{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

En slem historie:O( {{forumTopicSubject}}

Pyhaa har endelig fået taget mig sammen til at skrive denne historie herinde.
Imorges skulle jeg gå fra mine 2 dejlige hunde og vanen tro skulle de ha et marvben med leverpostej i. Jeg tog dem ud af fryseren kaldte jeg på mine vovser men nemo kom ikke, meget mærkeligt da han ææælsker dem, jeg rendte rundt og kaldte på ham ham sad og surmulede under computeren, meget mærkeligt... men jeg gav ham benet (philly var allerede igang). I det samme sekund Nemo fik benet begyndte ham at knurre helt vildt, mere end sædvanligt, hans pels var helt oppe og stå, jeg valgte derfor at ta det fra dem begge, tænkte at de måske kunne blive uvenner over det.. Og så gik jeg. Da jeg var kommet ned på 1 sal (bor på 3.) kunne jeg høre dem begge skrige helt viiildt so aldrig før, jeg styrede op igen og fandt Nemo smurt ind i savl og meget rystende og oppe og køre, philly gemte sig. Jeg tørrede ham af med et viskestykke og opdagede at han var blevet bidt i ansigtet, øret og på øjenbrynet, især det bid på ansigtet var ret dybt , så jeg styrede tudende ned til dyrlægen, der heldigvis bor i stuen (ret belejligt). nemo skulle heldigvis ikke syes men fik noet antibiotika og noget smertestillede som jeg osse skla gi han de næste dage. Min dyrlæge sagde at det skulle være slut med at gi dem godbidder inden jeg gik fra dem, så de ikke havde noget at slås om, han talte osse ret kraftigt for kastration. Jeg er stadig meget rystet. Overvejer at de begge skal kastereres, men det er jo ingen garanti for at de blir mere rolige.
Jeg føler mig som en mislykkedes hundemor :O(, har jeg mon bidt over for meget end jeg kan klarer?
Er der mon nogen af jer der har oplevet ligende situationer med 2 hunde? Og hva er jeres råd?
VH Malene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En slem historie:O(
  • #1   4. apr 2007 Ja nemo er 1½ og philly er 1 år og 4 md

• #2   4. apr 2007 Hold da op =(

God bedring med den tilskadekomne vuf..

Jeg har dog aldrig oplevet at hunde i velafballanceret flok slåes over en kikser..

Min veninde har 3 hunde der alle ligger i en stor klump og spiser de lækreste ben..
    Er Kaoz med ligger han også sammen med dem =)

Held og lykke med det, det her er i hvert fald ikke holdbart =(

• #3   4. apr 2007 Ej sikke da en træls oplevelse...

- Nej tror bestemt ikke du har bidt over mere end du ka gabe over, du har da to dejlige hunde, og tror da de er velopdragede, du kan da ikke vide at du ikke må give dem godbidder... smiley

- God bedring til jer alle... smiley

• #4   4. apr 2007 Nina: Tak;O) Men hvordan skaber jeg dog en velbalanceret flok, hvordan gør din veninde? Jeg går meget ind for at hundene selv finder ud af deres undbyrdes heraki, dvs jeg blander mig som regel ikke når de leger "jeg er den største"

• #5   4. apr 2007 Hej Malene..
    Sikke en historie.. Jeg har dog ikke helt prøvet noget sådan, men har 2 hunde der er lige dominerende - en han og en tæve. Og de har faktisk også været oppe og slås om et eller andet ligegyldigt.. Men det er vores 2 første hunde, og vi må bare lære af erfaringer! Jeg kunne forestille mig at det ville hjælpe, hvis du kastrede den ene af dine to - den mest dominerende! Det tror jeg ville sætte en dæmper på. Men man kan selvfølgelig aldrig vide sig sikker..
    Håver du finder en løsning.

• #6   4. apr 2007 Puha det lyder ik rart......jeg har aldrig oplevet min hunde slås med hans hundevenner over et ben.

Kan ik lige se hvordan kastration skulle hjælpe?
    Mon ik du bare skal lad være med at gi dem ben med mindre du er der til at holde øje

• #7   4. apr 2007 Jamen dine hunde skal vide at du er lederen, og de ikke er..

Jeg ville prøve at spørge Kisser, Lillen eller Candie (brugere herinde) hvordan du helt konkret skal gøre, for det er forskelligt fra hjem til hjem hvad der fungerer =)

• #8   4. apr 2007 Nina - Kisser og Lillen kender jeg, men hvem er Candie? smiley

• #9   4. apr 2007 Kisser Lillen og nina? er de experter ekker hvordan?
    Vh malene

• #10   4. apr 2007 hun er en der altid kommer med en masse links..

• #11   4. apr 2007 nå... har lige tjekket, hun er så 17 år *LOL*

ikke sagt at hun ikke ved noget, men måske lillen og kisser har mere erfaring ; )

ups ups ups

• #12   4. apr 2007 ok mange tak;O)

• #13   4. apr 2007 Nina - Okay, det var også det jeg så smiley Hun kan sikkert en masse gode links, men Lillen og Kisser har nogle flere år på bagen smiley

• #14   4. apr 2007 (link fjernet) <------------ lillen

• #15   4. apr 2007 (link fjernet) <-------------- kisser misser

• #16   4. apr 2007 Rilou - ja jeg eeeeeeerr......FULD !!

jepp, det er jeg !! for jeg tjekker jo aaaaltid mine oplysninger inden jeg poster dem *LOL*

• #17   4. apr 2007 Mange tak. Har lige skrevet til dem begge! håber der komme nogle guldkorn;O)

• #18   4. apr 2007 Nina smiley Jah du må være fuld smiley Pas på Kisser ikke ser du har skrevet Misser efter hende - så er der Nørrebro-bank i luften smiley

• #20   4. apr 2007
    Malene S:

Sikke dog en heelt forfærdelig historie.. gisp.

• #21   4. apr 2007 malene (hehe, godt navn)
    Der har faktisk været en episode før (ikke slå slemt, men tæt på) men det er lang tid siden, tænkte at det var et engangstilfællede.. har helt ondt i maven over det stadig.
    Ved ikek hva jeg skal gøre??

• #23   4. apr 2007 Ps Malene: du har fuldstændig ret i at jeg skal passe rigtig godt på at der ikke sker noget endnu værre, jeg er osse helt rådvild, ved sgu ikek hva jeg skal gøre. Skal til fødselsdag imorgen og havde faktisk bestemt mig at hundene skulle være hjemme, men nu tar jeg dem altså med, for tør simpelthen ikke lade dem være alene.

• #24   4. apr 2007 hva var det for en hund?

• #28   4. apr 2007 ok! men mine er jo bare dp blandinger, det må bare ALDRIG gå så galt:O(
    Skal du til fødselsdag hos min mormor da? tihi

• #30   4. apr 2007
    Puha, sikke en historie :0(
    Håber ikke ha blev skadet for meget, og at han kommer sig igen.
    Har du ikke mulighed for at holde dem adskilt når du ikke er hjemme?
    Og så evt få dem begge kastreret?
    Du kan ogs observere hvem der er alfahan af dem ( i sidste ende er det jo dig, men mellem dem), og så hjælpe dem til at finde deres plads i hirakiet (staves), men uden at blande dig for meget.
    F.eks. alfahnnn får først mad, først snor på først ud af døren osv.?

Håber du finder ud af det, held og lykke :0)

• #31   4. apr 2007 Mine hanner røg også i totterne på hinanden forleden over nogle ben. De er ca samme alder som dine. Tror de er ved at finde deres plads i heraketi som en også skriver. Ingen blod her. Herren i huset råbte højt og så stoppede de, men har lært - ben når de ligger sammen. Har aldrig oplevet det med vores tidligere hanner, der har så også været nogle år imellem dem.

• #32   5. apr 2007 Altså - to intakte hanner som er jævnaldende. Det ville jeg ikke turde binde an med. De vil få nogle gevaldige magtkampe - og det er de så startet på nu. Ifølge deres alder er de også ved at være voksne nu.

Jeg er ked af at sige det - men jeg tror aldrig du kan komme til at stole på, de ikke slås når du ikke er der.

Uanset hvor meget du træner.

Det er hundens natur. Selv om de så umiddelbart finder en rangorden, så skal der ikke meget svaghed fra den dominerende han til, før den anden vil benytte sig af chancen.

Jeg ville kastrere dem begge - alternativt den nederste i flokken.

Jeg ville under ingen omstændigheder kastrere den mest dominerende, og lade den anden være intakt Den har jo fået kæmpet sig op på 1. pladsen - og har så mest format til at lede af de to. Det er jo ikke således, at den dag man fjerner kuglerne - så tænker han : Nåh ja, så må jeg heller blive rolig og lægge mig i hjørnet. Næh - så er han bare svag, har mistet noget identitet, men han ved det ikke selv, og vil fortsat kæmpe for at have sin 1. plads. Den nederste vil dog fornemme hans svaghed - og kæmpe for at komme op. På den måde kan situationen blive værre.

Man kan træne rigtigt meget med sine hunde - jeg er selv bidt af træning.

Men der er visse ting i hundens natur man ikke kan kæmpe imod - eller det er MEGET svært i hvert fald.

Ville du kunne opdrage din han og din løbske tæve til ikke at parre, hvis du ikke er der ?

Man kan godt gøre meget - hvis man selv er til stede, men i det øjeblik du går, så glemmer de alt om dig.

Jeg ville klart kastrere dem begge, og så krydse fingre for at de stadig er så unge, at adfærdsmønstret ikke har bidt sig fast ( det tror jeg de er ).

Kommentér på:
En slem historie:O(

Annonce