nogenlunde har styr på hvornår hun kommer i løbetid. Ikke lige på dato, men bare sådan nogenlunde....


    Og når man beder om ikke at få dumme kommentarer, så kommer der med sikkerhed nogen kommentarer, som DU syntes er dumme.


  • #6   12. feb 2014 hov og en abortsprøjte er ret meget sikker -intet er jo 100% garanteret, men har endnu ikke hørt om tilfælde hvor den ikke virkede.
    Og nu om stunder er den ikke engang forbundet med en frygteligt masse bivirkninger sådan som det var tilfældet tidligere.

    Prisen er jeg ikke sikker på, men mener at have læst omkring 800 herinde (men det afhænger jo osse lidt af dyrlægens konsultationspris)... det er i øvrigt 2 sprøjter der skal gives


  • #7   12. feb 2014 Når det på ingen måde var planlagt, med tanke på alle de hunde der er til salg, samt hundens alder, så synes jeg abortsprøjte er det eneste rigtige .... mener det er 2 sprøjter der skal gives

  • #9   12. feb 2014 tak for svar.
    hun er for lille til at føde selv (det blev målt sidst) så hun var ved at forlade os.

    der er ikke blevet holdt øje med hende fordi man som sagt ikke kan se det på hende. normalt lader hun heller ikke enogen komme på hende. så vi har aldrig stået der før. men hun syntes altså han var lidt for lækker..

    vi vælger også en abort. smiley vi ville bare lige se.
    men vi har lige fundet ud af at sally har rykket sig fra hannen. kan det så stadig lade sig gøre.?
    der er ikke kommet nogle dumme kommentare og tak for det.


  • #10   12. feb 2014 Det gør mig ked af at se hvor mange af jer der slet ikke læser indlægget.
    Hunden er blevet passet et andet sted og har ikke vist tegn på løbetid.

    Ja jeg syntes hun er for gammel. Jeg mener Alizin koster omkring 1000 kr og skal gives over 2 gange. Den er så godt som 100% sikker samt oftes uden bivirkninger - men snak lige med dyrlægen for der er noget med at den først skal gives 10 dage efter endt løbetid


  • #11   12. feb 2014 vi ringer til dyrlægen imorgen. og så får vi en ende på dette.:)

  • #12   12. feb 2014 hvis bare en sædcelle har fundet vej så kan hun blive drægtig, selv hvis hanhunden ikke har ejakuleret rigtigt kan der i præejakulatet (væske før den egentlige sæd) være et par sædceller og er det standhaftige så kan det teoretisk give hvalpe

    hvis han har haft et ordentligt ejakulat og hun har æg der når at blive klart vil jeg mene det er meget sandsynligt at hun er kan være drægtig også selvom de ikke hængte sammen....


  • #13   12. feb 2014 Jeg vil forslå en abortsprøjte smiley

  • #14   12. feb 2014 som sagt satser vi altså også på en abort så stop dog med at foreslå det når jeg tydeligt skriver det er hvad vi satser på at gøre...

  • #15   12. feb 2014 Jeg ville nok overveje sterilisation af en tæve i den alder.Det forhindre gentagelse og ikke mindre vigtig livmoderbetændelse,

  • #16   12. feb 2014 housebuster - og tre - fire gange abortsprøjte så er sterelisation betalt afhængig af hvor man får det gjort

    eller en gange livmoderbetændelse til ca 1/3 dyere end en planlagt sterelistation smiley

    jeg er i hvert fald nok pivet nok til at sterelisere en tæve jeg ikke skal avle på, og som har opnået det på prøver jeg ville eller lignende - når tæven fylder 5


Kommentér på:
spørgsmål om avl

Annonce