{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Måske uvenner med svigerfamilien! {{forumTopicSubject}}

Min svigerinde slæbte for noget tid siden en killing med hjem. Hun synes den var sød i en dag og så har forældrene ellers stået for resten. Nu er katten så syg har kastet op, intet spist, har tabt sig og sover hele tiden. Tog ned for at kigge på den da de altid spørger mig til råds når det angår dyr. Jeg sagde de skulle tage til dyrlæge senest imorgen. Hvilket de ikke virkede begejstrede for at betale for. Snakkede så med svigerinden der spurgte hvad det ville koste og hun sagde så hun først ville tage afsted med den i over morgen. Så blev jeg sur! Sagde til hende det ikke kunne vente og det bare er penge man må betale. Hun siger så hun ikke har pengene før og siger det hendes kat. Så siger jeg det ved jeg men dyreværnsloven siger man skal tage dyret til dyrlæge når der er brug for det og det er der nu. Det fatter hun ikke og bliver sur over jeg har sagt det. Forklarer hende jeg ikke kan leve med den slags da det går imod alt hvad jeg står for (er snart uddannet dyrepasser) og elsker dyr.

Men puha. hvor er det træls håber virkeligt katten kommer til dylle så det her hurtigt kan gå over igen. Hvis ikke så ved jeg ikke hvad jeg gør !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske uvenner med svigerfamilien!
  • #1   6. dec 2010 Hva ville have gjort og hvad ville i gøre hvis den ikke kommer til dyrlæge? Ved godt hvad jeg gør hvis det er men risikere bare at alle bliver sure på mig

• #2   6. dec 2010 Kan ikke sige andet end hun er til grin :S

• #3   6. dec 2010 Netha: Ja desværre. Den familie har bare en anden indstilling til dyr end jeg har undtagen min kæreste.

• #4   6. dec 2010 Har desværre selv en svigerfamilie der er for dårlige til at tage til dyrlæge.. smiley Så ved udemærket hvordan du har det... Nu lader jeg dog normalt min kæreste sige til dem at de er nødt til at tage til dyrlæge.

Jeg tager hatten af for at du er så stærk at du ikke står tilbage for en diskussion, for det er godt nok frygteligt for dyret og at se på smiley

• #5   6. dec 2010 Ida: Det her er foregået uden om min kæreste da de altid ringer til mig når det gælder dyr. Så havde ikke muligheden for at sige til min kæreste han skulle tage det op med dem. Det bare så træls for haar aldrig før været uvenner med nogen af dem i de 5 år jeg har været sammen med min kæreste. De ved jeg elsker dyr så burde de også kunne forstå hvorfor jeg ikke kan acceptere det

• #6   6. dec 2010 Jeg havde taget katten under armen og afleveret den hos dyrlægen med besked om jeg havde fundet den... hvis man ikke vil gå til dyrlægen så skal man ikke have dyr.

• #7   6. dec 2010 Jeg har taget mine svigerforældres kat til dyrelægen. Vi var derude og den havde lige fået killinger. De synes det var mærkeligt at de små ikke måtte få lov til at spise og der var kun 2 ud af 6 der stadig var i live. Jeg tog straks katten og ringede til dyrelægevagten (det var lørdag aften) og fik lave aftale om at vi kom. Det viste sig selvfølgelig at den havde brystbetændelse (eller hvad det hedder) og havde en temp på 40,5. Katten fik antibiotika og jeg fik forskellige ting med hjem så killingerne kunne få noget at spise.

Var simpelthen RØDGLØDENDE over at de ikke var taget afsted noget før, så kan alt for let sætte mig ind i dine følelser. De klagede først over at jeg tog den med, for det var der ingen grund til, det skulle nok gå over af sig selv, men det skulle jeg nok lige fortælle dem at det var. Sagde til dem da vi kom hjem, at hvis de ikke havde tænkt sig at gøre noget ved det de næste par dage og sørge for at killingerne fik mad osv, skulle jeg nok tage katten med hjem (Boede i lejlighed hvor det ikke var tilladt med dyr, men det var jeg sådan set ligeglad med). Det fik dem heldigvis til at vågne lidt op.

Jeg har efterfølgende også fået steriliseret katten mens de var på ferie så det ikke gik galt igen. Kan simpelthen ikke have den uansvarlighed, det er jo bare en kat for dem. smiley

• #8   6. dec 2010 Saa ville jeg laegge ud for at den kom til dyrlaege imoregn, og saa kunne hun betale mig den dag hun sagde hun havde penge.

• #9   6. dec 2010 Nadja: Det sagde jeg også til hende så blev hun endnu mere sur for hun mente godt man kunne have dyr uden penge! Har snakket med min kæreste og fortalt hvad der er sket og sagt til ham at kommer den ikke til dyrlæge så tager jeg den og afleverer den på internatet. Han var ikke glad for det men blev heller ikke sur og det er det vigtigste for mig at han forstår det. Ellers kunne jeg ikke være sammen med ham mere og så havde det sku været enden på det

• #10   6. dec 2010 Isabel: Problemet er at jeg ikke har penge p.t. men skulle nok finde penge hvis det var mit eget dyr. Synes bare ikke det mit job og betale. Nu må vi se. Krydser fingre for den kommer afsted så jeg ikke skal til at tage den. Men tror nu nok min svigermor skal komme afsted hun er blevet rigtig glad for den kat

• #11   6. dec 2010 Janet: Tak har nu snakket det igennem med hende stille og roligt. Og vi er enige om den skal afsted imorgen. Det kan så være jeg skal tage den til dyrlæge og sørge for at få en afdragsordning på regningen. Men hun skriver ti mig imorgen tidligt hva vi gør

• #12   6. dec 2010 Godt at du ikke bare lader staa til.. saadan en situation kan bare vaere mega svaer..

Godt gaaet smiley

• #13   7. dec 2010 Så skal jeg til dyrlæge med den her kl halv 4 får lavet en afdrags ordning på regningen ti dem. Så det fint er ret lettet nu. Nu skal den bare til dylle og så håber jeg ikke det er alvorligt. Skriver lige en update når den har været ved dylle

• #14   8. dec 2010 Var til dyrlæge igår. Og katten havde ikke feber osv. så de vidste ikke helt hvad der var galt i første omgang har han fået ormekur, zoolac og så har jeg sørget for at tvangsfodre ham lidt. Han har selv spist en lille smule idag og har ikke kastet op. Så håber det går den rigtige vej nu

• #15   9. dec 2010 Janet: Så lidt. Idag har han spist mere end igår og har virket mere frisk og kunne mærke på hans mave han har spist nok hvertfald. Så tror han er sig selv igen om et par dage

• #16   9. dec 2010 Janet: Det er der ikke svigermor var rigtig taknemlig for at jeg ordnede det. Hun vidste slet ikke hva hun skulle gøre eller hvor der var en dyrlæge tror det derfor hun ikke har gjort noget selvom hun er glad for katten. Så alt er fint og ja jeg har det godt og er lettet over katten er i bedring uden at jeg er uvenner med nogen

Kommentér på:
Måske uvenner med svigerfamilien!

Annonce