{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.407 visninger | Oprettet:

Kan hunden mærke at børnene er syge? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig tæve blanding på 6 mdr., vi har nu haft hende i 4 mdr.

Vi er en familie med 2 børn (4 og 9 år). Begge børn har været syge siden i går aftes. Tinke vores hund har siden da opført sig anderledes end hun plejer.
Hun ligger det meste af tiden bare og sover, hvilket slet slet ikke ligner hende... Når hun en sjælden gang vågner op, går hun hen og slikker det mindste barn (og den mest syge) på hånden, og så går hun hen og ligger sig igen....
Jeg har været ude og lufte hende en lille tur (jeg kan ikke rigtigt gå fra de syge børn), og der var hun som hun plejer.
Hun spiser som hun plejer, men hun har kun været ude i haven 1 gang i dag. Hun plejer at stå ved døren og vil ud MANGE gange i løbet af en dag...

Tror i hun kan mærke at børnene er syge? Eller skal jeg finde en anden forklaring på hendes adfærd? (Hun var ude og svømme lørdag formiddag i 2 timer, kan det være trætheden derfra er først rammer hende nu?)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan hunden mærke at børnene er syge?
  • #1   26. apr 2010 Det er jo i forvejen kendt at hunde har det med at kunne mærke når de mennesker de er knyttet til ikke har det godt. Så det kan da sagtens være at hun kan mærke at jeres børn er syge.

Men ville nok prøve at ringe til dyrelægen for lige at få hans mening med. Hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt.

• #2   26. apr 2010 Hun kan sagtens mærke børnene er syge - sofus vores hund gør det samme når en af os er syge, så ligger han ved siden af sengen og sover! Hun kan måske mærke at du skal være der for børnene og vil ikke være "besværlig".. Dyr har en god sans smiley

Dog hvis det fortsætter ville jeg måske indenom dyrlægen et smut - hvilket vand svømmede hun i ? Tænker alger ?!

• #3   26. apr 2010 jeg vil mene at det HELT KLART er fordi hun kan mærke de er syge. jeg har oplevet noget lignende flere gange. ret sødt egentlig, ikke?

• #4   26. apr 2010 Jeg tror godt at hunde kan mærke/lugt at man er syg eller dårlig!

De kan mærke at man ked af det, så hvorfor ikke også det andet... Der er nogen hunde der finder sygdomme hos folk, så de kan nå at blive helbredt...

Så jeg tror du har regnet den rigtig ud!

• #5   26. apr 2010 Freimann - Du har ret hellere ringe en gang for meget, end en gang for lidt. Tror dog lige jeg ser tiden an til i morgen. smiley

Sandie og Daniel - Det var i svømmehallen, men første gang hun prøvede det, så det var en ret stressende oplevelse for hende.
    Jeg venter og ser tiden an til i morgen. smiley

Tina F - Jo det er helt vildt sødt, hun ligger bare ved siden af sofaen og holder vagt.. smiley

• #6   26. apr 2010 Louise - ja så er der ikke noget at frygte mht. alger ! Tror dog ikke det er trætheden derfra smiley Men håber på det er fordi børnene er syge - giv gerne en opdatering smiley Og god bedring til de to små!

• #7   26. apr 2010 Når vi er syge, lugter vi anderledes, og det kan hunden registrere.

Nogle hunde viser så med deres adfærd, at de har registreret dette, - andre lader sig ikke påvirke.

Pt er jeg ret forkølet, og alle tre hunde lugter meget til mine næsebor og min mund, som helt sikkert lugter "forkert" i øjeblikket.

Man har også lært hunde at markere, når de finder hudkræft på mennesker:
    http://www.youtube.com/watch?v=JZd4rKiyBe4

• #8   26. apr 2010 Og her et eksempel på en hund, som kan lugte sig til OG reagere på, når deres ejer er ved at få et epileptisk anfald

http://www.youtube.com/watch?v=8uVaR-wHDhk&NR=1

( Synes sgi bare det er synd med den halti, som hunden også tydeligt føler sig generet af, da den gnider snuden mod ejerens lår......men det er en sidebemærkning)

• #10   26. apr 2010 Altså jeg tror mere og mere på at hun faktisk kan mærke at børnene er syge. Jeg gav min søn en halv panodil for 1 time siden, dette har gjort at hans ellers meget høje feber er faldet en smule, og nu løber Tinke og leger ude i haven. Måske et tilfældigt sammentræf, men alligevel lidt pudsigt... smiley

• #11   26. apr 2010 smiley Godt de begge har det bedre smiley

• #12   26. apr 2010 Tror ikke der er noget galt, min hund ligger ved mig når jeg er syg, manden lufter hende kort, mere er hun ikke interreseret i. Hun ligger bare i sengen

• #14   26. apr 2010 Jeg var så uheldig at bleive ramt at en diskusprolaps for nogen år siden og jeg skal hilse og sige at det er den sindsygelste smerter jeg har oplevet! AV!

Jeg var tæt på svigermors hus da det skete og kravlede hen til hende hvor jeg lå i sengen hele dagen, hendes hund som normalt ikke er knyttet til mig overhovdet og er lidt et "dampbarn" lå op og ned af mig HELE dagen fra tidlig morgen og indtil jeg skulle hjem om aften.

Det var uden tvivl fordi den kunne mærke jeg havde ondt, MEGET ondt. Men stadig tankevækkende at den vælger at ligge op af mig HELE tiden:-)

Den har haft en speciel plads i mit hjerte lige siden smiley

Kommentér på:
Kan hunden mærke at børnene er syge?

Annonce