5.212 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Operation af tunge øjenlåg? Operation af tunge øjenlåg?

Ja som overskriften siger så overvejer jeg at få fjernet hud fra mine øjenlåg da jeg har meget "trætte" øje på trods af at jeg kun er 23.

Men men har lidt spørgsmål omkring det:

Har hørt at man kan få tilskud/gratis hvis lægen mener det er slemt nok? (mit er ret slemt)

Er der nogen der har prøvet det og kan fortælle om hvor lang tid de gik med stingene og mht heling?

og til sidste vil jeg spørge om der er nogen der kan anbefale en dygtig læge.

Er ikke rig - overhovedet - så hvis jeg ikke kan få et seriøst tilskud eller få det gratis må jeg nok udskyde det da jeg kan se at priserne ligger omkring 10.000 kr...
Men ville rigtig gerne have det lavet jo...

Håber nogen kan hjælpe...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Operation af tunge øjenlåg?
  • #1   18. jan 2011 jeg har fået det lavet... inde ved kongens nytorv, kan ikke lige huske hvad han hed.... men det fik jeg dækket af sygesikringen, jeg fik så os fjernet 9mm og det er rigtig meget...

jeg gik med stingene 10 dage, og havde ingen smerter overhovedet... fik dog to meget blå øjne

• #2   18. jan 2011 Både min mor og svigermor har fået lavet dem hos en læge i gågaden i Aalborg. Begge på sygesikringen. Min mor fik fjernet virkelig meget. Helingen er gået fint. Det eneste problem var at hun ikke måtte bruge sine linser

• #3   18. jan 2011 Sygesikringen Danmark eller den offentlige? og dækkede den 100%

Lyder godt med ingen smerter og blå øjne kan dækkes af solbriller og så ville jeg gøre det i ferien fra skolen så jeg ikke er alt for udsat... Men hvor lang tid gik der før det blev naturligt at se på?

og mange tak for svar! smiley

• #4   18. jan 2011 Min mor fik på statens regning- men hun kunne heller ikke se for det og hendes øjenvipper kradsede på huden. Hun var overhovedet ikke blå, bare lidt rød

• #5   18. jan 2011 Der er kommet væsenlig strammere regler her i 11, fordi rigtig rigtig mange danskere fik ordnet øjne på det offentliges regning... Så nu skal det virkelig være slemt før de går ind og dækker..

• #6   18. jan 2011 Jeg fik lavet mine på den offentlige sygesikring på Øjenlægen på diakonistiftelsen på Peter Bangsvej
    Gik med stingene i 10 dage. Gik på arbejde på 3 dagen.
    Det er en øjenlæge der skal tage stilling, mit var så slemt at jeg sad med hovedet tilbage nå jeg så fjernsyn og øejenlågene gik ndelvis ned foran øjene og det er ikke smart når man arbejder ved en computer

• #7   18. jan 2011 Jeg tror bestemt heller ikke, at staten dækker en krone, hvis det ikke har en fysisk påvirkning. At du fx ikke kan se

• #8   18. jan 2011 Jeg har ikke noget problem med hvordan jeg ser ud, og vil ikke have det lavet fordi jeg ikke synes det ser pænt ud - bemærker det ikke hvis jeg kigger i spejlet og det er ikke noget øjenskygge ikke kan pynte på. Men mine øjenlåg er meget tunge hvilket bevirker at jeg meget nemt bliver træt i øjnene og får hovedpine fordi jeg spænder i panden og på en solrig dag hvor jeg "misser" med øjnene kan jeg faktisk næsten ikke se noget. Så det er ikke bare for at "nasse" på det offentlige og for at få en skønhedsoperation - har dog lidt "common sense".
    Og grunden til at jeg spænder er ikke fordi jeg mangler briller - for det har jeg allerede. Har virkelig gjort alt hvad jeg kan for at afhjælpe min spændingshovedpine... Og har ikke den største lyst til at få operationen, men har bare meget hud over øjnene....

• #9   18. jan 2011 iben jeg fik det laet som 22 årig, og det hæmmede mig i mit arbejde, jeg måtte selv smide 6000 oveni, fordi jeg os sku ha lyftet brynene, og det dækker staten ikke. men så voldsomt som mit var, var jeg nød til det... og havde os gladeligt betalt for at få fjernet huden hvis ikke staten havde betalt...

• #10   18. jan 2011 jeg fik mit lavet gratis ved en øjenlæge. Blev henvist fra egen læge, da det faktisk var noget, der generede mit generelle syn.

Og for mig var det værste selve bedøvelsen. Kan huske jeg ligger på briksen med en skarp lampe lige ned i hovedet, så ligger naturligvis med lukkede øjne. Øjenlægen siger så et eller andet og bukker sig frem, kan jeg fornemme. Jeg vil så til at åbne øjnene, da han så stikker mig i øjenlåget. Det gjorde ikke ondt, men jeg blev skideforskrækket, for tænk nu hvis jeg havde åbnet øjet, så havde han stukket mig i øjet istedet.

Dagen efter kunne jeg ikke se ud af øjnene, om fredagen 2 dage efter var jeg på arbejde igen og efter 14 dage kom stingene ud. No problem der.
    Jeg mener det er vel 7 år siden det blev gjort....

Så længe din læge vurderer, at det er til gene for dit syn, så kan du få det lavet gratis ved henvisning.

• #11   18. jan 2011 Som de andre er inde på, skal lægen ind over det.

Min lærer i folkeskolen fik det gjort - hendes syn var virkelig hæmmet af det, og hun fik fjernet en del..

Så jeg synes du skal søge læge, og snakke om det.. Så går jeg ud fra en øjenlæge kan vurdere hvordan og hvorledes det påvirker dig.

------------
    Ja, det har en skønhedsmæssig effekt, men det er jo ikke derfor det bevilges på statens regning!
    Der er rigtig mange mennesker der har så tunge øjenlåg at de tpåvirker deres syn, og der er ikke noget man kan gøre! Man kan jo ikke træne sine øjenlåg, og derved udbedre det selv. Det er en gene der kun kan udbedres operativt.

Min mor kunne f.eks (hvis hun var så generet at hun gad søge læge) drage en klar fordel af det, for hendes øjenlåg er rigtig tunge..

• #12   19. jan 2011 Jeg skal også have det gjort, mine er så slemme at jeg kan se dem når jeg kigger ligeud. Jeg kan ikke se noget problem i at få det betalt, staten er også med til at betale når fede mennesker skal have opereret maven mindre ( Se det er noget jeg synes har taget overhånd og det koster staten en formue at folk praktisktalt er ved at æder sig selv ihjel..

• #13   19. jan 2011 Hov skal så lige høre om der er nogen i Århus der har fået det lavet og hvilket sted man ville anbefale. Jeg har fået anbefalet et sted i Vojens men det kunne være lidt rart hvis det var lidt tættere på Århus.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #14   19. jan 2011 Jeg har fået rynker i panden af at prøve at se "friskere ud", hvilket ligeledes resulterede i hyppige hovedpiner. Øjenmakeup - hvof det? Det kunne alligevel ik ses....
    Fik en tid hos en øjenlæge i Roskilde (altså helt uden om egen læge), som mente, jeg sagtens kunne få en operation. Der blev fjernet 1.6 cm af hvert øjenlåg på statens regning.........

Jeg er SUPER glad, en hel del friskere at se på, det er ligeledes nemmere at se ud nu, rynkerne i panden er blevet mindre, hovedpinerne er væk og man kan se øjenmakeuppen :o)

Gik med stingene i 10 dage, blå/grøn/gul om øjnene, ingen smerter.

• #15   19. jan 2011 Jeg tænker, at man ikke skal begynde at sammenligne operation af øjenlågene med fedme operationer.

Begge dele kan være generende, dog kan fedmen jo blive livstruende, men hvis man skal se på baggrunden for de to operationer, er man vel egentlig ikke selv skyld i at ens øjenlåg generer synet, giver spændinger mv.. Derimod er et overforbrug at mad vel oftes grund til overvægten (ved godt der i nogle tilfælde kan være andre årsager)

Men skal vi så også til at vurdere om de overvægtige selv har været skyld i dette, og hvis de har, må de selv punge ud?

Det kan vendes og drejes i en uendelighed, hvem der selv skal betale, hvem skal have det betalt af sygesikringen osv. Men uanset hvem der betaler, vil jeg da mene, at hvis det er til direkte gene for ens daglige liv, og især mulighed for at passe daglige pligter og job, skal der selvfølgelig gøres noget

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 403
    #16   19. jan 2011 Hvis børns flyveøre, overskydende fedt efter slankekur, osv. kan opereres på statens regning kan tunge øjenlåg osse.
    Hvis en operation kan forbedre ens livskvalitet fysisk og fjerne gener der er opstået på grund af noget medfødt eller kommet til senere, skal det afhjælpes på statens regning.
    jeg har tit undret mig over at der er tendens til rask væk at give børn bøjle på tænderne, ved en ubetydelig skævhed, der ikke har nogen betydning. Når jeg siger uden betydning, er det fordi jeg selv har set før og efter resultater på børn.

Jeg har længe overvejet om jeg ikke snart have mine øjenlåg fixet. Jeg har præcis de samme grunde der nævnes her i tråden. Hævet hoved for at kunne se TV med efterfølgende ondt i hoved og nakke. Make-up, hvorfor det ingen kan se det (maskaraen kan ikke få mine vipper til at se længere ud, de bliver bare bøjet fremad og kan derfor ikke ses).

jeg er glad for at denne tråd er kommet op, fordi jeg her kan få et finger praj om hvor lang tid bla. jeg skal afsætte, så jeg kan planlægge det lidt.

• #17   19. jan 2011 Hvor lang tid tager sådan en operation egentlig..???

• #18   19. jan 2011 Jeg tror jeg vil have det gjort i en ferie så jeg ikke skal rende rundt med hævede øjne når jeg er i skole og på job...

Man kan jo have mange holdninger til det, men jeg er nu engang en fattigrøv af en studerende der ikke ville kunne finde 10.000 kr til sådan en operation medmindre jeg sparer op over 4-5 år, og hvorfor gøre det når staten nu engang giver tilskud til det?

Ved at jeg får operationen kan jeg muligvis undgå sygemeldinger på jobbet pga. spændingshovedpiner og derved bidrage med mere end hvad selve operationen koster, i skat, på lang sigt.

Så vil jeg da kalde flyveører operationen endnu mere en skønhedsoperation...

• #19   20. jan 2011 Wow det er jo ingenting. Hvordan har du det så i dag?

Kommentér på:
Operation af tunge øjenlåg?

Annonce