1.170 visninger
|
Oprettet:
Når børnene vil skifte navn... {{forumTopicSubject}}
Jeg er lidt i et dilemma - mine børn hedder pedersen til efternavn, efter deres far som de så ikk har set i 3 år ...
Nu er den "store" på 6, kommet i tanke om at han vil hedde nielsen ligesom mor og mormor, og egentlig kan jeg godt følge ham, men jeg er lidt i tvivl om han ikk er lidt for lille endnu til at ta stilling til det ??
Den lille, hun siger også hun vil hedde nielsen - men det er nok mest medløber genet der kommer til udtryk der
Hvis de skal skifte navn, hvordan gør man så - vi har jo stadig fælles forældre myndighed, og statsforvaltningen siger det ikk er til at lave om ....
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Det havde jeg gjord
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.532
jul 2008
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 509 Svar: 2.022
Men får sku nok alligevel ikk lov af min eks, så må de vente til de bliver 18 .....
okt 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Hunde: 3 Emner: 457 Svar: 4.614
okt 2007
det er pga den "nye" forældre ansvars lov .....
okt 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Hunde: 3 Emner: 457 Svar: 4.614
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Nu ved jeg ikke, hvor tit og hvor meget, han taler om det, men kunne du ikke måske lade der gå en tid og så kunne DU tage beslutningen, så det ikke er noget din søn, men du har bestemt?
I den alder tænker man rigtig meget over hvem man er, hvor man hører til osv., især hvis man ikke lige har en "normal" kernefamilie. Min fætter døde, da hans søn var 5. Han er meget sammen med sin farmor (min moster) og derfor ser mine forældre og jeg også en del til ham. Han går virkelig meget op i, hvad han har af familie og hvad vi er til ham og var til hans far. Han er 9 år nu og sidst vi var sammen havde jeg Disen med og det var virkelig vigtigt for ham, at fordi jeg er hans grandkusine og Disen er min hund, så er han jo også i familie med hende (hun er så hans grandkusinehund :D). Så jeg kan virkelig godt forstå din søns behov for, at komme til at føle, at det hele passer sammen og ikke mindst, at han passer rigtigt ind.
okt 2007
Jeg kan nemlig også godt forstå det er mærkeligt for ham - og mange tror jo automatisk de hedder nielsen - så må han forklare, nej jeg hedder pedersen og så kommer den - moar, hvorfor må jeg ikk hedde nielsen ligesom dig og mormor ......
Men jo 6 år, det er meget tidligt, og i mit univers er han jo mark pedersen - tror jeg ville ha sværest ved at vænne mig til at han hed nielsen ......
Men det ville nok være nemmere ... at vi alle hørte sammen ....
jul 2008
Det er generelt nogle røv regler, hvis den ene ikke overgiver forældre myndigheden jamen så det bare ærgeligt :s og selvom vedkommende så gør det, kan det så stadig være svært...
I hører jo sammen selvom I ikke hedder det samme til efternavn! Der er så meget andet der knytter jer sammen end et navn..
Når børnene vil skifte navn...