Kan hunden mærke at børnene er syge? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en dejlig tæve blanding på 6 mdr., vi har nu haft hende i 4 mdr.
Vi er en familie med 2 børn (4 og 9 år). Begge børn har været syge siden i går aftes. Tinke vores hund har siden da opført sig anderledes end hun plejer.
Hun ligger det meste af tiden bare og sover, hvilket slet slet ikke ligner hende... Når hun en sjælden gang vågner op, går hun hen og slikker det mindste barn (og den mest syge) på hånden, og så går hun hen og ligger sig igen....
Jeg har været ude og lufte hende en lille tur (jeg kan ikke rigtigt gå fra de syge børn), og der var hun som hun plejer.
Hun spiser som hun plejer, men hun har kun været ude i haven 1 gang i dag. Hun plejer at stå ved døren og vil ud MANGE gange i løbet af en dag...
Tror i hun kan mærke at børnene er syge? Eller skal jeg finde en anden forklaring på hendes adfærd? (Hun var ude og svømme lørdag formiddag i 2 timer, kan det være trætheden derfra er først rammer hende nu?)
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
Men ville nok prøve at ringe til dyrelægen for lige at få hans mening med. Hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt.
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
Dog hvis det fortsætter ville jeg måske indenom dyrlægen et smut - hvilket vand svømmede hun i ? Tænker alger ?!
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
apr 2008
Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 348
De kan mærke at man ked af det, så hvorfor ikke også det andet... Der er nogen hunde der finder sygdomme hos folk, så de kan nå at blive helbredt...
Så jeg tror du har regnet den rigtig ud!
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 230
Sandie og Daniel - Det var i svømmehallen, men første gang hun prøvede det, så det var en ret stressende oplevelse for hende.
Jeg venter og ser tiden an til i morgen.
Tina F - Jo det er helt vildt sødt, hun ligger bare ved siden af sofaen og holder vagt..
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Nogle hunde viser så med deres adfærd, at de har registreret dette, - andre lader sig ikke påvirke.
Pt er jeg ret forkølet, og alle tre hunde lugter meget til mine næsebor og min mund, som helt sikkert lugter "forkert" i øjeblikket.
Man har også lært hunde at markere, når de finder hudkræft på mennesker:
http://www.youtube.com/watch?v=JZd4rKiyBe4
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
http://www.youtube.com/watch?v=8uVaR-wHDhk&NR=1
( Synes sgi bare det er synd med den halti, som hunden også tydeligt føler sig generet af, da den gnider snuden mod ejerens lår......men det er en sidebemærkning)
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 230
apr 2008
Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 348
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 108
Jeg var tæt på svigermors hus da det skete og kravlede hen til hende hvor jeg lå i sengen hele dagen, hendes hund som normalt ikke er knyttet til mig overhovdet og er lidt et "dampbarn" lå op og ned af mig HELE dagen fra tidlig morgen og indtil jeg skulle hjem om aften.
Det var uden tvivl fordi den kunne mærke jeg havde ondt, MEGET ondt. Men stadig tankevækkende at den vælger at ligge op af mig HELE tiden:-)
Den har haft en speciel plads i mit hjerte lige siden
Kan hunden mærke at børnene er syge?