Fordomsfulde mennesker. Fordomsfulde mennesker.
Ja, endnu engang vil jeg nævne et tilfælde med fordomsfulde mennesker.. Jeg er hundelufter for en pige engang imellem, og var i dag ude og gå med både hendes og min hund.. Vi møder så en Amerikansk Bulldog, som var helt vild sød og dejlig, og der sidder så et gammelt ægtepar på en bænk 1 meter væk.. Den gamle dame udbryder "åh, det er en af de der farlige hunde", "det er dem der altid bider sig fast i de små hunde og aldrig giver slip", "åh, de er så slemme" og bla bla bla.. Og jeg siger så at det sgu kommer an på ejeren af hunden, men dette vælger damen ikke at høre og taler bare videre, "eej, jeg tør næsten ikke at kigge mere", "lige om lidt sidder den i nakkeskindet på en af de søde små hunde" og bla bla bla..
Hvor kan jeg bare ikke tåle at høre mennesker omtale Amr. bulldogs på den måde.. Det er jo simpelthen så dejlige hunde, og hvor svært kan det være at forstå at det er ejeren der skyld i de tilfælde, hvor en anden hund bliver bidt.. Hundene kan jo ikke gøre for at de tilfældigvis har kræfterne til at klare de fleste andre hunde.. Og man kunne se på fyren (som ejede hunden) at han IKKE var en af de åndsvage smarte typer, som kun har dem for at blære sig eller bruger dem til kamp...
IIIhhhh.. Kan blive så gal og ked af det over sådanne mennesker..
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
Synes de er SÅ dejlige!
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.947
Forleden dag kommer min datter på 11 hjem og siger "mor, fok synes vi er dyreplager" jeg kigger på hende og siger "hvorfor dog det ??" hun siger " Jo en fra min klasse siger at vores hunde er så tynde - så vi er dyreplager"
Jeg forklarer hende så at folk der siger sådan noget ingen kendskab har til Grand danois og at hvis han siger det igen skal hun bare så "nå nå det har du sikker helt styr på"
Tænkte så ved mig selv - hvad er det dog de børn lære der hjemme - at alle hunde der er slanke af bygning ikke får nok foder og derfor er ejeren dyreplager...
Tsk tsk...
Så sådanne mennesker er jeg holdt op med at lytte til... ;o)
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
Du får selv den hund du skaber....(opdragelse)...
Rasmus vil helst sikkert lege med den lille vapse
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
Det kunne de gamle mennesker jo også se, og alligevel begynder de på sådan noget p.. Synes bare at det er så ærgeligt at folk ikke kan få det ind i hovedet.. De er jo så skide dejlige de hunde..
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Jeg er SÅ forelsket i ham! Mage til venlige, blide hyggedyr må man da lede længe efter.
Hans ejer, en rar ældre kvinde, blev faktisk slået af en tilfældig fordi hun ikke havde ham i snor (han havde ikke rørt manden, manden øvede selvjustits og smækkede hende en ... TO gange... før hun kunne nå at kalde ham til sig)... Det var aldrig sket ved en lillehund-ejer.
Fordomsfulde mennesker.