Operation af tunge øjenlåg? Operation af tunge øjenlåg?
Ja som overskriften siger så overvejer jeg at få fjernet hud fra mine øjenlåg da jeg har meget "trætte" øje på trods af at jeg kun er 23.
Men men har lidt spørgsmål omkring det:
Har hørt at man kan få tilskud/gratis hvis lægen mener det er slemt nok? (mit er ret slemt)
Er der nogen der har prøvet det og kan fortælle om hvor lang tid de gik med stingene og mht heling?
og til sidste vil jeg spørge om der er nogen der kan anbefale en dygtig læge.
Er ikke rig - overhovedet - så hvis jeg ikke kan få et seriøst tilskud eller få det gratis må jeg nok udskyde det da jeg kan se at priserne ligger omkring 10.000 kr...
Men ville rigtig gerne have det lavet jo...
Håber nogen kan hjælpe...
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.743
jeg gik med stingene 10 dage, og havde ingen smerter overhovedet... fik dog to meget blå øjne
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 119 Svar: 868
Lyder godt med ingen smerter og blå øjne kan dækkes af solbriller og så ville jeg gøre det i ferien fra skolen så jeg ikke er alt for udsat... Men hvor lang tid gik der før det blev naturligt at se på?
og mange tak for svar!
feb 2006
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Gik med stingene i 10 dage. Gik på arbejde på 3 dagen.
Det er en øjenlæge der skal tage stilling, mit var så slemt at jeg sad med hovedet tilbage nå jeg så fjernsyn og øejenlågene gik ndelvis ned foran øjene og det er ikke smart når man arbejder ved en computer
feb 2006
jan 2010
Og grunden til at jeg spænder er ikke fordi jeg mangler briller - for det har jeg allerede. Har virkelig gjort alt hvad jeg kan for at afhjælpe min spændingshovedpine... Og har ikke den største lyst til at få operationen, men har bare meget hud over øjnene....
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.743
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.087
Og for mig var det værste selve bedøvelsen. Kan huske jeg ligger på briksen med en skarp lampe lige ned i hovedet, så ligger naturligvis med lukkede øjne. Øjenlægen siger så et eller andet og bukker sig frem, kan jeg fornemme. Jeg vil så til at åbne øjnene, da han så stikker mig i øjenlåget. Det gjorde ikke ondt, men jeg blev skideforskrækket, for tænk nu hvis jeg havde åbnet øjet, så havde han stukket mig i øjet istedet.
Dagen efter kunne jeg ikke se ud af øjnene, om fredagen 2 dage efter var jeg på arbejde igen og efter 14 dage kom stingene ud. No problem der.
Jeg mener det er vel 7 år siden det blev gjort....
Så længe din læge vurderer, at det er til gene for dit syn, så kan du få det lavet gratis ved henvisning.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Min lærer i folkeskolen fik det gjort - hendes syn var virkelig hæmmet af det, og hun fik fjernet en del..
Så jeg synes du skal søge læge, og snakke om det.. Så går jeg ud fra en øjenlæge kan vurdere hvordan og hvorledes det påvirker dig.
------------
Ja, det har en skønhedsmæssig effekt, men det er jo ikke derfor det bevilges på statens regning!
Der er rigtig mange mennesker der har så tunge øjenlåg at de tpåvirker deres syn, og der er ikke noget man kan gøre! Man kan jo ikke træne sine øjenlåg, og derved udbedre det selv. Det er en gene der kun kan udbedres operativt.
Min mor kunne f.eks (hvis hun var så generet at hun gad søge læge) drage en klar fordel af det, for hendes øjenlåg er rigtig tunge..
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 1.719
jul 2006
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
Fik en tid hos en øjenlæge i Roskilde (altså helt uden om egen læge), som mente, jeg sagtens kunne få en operation. Der blev fjernet 1.6 cm af hvert øjenlåg på statens regning.........
Jeg er SUPER glad, en hel del friskere at se på, det er ligeledes nemmere at se ud nu, rynkerne i panden er blevet mindre, hovedpinerne er væk og man kan se øjenmakeuppen :o)
Gik med stingene i 10 dage, blå/grøn/gul om øjnene, ingen smerter.
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.557
Begge dele kan være generende, dog kan fedmen jo blive livstruende, men hvis man skal se på baggrunden for de to operationer, er man vel egentlig ikke selv skyld i at ens øjenlåg generer synet, giver spændinger mv.. Derimod er et overforbrug at mad vel oftes grund til overvægten (ved godt der i nogle tilfælde kan være andre årsager)
Men skal vi så også til at vurdere om de overvægtige selv har været skyld i dette, og hvis de har, må de selv punge ud?
Det kan vendes og drejes i en uendelighed, hvem der selv skal betale, hvem skal have det betalt af sygesikringen osv. Men uanset hvem der betaler, vil jeg da mene, at hvis det er til direkte gene for ens daglige liv, og især mulighed for at passe daglige pligter og job, skal der selvfølgelig gøres noget
jan 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 403
Hvis en operation kan forbedre ens livskvalitet fysisk og fjerne gener der er opstået på grund af noget medfødt eller kommet til senere, skal det afhjælpes på statens regning.
jeg har tit undret mig over at der er tendens til rask væk at give børn bøjle på tænderne, ved en ubetydelig skævhed, der ikke har nogen betydning. Når jeg siger uden betydning, er det fordi jeg selv har set før og efter resultater på børn.
Jeg har længe overvejet om jeg ikke snart have mine øjenlåg fixet. Jeg har præcis de samme grunde der nævnes her i tråden. Hævet hoved for at kunne se TV med efterfølgende ondt i hoved og nakke. Make-up, hvorfor det ingen kan se det (maskaraen kan ikke få mine vipper til at se længere ud, de bliver bare bøjet fremad og kan derfor ikke ses).
jeg er glad for at denne tråd er kommet op, fordi jeg her kan få et finger praj om hvor lang tid bla. jeg skal afsætte, så jeg kan planlægge det lidt.
jul 2006
jan 2010
Man kan jo have mange holdninger til det, men jeg er nu engang en fattigrøv af en studerende der ikke ville kunne finde 10.000 kr til sådan en operation medmindre jeg sparer op over 4-5 år, og hvorfor gøre det når staten nu engang giver tilskud til det?
Ved at jeg får operationen kan jeg muligvis undgå sygemeldinger på jobbet pga. spændingshovedpiner og derved bidrage med mere end hvad selve operationen koster, i skat, på lang sigt.
Så vil jeg da kalde flyveører operationen endnu mere en skønhedsoperation...
jan 2010
Operation af tunge øjenlåg?