410 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Fordomsfulde mennesker. Fordomsfulde mennesker.

Ja, endnu engang vil jeg nævne et tilfælde med fordomsfulde mennesker.. Jeg er hundelufter for en pige engang imellem, og var i dag ude og gå med både hendes og min hund.. Vi møder så en Amerikansk Bulldog, som var helt vild sød og dejlig, og der sidder så et gammelt ægtepar på en bænk 1 meter væk.. Den gamle dame udbryder "åh, det er en af de der farlige hunde", "det er dem der altid bider sig fast i de små hunde og aldrig giver slip", "åh, de er så slemme" og bla bla bla.. Og jeg siger så at det sgu kommer an på ejeren af hunden, men dette vælger damen ikke at høre og taler bare videre, "eej, jeg tør næsten ikke at kigge mere", "lige om lidt sidder den i nakkeskindet på en af de søde små hunde" og bla bla bla..
Hvor kan jeg bare ikke tåle at høre mennesker omtale Amr. bulldogs på den måde.. Det er jo simpelthen så dejlige hunde, og hvor svært kan det være at forstå at det er ejeren der skyld i de tilfælde, hvor en anden hund bliver bidt.. Hundene kan jo ikke gøre for at de tilfældigvis har kræfterne til at klare de fleste andre hunde.. Og man kunne se på fyren (som ejede hunden) at han IKKE var en af de åndsvage smarte typer, som kun har dem for at blære sig eller bruger dem til kamp...
IIIhhhh.. Kan blive så gal og ked af det over sådanne mennesker..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordomsfulde mennesker.
  • #1   12. maj 2006 Min morbror og tante har 3-4 amerikanske bulldogs i pleje for en eller anden kennel og de er altså nogle rigtig lalleglade dejlige hunde :o)
    Synes de er SÅ dejlige!

• #2   12. maj 2006 Jamen det er jo bare typisk folk der ikke har forstand på hunde...

Forleden dag kommer min datter på 11 hjem og siger "mor, fok synes vi er dyreplager" jeg kigger på hende og siger "hvorfor dog det ??" hun siger " Jo en fra min klasse siger at vores hunde er så tynde - så vi er dyreplager"

Jeg forklarer hende så at folk der siger sådan noget ingen kendskab har til Grand danois og at hvis han siger det igen skal hun bare så "nå nå det har du sikker helt styr på"

Tænkte så ved mig selv - hvad er det dog de børn lære der hjemme - at alle hunde der er slanke af bygning ikke får nok foder og derfor er ejeren dyreplager...

Tsk tsk...

Så sådanne mennesker er jeg holdt op med at lytte til... ;o)

• #3   12. maj 2006 ja folk har travlt. Min veninde skal om en uge have sin Amerikanske bulldog fra vejle! Jeg har aldrig mødt sådan en før, så jeg er spændt på at se den.
    Du får selv den hund du skaber....(opdragelse)...
    Rasmus vil helst sikkert lege med den lille vapse

• #5   12. maj 2006 Det gjorde den amerikanske bulldog i dag også.. Den lagde sig ned indtil "mine hunde" kom hen til den.. Og man kunne se på den at den var glad for at se andre hunde og viste absolut ingen tegn på aggresion..

Det kunne de gamle mennesker jo også se, og alligevel begynder de på sådan noget p.. Synes bare at det er så ærgeligt at folk ikke kan få det ind i hovedet.. De er jo så skide dejlige de hunde..

• #6   13. maj 2006 Watson er i morgen-lege-gruppe med en am.bull/mastiff blanding på godt 50-60 kg.

Jeg er SÅ forelsket i ham! Mage til venlige, blide hyggedyr må man da lede længe efter.
    Hans ejer, en rar ældre kvinde, blev faktisk slået af en tilfældig fordi hun ikke havde ham i snor (han havde ikke rørt manden, manden øvede selvjustits og smækkede hende en ... TO gange... før hun kunne nå at kalde ham til sig)... Det var aldrig sket ved en lillehund-ejer.

Kommentér på:
Fordomsfulde mennesker.

Annonce