Når man skal priotere i hundens sygdom {{forumTopicSubject}}
Undskyld på forhånd dette indlæg er meget langt.
Jeg har en dejlig hund p 1 1/2 år. Han har gennem det sidste års tid kæmpet med en del ting, han har nogle adfærds mønstre der har fyldt meget, han har været meget udfarende overfor fremmede, især børn, men mennesker generelt og fremmede hunde, vi bor i et socialt boligområde så det er svært at undgå det min hund har problemer med, men vi har trænet hårdt, har haft adfærdsbehandler på, fundet nogle super godbidder der virker og efterhånden går det fremad, han fik noget angstdæmpende medicin anbefalet af adfærds behandleren.
Derud over fik han konstateret allergi i foråret, får antihistamin + holder ham fra de ting han ikke tåler.
I forbindelse med allergien har han haft et par infektioner og fået antibiotika.
I sommers blev han så syg med maven, opkast+ diarre begge med blod. Over nogle gange blev han behandlet med antibiotika og fik skåne kost, sidste gang fik jeg at vide at det var noget tyktarms katar og skånekosten nok skulle gives resten af hans liv.
December var vi hos Gudrun et par gange hvor han fik noget urtemedicin og blev behandlet for spændinger i ryggen. Jeg luftede også for hende at han var begyndt at drikke rigtig meget og skulle ud oftere, vi blev enige om at det var stress.
Over julen begyndte han at stresse rigtig meget og tisse indenfor mens han gik rundt. Var hos Gudrun igen i begyndelsen af januar og snakkede om tisseriet.
I torsdags fik jeg nok og fik en tid hos min alm. dyrlæge, afleverede en urin prøve.
Der var tegn på en infektion, 6. gang han skal på antibiotika på 9 måneder, derud over har han en nyre lidelse der gør at han har tendens til at danne nyre krystaller, en forstadie til nyresten. Dyrlægen sagde at jeg skulle tage det meget alvorligt. Han skal nu ha noget speciel kost til nyrene da det kan blive meget problematisk hvis han spiser andet.
Nu er min frustration så hvad med alle de andre ting han fejler der kræver speciel kost??
Hvad med træning af at omgås fremmede mennesker og hunde når jeg ikke må bruge godbidder, andet end hans nyrekost?
Nogle der har været igennem lignende og har et råd?
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.889
Jeg har haft to hunde tidligere jeg har måtte sige farvel til i samme alder pga. sygdom, så det er ekstra hårdt at overveje det igen.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Han har haft hårsækmider pga dårligt imunforsvar, regnbuehindebetændelse 7 gange, gigt i venstre albue, konstant problemer med hunden på venstre forpote, mislyd på hjertet... og ja der dukker hele tiden noget op..
psykisk og økonomisk kan jeg ikke holde til det mere.. og min hund skal heller ikke igennem meget mere før jeg siger stop.
Jeg føler med dig... min er mit et og alt.. og jeg kan ikke klare tanken om aflivning.
jun 2008
Men det er godt nok hårdt.
dec 2008
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.640
jun 2008
Det med penicillin/antibiotika tænker jeg også at det jo ikke kan blive ved, men det værste er at det påvirker ham sådan psykisk, eller det går jeg ud fra da han er så udfarende uden at jeg kan forud sige helt hvornår han reagere.
dec 2008
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.087
men JEG ville lade hunden få fred! Nogen gange er nok nok
Både for dig, men især overfor hunden!
Husk, at den største kærlighed vi kan give vores dyr, er at give slip.
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 350
Jeg kender hende temlig godt og har kun de bedste erfariger med hende...(hvis det er er den samme Gudrun?)
Hvis man vælger hendes behandlinger, skal man gå 100 procent ind for dem og virkelig lytte til hende....Men hun kan jo ikke skabe mirakler på få uger..Det er behandling løbende over en længere periode og hårdt arbejde fra din side. Tingene hæner sammen og hun ser hunden som en helhed og at det ene påvirker det andet....
Jeg taler ud fra fantastisk gode erfaringer med Gudrun og vil til hver en tid gå til hende:-)
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Anyway- hvis det var min hund der konstant var så syg, ville jeg helt sikkert gå den tunge vej.
Selv med det Krumme beskriver med svigermors hund, ville jeg stoppe.
En ting er når vi selv har det skidt og lægerne ikke kan gøre det store. Det vil jeg aldrig tilbyde mine elskede hunde for.
jun 2008
Rikke: Jeg har snakket med Gudrun om det, hun snakkede om at han var en nyre hund og at han havde nogle spændinger men undersøgte det ikke nærmere.
Lea A: Gudrun er en dyrlæge i Århus der er lidt alternativ, behandler med bl.a. urte medicin og så koncentrere hun sig om både psyke og fysik.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Han har det godt og er glad og med på den væreste- endnu......
Vi tager nogle røngentbilleder af han, her en af dagene og så må vi lige se hvor slemt det er.
Formentlig har han "blot" fået noget gigt og hvis lidt smertestillende kan holde det ned, er det jo fint nok. Han bliver 6 år til marts, men er jo godt brugt som brugshund.
Hvis det bliver værrer og han får problemer, siger jeg helt klart farvel tl ham..........( selvom bare tanken om det gør så ondt )
jun 2008
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Du kender bedst din hund og er den bedste til at vurdere om din hund har masser af livskvalitet i sit liv hvis ikke må man gøre det mest omsorgsfulde for vore hundebørn og sige et sidste farvel til dem.
Ønsker at du træffer en beslutning som er bedst for dig og dit hundebarn.
Når man skal priotere i hundens sygdom