Når man skal flytte..? {{forumTopicSubject}}
Vi overtager en lejlighed fra 1/11 og skal selvfølgelig have malet inden. Vi håber på at få nøglerne lidt før så vi ka få malet, og så evt. flytte ind i weekenden før mandag d. 1/11.
Mit første spørgsmål er så:
Skal vi tage Enzo med over i den nye, når vi skal til at male, så han kan undersøge stedet, og ikke mindst haven (som han ikke er vant til at have). Eller vil han bare gå i vejen?
Og det andet spørgsmål:
Når dagen så kommer hvor vi skal til at flytte ind, skal han så med derover fra starten. Eller skal han blive hjemme indtil det meste er flyttet?
Det jeg tænker på her er, om han bliver stresset over at være i den gamle lejlighed, når folk hele tiden kommer og går og der bliver mere og mere tomt i lejligheden.
Men måske kunne det være, at det var bedst, hvis han bliver flyttet fra en tom lejlighed, over i en ny hvor alle de velkendte ting er?
Hvis han derimod er i den nye fra starten, bliver han måske forvirret og går i vejen når tingene skal sættes på plads.
Det skal lige siges at min kæreste kommer til at være i den nye lejlighed hele dagen for at guide dem der kommer med møblerne. Han er nemlig skadet lige for tiden, og ka derfor ikk hjælpe med at flytte vores ting.
Enzo er ikk bange eller utryg ved nye steder, han går i gang med at undersøge lige med det samme.
Jeg har tænkt meget over det de sidste par dage, og er ærlig talt meget i tvivl.
Jeg håber der er nogle der har nogle forslag til hva der kunne være bedst
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Vi havde først planlagt , at han skulle ud og passes hos noget familie , men da Simmer kom til skade med skulderen dagen før valgte jeg , at han ikke skulle væk fra mig.
Så mit råd vil være , at få en til at passe hunden ellers syntes jeg der skal sættes en mand fast på hunden hvis den skal være med.
Simba tog iøvrigt hele flytningen fint uden stress , netop fordi der var koblet en på som kunne hygge , nusse , gåtur osv hele tiden
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
Men som sagt, kommer min kæreste til at være i den nye lejlighed hele dagen og kan jo derfor sørge for at Enzo ikke går i vejen og få ham til at falde lidt ned.
V har endnu ikke oplevet en hel masse forskellige ting med ham da han kun er 5 måneder, men han er ikk en hund der normalt bliver forvirret eller bange for noget. Han elsker når der kommer gæster men forstår oss godt de kommandoer vi giver ham, f.eks pas lige på, flyt dig, rolig, bliv her, bliv. Og hvis nu hans ting kommer med som det første har han jo dem at bruge tid på.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Der var ikke det mindste bøvl med hende, men jeg havde syntes, det var irriterende at skulle rende og passe på en hund mens folk farer ind og ud af dørene også selvom den kan høre efter
mar 2010
Men vil det være bedst at jeg finder et sted hvor Enzo ka være indtil alt er i den nye lejlighed og så hente ham når vi er kommet på plads?
mar 2010
mar 2010
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.610
mar 2010
Men jeg tror nu vi tager ham med når vi sla male, for ellers kommer han først til at se lejligheden når vi flytter ind i den.
mar 2010
Når man skal flytte..?