{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

Mave operation {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg vil gerne høre om der er nogen herinde som har fået foretaget en Gastrisk-Banding eller Gastrisk-bypass??
Da jeg er en ung mand på 22 år som nu har været overvægtig hele sit liv, jeg har en BMI på de 40 som er påkrævet for at kunne blive indstillet til operation, men jeg ved det er en stor beslutning, og jeg vil egentlig gerne høre fra folk som har fået foretaget en sådan operation, høre om det var været det værd, og livs kvaliteten er det samme ?

Kan man kun spise meget lidt efter operationen, tænker måske år efter.
Og skal man spise piller resten af livet ?

Nogen der ved noget? selv har prøvet det?

Mvh Nicki Bardino

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mave operation
  • #1   20. nov 2010 Hej med dig ..

Der er en gruppe herinde der har fået lavet den .. Den er låst og jeg kan ikke lige huske hvem der er stifter af den , jeg har selv fået foretaget operationen for 3 mdr siden her den 26 nov og har tabt 33 kg i alt smiley

Nu er det ikke så længe siden med mig - men jeg har det indtil videre meget godt ! Jeg er glad , gladere end jeg har været længe .. Det er nemmere og gøre en masse ting ..

Du vil aldrig kunne komme til og spise en masse - jo hvis du overspiser .. Men det kræver virkelig sin mand at gøre det ! smiley

Du skal spise vitamin piller og kalk piller hver dag .. Og så hver 3 måned skal du have en b vitamin indsprøjtning smiley

Mvh Laura

• #2   20. nov 2010 Hej smiley

Min tidligere chef blev opereret for et år siden og har tabt sig 50 kg. og har ingen smerter haft eller noget og spiser mindre i dag smiley

Han fik ikke noget negativt afvide dengang.

Min far har haft snakket med sin tidligere læge om at blive opereret, og i den forbindelse blev han frarådet det til en start ihvertfald pga. nogle ting når man bliver ældre osv. kan ikke huske det helt smiley

Min far tager i dag en pille en halv time ca. før han skal spise, så han hurtigere bliver mæt og han har tabt sig en del nu smiley og det går super for ham smiley så det kunne være en mulighed at prøve før man bliver opereret smiley

Men din læge kan rådgive og vejlede dig smiley

Held og lykke smiley

• #3   20. nov 2010 Det er dejligt at høre at jeg ikke er alene om det smiley

• #4   20. nov 2010 Har du overvejet at prøve selv uden operationen. Det kan sagtens lade sig gøre smiley
    Jeg er selv i gang, startede med en BMI på 52,7, og har på 3 måneder tabt 25 kg og er nede på en BMI 43,7 - og har tænkt mig at fortsætte.

Synes du skal prøve selv, før du lader dig operere. Det er en stor beslutning.

• #5   20. nov 2010 Jeg har prøvet i rigtig mange år, jeg har prøvet Fitness, slankekure, diæter, pulver, piller, alt! og enten hjælper det ikke, eller også så tager jeg det på igen i løbet af ingen tid.
    Tro mig, jeg ville ikke engang overveje en sådan operation, hvis jeg ikke så det som værende sidste udvej

• #7   20. nov 2010 Jeg er så bekymret over den operation fordi jeg ikke synes, det bliver fulgt op på årsagen til overvægten.

En ting er, at man i en længere periode bliver tvunget til at spise mindre - men selv herefter bliver der en hverdag igen, og hvis ikke dæmonerne har fået sparket for alvor, så kommer de tilbage.
    Og operationen tager sig desværre ikke af dæmonerne.

Jeg er selv overvægtig, men kommer ikke til at kunne blive indstillet til sådan en operation - og DET er jeg glad for.
    Jeg kan ikke tillade at lade mig friste til det og dermed springe det vigtigste led til overvægten over - årsagen.

• #10   20. nov 2010 vil give CH ret - det er også derfor jeg har opgivet operationen - jeg havde et 'pænt' bmi på 43,7 og har haft SÅ mange overvejelser omkring den operation og haft stor glæde af at være i den gruppe, som du også er kommet ind i, der er skrevet om fordele og ulemper, kriser, tanker osv. og det har fået mig til at indse at operationen ikke var løsningen for mig, men inspireret af gruppen og et brændende ønske om at klare det selv med stor støtte fra min familie, gik jeg i gang med kostomlægning den 7. juni - mine 2 døtre er også med, og vi har alle tabt os fint - min ældste datter 27 kg, mellemste 17,2 og jeg 21,7 kg. vi regnede ud i går at vi har tabt 265,1 pk smør = 65,9 kg tilsammen på lige godt 5 mdr.

Vi meldte os ind i Madlog.dk, og der kan man holde styr på kcal-indtag, kostsammensætning og få rigtig mange gode indput i form af opskrifter, forum og grupper. Der er ingen restriktioner, ikke noget du ikke må/kan spise bare du overholder dine daglige kcal -

Vi har indset at vi er nogen af de mange, som bare er nødt til at have kontrol, og ikke bare kan spise hvad vi har/havde lyst til. Det vigtigste af alt er at vi får styr på årsagen til overspisning/trøstespisning, og det er grupperne fantastiske til, det er meget lettere at få sagt de ting der er svære og personlige, når man er i en gruppe med samme problemer - det giver en enorm støtte og motivation at kunne snakke åbent!

mit råd til dig, både hvis du beslutter dig til operation eller vil klare det selv er: søg alt den støtte du har brug for i form af læger, diætister og evt. terapi og støttegrupper, meld dig ind på et forum hvor du kan få støtte, vejledning og opmuntring, der er flere at vælge i mellem, også nogle der er gratis.

Du er velkommen til at sende mig en pb, hvis du er interesseret i støtte og gode herfra.

• #11   20. nov 2010 Oskar - Det er jo heldigvis ikke sådan, at fordi man ikke bliver opereret, så må man leve med sin overvægt :o)

Det handler om at finde den rette knap.

Og det gør det også selvom man er opereret.

• #13   20. nov 2010 Man skal jo heller ikke blive opereret hvis man er i den tro at man bare kan sætte sig i sofaen og så bare se sig selv blive tynd ... smiley

• #14   20. nov 2010 oskar: tak og i lige måde:) jeg har også kørt med elevatorvægt i 20 år, men nu har jeg heldigvis fundet den, af CH beskrevet, knap, denne gang kan jeg mærke at det er helt anderledes, jeg kører ikke med forbudte ting, lider ikke afsavn, og kan mærke at det er det rigtige for mig/os - jeg taber mig ca 5-700 g om ugen nu, og ved at det nu går så langsomt, så får jeg indlært nogle gode vaner og min mave kan slet ikke kapere de mængder jeg fik før, i anledning af fødselsdag fik vi flæskesteg med hele svineriet og jeg kunne spise 2 kartofler, 1 stk steg, lidt rødkål og brunede kartofler, før kunne jeg jo blive ved og ved og så lige ved. Det er jo egentlig lidt det samme der sker ved OP. der er simpelthen ikke plads til de store mængder, og man lærer at priotere at få det mest mættende i forhold til kcal.

Jeg synes bestemt ikke at en GBP er den nemme løsning - snarre tvært i mod, men som sagt før, hvis der ikke kun ligger 'hyggespisning' til baggrund for overvægten, så er det smadder vigtigt at der bliver arbejdet med det både før, under og efter vægttabet, ellers tror jeg det er dødsdømt på forhånd smiley

• #15   20. nov 2010 Trine:

Kan ikke huske hvad pillen hedder, men den virker og gør netop at min far faktisk kun spiser 2 kartofler og nogle gange et halvt stykke kød, jeg sidder nogle gange helt i chok smiley hehe men det går den rette vej for ham så det er super glædeligt, vi har snakket om at jeg skal have snakket med en læge om at jeg evt. kan få lov til at prøve den samme type pille pga. jeg har taget en del på over de seneste år pga. noget medicin og jeg kan pga. mit helbred fysisk og mentalt ikke træne det væk pt. desværre.

• #16   20. nov 2010 Henrik: Du er 22. Det er begrænset hvor mange år du har kunnet prøve. Jeg har også været overvægtig hele mit liv, har prøvet diverse - men er motivationen der ikke er det ligegyldigt, uanset om man er opereret eller ej.

Ofte synes jeg man ser mave-opererede der er meget halvhjertet omkring deres vægttab og efter få måneder får "stemmerne" i deres hoved, der siger SPIS, SPIS, SPIS, taget over og de begynder at tage på igen.

Gør man det uden, er man nød til at starte langsomt og bygge en vane op for sig selv og tæller man kalorier og dyrker motion så skal det nok gå. Så taber man sig i samme tempo som dem der er opereret.
    Men det hele skal komme inde fra en selv, viljen til at gøre det.

Og så husk - det har taget dig 22 år at opbygge din vægt - derfor tager det self tid at smide den igen smiley

Kan anbefale dig at prøve madlog.dk - hvor du helhjertet begynder at tælle kalorier, og se om det ikke skulle virke.

• #17   20. nov 2010 Nå jeg kloder rundt i navnene, I må selv finde ud af hvem jeg skriver til smiley

• #18   20. nov 2010 Jeg er indstillet til en OP. Jeg har også været til FU1 (første undersøgelse) på Hamlet.

Efterfølgende gik jeg på opdagelse på nettet - meldte mig ind i nogle grupper og fik læst en masse om både positive men sandlig også negative sider som opereret.
    Uanset - skal man holde en diæt bagefter. Man kan ikke kaste mad i sig som før, der kan være flere ting man så ikke tåler mere - for ikke at tale om den fysiske side af sagen.
    Det var så den der har skræmt mig mest.
    Mange får tarmslyng, mange galdesten, mange kan ikke optage vitaminer og mineraler og skal derfor have tilskud resten af livet. Nogen optager ikke depressions medicin og må skifte rundt til de finder noget der "duer" - andre tager på igen af netop den medicin.
    Så er der risiko for at syningerne kan gå op det første år. Bylder på tarmen.

Jeg er tilknyttet et par journalister fra TV2 der vil sende et program til foråret og mange af de ting jeg har skrevet her var de ikke klar over.
    Pt bruger de mig som "buffer" med oplysninger og jeg er nok der hvor jeg i hvert tilfælde IKKE vil have den operation!

Heldigvis læste jeg Karin J´s indlæg om MADLOG - så den kikkede jeg da også på og meldte mig til i 10 uger.
    Det var lige præcist hvad jeg havde brug for!! Jeg har undersøgt det meste af det jeg spiser, mangler intet, lider kun få afsavn (er oste tosse) .og har tabt ca 7 kg på 3½ uge.
    Jeg er lige startet i et motions center - ikke for at tabe mig - men for at komme igang igen - jeg har så at sige ikke rørt mig for smerter de sidste par år og har heller ikke kunne pga vægten.

Nu skal det siges jeg aldrig havde været overvægtig før jeg havnede i et mega dårligt forhold bla - så jeg skal ikke gøre mig klog på hvordan det er når det er medfødt så at sige.

Til dette - syntes jeg det er en ide at oprette en MADLOG gruppe - så det vil jeg oprette i skrivende stund.

• #19   20. nov 2010 Det er flot Karin med det store vægttab smiley

Synes det er vildt så mange bivirkninger den operation kan have og det tror jeg mange slet ikke tænker over når de går ind til den.

• #20   20. nov 2010 Tak Tinna

Ja jeg er blevet både overrasket og chokeret. Det havde jeg aldrig forestillet mig!
    Det er virkelig en "manglevare" at der ikke bliver oplyst mere - og jeg mener at ansvaret skal ligge hos ens egen læge.
    Min havde bare travlt med at få mig ind i "Klub 100"

• #21   20. nov 2010 Ja, jeg må indrømme at netop på grund af de ting du skriver, Karin, så er jeg glad for, at det aldrig bliver en mulighed jeg kan drage nytte af.

Det ville måske være forfærdeligt fristende.... Heldigvis har jeg ikke en overvægt, hvor det er aktuelt, men tænk hvis nu.....

Jeg synes det er et stærkt valg, du har truffet!!

• #22   20. nov 2010 Jeg gik også i ca 2 år og undersøgte alt om den operation, men synes sjældent man hørte de negative sider. Indtil folk omkring mig også begyndte at få den - og de pludselig kunne fortælle en masse dårligt.

En veninde sagde til mig, det er som at påføre sig en ny sygdom. Jeg ville ikke have en ny sygdom - jeg ville bare af med min overvægt, så jeg valgte også madlog vejen og det er det bedste jeg nogen sinde har gjort.

Der tager man ansvar for sit eget liv og finder hurtigt ud af hvad der er værd at proppe i munden og hvad der bestemt ikke er smiley
    Ting smager pludselig ikke så godt mere, når man ved hvor "dyre" de er i kalorier ;D

• #23   20. nov 2010 Jeg skylder Karin J en kæmpe tak for hendes oplysninger om netop madlog.

Tinna - ja du har helt ret....
    Min veninde er "med på den" og hun har sandlig fået sig en øjnåbner hvor kalorier og fedt befinder sig i maden smiley

• #24   20. nov 2010 Så flot Karin;) det er simpelthen det bedste jeg har gjort for mig selv, og det samme siger mine døtre!!

• #25   20. nov 2010 Jeg er vildt imponeret! Og dig dybt taknemlig!
    Du skal vide det var en kæmpe lettelse at læse dit indlæg (andet sted) og dine erfaringer. Jeg havde aldrig hørt om madlog

• #26   20. nov 2010 Jeg kan kun sige TUSIND TAK for alle de indslag der er kommet.
    det giver virkelig noget at der er så mange der gerne vil fortælle om dem selv og deres erfaringer, og det har virkelig givet mig en masse at tykke på. og jeg skal nok bruge et par dage på at tygge det hele igennem, men jeg er virkelig glad for alle jer der har skrevet smiley

• #27   20. nov 2010 Tinna:

Nu var det ikke mig som tråden handlede om :s så ved ikke lige hvad det har at gøre med at jeg er 22 år gammel :s ?

• #28   22. nov 2010 Jeps, og har tabt mig over 72 kg på under 1 år, Se gerne i mine fotoalbums. Og du kan læse om mine glæder og ISÆR sorger på www.fedmeoperationer.dk under 2009 kelise.

• #29   22. nov 2010 Nu fik jeg lige læst lidt flere af alle indlæggene.

Flot at I taber Jer på kostomlægning.

Jeg red hver dag, overspiste ikke, kun noget slik et par gange om ugen, havde fået en rygsygdom der gjorde jeg ikke kunne løbe mere, som før i tiden og fik arvelig diabetes så jeg stak mig med insulin 4 x dagligt og fik af vide jeg kunne vælge mellem pest eller kolera, tage på eller dø af min diabetes. MEN selv om jeg valgte insulinen, ja så var det lige ved at blive min død, 160 kg, kunne ikke gå, skinnebenssår, træthed konstant, dårlige knæ og ryg, kolesterol, astma bronkitis, min fødder og tæer hævede så meget op at jeg kun kunne gå i klip klappere, selv det gjorde ondt.

Jeg vil ALDRIG ALDRIG ALDRIG fortryde min operation, da det var min eneste redning og ja, det er jo klart at man bliver deprimeret når man er ved at dø af sin overvægt.

Kan godt forstå at nogle mennesker i andres øjne bare "bør arbejde med sin psyke" MEN da jeg jo også er ReikiMester og EFT behandler, ja så handler det jo også om alle de negative oplevelser og ublancer man har i sin krop bare af at leve, og hvis de først får sat sig i ens Meridianbaner, ja så er det man prøver at dulme/få denne følelse væk, nogle tager piller, andre drikker og unge piger skærer i sig selv. Så det hele er ikke "bare lige".

Ja denne OP er ingen dans på roser og er en hjælp til selvhjælp, MEN kors jeg er på vej mod de 50 og føler mig så glad i låget og frisk som en 18-årig.

Jeg har ingen overskydende hud, lidt under balderne, men er jo også en kone på 46 år,

Hvis du følger lægernes råd, bla. med at gå gå gå 2 timer efter din OP, og drikke rædselsfuld Knor bouillon og de næste 3 uger have det ad helvedes til, ja så går det kun fremad herefter.

Pøj Pøj uanset hvad du vælger.

:O) Kate

• #30   22. nov 2010 BossELongen og Kate - jeg er meget enig med dig i, at det dælme ikke er bare lige at smide kilo.
    Det er bestemt heller ikke bare lige at arbejde med sin psyke - der er så meget mere end psyken, der spiller ind.

For mit eget vedkommende er der lidt spiseforstyrrelse indover i perioder, men de to største problemer er, at jeg er voldsomt medicineret og ikke kan motionere på grund af fysiske skader på kroppen efter en trafikulykke.

Så jeg ved rigtig godt, hvor komplekst det er - specielt når kroppen ikke er en samarbejdspartner i forbindelse med at få vægttab - eller endnu vigtigere, end sund krop.

Alligevel må jeg sige, at jeg tror det er rigtig godt for mig, at jeg ikke kan komme i betragtning til en operation. Det holder ihvertfald spiseforstyrrelsen lidt i ave ;o)

• #31   22. nov 2010 HOV - jeg har faktisk et fuldstændig OT-spørgsmål til dig, BOSSELongen og Kate.
    Jeg er selv uddannet inden for traditionel kinesisk medicin, er akupunktør, og jeg bliver da lidt nysgerrig efter at høre dine tanker omkring meridianbaner og negative oplevelser.

• #32   23. nov 2010 :O) Oj jeg kunne tale i timevis. :O)

men alle/de fleste sygdomme, både psykiske og fysiske er ubalancer og "traumer" der har sat sig som dumme oplevelser og chok i Vores kroppe, feks. måske allerede opstået i skolegården hvor du ikke måtte sjippe med for De andre og selv om du nu både kan købe alle de sjippetove og venner i verdenen, ja så sidder oplevelsen/tabet stadigvæk i din krop og det kan ikke medicineres væk, kun "dopes" med medicin.

Her er det at jeg arbejder med Reiki og EFT, og når folk går grædende og nedbrudte fra mig, ja så er det et KÆMPE skridt i den rigtige retning, så man bare tænker ØV hvor var De andre dog dumme mod mig i skolegården og kan trække på skulderne af det, i stedet for at stadigvæk være psykisk nedbrudt af det, selvom du faktisk ikke ved at dette er grunden.

• #33   23. nov 2010 Hvor kommer meridianerne ind i billedet? Og hvilke meridianer?

• #34   23. nov 2010 Jeg er jo Reiki mester, så jeg "kender" ikke navne og betegnelser, men "føler" mig frem til ubalancerne, derfor er det en super kombination Reiki og EFT, som jeg har fået i gave. :O)

• #35   5. dec 2010 Jeg snakkede meget med min kæreste om alt det her med maveoperationen.

og jeg besluttede mig for at jeg ville prøve en sidste gang inden jeg gik skridtet videre end operationen, også fordi jeg kun er de 22 år, og det virker som en drastisk beslutning i en så ung alder. jeg har nu været igang i 14 dage, og jeg har tabt mig 3kg udelukkende på kostomlægning, og jeg er rigtig stolt smiley

Og jeg kan kun sige tusind tak for alles støtte herinde, det har virkelig hjulpet smiley

• #36   5. dec 2010 Dejligt Tillykke smiley

• #37   5. dec 2010 Hej Nicki

Det er bare så godt at læse smiley
    Stort tillykke med dit tab!

Jeg syntes du skulle melde dig ind i gruppen her på HG - jeg sender dig en ivitation (igen?) - jeg er sikker på vi kan få glæde af hinanden derinde.

• #38   5. dec 2010 Tak for det, er også selv rigtig glad.
    Tak for det, har lige læst lidt derinde, og syntes det virker som en rigtig gruppe for mig smiley

• #39   6. dec 2010 Jamen vi ses derinde smiley

Kommentér på:
Mave operation

Annonce