{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.428 visninger | Oprettet:

Når nok bliver nok.... {{forumTopicSubject}}

Så kom jeg også til at opleve den mindre sjove del ved at være opdrætter.
Jeg valgte igår at annullere et køb med en familie.
Sagen er den at jeg længe har haft en mavefornemmelse af, at den familie bare ikke var den rigtige.
Da hvalpene fyldte 3 uger, kom denne familie på besøg med deres 4 unger. Børnene havde mudret støvler og forældrene bad ikke børnene om at tage støvlerne af. Resultat, mudder i hele hytten.
Børnene gik målrettet ind i hvalpegården og tog den ene hvalp op efter den anden. Jeg bad dem pænt om at sætte sig ned stille og roligt hvis de skulle prøve at holde en hvalp. Men adfærden gentog sig og forældrene sad bare og så stiltiende til.
Jeg stressede vildt over denne familie og de voksne hunde ligeså.
Efter en del reflektioner, besluttede jeg mig for at give dem et besøg til, for at se om adfærden ville gentage sig, men så langt skulle det ikke nå at gå.
Et par dage efter, modtager jeg en sms, hvor hun skriver om de kan få deres hvalp noget før, da de skulle i sommerhus. Der var dråben, nok var nok......Jeg kontaktede dem telefonisk og forklarede dem hvordan jeg oplevede deres første besøg og at hvalpe ikke må sælges før de er 8 uger samt at jeg fandt det meget bekymrende, at de valgte at tage en hvalp med i sommerhus. En hvalp som lige er blevet taget fra dens mor og søskende, skal have fulstændig ro og mulighed for at vænne sig til det nye hjem i de første par uger.
Jeg fortalte damen at jeg havde besluttet mig for at annullere købet. Damen var meget forundret over dette og begyndte nærmest at blive plagende/tikkende i sin adfærd, idet at hun kom med flere forskellige udsagn som; børnene bliver kede af det, vi aflyser sommerhuset, vi har en kæmpe græsplæne og vi er altså normalt meget rolige.
Nok var nok og jeg holdte fast i min beslutning.

En lille beretning som i kan bruge til hvad i vil.... Giv gerne jeres mening til kende.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når nok bliver nok....
  • #1   26. sep 2011 Fair beslutning.... Godt at du stod ved din intuition.....

• #2   26. sep 2011 Det synes jeg er helt i orden.

Jeg mener netop at en opdrætter sætter sine hvalpe først og følger sin mavefornemmelse.

Hatten af for dig:)

• #3   26. sep 2011 Jeg syntes du har gjort det helt rigtige!
    Og også i din forklaring om hvorfor at de ikke skulle have hvalpen..

Jeg ville have gjort præcis det samme..
    At de beder om at få hvalpen før de 8 uger er jo helt korrupt og viser at de ikke har undersøgt deres hvalpekøb særlig godt!

• #5   26. sep 2011 Det syntes jeg var helt i orden, jeg havde gjort det samme og at de vil tage hvalpen for tidligt fra moren og ikke engang for at få den i hjemmet, beviser hvor lidt de har sat sig ind i hvad en hund kræver.

• #6   26. sep 2011 Man skal altid følge sin mavefornemmelse. Om du så har taget fejl af familien, så slipper du i hvert fald for at tænkte på om hvalpen har det godt hos dem og have dårlig samvittighed over du ikke sagde fra. Jeg synes du gjorde det rigtige.

• #7   26. sep 2011 Dejligt at høre at i også ville have gjort det samme. I denne situation, havde jeg intet andet valg. Dette køb kunne jeg på ingen måden gennemføre.
    Maj-Britt jeg glæder mig til at se jer smiley
    Idag kommer der en familie fra Aalborg og ser på lille Babyface. Min mavefornemmelse er god, så tror Babyface's fremtid er sikret smiley

• #8   26. sep 2011 Sådan!!!!!!!!

Jeg kender dig godt nok til at vide at du ville have det elendigt (VIRKELIG elendigt) hvis du ikke havde fulgt din intuition og sagt nej.

Stærkt gået!!

• #10   26. sep 2011 Jeg har prøvet det samme for flere år siden jeg havde et kuld sanktbernhardhvalpe. Der kom flere og kikkede. Og et par, som virkede meget ivrige, og også gode ved hvalpene, havde jeg alligevel en forkert fornemmelse hver gang de tog hjem.
    De havde selv valgt at lægge nogle penge, for at være sikre på de kunne få den hvalp de ville havde, så jeg var ikke i tvivl om de virkelig mente det. Men fornemmelsen var alligevl forkert for mig. Så jeg prøvede at undersøge dem lidt, og fandt ud af de havde fået tvangsfjernet deres børn, samt haft 8 hunde ( de var sidst i 20érne)
    Så jeg valgte, at køre ud til dem, med deres penge og sige der blev ingen handel. Han stillede sig op og prøvede at spille truende, og spurgte hvorfor det var sådan, de havde jo lagt nogle penge, så hvalpen var deres. Men der tog han lige fejl, jeg sagde så et så længe hvalpen boede i mit hjem var den min, og kan man ikke engang passe sine egne børn, så kan man slet ikke passe sin hund. Samt jeg ikke gik ud fra deres 8 hunde var blevet ret gamle i deres hjem. Han falt helt ned, og de fik deres penge tilbage, og jeg fik sovet godt om natten igen.

• #11   26. sep 2011 Kan kun sige, sådan skal det gøres.

• #12   26. sep 2011 Chiko: Flot at du tog den face to face.
    Det er ikke altid at man kan sætte ord på sin mavefornemmelse og at man ofte bare sidder tilbage med følelsen af, at der er noget som ikke stemmer.....og ofte er følelsen jo rigtig, når man går folk lidt i sømmene.

• #14   26. sep 2011 Jeg havde smidt den familie ud længe inden du gjorde det. Der er nogle familier, der tror de kan slæbe alle deres snottede unger med på en søndagstur, for at se på hunde. De sparer ganske vist også billetten til zoologisk have.
    Vi opdrættere skal absolut ikke finde os i sådan nogle besøg. Disse familier når aldrig nogensinde længere end til havelågen hos mig. Hvis de tror hunde er legetøj for børnene, ja så siger jeg stop så det ikke er til at misforstå.
    Jeg vil håbe mange flere ville gøre det samme.

• #15   26. sep 2011 Maj-britt ja vi må lige finde en dag i løbet af ugen. Var da helt sikker på at du elskede merci...... Jeg finder på noget andet lækkert. Fair nok at du er mættet af merci, det er vi jo nogen som forstår .

• #16   26. sep 2011 Mette ja du kender mig godt nok til at vide at jeg ikke havde kunne klare det. Havde jeg gjort det, havde den familie haft en dum blondine til at stå og lure ind af deres vinduer en mørk aften, for at tjekke om alt var vel:-)

• #17   26. sep 2011 Jeg har altid haft det sådan, at er mavefornemmelsen ikke rigtig, så skal det undersøges. Først og fremmest for dyret's skyld, men også fordi man jo kunne have en forkert fornemmelse. Men det har vist sig de gange jeg har haft det sådan, har det gerne været rigtigt. Og til dyret's fordel. Hellere holde dem hjemme mange ekstra uger, fremfor et hjem som man ikke har det godt med at aflevere til. ;-))

• #18   26. sep 2011 Ihhh det lyder som en god beslutning! Godt du nåede og se dem i god tid så. Tænk at man lige synes man skal have hvalpen før tid og så lige tage den med i sommerhus. Fatter ikke der findes voksne mennesker der tænker så uansvarligt. GODT de ikke fik lov til det!
    Jeg fik det faktisk omvendt da vi kom for at hente Charlie. Han rendte sin mor i hælene og hun gad ham ikke mere, men lige pludselig synes jeg det var helt synd at tage ham væk fra hans mor og fra Anja... Så der var hun god til at løfte ham op i mine arme og sige værsgod og kør så hihi smiley

• #19   26. sep 2011 Dejligt du følger din mave fornemmelse...der er intet værre end hvis man ikke har det godt med den familie ens hvalp får

Jeg har prøvet det,,,en mor og datter på 12 år,,,som regel sælger jeg mine hvalpe tidligt så jeg får en fornemmesle af folk men ham her var ikke solgt og de stod her da han var salgsklar.
    deres hjem lød godt og de var egentlig ok men noget sagde mig det var forkert....jeg sagde mange gange nej tag nu hjem og ring så til migimorgen men de insisterede og datteren græd og jeg gav mig
    Jeg sov dårligt den nat og havde dte frygteligt med jeg ikke havde sagt fra,,,heldigvis ringede de 2 dage efter at datteren ikke kunne tåle ham så jeg fik ham hjem igen,,,jeg lærte der at jeg en anden gang føler min mave fornemmesle

• #21   26. sep 2011 Syntes det er super at du er så stærk og står ved din beslutning, og i første omgang lyttede til din mavefornemmelse...

• #22   26. sep 2011 Som jeg sagde til dig da du ringede forleden så skal man altid følge sin mavefornemmelse og jeg er ikke i tvivl om du gjorde det rette, du ville have haft det af helved til hvis du havde gennemført salget smiley

Så du har igen bare bevist at du er dit ansvar som opdrætter voksen :-)))

Glæder mig til at se de små i løbet af ugen :-))

Maj-Britt hov hov har vi ikke lige sidste ringtræning i morgen aften???

• #23   26. sep 2011 Havde gjort det samme - thumps up!

• #25   26. sep 2011 Tak for alle jeres søde svar.... Nu vil jeg tage imod familien fra Aalborg og hygge med lidt hunde snak, kage og kaffe smiley

• #26   26. sep 2011 Sådan *Cavalier tossen - DKK..
    Det er dejligt med ansvarsfulde opdrættere. Hellere "brænde inde" med en hvalp end resten af tiden tænke på dens uvisse skæbne - Thumbs up

• #29   26. sep 2011 Det var bare den helt rigtige beslutning du tog Betina - jeg havde gjort det samme smiley

• #30   26. sep 2011 Kan fortælle at det bare var de sødeste mennesker som kom fra Aalborg for at se på Babyface. Han får et fantastisk hundeliv hos dem og mavefornemmelsen er helt rigtig. IIhhh hvor er jeg glad for at jeg gjorde som jeg gjorde.

• #31   26. sep 2011 Hvor er det FEDT!!!!!!

• #32   26. sep 2011 Var det ham som den anden familie skulle have haft?

• #33   26. sep 2011 Jep det var det smiley

• #34   26. sep 2011 Betina, skulle en af dine han hvalpekøbere springe fra, så er der hjerterum her hos os....
    Jeg er ret forelsket i Cavalier. især de rødhårede!!!
    Altså udover mine tossede havanesere i alle mulige farver smiley

• #35   26. sep 2011 Terese jeg skal nok have dig i baghovedet smiley

• #36   26. sep 2011 Terese, så kan du aflevere Macho hos mig, ham har jeg altså forelsket mig i til træning!

og super Betina at du følger din mavefornemmelse, og godt du valgte at sige fra

er sikker på dine guldklumper nok skal få de perfekte hjem

• #37   26. sep 2011 Glem det Janne - Macho og Penjo bliver her... Og siger bare velkommen til en bette rød cavalier smiley

Og Janne du er altså mig bekendt til korthårede ;-P

• #38   26. sep 2011 korrekt, men hvem kan stå for dine dejlige basser?

Kommentér på:
Når nok bliver nok....

Annonce