{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.146 visninger | Oprettet:

sygdom i ryggen! men hvilken?? og {{forumTopicSubject}}

hej hg smiley

jeg døjer "tit" med smerter i brystkassen som om en meget stikkende smerter som forværres jo hårdere man trækker vejret. det er ikke noget jeg oplever hverdag eller hver uge. men et par gange om måneden i gennemsnit ca. hvilket jeg stadig synes er meget. vågnede engang om natten med så ondt i brystet jeg næsten ikke kunne trække vejret, jeg sagde ikke noget men alligevel vågnede min kæreste af det.

jeg har døjet med det længe og skræmmer mig lidt da jeg ikke ved hvad det er, og jeg er jo altså kun 20 år.

jeg har så søgt på nettet, og fandt dette
citat" Sygdomme i ryggen kan stråle om i brystkassen. Ikke sjældent er det kun i brystkassen smerterne er placeret - selv om det er ryggen, det er galt med. Smerterne beskrives som et stik med en kniv ind i brystet og de forværres ved dyb vejrtrækning - omtrent som når man har “sidestik”."

det passer perfekt på mig. men jeg undres. hvilke sygdom i ryggen kan det være?? og hvorfor?? håber i kan hjælpe mig.

men jeg ringer self til min læge senere på ugen og siger jeg fundet det her. jeg har bare haft snakket med dem før, og de siger det sikkert bare er musklerne i brystet. men det er jeg sikker på det ikke er.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sygdom i ryggen! men hvilken?? og
  • #1   15. nov 2010 Jeg får det også en gang imellem, selvom det er sjældent og det eneste min ryg fejler er at jeg har skoliose, men jeg tvivler på at det har en sammenhæng.

Jeg synes at hvis din læge bare fejer det af bordet igen, så skal du bede om at få en andens vurdering smiley Min gamle læge sagde også altid at jeg ikke fejlede noget. Nu har jeg fået ny læge, er blevet sendt videre i systemet og har indtil videre fået diagnosen skoliose og muligvis også springhofte. Så det hjælper at få en andens syn på det smiley

• #2   15. nov 2010 hvad er skoliose?? smiley

• #4   15. nov 2010 Jeg har nøjagtig de samme smerter, og har haft det så længe jeg kan huske det. I perioder er det næsten daglidt, andre gange kan der gå måneder mellem.

For ca. ½ år siden var det så slemt at jeg lå og vred mig på gulvet af bare smerte i 2 timer. Kan næsten ikke trække vejret når det sker.

Desuden hopper mit hjerte ud af rytme en gang i mellem og slå nogle hurtige hårde slag lige efter hinanden for så derefter at slå normalt.

Har aldrig fået det undersøgt, for har jo som sagt haft det altid og egentlig bare levet med det.
    Men interessant at høre jeg ikke er den eneste som får det sådan, selvom jeg ikke ønsker det for nogen.

• #5   15. nov 2010 Jeg døjer også med ryggen efter en bilulykke og jeg får det også nogle gange præcis sådan. Det er så modbydeligt for føler man er ved at blive kvalt. Jeg har lige været ved fys og han sagde at jeg var noget låst i ryggen og så knækkede han mig, og da han tog den lige mellem skulderbladene så løsnede det. Så tror ikke du behøver at være alt for bange, det kan jo godt som med mig bare være noget der sidder forkert og som kan rettes. Men syntes du skal prøve at snakke med din læge og så evt med en dygtig fys.

• #6   15. nov 2010 skoliose er skæv rygrad smiley

• #7   15. nov 2010 Geser

det lyder interessant smiley (ikke ondt ment smiley )

for jeg har altid (siden jeg var barn ca. 6 år). haft besvær med at trække vejret når jeg laver noget fysisk aktivt. altså jeg trækker vejret meget tungt og hurtigt. det lyder lidt voldsomt og der skal ikke ret meget til. altså som om jeg ikke kan få luften helt ned i lungerne. så jeg hiver nærmest efter vejret.

jeg er blevet testet for astma, og det astma medicin jeg fik hjalp til at jeg kunne trække vejret bedre. men jeg fik ikke mere lungekapacitet. (jeg fik sådan en ting jeg skulle puste i både før og efter jeg tog medicinen. og den stod på det samme tal hver gang). så sagde min lægen. "så er det ikke astma". og så gjorde han ikke mere ved det smiley

og siden har jeg fået afvide af en dame min mor var venner med, at det måske kunne være anstengelses astma, for det kunne vist ikke testet som alm astma.

men jeg får heller ikke de "anfald" med brystsmerter når jeg laver noget fysisk, faktisk så husker jeg kun at jeg har fået et når jeg har slappet af. er det også sådan med dig??

• #9   15. nov 2010 okay tak smiley

det prøver jeg lige at sige til min læge smiley er det også det du tager når du får smerter i brystet??

• #11   15. nov 2010 "Sjovt", mit kommer som regel når jeg sidder afslappet?!
    Skal måske nævnes jeg har astmatisk bronkitis, som blev behandlet da jeg var barn, men jeg tager ingen medicin nu i mine voksenår, da jeg ikke mærker andet end bivirkninger ved medicinen - det gør ingen forskel på mine anfald.
    Tror mit astma er stress-betænget.

• #12   15. nov 2010 Ej ok... kom denne tråd lige som sendt for himlen til mig?

Jeg har skoliose og har 3 gange på det sidste halve år haft smerter i brystet som bliver beskrevet.. når man trækker vejret eller laver en speciel bevægelse.. sidst for en uge siden..

Vil selvfølgelig snakke med min læge om det... men nu kan jeg da se det kan skyldes andre ting end at jeg er ved at dø.. så tak for denne tråd smiley

• #13   15. nov 2010 tak for svar alle sammen smiley

maria

der er faktisk mange som får det en gang imellem smiley jeg blev bare bekymret da jeg i forvejen som skrevet kan have besvær med at trække vejret når jeg laver noget fysisk, samt jeg besvimer nemt smiley så jeg var bange for det kunne være dårligt hjerte smiley så fik mig endelig til at søge på nettet smiley

og det var så lidt med tråden smiley

• #14   15. nov 2010 maiken. det kan da være det har en sammenhæng smiley

• #15   15. nov 2010 trine

kan man få det undersøgt ved lægen smiley ??

• Louise L
    Louise L Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #16   15. jan 2017 Hvor er det fedt jeg faldt over denne tråd!!

Har haft præcis de samme smerter siden jeg var barn, især i 8-10 års alderen husker jeg det skete ret ofte.. Med tiden har det heldigvis aftaget meget, men de dukker op ind i mellem,. Men jeg har aldrig fundet ud af hvad det er eller hvor alvorligt det er.. som barn var jeg altid bange for at det var noget med hjertet! især fordi smerten var så skarp og sad i brystet og gik udover vejrtrækningen. For nylig fik jeg et "anfald" og blev selvfølgelig bekymret og nysgerrig igen! - mange herinde skrive astma eller ryggen..
    For mig må det næsten være ryggen, vi har godt nok astma i familien men jeg har ikke selv astma, men jeg er derimod ret sikker på det er ryggen den er gal med i mit tilfælde. Har haft jagende smerter i hoften engang som gik helt ned i anklen og gjorde ondt. Fik dengang afvide af lægen at det nok var min Iskias, gik så til en fys. og fik afvide mit bækken var skævt.. Jeg havde selv mistanke om at jeg måske var lidt skæv i kroppen et eller andet sted, så fik lægen til at "måle" om jeg var skæv nogen steder, men det var jeg åbenbart ikke.

Men da jeg ikke har astma og før har haft problemer med hofte/ryg området, så er jeg næsten sikker på det er det. Sidste "anfald" jeg fik der var det også i venstre bryst og det gik næsten helt om på ryggen..

Det eneste der hjælper for mig er at ligge mig ned på en af siderne så det gør mindst ondt, og så trække vejret ganske stille og roligt indtil det går væk af sig selv.
    Men åh hvor jeg hader det..

- og igen smiley tak for info!

• #17   15. jan 2017 Det kunne altså også godt lyde, som noget så banalt, som intracostale myoser smiley Det er muskelinfiltrationer mellem ribbene lige som dem man kan få i nakken ect. Det kan give nogle forfærdelige "stik" i brystkassen, særlig ved forkerte bevægelser.

Den eneste der kan udrede dig er din læge smiley

Kommentér på:
sygdom i ryggen! men hvilken?? og

Annonce